کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- فبریو دی-زویسا، نوجوان ۱۹ ساله که با ویزای دانشجویی از سریلانکا در کاناداست، ۴ کودک و ۲ بزرگسال را در اتاوا کشت. او به ۶ فقره قتل درجه یک از جمله یک مادر، چهار فرزند خردسالش، و یکی از آشنایان خانوادگی؛ بعلاوه ۱ فقره اقدام به قتل شوهر خانواده که اکنون مجروح در بیمارستان است، متهم شده است. وی در این قتل‌ها از یک اسلحه لبه‌دار چاقو مانند استفاده کرده و بازرسان معتقد نیستند که این یک مورد خشونت علیه شریک جنسی او باشد. فبریو و آشنای خانوادگی، با این خانواده در یک خانه زندگی می‌کردند و همگی تازه از سریلانکا به کانادا آمده بودند.
۲- مایکل اسپوور برای مدت حبس خود در چین، به توافق دریافت ۷ میلیون دلاری از دولت کانادا رسید. مایکل کوریگ و مایکل اسپاور که در چین بازداشت شده بودند به جاسوسی برای اتاوا متهم گشته بودند و اتاوا می‌گفت که آنها بی‌گناهانی هستند که در مقابل دستگیری مدیر شرکت هوآوی دستگیر شده‌اند. برخی افراد این پرداخت سنگین غرامت مالی را دلیل صحت ادعای چین تلقی کردند اما ترودو امروز این ادعا را رد کرد.

برنامه تلویزیونی "فقط برای خنده" ورشکست شد؛ قتل ۶ عضو یک خانواده اتاوایی توسط یک دانشجوی ۱۹ ساله سریلانکایی؛ پنجمین ازدواج روپرت مرداک ۹۲ ساله اینبار با یک روس

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- ترودو می‌گوید برخی از اعتراضات طرفدار فلسطین از مرز نفرت و آزار عبور کرده است. او می‌گوید از اعضای جامعه یهودی کانادا شنیده که احساس ناامنی می‌کنند. وی از سوی دیگر گفت هیچ‌کس نمی‌تواند نسبت به رنج مردم فلسطین در نوار غزه در طول جنگ اسرائیل و حماس بی‌تفاوت باشد و کانادایی‌ها حق دارند اعتراض کنند و خشم خود را به گوش مردم برسانند.
۴- پنج کانادایی که در سانحه دیروز هواپیما کوچکی در نزدیکی شهر نشویل آمریکا کشته شدند، اعضای یک خانواده ساکن شهر کینگ در شمال غربی تورنتو بودند. ویکتور دوتسنکو همراه همسرش ریما و ۳ فرزندش دیوید ۱۲ ساله، آدام ۱۰ ساله و اِما ۷ ساله همگی در سقوط هواپیمای تک موتوره پایپر ساخت ۱۹۷۸ که قرار نبود تا این حد دور پرواز کند، قبل از رسیدن به فرودگاه، جان خود را از دست دادند. ویکتور خلبان آماتور این هواپیما بود.
۵- با افزایش تقاضا، رکورد تولید و مصرف برق در انتاریو شکسته شد. علاوه بر تولید کننده‌های آبی، ایستگاه هسته‌ای پیکرینگ نیز با شش واحد خود، کاملا زیر بار رفت. افزایش مصرف برق نتیجه افزایش شدید تعداد خودروهای برقی و نیز نصب انبوه پمپ حرارتی جدید در منازل است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- برنامه تلویزیونی "فقط برای خنده" جشنواره‌های ۲۰۲۴ خود در شهرهای تورنتو و مونترال را لغو و اعلان ورشکستگی کرد. این شرکت که یک شرکت کانادایی‌ست، شیوع کرونا، تورم و تغییر و تحول صنعت سرگرمی را عامل چالش‌های مالی خود دانست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- کانادایی‌ها با پرداخت ۷.۷۳ میلیارد دلار (۲۵۰ دلار به ازای هر کانادایی) به عنوان کارمزد بانکی اضافه بر سازمان، بعنوان کارمزد ماهانه برای حساب‌های بانکی، چک‌های برگشتی، هزینه‌های اضافه برداشت و دسترسی به دستگاه‌های خودپرداز، بیشتر از کلیه دیگر کشورهای مشترک‌المنافع پرداخت می‌کنند.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- سلینا رابینسون که ماه گذشته از سمت وزیری آموزش و پرورش استان بریتیش کلمبیا استعفا کرد، وی امروز در نامه استعفای خود گفت که بعلت یهودی بودن مورد بی‌مهری و بی‌تفاوتی در حزب نیودموکرات قرار گرفته است. او اکنون یک نماینده مستقل پارلمان است. دیوید ابی نخست وزیر و رهبر نیودموکرات‌های بریتیش کلمبیا امروز گفت که با سلینا مخالف است و اگر یهودی‌ستیزی در حزب وجود داشته باشد، وی با آن مقابله خواهد کرد.
۹- سومین طوفان سنگین در زمستان با ۵۰ تا ۸۰ سانتیمتر برف و بادهایی با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت به استان نیوفاندلند می‌زند. هواشناسی کانادا می‌گوید در طی ۴۸ ساعت آینده وضعیت هشدار در این استان برقرار خواهد بود و مردم نباید برای پارو کردن برف منتظر اتمام بارش باشند زیرا برف سنگین و سفت می‌شود.
۱۰- تورنتو که دیروز صد و نودمین سالگرد تولدش بود، امروز اعلان کرد که گرم‌ترین زمستان ثبت شده در تاریخ هواشناسی خود را طی می‌کند. سال‌های گرم قبلی این شهر ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲؛ و ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ با میانگین ۰.۱- و ۰.۴- درجه سانتیگراد بوده‌اند اما میانگین امسال فعلا ۰.۳ سانتیگراد بوده است. این شهر می‌گوید انتظار بارش ۴۰ میلیمتر باران برای دو روز آینده را دارد و وضعیت هشدار اعلان کرد.

اخبار جهان
۱۱- روپرت مرداک ۹۲ ساله، رئیس سابق شبکه‌های فاکس و اسکای، اعلان کرد که با النا ژوکوا دوست دخترش که اهل مسکوست و ۶۷ سال سن دارد، نامزد می‌کند. عروسی آنها در کالیفرنیا، در تاکستان و املاک مرداک برگزار خواهد شد. النا یک زیست‌شناس مولکولی بازنشسته است که مرداک در تابستان با او ملاقات کرد. این پنجمین همسر روپرت پس از تنها نامزد او خواهد بود که سال گذشته از هم جدا شدند. مرداک در سپتامبر سال گذشته از سمت مدیرعاملی امپراتوری رسانه‌ای خود که ۷۰ سال است آن را می‌چرخاند، استعفا داد. وی این بیزینس را از پدر یهودی خود که روزنامه‌نگار استرالیایی بود به ارث برده است.
۱۲- مقامات کشور نیجریه می‌گویند که حداقل ۲۸۷ دانش‌آموز از یک مدرسه در شمال غربی این کشور ربوده شده‌اند. این دومین آدم‌ربایی دسته‌جمعی در این کشور آفریقای غربی در کمتر از یک هفته است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این ربایش را بر عهده نگرفته است.
۱۳- کوربین شولتز، تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا متهم به فروش اطلاعات حساس دفاعی به کشورهای بزرگی مانند چین شد و دستگیر گشت. اسناد دادگاه می‌گویند که وی از ژوئن ۲۰۲۲ به شش مورد، از جمله رشوه دادن به یک مقام دولتی، تبانی برای به دست آوردن و افشای اطلاعات دفاعی نظامی، مانند اسناد مختلف، عکس‌ها و سایر مواد دفاع ملی آمریکا، متهم شده و در مجموع با ۱۴ دریافتی، مبلغ ۴۲,۰۰۰ دلار به جیب زده است.
۱۴- سوئد در پی تکمیل روند الحاق به ناتو، پس از ۲۰۰ سال بی‌طرفی، رسما سی‌ودومین کشور عضو این ائتلاف نظامی شد.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۵- وانگ‌یی وزیر خارجه چین خواهان عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل شد. او خواستار برگزاری نشست بین‌المللی برای برقراری صلح در غزه، آتش‌بس و عضویت بی‌چون‌وچرای فلسطین در سازمان ملل گشت. آمریکا که کلیه لوایح آتش‌بس در سازمان ملل را وتو کرده، در پی این اعلان چین گفت که یک بندر موقت در سواحل غزه را برای افزایش تحویل کمک‌های بشردوستانه ایجاد می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, March 7, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به