کلیه ۱۶ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- پیر پولیور، رهبر محافظه‌کاران فدرال کانادا نامه‌ای به جگمیت سینگ رهبر نیودموکرات‌ها نوشت و از او خواست تا از حمایت دولت لیبرال جاستین ترودو دست بکشد تا کانادایی‌ها بتوانند در پاییز امسال، و نه طبق قانون در سال آینده، پای صندوق‌های رای بروند و دولت جدیدی را انتخاب کنند.
۲- آژانس خدمات مرزی کانادا اعلام کرد که پلیس دو مسافر کانادایی را پس از کشف و ضبط ۲۵ کیلوگرم ماده مخدر متا به ارزش ۱.۲۵ میلیون دلار که در چمدان‌ها در دو مورد جداگانه در ماه گذشته در فرودگاه بین‌المللی ونکوور کشف و ضبط شد، دستگیر کرده است. نام این دو نفر افشا نشده است.

قیمت بنزین این آخر هفته افت می‌کند؛ تلفن همراه و سیگار الکترونیکی از اول سپتامبر در مدارس انتاریو ممنوع است؛ اطلاعات اصلی همه دانش‌آموزان تورنتو و اطراف هک شده

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- قیمت بنزین در تورنتو و بزرگ‌شهر تورنتو در روز جمعه با ۲ سنت کاهش به ۱۵۳.۹ سنت در لیتر خواهد رسید که پایین‌ترین میزان از مارس امسال تاکنون خواهد بود. در ماه آوریل، و با اعلان و پیاده‌سازی مالیات دوم کربن فدرال به میزان ۳.۳ سنت در هر لیتر که علاوه بر مالیات اول کربن به میزان ۴.۱ سنت در هر لیتر بود، پرداختی‌های کانادایی‌ها افزایش یافته بود. البته در استان انتاریو، دولت داگ فورد در ۲۵ مارس اعلام کرد که مردم این استان این دو مالیات را تا پایان سال پرداخت نخواهند کرد و دولت انتاریو طبق قانون می‌تواند این مالیات‌ها را لغو کند. بیشترین کاهش قیمت‌ها در قلمرو شمال غربی، نیوفاندلند، نوااسکوشیا و کبک خواهد بود و بریتیش کلمبیا و پرنس ادوارد آیرلند تنها استان‌هایی هستند که با افزایش، آنهم بصورت جزئی روبرو هستند.

اخبار استان‌های کانادا
۴- جیل دانلوپ وزیر جدید آموزش و پرورش انتاریو می‌گوید قوانین جدید عدم استفاده از تلفن همراه و سیگارهای الکترونیکی در مدارس انتاریو از اول سپتامبر، یعنی همین هفته آینده اجرایی می‌شود. طبق این قانون دانش‌آموزان از مهدکودک تا دبیرستان نمی‌توانند از تلفن همراه خود در کلاس‌ها استفاده کنند و دود کردن سیگار الکترونیکی نیز در مدرسه ممنوع شده است.
۵- در آخرین نظرسنجی‌ها در استان انتاریو، حزب محافظه‌کاران داگ فورد با ۴۰% حمایت مردمی، از لیبرال‌های بانی کامبی با ۲۷% حمایت، و نیودموکرات‌ با ۲۱% حمایت، همچنان پیش هستند. علیرغم این اعداد مثبت، اما ۶۵% از مردم انتاریو می‌گویند که دیدگاه «نامطلوبی» نسبت به فورد دارند و ۴۲% نیز می‌گویند دیدگاهشان نسبت به کامبی هم نامطلوب است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- هیئت مدرسه ناحیه تورنتو، که بزرگترین هیئت مدرسه دولتی در کاناداست می‌گوید در حمله سایبری ماه ژوئن به کامپیوترهای این هیئت، اطلاعات برخی از دانش‌آموزان هک شده و به سرقت رفته است. این هئیت می‌گوید اگرچه هکرها به سیستم‌های آزمایشی، و نه اصلی، دسترسی پیدا کرده بودند، اما همین سیستم‌های آزمایشی شامل اطلاعات دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ بوده و به همین علت اطلاعاتی مانند نام، نام مدرسه، کلاس و سال تحصیلی، آدرس ایمیل، شماره دانش‌آموزی، روز و ماه تولد آنها لو رفته است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- پلیس انتاریو می‌گوید ژی شیونگ مارکو هو ۴۷ ساله، مظنون قتل یوک تینگ آنیتا موی، مشاور املاک ۵۶ ساله اهل مارکهام که تحت تعقیب است، به هنگ‌کنگ گریخته است. بقایای جسد سوخته یوک ۳ روز بعد از مفقود شدنش از تورنتو، در جامعه روستایی پری ساوند در فاصله ۴۰۰ کیلومتری شمال تورنتو پیدا شد. پلیس می‌گوید درخواست اعلان قرمز از اینترپل می‌کند تا این پلیس بین‌المللی وی را دستگیر و به کانادا مستردد کند. کانادا قرارداد استرداد با هنگ‌کنگ را در سال ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از مقابله با چین به حالت تعلیق درآورد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- پلیس تورنتو ۴۸ نفر را با ۴۰۶ اتهام و ضبط ۲۴ اسلحه گرم، در ۲ پروژه جداگانه، دستگیر کرد. مظنونین در محدوده سنی بین ۱۴ تا ۵۵ سال هستند که با اتهامات مختلفی از جمله داشتن سلاح گرم غیرمجاز، حمل سلاح مخفی، تغییر شماره سریال در اسلحه گرم و عدم رعایت دستورات مشروط حمل سلاح روبرو هستند. امسال در مقایسه با سال گذشته، ۳۰۷ شلیک با سلاح گرم ثبت شده که ۴۴% افزایش را نشان می‌دهد.
۹- به روزرسانی بودجه سه ماهه اول استان آلبرتا نشان می‌دهد که دولت محافظه‌کار استانی انتظار دارد ۲.۹ میلیارد دلار مازاد بودجه داشته باشد، اگرچه بعلت کمی نقدینگی مجبور خواهد شد تا ۶۴۱ میلیون دلار وام کوتاه مدت بگیرد. این مازاد بودجه، ۲.۶ میلیارد دلار از مازاد بودجه پیش‌بینی‌شده امسال که ۳۶۷ میلیون دلار بود، بیشتر است که عمدتا ناشی از افزایش قیمت نفت خواهد بود. دولت می‌گوید هیچ برنامه‌ای برای اجرای فوری کاهش مالیات‌ها که دنی‌یل اسمیت، نخست وزیر استان در انتخابات ۲۰۲۳ وعده داده بود و ممکن است ۱.۴ میلیارد دلار هزینه داشته باشد، ندارد.
۱۰- آرسل بیسونت پزشک منیتوبایی به دلیل تجاوز جنسی به ۵ بیمار، بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ که بعنوان پزشک خانواده در بیمارستان سنت‌آن و مرکز پزشکی سن مشغول کار بود، به ۱۲ سال زندان محکوم شد. وی در ابتدا در سال ۲۰۲۰ به ۲۲ تخلف متهم شد، اما همه اتهامات به جز ۷ مورد لغو شدند، وی به ۲ مورد دیگر تجاوز جنسی نیز اعتراف کرده است. او از زمان وارد آمدن اتهامات، مجوز پزشکی خود را از دست داده است.

اخبار جهان
۱۱- گروه موسیقی سوئدی آبا از دونالد ترامپ خواست که استفاده از موسیقی آنها را در انتخاباتش متوقف کند، اما ستاد انتخاباتی جمهوری‌خواهان آمریکا می‌گوید قبلا مجوزهای لازمه این آهنگ‌ها را دریافت کرده است. بروس اسپرینگستین، ریحانا، فیل کالینز، فارل، جان فوگرتی، نیل یانگ، ادی گرانت، پنیک، ات‌د دیسکو، آر‌ای‌ام، سلین دیون، بیانسه و گانز اند رُزز، نیز پیشتر درخواست عدم استفاده از آهنگ‌هایشان توسط ترامپ را مطرح کرده بودند.
۱۲- ریک پیپرکورن، نماینده ارشد سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اسرائیل و حماس برای واکسیناسیون فلج اطفال با توقف ۳ روزه جنگ بین ساعت ۶ صبح تا ۳ بعدازظهر از اول سپتامبر در مرکز غزه و سپس ۳ روز دیگر در جنوب و شمال موافقت کردند. قرار است حدود ۶۴۰ هزار کودک در این مدت واکسینه شوند زیرا اخیرا چند کودک فلسطینی برای اولین‌بار به این بیماری مبتلا شدند.
۱۳- در ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین، اولین جنگنده اف‌-۱۶ آمریکایی اوکراین، بعلت سانحه و بدون شلیک روسیه سقوط کرد. این در حالی‌ست که روسیه طی ۲ روز متوالی، حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اوکراین انجام داده و به ۹ کیلومتری شهر پوکروفسک رسیده است. پیشروی روسیه حتی پس از حمله غافلگیرانه اوکراین در ۶ اوت به منطقه کورسک در غرب روسیه کُند نشده است. هر دو کشور اکنون بخش‌هایی از خاک یکدیگر را اشغال کرده‌اند.
۱۴- آلمان حکم اخراج محمدهادی مفتح ۵۷ ساله، رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ و پسر محمد مفتح را تا ۱۱ سپتامبر صادر کرد و گفت وی از ورود مجدد و یا اقامت در این کشور منع شده، و اگر این دستور را نادیده بگیرد با مجازات زندان تا ۳ سال مواجه خواهد شد. فعالیت این مرکز و سازمان‌های وابسته به آن اخیرا از سوی وزارت کشور آلمان به دلیل «ترویج ایدئولوژی افراطی» ممنوع اعلام شده است.
۱۵- گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که روند غنی‌سازی اورانیوم ایران ادامه دارد بطوریکه سانتریفیوژهای پیشرفته آی آر-۶ در تاسیسات زیرزمینی فردو در دل کوه نصب شده، ذخایر اورانیوم با خلوص ۶۰% به ۱۶۴.۷ کیلوگرم رسیده و ذخایر با خلوص ۲۰% نیز افزایش یافته است.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۶- در پی جان باختن محمد میرموسوی در بازداشت پلیس لاهیجان، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، وزیر کشور و فرمانده پلیس دستور تشکیل کمیته و هیئت ویژه برای پیگیری و گزارش این موضوع دادند. ۵ نفر از کارکنان نیروی انتظامی در این ارتباط بازداشت شده‌اند. علت دستگیری و مرگ وی هنوز اعلان نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, August 29, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به