کلیه ۱۰ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- مراسم تشییع جنازه رسمی دولت کانادا برای برایان مالرونی، که به عنوان نخست وزیر کانادا از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۳ کشور را رهبری می‌کرد، امروز در مونترال با حدود ۱,۳۰۰ نفر برگزار شد. بیوه او میلا به همراه ۴ فرزندش کارولین، بن، مارک و نیکلاس آنجا بودند. مالرونی که عاشق آواز خواندن بود، یک سی‌دی شامل ۱۸ آهنگ را برای ۱۶ نوه‌اش قبلا ضبط کرده بود که تعدادی از آنها آنجا پخش شدند.
۲- شرکت کپ‌کلین‌انرژی که یک استارت‌آپ آلبرتایی‌ست می‌گوید با هدف راه‌اندازی تاسیسات سوخت پاک زیستی هواپیماها، از سال ۲۰۲۷ شروع به تولید سوخت می‌کند که تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولیدش به ۱۱ میلیارد لیتر خواهد رسید. سوخت پاک زیستی این کمپانی، سوختی‌ست که از ضایعات غذایی و محصولات کشاورزی ساخته می‌شود و قرار است از فلات مرکزی کانادا که منبع این نوع سوخت است، آغاز به کار کند. این سوخت گران‌تر از سوخت جت است، اما آلودگی کمتری دارد و می‌توان بدون هیچ تغییری در موتور هواپیما، این سوخت را جایگزین سوخت جت کرد.

مراسم تشییع جنازه رسمی برایان مالرونی برگزار گشت؛ موزه سلطنتی انتاریو این یکشنبه رایگان شد؛ پوتین: اوکراین پشت حمله تروریستی به سالن کنسرت است

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- پلیس امنیتی فرودگاه پونتا کانا در کشور جمهوری دومینیکن، ناتاشا مارکز ۲۳ ساله که یک زن اهل برلینگتون انتاریوست را مجبور کرد که در ۱ مارس، از بالای کمر برهنه شود و از دستگاه فلزیاب بگذرد. ناتاشا برای تعطیلات یک هفته‌ای با یکی از دوستانش به مسافرت رفته بود که پلیس وی را مجبور کرد کلیه لباس‌هایش را درآورد در حالیکه زیر پیراهنش سوتین نپوشیده بود و وی مجبور شد با دستانش سینه‌هایش را بپوشاند. وی پس از بازگشت به تورنتو از شرکت هواپیمایی سان‌وینگ شکایت کرده که سن‌وینگ از او عذرخواهی کرده است.

اخبار استان‌های کانادا
۴- موزه سلطنتی انتاریو به افتخار ۱۱۰ سالگرد تاسیس خود، امروز و فردا رایگان خواهد بود. این موزه که بزرگترین موزه انتاریوست و در تورنتو قرار دارد، در ۲۳ مارس و ۲۴ مارس از ساعت ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر برای کلیه عموم رایگان است.
۵- پلیس تورنتو گفت که بیش از ۳۰۰ کسب و کار کوچک، شاهد افزایش ۴۰ درصدی دزدی کارتخوان‌ها یا صندوق‌های پولشان بوده‌اند بطوریکه برخی از مشاغل تا ۵۰,۰۰۰ دلار ضرر کرده‌اند. درصد نامشخصی از مبالغ از دست رفته در این دزدی‌ها توسط بانک‌ها یا بیمه‌ها جبران می‌شوند زیرا بسیاری نمی‌خواهند شرکت بیمه را از ترس افزایش بیمه‌نامه‌های ماهیانه خود، مطلع کنند.

اخبار جهان

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می‌گوید پشت حمله مرگبار دیروز مردان مسلح به یک سالن کنسرت در نزدیکی مسکو، کشور اوکراین بوده زیرا تروریست‌های مهاجم در حال فرار به اوکراین بوده‌اند. اوکراین هر گونه دست داشتن در این رویداد را رد کرده و شاخه داعش در افغانستان مسئولیت آن را بر عهده گرفته است. روسیه می‌گوید در مجموع ۱۱ نفر را در رابطه با این حمله بازداشت کرده است. شمار کشته‌شدگان این عملیات تروریستی به ۱۳۳ نفر رسیده و پوتین فردا را عزای عمومی اعلام کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- شورای امنیت سازمان ملل قرار است به زودی یک قطعنامه دیگر را برای آتش‌بس در غزه به رای بگذارد. این قطعنامه که توسط ۱۰ کشور عضو از جمله اعراب، روسیه و چین حمایت می‌شود خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری در غزه در ماه رمضان است. آمریکا می‌گوید این قطعنامه می‌تواند به مذاکرات بین اسرائیل و حماس لطمه بزند و برای چهارمین بار آن را وتو خواهد کرد. قطعنامه پیشنهادی دیروز آمریکا که آتش‌بس مشروط داشت، توسط روسیه و چین وتو شد..
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در کنار صف طولانی ۷,۰۰۰ کامیونی کمک به غزه در شبه جزیره سینای مصر ایستاد و اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که واقعا به غزه که از بمباران، گرسنگی، بی‌آبی و دیگر کمبودها در حال نابودی‌ست، کمک شود. او خواستار آتش‌بس فوری میان اسرائیل و حماس شد و گفت که اسرائیل باید مرزها را باز کند. اسرائیل اما گفت در حمله مجدد به بیمارستان شفا در غزه ۱۷۰ شبه نظامی فلسطینی را کشته و بدین شکل تعداد کشته‌های فلسطینی از ۳۲,۰۰۰ نفر گذشت.
۹- قانون جدید امنیتی هنگ‌کنگ از امروز به اجرا در می‌آید که در آن اشاره به افزایش کنترل‌های امنیتی برای شهروندان و نیز خارجی‌ها دارد. برخی‌ها ادعا می‌کنند که این قانون، موسوم به ماده ۲۳ آزادی‌های مدنی را در این منطقه که تحت کنترل چین است از بین می‌برد. استرالیا، بریتانیا و تایوان توصیه‌های سفر خود به هنگ‌کنگ را به‌روز کردند و از شهروندان خواستند احتیاط بیشتری به خرج دهند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۰- اماکن و آثار تاریخی استان فارس با ثبت ۱۱۰,۸۷۷ بازدیدکننده، بیشترین مخاطب را در دومین روز از فروردین ۱۴۰۳ داشتند و حافظیه و تخت جمشید در صدر پربازدیدها قرار گرفتند. استان‌های فارس، اصفهان، تهران، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین مسافران را داشتند. از سوی دیگر بعلت افزایش بارندگی‌ها آب زاینده‌رود دوباره جاری شد و سطح آب دریاچه ارومیه نیز بالا آمد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, March 23, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به