کلیه ۱۷ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- حداقل ۱۴۰ مشتری بانک بی‌ام‌او می‌گویند که ۱.۵ میلیون دلار در کلاهبرداری نقل و انتقالات از دست داده‌اند و قصد دارند از این بانک شکایت کنند. آنها می‌گویند شخصی در اواخر سال ۲۰۲۲ بدون مجوز به حساب آنها دسترسی پیدا کرده و بیش از ۶۳,۰۰۰ دلار را از طریق یک سری نقل و انتقالات برداشت کرده که بانک آن را بازپرداخت نمی‌کند. بانک می‌گوید برای شناسایی جرایم سایبری و جلوگیری از کلاهبرداری مشتریان کار می‌کند اما بنظر نمی‌رسد این موضوع سایبری باشد زیرا انتقال‌ها از روی دستگاه خود آن افراد انجام شده، هیچ تلاش ناموفقی برای ورود به حساب کاربری وجود نداشته، و اسکن بدافزار رایانه آنها نیز هیچ مشکلی را نشان نمی‌دهد.
۲- امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ماه ژوئیه از کانادا دیدن می‌کند تا پیوندهای بین فرانسه و کانادا را برجسته کند. او جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را در نوا اسکوشیا و در سواحل شرقی کشور ملاقات خواهد کرد اما به کبک نخواهد رفت. گابریل عطال نخست وزیر فرانسه این هفته از اتاوا و کبک بازدید می‌کند.

ناظر مالی کانادا: سالانه تا ۱۳۰ میلیارد دلار پولشویی می‌شود؛ شرکت بل با ۴۰ میلیارد دلار سوبسید: مقصر اخراج و فروش نیستیم؛ پروازهای لوفتهانزا به تهران تا دو روز دیگر لغو شد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- گزارش داخلی ناظر جرائم مالی کانادا موسوم به فین‌ترک نشان داد که اکثر شرکت‌های بانکی، املاک، و کازینوهایی که سال گذشته مورد حسابرسی قرار گرفته‌اند قوانین ضد پولشویی را رعایت نمی‌کنند که باعث درخواست نظارت بیشتر و جریمه‌های بالاتر شده است. در حال حاضر بیش از ۲۴,۰۰۰ کسب و کار تحت قانون مبارزه با پولشویی کانادا قرار دارند، که حدود ۴۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار در سال را از طریق اقتصاد کانادا پولشویی می‌کنند بطوریکه مجموع این تخلفات ۲۶,۱۱۵,۹۹۹ دلار بوده که نسبت به سال گذشته بیش از ۲,۲۴۵% افزایش ارزش داشته است.
۴- اولین شهروند کانادایی فلسطینی سرانجام با خانواده‌اش از غزه فرار کرد. فیضه النجار و خانواده‌اش پس از تخریب خانه‌اش توسط ارتش اسرائیل در گاراژی پناه گرفته بودند که از آنجا از کانادا درخواست کمک کردند. تایید پرونده آنها ۳۰ روز رسید و اکنون با تایید اسرائیل از مرز رفح به مصر گذر کردند. کانادا از سه ماه پیش گفته بود که حداکثر هزار فلسطینی که به طریقی با کانادا در ارتباط باشند را می‌پذیرد.
۵- میرکو بیبیک، مدیرعامل شرکت بل کانادا، در شهادتش در کمیته نمایندگان مجلس فدرال از اخراج‌ها و فروش بخش‌های شرکتش دفاع کرد و گفت بهره‌وری، تورم، تاخیر دولت در کمک مالی، اختلال در فناوری، تغییر عادات مخاطبان، تغییر تقاضاهای تبلیغ دهندگان و رقابت شدید با غول‌های رسانه خارجی، مقصر این وضعیت هستند. این شرکت اخیرا اعلام کرد که ۴,۸۰۰ شغل خود را کاهش داده و ۴۵ ایستگاه از ۱۰۳ ایستگاه رادیویی را پس از دریافت ۴۰ میلیارد دلار طی چند سال گذشته از دولت کانادا به فروش رسانده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- کانادا باید تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۱.۳ میلیون خانه دیگر بسازد تا کمبود مسکن را کاهش دهد، بعبارت دیگر کانادا باید سالانه ۱۸۱,۰۰۰ خانه بیشتر از آنچه در حال حاضر می‌سازد، بسازد. شرکت وام مسکن و مسکن کانادا می‌گوید که کانادا باید تا سال ۲۰۳۰ نیز حداقل ۳.۵ میلیون خانه دیگر بسازد تا مقرون به‌صرفه بودن را به سطح سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ بازگرداند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- اتاوا اجازه صدور وام مسکن ۳۰ ساله را وام‌گیرندگان اولین‌بار برای خرید خانه‌های جدید تصویب می‌کند. کریستیا فریلند وزیر دارایی کانادا اعلام کرد که بر اساس قوانین فعلی، اگر پیش پرداخت کمتر از ۲۰% قیمت خانه باشد حداکثر بازپرداخت وام مسکن می‌تواند ۲۵ ساله باشد که به زودی برای افراد فوق تغییر خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- شرکت لابلا می‌گوید در حال راه‌اندازی طرح‌های تلفن همراه ارزان قیمت با نام تجاری نونیم است و سیم کارت‌های اعتباری آن را از هفته آینده در تمام شعبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای نوفریلز خود ارائه می‌دهد. این طرح‌ها توسط اپراتور پی‌سی‌موبایل شرکت لابلا که از سال ۲۰۰۵ از شبکه بل کانادا سرویس گرفته پشتیبانی خواهد شد. پکیج‌های آن شامل دیتای ۴ جی با ۲۵ گیگابایت ۲۹ دلار، ۵۵ گیگابایت ۳۴ دلار، ۸۰ گیگابایت ۴۰ دلار و ۱۰۵ گیگابایت ۵۰ دلار خواهد بود.

اخبار استان‌های کانادا
۹- تورنتو برای افزایش تقاضای برق تا سال ۲۰۵۰ برنامه‌ریزی می‌کند زیرا گرما، حمل و نقل برقی و افزایش جمعیت وضعیت برق آن را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. اولیویا چاو شهردار تورنتو گفت که حداکثر تقاضای برق در حال حاضر ۴,۷۰۰ مگاوات است که حدود ۲۰% اوج تقاضا کل استان انتاریوست. تورنتو همچنین در تلاش است تا ۲۸۵,۰۰۰ خانه را تا سال ۲۰۳۱ به این شهر اضافه کند که وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند.
۱۰- اداره هواشناسی کانادا هشدار آب و هوای ویژه برای تورنتو صادر کرد و گفت که امکان دارد تا صبح جمعه تا ۴۵ میلیمتر باران ببارد و ایجاد سیل کند، در حالیکه باد نیز می‌تواند تا اواخر بعدازظهر تا شب جمعه سرعتش به ۸۰ کیلومتر در ساعت برسد. بسیاری از خیابان‌های شهر مانند استیلز، پیشتر و با بارش کم امروز هم زیر آب رفته بودند.
۱۱- نشت مواد شیمیایی از حوضه راک‌پایل که مکان برگزاری کنسرت و رویدادها در خیابان ۵۵۵۵ دانداس غربی در شهر اتوبیکوک است، شهرداری را مجبور به اعلان وضعیت نشت مواد سمی به رودخانه کرد. شهرداری می‌گوید این نشت از مواد ناشناخته که شبیه نفت است، به ۳ منطقه زیردستی گسترش یافته و تلاش‌های پاکسازی خود را آغاز کرده است.
۱۲- سیلویا جونز، وزیر بهداشت انتاریو می‌گوید وزارت بهداشت از افشای اینکه ۷ سالمند بستری در بیمارستان‌ها که به خانه‌های سالمندان نرفته‌اند، روزانه ۴۰۰ دلار جریمه شده‌اند ناراحت است و مبالغ جریمه طبق لایحه ۷ را دریافت نخواهد کرد.
۱۳- اتحادیه کارگری یونیفور که بزرگترین اتحادیه بخش خصوصی کاناداست می‌گوید در استان بریتیش کلمبیا در حال بررسی اعلان دو اتحادیه در انبارهای شرکت آمازون می‌باشد. این اتحادیه در تابستان گذشته با استناد به قوانین کار، این روند را آغاز کرده و می‌گوید اگر حداقل ۵۵% از کارگران یک محل کار تایید کنند، اتحادیه به‌طور خودکار بوجود می‌آید. برخی از کارمندان سابق آمازون گفته‌اند که به دلیل تلاش برای سازماندهی اتحادیه از این شرکت اخراج شده‌اند. آمازون می‌گوید قبلا آنچه این افراد از نظر حقوق، مزایا و شرایط کاری می‌خواسته‌اند به آنها داده شده و دلیلی برای اتحادیه داشتن ندارند، اگرچه انتخاب داشتن اتحادیه همیشه با کارمندان است.
۱۴- بریتیش کلمبیا برنامه حذف هزاران نفر از لیست انتظار مراقبت‌های بهداشتی استان و فرستادن آنها به یک پزشک خانواده یا پرستار را اعلام کرد. این استان می‌گوید حدود ۳۱۰,۰۰۰ نفر در حال حاضر در لیست هستند که پیشتر حدود ۶۷,۰۰۰ نفر از لیست خارج شده و به یک پزشک یا پرستار سپرده شده‌اند.

اخبار جهان
۱۵- ورنتال جیمز سیمپسون ملقب به او. جی سیمپسون، ستاره جنجالی فوتبال آمریکایی که محاکمه‌اش به اتهام قتل نیکول براون همسرش و ران گلدمن یکی از دوستانش برای او شهرت جهانی آورد، در سن ۷۶ سالگی بر اثر سرطان درگذشت. او در نهایت از این دو اتهام تبرئه شد، هر چند در سال ۲۰۰۸ به اتهام سرقت مسلحانه دوباره دادگاهی شد و به تحمل ۳۳ سال زندان محکوم گشت که در در سال ۲۰۱۷ از زندان آزاد شد.
۱۶- رونگ مای لان ثروتمندترین زن ویتنام به اتهام فساد مالی به مرگ محکوم شد. او کارش را در ابتدا به‌عنوان فروشنده دکه‌های بازار شروع کرد، سپس به کار خرید و فروش زمین و املاک پرداخت و سرانجام بیش از ۴۰ میلیارد دلار از بانک تجاری سایگون در یک دوره ۱۰ساله از طریق وام‌های غیرقانونی گرفته بود که وی را مالک غیرمستقیم بیش از نود درصد سهام این بانک کرده بود. او با ۸۵ متهم دیگر درخواست فرجام کرده است.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۷- لوفتهانزا پروازهایش به تهران را دستکم تا دو روز دیگر از بیم جنگ میان ایران و اسرائیل از سر نمی‌گیرد. روسیه، آلمان، فرانسه، عربستان، امارات، قطر و عراق با ایران در مورد حمله به اسرائیل گفتگو کردند و آمریکا گفت از اسرائیل دفاع می‌کند. خامنه‌ای دیروز گفت که حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را تلافی می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, April 11, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به