کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- یک کشتی گشتی نیروی دریایی کانادا امروز چند ساعت پس از ورود یک زیردریایی تهاجمی ایالات متحده به پایگاه دریایی آمریکا در گوانتانامو در کوبا، وارد سواحل هاوانا شد. هر دو کشتی اندکی زمانی پس از ورود واحد‌هایی از ناوگان جنگی روسیه که اوایل این هفته به بندر هاوانا رسیده بودند، وارد کوبا شدند.
۲- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا امروز و در حاشیه اجلاس سران جی ۷ در ایتالیا با نارندرا مودی نخست وزیر هند برای اولین بار پس از اینکه ترودو علنا مودی را به دست داشتن در ترور یک فعال سیک کانادایی متهم کرد، دیدار کرد و دست داد. آنها هر دو دیدارهای دوجانبه زیادی با دیگر کشورها داشتند اما هیچ دیدار رسمی دوجانبه بین دو رهبر برنامه‌ریزی نشده بود. این اجلاس در سال آینده در کاناناسکیس در استان آلبرتا و روی کوه‌های راکی در غرب کلگری برگزار خواهد شد. کاناناسکیس پیشتر و در سال ۲۰۰۲ نیز زمانی که هنوز گروه ۸ پابرجا بود، محل میزبانی کانادا بود.

نام دزد کامیون طلا از فرودگاه تورنتو افشا شد؛ دستگیری مرد ۴۳ ساله مونترالی که با ۳۴ زن همخوابگی و سپس اخاذی کرده؛ ترامپ پس از محکومیت دادگاه هم بایدن را شکست می‌دهد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- سیمران پریت پانسار، ۳۱ ساله، مدیر سابق ایرکانادا که تابستان گذشته کار خود را ترک کرد و ناپدید شد، به اتهام سرقت بیش از ۵,۰۰۰ دلار در ارتباط با سرقت بیش از ۲۰ میلیون دلار طلا از فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو در آوریل ۲۰۲۳ تحت تعقیب در سراسر کانادا قرار گرفته است. پلیس از وی خواسته تا خود را به پلیس معرفی کند اگرچه او احتمالا خیلی وقت پیش از کانادا خارج شده و با همسرش پریتی پانیسار (عکس بالا و راست) در هند بسر می‌برد. همسر وی مظنون این پرونده نیست. پلیس می‌گوید برای یافتن کامیون طلا، ۳۷ حکم بازرسی را اجرا کرده و تاکنون ۴۳۰,۰۰۰ دلار پول نقد، ۶ دستبند طلای خالص به ارزش حدود ۸۹,۰۰۰ دلار و همچنین دیگ‌های ذوب، و قالب‌های طلا را کشف کرده است.
۴- سلین دیون، خواننده مشهور کانادایی در مورد مشکل سلامتی خود، سندروم پرسن‌استیف می‌گوید که در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت دوباره به صحنه است و می‌افزاید دوباره خواهم خواند. مشخص نیست او چه زمانی به صحنه باز خواهد گشت.

اخبار استان‌های کانادا
۵- یک قاضی کبکی، تسویه حساب ۲.۵ میلیون دلاری از سوی مشتریان دلاراما را که به نادرست محصولات سازگار با محیط‌زیست خریداری کرده بودند، را رد کرد. توافق پیشنهادی در ۲۱ فوریه در دادگاه کانادا بین شاکیان و این شرکت حاصل شد و در کبک منوط به تایید دادگاه بود. قاضی کبکی در ۱۷ آوریل این توافق را رد کرده و این بدان معناست که مردم شاکی کارت هدیه (به ارزش حداکثر ۱۵ دلاری) یا هیچ غرامت دیگری را دریافت نخواهند کرد.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- مارتین پیلای، ۴۳ ساله، مردی در مونترال، پس از دستگیری در حال فیلمبرداری از رابطه‌های جنسی بدون رضایت خود با حداقل ۳۴ زنی که اکثر آنها کارگران جنسی بودند، دستگیر شد. وی از سال ۲۰۱۹ در حال همخوابگی با این زنان، فیلمبرداری و سپس اخاذی از آنهاست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- با ورود زودرس جبهه هوای گرم، شهرداری تورنتو اعلام کرده است که به جای افتتاح استخرهای شهر از ۲۸ ژوئن، امسال استخرها را از روز شنبه ۱۵ ژوئن با ۱۰ استخر روباز و ۱۰ استخر مسقف افتتاح می‌کند. این استخرها همه روزه از ساعت ۹ یا ۱۰ صبح تا ۹ شب باز خواهند بود.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- آخرین نظرسنجی‌ها در ایالات متحده نشان می‌دهد دادگاه و سپس محکومیت جنایی دونالد ترامپ هیچ تاثیر آشکاری بر نظر مردم نداشته بطوریکه محبوبیت ترامپ هنوز ۴۱.۱% و بایدن ۴۰.۱% است، اما از نظر شانس برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری، شانس ترامپ ۵۸% و بایدن ۴۱% است.
۹- تیلور سویفت اعلام کرد که تور ارس او پس از شروع شدن از ماه مارس ۲۰۲۳، در ماه دسامبر امسال به پایان می‌رسد. از ۱۴ ژوئن، سوئیفت فقط ۳ برنامه از امروز تا آخر سال خواهد داشت که هر سه در ونکوور در تاریخ‌های ۶، ۷ و ۸ دسامبر هستند. این تور با رکوردشکنی، توانسته بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
۱۰- سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی پس از کاهش محبوبیت در انتخابات ریاست جمهوری، توانست با یک ائتلاف دیرهنگام برای دومین بار رئیس جمهور این کشور شود. وی با ۲۸۳ رای در مقابل ۴۴ رای مالما رهبر حزب مخالفش، در مجلس ۴۰۰ نفره به این سمت رسید.
۱۱- کاروان خودروهای شاسی بلند کلودیا شینباوم، رئیس جمهور آینده مکزیک در یک بزرگراه در ایالت شمالی کوآهویلا، با یک خودرو دیگر تصادف کرد که منجر به حداقل یک کشته شد. او که با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲ ژوئن مکزیک، تبدیل به اولین زنی شد که این مقام را بدست می‌آورد، در این حادثه آسیبی ندیده است. خودروی جلودار کاروان وی با یک خودروی دیگری برخورد که طی آن یک نفر در خودرو دیگر کشته شد و چندین دستیاران شینباوم نیز مجروح شدند. خودرو شینباوم چندین خودرو پس از خودروی جلودار، و با فاصله بود.
۱۲- امروز پوتین شرایط روسیه برای آتش‌بس در اوکراین را اینچنین اعلان کرد: خروج کامل نیروهای اوکراین از مناطق روس‌نشین دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا؛ و کنار گذاشتن ملحق شدن به ناتو. دو سال پیش پوتین شروط خود را تصویب حاکمیت روسیه بر کریمه، نپیوستن اوکراین به ناتو، و تصفیه طرفداران نازی در اوکراین، برشمرده بود. اوکراین همه این شرایط را رد کرده است.
۱۳- اسرائیل و حزب‌الله برای روز سوم، مواضعی یکدیگر را بمباران کردند؛ این در حالی‌ست که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز جمعه فرانسه را به در پیش گرفتن رویکرد و سیاستی خصمانه در قبال کشورش متهم کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۴- دانشمندان می‌گویند تغییر رنگ آسمان به سبز و زرد نشانه آمدن گردباد است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, June 14, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به