کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- نرخ تورم سالانه کانادا در ماه ژوئن امسال، نسبت به ماه قبل که ۲.۹% بود، اکنون به ۲.۷% کاهش یافته زیرا آهنگ افزایش قیمت بنزین فقط ۰.۴% بوده که کمتر از پیش‌بینی‌هاست. این در حالی‌ست که تورم ماه مه نسبت به سال گذشته ۵.۶% افزایش داشت. نرخ تورم خواربارفروشی‌ها نیز برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و به ۲.۱% رسید. حداکثر تورم خواربار ژانویه سال گذشته با ۱۱.۴% بود. اعلان تغییر نرخ بهره بانک مرکزی کانادا در ۲۴ جولای (همین ماه) خواهد بود.
۲- در پی انتشار درگیری کریستینا فریلند وزیر دارایی کانادا و جانشین جاستین ترودو نخست وزیر کشور با ترودو، امروز فریلند گفت که ماندن یا اخراج شدنش از وزارت دارایی چیزی‌ست که ترودو در موردش حرف خواهد زد و نه وی. او گفت اعتماد به نفس دارد، اما نمی‌گوید که آیا ترودو به قول داده که کارش امن است یا خیر، اگرچه اذعان کرد که مکالمات طولانی در رویدادها و جلسات گوناگون با ترودو داشته است.گزارش‌ها حاکی از آن است که ترودو در حال بررسی استخدام مارک کارنی به عنوان وزیر دارایی کاناداست.

نرخ تورم سالانه کانادا با ۰.۲% کاهش به ۲.۷% رسید؛ باز باران آمد و تورنتو زیر آب رفت؛ آمریکا: جمهوری اسلامی طرح توطئه‌ای ترور ترامپ را داشته

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- استان ساسکاچوان می‌گوید برای پرداخت مالیات کربنی که از امسال به دولت فدرال پرداخت نکرده، با دولت مرکزی به توافق رسیده است. در حالیکه صورتحساب ساسکاچوان در ۲ ماه پیش بالغ بر ۲۸ میلیون دلار بود، این استان پیشنهاد داده که نیمی از این بدهی را تا زمان رفع اختلاف در دادگاه مالیاتی کانادا، با اسناد اعتباری پرداخت کند. اداره مالیات می‌گوید، این بدهی در این ماه به ۵۶ میلیون دلار رسیده است.
۴- شرکت تی‌سی انرژی کلگری دو دهه طناب‌کشی در دادگاه خط لوله نفت کیستون ایکس‌ال را برای دریافت غرامت و ضرر ۱۵ میلیارد دلاری از دولت ایالات متحده، باخت. این شرکت در سال ۲۰۰۵ خط لوله ۱,۸۹۷ کیلومتری را برای انتقال نفت از آلبرتا به مرکز غربی آمریکا پیشنهاد و سپس آغاز کرد اما جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ مجوز این خط لوله را لغو کرد. تی‌سی مجبور شده بعلت هزینه‌های سنگین، این پروژه را برای همیشه به حالت تعلیق درآورد. این شرکت تنها حدود ۱۵۰ کیلومتر لوله در آلبرتا نصب کرده است.
۵- شرکت فولادسازی استلکو در شهر همیلتون کانادا توسط شرکت کلیولند کلیفز آمریکایی به مبلغ ۳.۴ میلیارد دلار خریداری شد. کلیولند می‌گوید تمام سهام عادی را به قیمت ۷۰ دلار به ازای هر سهم خریده، دفتر مرکزی در همیلتون، مدیریت و ۱,۰۰۰ کارمند استلکو را نیز به همان شکل حفظ خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- پس از افزایش دزدی وسایل نقلیه در کانادا در سال‌های اخیر، سرانجام از میزان دزدی‌ها در ۶ ماهه اول امسال، ۱۷% کاسته شد. گزارش می‌گوید تاکنون در سال جاری ۸,۳۹۸ وانت، ۷,۵۳۹ خودرو و ۱,۴۴۸ ون در سراسر کانادا به سرقت رفته که کبک با ۳۶% کاهش، بیشترین افت را داشته است. پس از کبک انتاریو با ۱۴% کاهش و غرب کانادا با ۱۰% کاهش قرار دارند.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- باز باران آمد و تورنتو زیر آب رفت. سیل جاده‌های اصلی منطقه بزرگ‌شهر تورنتو را قبل از ساعت شلوغی رفت‌وآمد بست. باران سنگین ۱۲۵ میلی‌متری امروز که بیش از حجم یک ماه باران بود باعث بسته شدن دان‌ولی‌پارک‌وی بین بلور تا گاردینر؛ ورودی دی‌وی‌پی؛ بزرگراه ۴۱۰ از بزرگراه ۴۰۱ تا ۴۰۷؛ بزرگراه ۴۰۱ در تقاطع میویس؛ لیک‌شور از استراچان تا نیوبرانزویک‌وی؛ کانویر بین بریتانیا تا فرایت‌لاین؛ و بی‌ویو بین ریور تا شمال کوئین سنت شرقی شده است. چندین بار در هر سال، شهرهای بزرگ کانادا از جمله تورنتو غافلگیر می‌شوند، زیر آب می‌روند و برق‌های صدها هزار مشترک، از جمله امروز حدود دویست هزار مشترک، قطع می‌گردد. پلیس و آتش‌نشانی با جرثقیل، قایق و شنا به کمک کسانی رفت که در ده‌ها نقاط شهر گیر کردند. پلیس می‌گوید این وضعیت برای ده‌ها هزار نفر تا فردا ادامه خواهد داشت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- دیوید ابی نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا و دانیل اسمیت نخست وزیر آلبرتا یادداشت تفاهمی را با هدف پایان دادن به جنگ شراب که از ابتدای سال جاری بین دو استان درگرفته، امضا کردند. در ژانویه امسال، کمیته نظارت بر فروش شراب گفت که آلبرتا با فروش مستقیم شراب و نه از طریق فروشگاه‌ها، به مردم بریتیش کلمبیا توافق بین دو استان را زیر پا گذاشته و به همین دلیل فروش شراب آلبرتا را تحریم کرد.

اخبار جهان
۹- باب منندز، سناتور ایالت نیوجرسی آمریکا و از دموکرات‌های ارشد کنگره آمریکا، در ۱۶ فقره اتهام مرتبط با طرحی که در ازای کمک به دولت‌های خارجی رشوه از جمله شمش‌های طلا و مرسدس بنز دریافت کرده بود، در طول ۲ ماه دادگاه، مجرم شناخته شد. او می‌گوید گناهکار نیست و هدایایی که می‌پذیرفته مصداق رشوه نبوده است. همسرش، نادین ارسلانیان منندز نیز با اتهام رشوه مواجه است اما بعلت درمان سرطان سینه محاکمه او به تعویق افتاده است.
۱۰- کوین دیویس، رئیس نمایشگاه ماشین فروشی ولزی، به دلیل سرفه عمد به صورت کارمندش در مارس ۲۰۲۰ حین همه‌گیری کووید-۱۹، محکوم به پرداخت ۲۶,۰۰۰ پوند (۴۶,۱۰۰ دلار کانادا) شد. این کارمند زن که نامش افشا نشده و اکنون اخراج شده، از دیویس خواسته بود تا فاصله اجتماعی را حفظ کند. دیویس علاوه بر این مبلغ مجبور شده که ۱۸,۰۰۰ پوند دیگر (۳۱,۹۲۰ دلار کانادا) برای اخراج ناعادلانه و خسارت ناشی از آسیب به احساسات این زن پرداخت کند.
۱۱- وزارت کشور آلمان نشریه راست‌گرای کامپکت با ۴۰,۰۰۰ تیراژ را به اتهام نفرت‌پراکنی علیه یهودیان و خارجی‌ها را بلندگوی جریان راست افراطی خواند و آن را توقیف کرد.
۱۲- آژانس امنیت اسرائیل، شین‌بت می‌گوید سه شهروند این کشور به نام‌های الیملک استرن ۲۱ ساله به همراه ۲ اسرائیلی دیگر که آن‌ها را استخدام کرده بود، به اتهام همکاری با جمهوری اسلامی در اسرائیل دستگیر کرده است. سال گذشته نیز در پرونده‌ای مشابه دو اسرائیلی از اتهام جاسوسی برای ایران تبرئه شدند و یک نفر در این رابطه محکوم شناخته شد.
۱۳- سی‌ان‌ان، سی‌بی‌اس و بی‌بی‌سی می‌گویند اطلاعات جاسوسی آمریکا نشان می‌دهد جمهوری اسلامی طرح توطئه‌ای برای ترور دونالد ترامپ داشته است. خلاصه این گزارش اختصاصی می‌گوید "چند مقام آمریکایی" که معلوم نیست چه کسانی هستند به این رسانه‌ها گفته‌اند که "یک منبع انسانی" (یعنی یک فرد که معلوم نیست چه کسی‌ست) به آنها گفته ایران برای ترور ترامپ برنامه چیده بود. این اطلاعات به تیم ترامپ داده شده ولی تیم ترامپ آن را تایید نکرده است. منابع امنیتی تاکید کرده که هیچ ارتباطی میان توماس متیو کروکس، جوان ۲۰ ساله ضارب ترامپ و تلاش ایران برای ترور ترامپ پیدا نشده است. از سوی دیگر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک این اتهامات را بی‌اساس و مغرضانه نامید و افزود که ما بدنبال محاکمه و مجازات ترامپ در دادگاه هستیم.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۴- علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، که برای سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد گفت که تهران برای از سرگیری مذاکرات با واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای آماده است. بایدن هفته گذشته اعلام کرد که ایالات متحده آماده از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران تحت ریاست‌جمهوری جدید نیست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, July 16, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به