کلیه ۱۶ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- با ثبت ۱۰ مورد سرخک در کبک که ۷ مورد آن در مونترال است، بعلاوه ۴ مورد در انتاریو، این بیماری گسترش سریعی یافت. سرخک مسری‌تر از کووید است. اکثر افرادی که با سرخک در تماس هستند و واکسینه نشده‌اند به این ویروس مبتلا می‌شوند. واکسن دو دوز ضد سرخک بیش از ۹۵% موثر است.
۲- اداره پاسپورت کانادا پس از اینکه به اشتباه به یک زن ۹۰ ساله به نام بلر گفت که نمی‌تواند «فلسطین» را بعنوان کشور محل بدنیا آمدنش در گذرنامه خود داشته باشد، عذرخواهی کرد. بلر پس از درخواست تمدید گذرنامه‌اش یک پیام صوتی دریافت کرد که به او می‌گفت محل تولد در گذرنامه جدیدش هیچ کشوری قید نخواهد شد، اگرچه می‌تواند آن را اسرائیل ذکر کند. او به همراه خانواده‌اش دو ویدئو در تیک‌تاک گذاشت و با بیش از چهار میلیون بازدید، مارک میلر وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا را مجبور کرد که در توییتر بنویسد: متقاضیانی که پیش از ۱۴ ماه مه ۱۹۴۸ در آنجا بدنیا آمده باشند همچنان می‌توانند در درخواست‌های پاسپورت کانادا، فلسطین را به عنوان محل تولد ذکر کنند.

نگرانی با ثبت ۱۰ مورد سرخک جدید در کبک؛ رکودشکنی تورنتو با ۱۶ درجه و فلات کانادا با منهای ۴۰ درجه؛ دیوان عالی آمریکا به نفع ترامپ رای داد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- اتاوا می‌گوید که محدودیت تعداد مهاجرت استان کبک را نمی‌پذیرد تا۲۰,۵۰۰ نفر از شوهران، همسران، والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بتوانند امسال به خانواده خود بپیوندند. قانون استان کبک، حداکثر این تعداد را در امسال محدود به ۱۰,۰۰۰ نفر کرده است.
۴- دادگاه اعلان وثیقه کارمند سابق نیروگاه هسته‌ای انتاریو که اطلاعات این سازمان را به یک کشور خارجی فروخته، را رد کرد. پلیس سلطنتی کانادا جیمز موزلی، ۳۶ ساله را متهم به یک مورد انتقال اطلاعات محافظت شده تحت قانون امنیت اطلاعات کرده است.

اخبار استان‌های کانادا
۵- شهر همیلتون در غرب تورنتو پس از هک شدن، فلج شد. هک شدن خدمات شهرداری این شهر که توسط یک باج‌افزار از ۲۵ فوریه آغاز شده اکنون تمام خطوط تلفن، خدمات آنلاین، برنامه زمانبندی اتوبوس، وای‌فای کتابخانه و شهرداری را از کار انداخته است.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- پلیس شمال تورنتو می‌گوید کلاهبردارانی که خود را به عنوان مقامات مجری قانون چین معرفی می‌کنند، جامعه چینی را در منطقه یورک هدف قرار می‌دهند و از قربانیان برای مسائل حقوقی ساختگی تقاضای پول می‌کنند. کلاهبرداران از قربانیان می‌‌خواهند مبلغی پول را به حساب آنها واریز کنند وگرنه اطلاعات شخصی آنها را لو می‌دهند. حداقل ۳ قربانی، تاکنون مجموعا بیش از یک میلیون دلار از دست داده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- استان بریتیش کلمبیا، شرکت اپل را تا سقف ۱۴.۴ میلیون دلار بابت کُند کردن تعمدی تلفن‌های دستی آیفون پس از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، جریمه کرد. افراد واجد شرایط در کلیه استان‌های کانادا بجز کبک می‌توانند با ارائه سریال دستگاه خود بین ۱۷.۵۰ تا ۱۵۰ دلار دریافت کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- تورنتو امروز رکورد دمای ۵۰ ساله خود را با ثبت درجه حرارت ۱۶ درجه سانتیگرادی در ساعت ۴ بعدازظهر شکست. بالاترین رکورد قبلی این شهر با ۱۳.۳ درجه سانتیگراد در ۴ مارس ۱۹۷۴ ثبت شده بود. بالاترین میانگین دما در این روز سال ۲ درجه سانتیگراد است. شروع رسمی بهار در ۱۹ مارس است.
۹- در فلات مرکزی کانادا وضعیت اضطراری سرمای شدید و برف اعلان شد. دما در بخش‌هایی از آلبرتا، شمال ساسکاچوان، مانیتوبا و بریتیش کلمبیا به منهای ۴۰ رسید و بخش‌هایی نیز انتظار بارش حدود ۱۵ سانتی‌متر برف را دارند.
۱۰- یک زن انتاریویی متهم است که با یک مرد آمریکایی می‌خواسته یک کودک را مورد استثمار جنسی قرار دهد. کریگ تامپسون، ساکن بومانویل ۴۲ ساله، قصد داشت با یک مرد آمریکایی ملاقات کند و در حین ملاقات این مرد که قبلا فرزندان ۲ و ۶ ساله‌اش را مورد استثمار جنسی قرار داده بود، به کودکان تجاوز جنسی کنند.

اخبار جهان
۱۱- دیوان عالی آمریکا با رای قاطع ۹ به ۰ اعلان کرد که ایالت‌ها نمی‌توانند باعث حذف ترامپ از انتخابات کشوری شوند. این پیروزی بزرگی برای دونالد ترامپ به شمار می‌رود. بدین ترتیب، این حکم، تصمیم دادگاه عالی کلرادو در ۱۹ دسامبر مبنی بر اخراج ترامپ از رای‌گیری جمهوری‌خواهان در این ایالت، بعلت شورش در پایتخت آمریکا را لغو می‌کند. این حکم می‌گوید: ایالت‌ها براساس قانون اساسی قدرتی برای اجرای بند ۳ (شورشی خواندن کسی و حذف او از انتخابات) در رابطه با مقامات کشوری و فدرال، به ویژه ریاست جمهوری را ندارند. این حکم، احکام مشابه ایالت‌های مین و ایلینوی را نیز ملغی می‌کند.
۱۲- پرامیلا پتن، فرستاده سازمان ملل، گزارش داد که دلایل منطقی وجود دارد که باور کنیم حماس و دیگر گروه‌های مسلح مرتکب تجاوز جنسی و سایر رفتارهای ظالمانه و غیرانسانی به زنان اسرائیلی در حمله غافلگیرانه در ۷ اکتبر شده‌اند.
۱۳- برای اولین بار در جهان؛ فرانسه حق سقط جنین زنان را با ۷۸۰ رای موافق در برابر ۷۲ رای مخالف در دو مجلس نمایندگان و سنا، در قانون اساسی خود گنجاند. حدود ۸۰% از مردم فرانسه از قانونی بودن حق سقط جنین حمایت می‌کنند.
۱۴- ده‌ها تبهکار مسلح با حمله به دو زندان در هائیتی که به کشته شدن دست‌کم ۱۲ نفر انجامید، توانستند هزاران زندانی را فراری دهند و بگویند که قادرند دولت را ساقط کنند. دولت هائیتی عصر یکشنبه و پس از گسترش درگیری‌های خشونت‌آمیز در پورتو پرنس، پایتخت، وضعیت اضطراری اعلام کرد و آمریکا خواستار خروج فوری شهروندانش شد.
۱۵- اپل به دلیل نقض مقررات ضدانحصاری اروپا ۱.۸ میلیارد یورو جریمه شد. این جریمه به دلیل رویکرد شرکت اپل در زمینه ارائه خدمات پخش آنلاین موسیقی، وضع شده و می‌گوید شرکت اپل تولیدکنندگان اپلیکیشن‌ها را از اطلاع‌رسانی در مورد گزینه‌های جایگزین برای سرویس پخش آنلاین موسیقی این شرکت بازداشته بود.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۶- قیمت بیت‌کوین در معاملات امروز بازار رمز ارزها به بالای ۶۵,۰۰۰ دلار رسید و بالاترین نرخ خود در دو سال اخیر را ثبت کرد. ارزش بیت‌کوین از ابتدای سال میلادی جاری حدود ۵۰% رشد کرده و بیشترین جهش مربوط به هفته‌های اخیر و پس از تصمیم آمریکا با صدور مجوز فعالیت صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین، است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, March 4, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به