کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- نیروی دریایی ارتش کانادا می‌گوید در حال بررسی تعداد و نوع کشتی‌های جنگی "بی‌سرنشین یا بی‌خدمه" در آینده است که آن را "ناوگان اشباح" نامیده و افزوده فناوری‌های پهپاد / شهپاد و هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در حال تغییر چهره نبردهای دریایی هستند. کانادا می‌گوید حملات قایق‌های بی‌سرنشین تندرو و مملو از مواد منفجره اوکراین به ناوگان روسیه در دریای سیاه را در دست بررسی دارند. نیروی دریایی آمریکا پیشتر چندین شناور بی‌سرنشین را در قالب یک اسکادران در اقیانوس آرام سازماندهی کرده، و علاوه بر کانادا استرالیا نیز به تازگی اعلام کرده که شناورهای بدون سرنشین نیروی دریایی خود را افزایش خواهد داد.
۲- ژاک دارچه از وکلای دانشگاه مک‌گیل، به دنبال صدور حکمی در دادگاه عالی کبک است تا دانشجویان طرفدار فلسطین را از دانشگاه بیرون کند. وی در دادگاه استدلال کرد که معترضان در اردوگاه سیاست‌های دانشگاه را زیر پا گذاشته و دانشگاه را از استفاده از زمین خصوصی خود برای برگزاری مراسم سالانه برحذر داشته است. وی گفت این دانشجویان خطرات امنیتی و بهداشتی دارند. دانشگاه تاکید می‌کند که نمی‌خواهد حق اعتراض دانشجویان را محدود کند. اما مارک سنت پی‌یر قاضی دادگاه عالی خواستار شواهدی بر لزوم جمع شدن فوری اردوگاه دانشجویان شد. انتظار می‌رود حکم او سه‌شنبه یا چهارشنبه صادر شود. مک‌گیل دو شکایت قبلی خود در این رابطه را در دادگاه باخته است.

نیروی دریایی ارتش کانادا ناوگان اشباح می‌سازد؛ خروج مهدکودک‌های انتاریو از برنامه روزی ۱۰ دلار؛ محمد رسول‌اف مخفیانه از ایران گریخت

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- طبق اسناد لو رفته، انجمن تجاری و حرفه‌ای سیاهان به شرکت نادین اسپنسر ۱.۱ میلیون دلار و شرکت رودریک بریتون ۳۹۲,۰۰۰ دلار برای خدمات در دوران تصدی آنها در هیئت مدیره موسسه خیریه و زمان مدیرعاملی اسپنسر پرداخت کرده است. این انجمن خیریه و نیز غیرانتفاعی‌ست و افراد داخل هیئت مدیره قانونا نمی‌توانند مستقیم یا غیرمستقیم منفعتی از این شرکت‌ها کسب کنند. طبق برنامه حمایت از سیاه‌پوستان در کانادا، کمک‌های مالی دولت‌های فدرال، استانی و شهری، به همراه کمک‌های مردمی و حمایت‌های شرکت‌ها باعث ریختن بیش از ۸.۱ میلیون دلار پول به صندوق همیشه خالی این انجمن شده بود.
۴- شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوکس تد بیکر در کانادا، پس از اعلان ورشکستگی در اواخر ماه گذشته، امروز اعلام کرد که فروشگاه‌های تد بیکر، بروکس برادرز و لاکی، شروع به حراج فوق‌العاده اجناس کرده‌اند. این شرکت ۲۵ فروشگاه در کانادا دارد که ۹ فروشگاه آن در حال حراجی هستند، در حالیکه همه ۳۱ فروشگاه دیگرش در آمریکا نیز بعلت ورشکستگی، اعلان حراجی کرده‌اند.

اخبار استان‌های کانادا
۵- سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری بعدی شرکت خودروسازی هوندا در کانادا برای ایجاد زنجیره تامین خودروهای الکتریکی، در شهر کوچک پورت کولبورن، انتاریو خواهد بود. دولت‌های فدرال و استانی هر کدام ۲.۵ میلیارد دلار بصورت اعتبارات مالیاتی و سایر مشوق‌های دولتی برای جذب بیزینس هوندا کرده‌اند. هوندا پیش‌بینی کرده که از طریق زنجیره تامین مایحتاجش در انتاریو و طراحی جدید یکپارچه عمودی باطری خود در این استان، هزینه ساخت باطری خود را ۲۰% کاهش خواهد داد.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- رانندگان تاکسی در اتاوا پایتخت کانادا توانستند از دادگاه حکم "سهل‌انگاری شهرداری اتاوا در اجازه دادن به فعالیت اوبر" را بگیرند. یک قاضی دادگاه عالی انتاریو امروز حکم داد که شهر اتاوا در اجرای قانون تاکسیرانی، در زمانی که به اوبر اجازه داد در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کند، سهل‌انگاری کرده و به صنعت تاکسیرانی مستقر در شهر آسیب وارد کرده است. هنوز مشخص نیست که این حکم به غرامت مالی می‌انجامد یا خیر.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- با شروع محاکمه جنایی "پت کینگ" یکی از سازمان‌دهنده کاروان آزادی، وی خود را در دادگاه بی‌گناه خواند. او به شرارت، مشاوره به دیگران برای ارتکاب شرارت، سرپیچی از دستور دادگاه، ممانعت از عملیات پلیس، مسدود کردن بزرگراه و سایر جرایم مرتبط با نقش او در تظاهرات سه هفته‌ای کاروان آزادی که توسط پلیس‌های کانادا سرکوب شدند، متهم شده است. دادگاه ۳ هفته برای رسیدگی به این پرونده وقت گذاشته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- آژانس حمل و نقل تورنتو موسوم به تی‌تی‌سی می‌گوید، سرویس مترو شهر در خط ۲ بین ایستگاه‌های برادویو و سنت جورج، بعدازظهر دوشنبه و پس از ریخته شدن مایع از یک ماشین تعمیرات شبانه روی ریل‌های مترو که منجر به لغزندگی شده، همچنان لغو شده باقی می‌ماند. مشخص نیست که این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و مردم ناچارند با اتوبوس جابجا شوند.
۹- تعداد زیادی از مراکز مهدکودک انتاریو می‌گویند از برنامه ملی مهد کودک روزی ۱۰ دلار دولت فدرال خارج می‌شوند زیرا استان انتاریو سهم پرداختی خود را پرداخت نکرده است. جنا سادز، وزیر خانواده دولت فدرال کانادا گفت که استان‌ها (مانند انتاریو) مسئول سهم خود هستند، اگرچه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری اضافه‌ای را برای ایجاد فضاهای بیشتری برای مراقبت از کودکان در انتاریو اعلام کرده است. مهدکودک‌ها می‌گویند که هزینه‌ها اکنون بسیار بالاتر از آنچه دولت‌های فدرال و استانی ارائه می‌دهند شده و ۱۰ دلار در روز والدین کافی نیست. دولت فورد واکنشی نسبت به این اظهارات نشان نداده است.
۱۰- انتاریو می‌گوید تا سال ۲۰۳۲ به ۳۳,۲۰۰ پرستار و ۵۰,۸۵۳ کارمند پشتیبانی شخصی نیاز خواهد داشت، که قابل تامین نیست. این استان در سال ۲۰۲۲ به ۶,۰۰۰ پرستار، در سال ۲۰۲۳ به ۱۰,۱۱۰ پرستار، در سال جاری ۱۳,۲۰۰ و در سال ۲۰۳۲ به ۳۳,۲۰۰ پرستار نیاز داشت. بودجه انتاریو برای افزایش نیروی کار در این رشته‌ها به ۲.۷۴۳ میلیارد دلار می‌رسد اما خبری از افزایش پرستاران نیست.
۱۱- اولین اتحادیه کارگری در شرکت آمازون کانادا، از یک دادگاه کار در استان کبک مجوز گرفت. بیش از ۲۰۰ کارگر یک انبار، اکنون توانسته‌اند برای اولین بار در کانادا و برای شرکت آمازون مجوز تشکیل اتحادیه بگیرند. پیشتر ۲ درخواست قبلی اتحادیه یونیفور که بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری کاناداست، در استان بریتیش کلمبیا از دادگاه بیرون کشیده شد. در سال‌های گذشته نیز آمازون توانسته بود اجماع کارگران برای اتحادیه را برهم بزند.

اخبار جهان
۱۲- قانون کار جدید در بلژیک، تبدیل به اولین قانون در سراسر اروپا و البته کل جهان شد که به کارگران جنسی، امکان خدمات تامین اجتماعی مانند حقوق بازنشستگی، مرخصی زایمان، و قرارداد رسمی کار ارائه می‌کند. این قانون که در اوایل ماه جاری میلادی به اتفاق آرا با ۹۳ رای موافق و بدون هیچ رای مخالفی تصویب شد، به دلالان جنسی نیز اجازه می‌دهد تا برای اولین بار به کارگران جنسی بلژیکی قرارداد کار بدهند.
۱۳- پیشروی نیروهای اسرائیلی در رفح همراه با حمله تانک‌ها به جبالیا و اردوگاه آوارگان فلسطینی در شمال غزه، ادامه یافت. در پی حملات شبانه اسرائیل به این اردوگاه، جسد دست‌کم ۲۰ نفر نیز پیدا شد زیرا اسرائیل در حملات هوایی خود مناطق مسکونی شلوغ را هدف قرار داده بود و در عین حال به آمبولانس‌هایی که سعی داشتند به یاری مجروحان بشتابند شلیک کرده بود. راکت‌های حماس نیز دیروز به شهر اشکلوم و تجمع تانک‌های اسرائیلی خوردند.
۱۴- روسیه می‌گوید که نیروهای این کشور وارد شهر مرزی ووچانسک در نزدیکی خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، شده‌اند. نقشه‌ها، پیشروی‌های روس‌ها نه فقط در خارکیف بلکه تقریبا در همه جبهه‌ها را نشان می‌دهد. ارتش اوکراین اعلام کرد که "دشمن را از حومه شمالی شهر عقب رانده" و افزوده که "موفقیت‌های تاکتیکی" در چندین منطقه داشته، اما در عین حال فرماندار منطقه خارکیف پیشروی روس‌ها را تایید کرده است.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۵- محمد رسول‌اف کارگردان ایرانی می‌گوید پس از بارها اتهام، دادگاه و ضبط پاسپورت، در آستانه شروع جشنواره کن، توانسته مخفیانه از ایران خارج شده و در حال حاضر در مکانی نامعلومی در اروپا بسر برد. وی با سرعت مشغول آخرین مراحل فنی پس از تولید فیلم "دانه‌ی انجیر معابد" است، فیلمی که قرار است در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش در آید. اعلام خروج این کارگردان ساعاتی پس از آن صورت گرفت که محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، این فیلم را یک تخلف محرز خواند و تهدید کرد که با رسول‌اف طبق قانون برخورد خواهد شد. وی بنا به حکم دادگاه به دلیل امضای بیانیه‌ها و ساخت فیلم و مستند به ۸ سال زندان، شلاق، جزای نقدی و ضبط مال محکوم شده است. او می‌گوید از این پس، ساکن ایران فرهنگی خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, May 13, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به