کلیه ۱۷ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- یک قاضی استان بریتیش کلمبیا کانادا می‌گوید شاهد "سونامی" پرونده‌های کلاهبرداری مردم عادی‌ست که ادعای بومی کانادا بودن می‌کنند تا از این موقعیت سوء استفاده کنند. این سوء استفاده‌ها هم شامل فرار از مکافات جنایت و هم شامل بدست آوردن موقعیت اجتماعی و مالی بهتر است.
۲- شرکت لابلا، بزرگترین شرکت خواربارفروشی کانادا، اسکنرهای رسید مواد غذایی را در چهار فروشگاه خود در شهرهای ویندزور، ووداستاک، اوکویل و جورج‌تاون به آزمایش گذاشت و گفت: جرایم خرده‌فروشی سازمان‌یافته یک مسئله بسیار جدی است و روز‌به‌روز بدتر شده بطوریکه روی قیمت‌ها و ایمنی تاثیر می‌گذارد. اما بسیاری با آن مخالفند و می‌گویند که این امر باعث ایجاد حس بد در مشتریان عادی می‌شود بطوریکه به مثابه عدم اعتماد یا برخورد با جنایتکاران است.

هجوم کانادایی‌ها، اینبار برای اعلان بومی بودن؛ سوبسید بیلیونی، پاداش میلیونی، اخراج چندصدی در سی‌بی‌سی؛ قدیمی‌ترین رژ لب جهان، ایرانی‌ست

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- شرکت ارزان‌فروش "دلارتری"، ۹۷۰ فروشگاه از ۱۶,۷۷۴ فروشگاه خود در آمریکا به نام "دلار خانواده" را به دلیل‌فروش ناکافی در تعطیلات آخر سال گذشته، تعطیل می‌کند. این شرکت می‌گوید مصرف‌کننده‌ها اکنون سراغ قیمت‌هایی پایین‌تر از این می‌روند در عین حالی که رقابت با قیمت‌های پایین والمارت و تمو نیز سخت شده است. سهام این شرکت حدود ۱۴% سقوط کرد ولی انتظار می‌رود سود سالانه بین ۶.۷۰ تا ۷.۳۰ دلار به ازای هر سهم همچنان تضمین شده باشد. فعلا فروشگاه‌های کانادایی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.
۴- ملانی جولی، وزیر امور خارجه، می‌گوید که کانادا برای حمایت و کمک کردن زنان فلسطینی که از خشونت جنسی جان سالم به در برده‌اند، یک میلیون دلار اختصاص داده و افزود: "ما زنان فلسطینی را باور داریم. چند دقیقه پس از این اعلان میکال کاتلر وونش، فرستاده اسرائیل برای مبارزه با یهودستیزی از این پُست به شدت انتقاد کرد و آن را علیه اسرائیل خواند.
۵- شرکت سی‌بی‌سی که امسال ۱.۴ بیلیون دلار و سال گذشته ۱.۲۷ بیلیون دلار از دولت کانادا سوبسید گرفته، در اواخر سال گذشته ۱۴.۹ میلیون دلار به مدیرانش پاداش داد و چند ماه بعد نیز ۸۰۰ کارمندش را اخراج کرد. این رقم فقط تا ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ جاری است، که می‌تواند بسیار بیشتر باشد. در مجموع از سال ۲۰۱۵، این کمپانی به ۷,۴۷۷ کارمند وابسته، و ۱,۱۴۳ کارمند داخلی خود ۱۱۴ میلیون دلار پاداش، و به مدیرانش چند ده میلیون پاداش از خزانه عمومی داده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- ترودودر مقابل اعتراضات به افزایش مالیات کربن می‌گوید سیاستمداران که فکرهای کوتاه مدت می‌کنند، کسانی هستند که مخالف افزایش مالیات کربن هستند. او گفت: "کار من این نیست که خودم را محبوب کنم، بلکه کار من اینست که کارهای درست را برای کانادا و نسل بعد کانادایی‌ها انجام دهم". مالیات کربن قرار است از ۶۵ دلار به ۸۰ دلار در هر تن در اول آوریل افزایش یابد.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- ریچارد نیل، ۶۴ ساله ساکن بریتیش کلمبیا، متهم به ۲۰ مورد تجاوز جنسی به کودکان در شهرهای برامپتون، کیچنر و اوکویل در انتاریو در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ شد. پلیس در آن زمان توانسته بود ارتباط دی‌ان‌ای بین قربانیان را بیابد اما نتوانسته بود متجاوز را شناسایی کند. آدم‌ربایی و/یا حبس اجباری، تهدید به مرگ، استفاده از مواد مضر، آزار و اذیت، تجاوز جنسی با سلاح، مداخله جنسی، تماس جنسی و پورنوگرافی کودکان از جمله اتهامات او هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- "ادوارد پالاسیوس" ۶۴ ساله و "شان هنکوک" ۵۹ ساله، هر دو از تورنتو به اتهام تجاوز جنسی به یک پسر ۱۲ ساله در سال ۱۹۸۳ دستگیر شدند. آنها متهم به تجاوز جنسی، فحاشی، حمله با سلاح و پورنوگرافی کودکان هستند.
۹- آلبرتا لایحه‌ای را برای ایجاد یک نیروی پلیس مستقل جدید ارائه می‌کند، اما می‌گوید که قرار نیست این نیرو جایگزین پلیس سلطنتی کانادا شود. دولت می‌گوید این نیرو حفظ نظم عمومی و نظارت غیرنظامی را در کنار پلیس شهرداری و پلیس استانی، پلیس بومیان و پلیس سلطنتی به عهده خواهد داشت زیرا افراد پلیس سلطنتی کافی نیستند.
۱۰- دمای هوای تورنتو امروز به ۲۰ درجه سانتیگراد رسید اما رکوردشکنی نکرد. بالاترین دمای ثبت شده ۱۳ مارس تورنتو با ۲۱.۴ درجه سانتیگراد در سال ۱۹۹۰ بوده است. بالاترین دمای روز در امروز باید حدود ۵ درجه سانتیگراد می‌بود. تورنتو در هفته گذشته، ۴ مارس، به ۱۴ درجه سانتیگراد رسید که رکوردشکنی کرده بود.

اخبار جهان
۱۱- نفتالی بنت که از ژوئن ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ نخست وزیر اسرائیل بوده، به آمریکا هشدار داد که اگر بایدن بطور کامل از اسرائیل در جنگ علیه حماس حمایت نکند، آمریکا توسط تروریست‌های "قاتل زامبی" مورد تهاجم قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر دفتر مدیر اطلاعات امنیت اسرائیل گفت که بایدن تلاش می‌کند به شکلی، نتانیاهو را سرنگون کند و افزود که به همین واسطه رهبری نتانیاهو اکنون "در خطر" است.
۱۲- قانون جدید مجلس آمریکا: تیک‌تاک باید طی ۶ ماه تمامی زیرساخت‌های کنترلی و نظارتی خود در چین و دنیا را به آمریکا واگذار کند یا آمریکا این شرکت و محصولاتش را کاملا ممنوع و فیلتر می‌کند. آمریکا می‌گوید چین با تیک‌تاک از آمریکایی‌ها جاسوسی می‌کند، مدیر تیک‌تاک می‌گوید آمریکا تاکنون ادعایش را ثابت نکرده، بعلاوه اینکه تیک‌تاک، هیچ فرقی با دیگر شبکه‌های اجتماعی آمریکایی ندارد.
۱۳- موشک ماهواره‌بر "اسپیس وان" ژاپن که از غرب این کشور به فضا پرتاب شد، ۵ ثانیه پس از کنده شدن از زمین منفجر و نابود شد.
۱۴- خیرت ویلدرس، سیاستمدار هلندی و رهبر راستگرای "حزب برای آزادی"، ۴ ماه پس از پیروزی در انتخابات نتوانست برای تشکیل دادن دولت، ائتلاف جمع کند و گفت از سمت نخست‌وزیری صرف نظر می‌کند. او افزود: من یک کابینه راستگرا، و نیز پناهندگان و مهاجران کمتر، می‌خواهم.
۱۵- داربی ۱۰۳ در ایران میان استقلال و پرسپولیس، در دیداری خسته‌کننده، به تساوی بدون گل ختم شد. تنها داور زن معرفی شده برای این مسابقه یعنی مهسا قربانی نیز داور وی‌ای‌آر نبود.
۱۶- اصغر فرهادی، از اتهامات سرقت ادبی، مبنی بر الهام گرفتن فیلم "قهرمان" او از فیلم مستند "همه برنده، همه بازنده" آزاده مسیح‌زاده یکی از دانش‌آموزان سابقش، تبرئه شد. فیلم قهرمان فرهادی در سال ۲۰۲۱ برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن، دومین جایزه معتبر بعد از نخل طلا، شده و آزاده درخواست دریافت بخشی از درآمدهای این فیلم را داشت.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۷- یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که قدیمی‌ترین رژ لب شناخته شده جهان تا ۵,۰۰۰ سال پیش در نزدیکی هلیل رود در استان کرمان استفاده می‌شد که در واقع سنگی با رنگ قرمز تیره بود که رنگ قرمزش با ابزار فرچه مانندی روی لب گذاشته می‌شد. این سنگ در سال ۲۰۰۱ در یک گورستان هزاره سوم قبل از میلاد، یا همان عصر برنز، کشف شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 13, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به