کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- دولت فدرال کانادا لایحه سی ۷۰ را با هدف جلوگیری از مداخله کشورهای خارجی در سیاست کانادا رونمایی کرد که طی آن اختیارات، انتشار و به اشتراک‌گذاری اطلاعات توسط آژانس جاسوسی و اداره امنیت کانادا افزایش می‌یابد و در عین حال همه افرادی که برای یک کشور دیگر لابی می‌کنند باید ثبت نام نمایند. خاطیان می‌توانند مجازاتی تا حبس ابد داشته باشند.
۲- سوبرهمانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند کانادا را متهم کرد که از جنایتکاران جهان کشورش استقبال می‌کند و گفت کشته شدن نجار و دستگیری تعدادی هندی‌تبار متهم به قتل او در کانادا، نتیجه جایگاه دادن به تروریست‌هایی مانند نجار است. وی همچنین اتاوا را راننده شماره ۱ آنچه که او به عنوان جنبش خشونت‌آمیز سیک‌ها در تلاش برای تجزیه هند توصیف کرد، نامید. سال گذشته هاردیپ سینگ نجار جدایی‌طلب برجسته ۴۵ ساله سیک به ضرب چندین گلوله در ونکوور ترور شد. پلیس سلطنتی کانادا فعلا ۳ هندی‌تبار را به ظن این حمله دستگیر کرده است. این ترور منجر به تنش شدید سیاسی میان دو کشور شده است. هند دست داشتن در این ترور را رد می‌کند و در عین حال از ده‌ها سال پیش نجار را در لیست تروریست‌های خود دارد.

وزیر خارجه هند: کانادا از جنایتکاران جهان استقبال می‌کند؛ کاهش ممنوعیت کفیه چفیه در مجلس انتاریو؛ تبدیل مسجد به معبد در هند و کلیسا به مسجد در ترکیه

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- شرکت سوئدی نورت‌ولت که در حال ساخت یک کارخانه تولید باطری خودروهای برقی برای خودروهای گروه صنعتی ولوو در کاناداست، می‌گوید که صبح روز دوشنبه در محل این کارخانه در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مونترال، وسایل آتش‌زای دست‌ساز در زیر ماشین‌آلاتش پیدا کرده که ظروفی با مایع قابل اشتعال بوده‌اند، اگرچه آنها هنوز منفجر نشده بودند که کشف گشتند. این اولین بار نیست که این کارخانه مورد هدف خرابکاران قرار می‌گیرد، در ماه ژانویه به درختانی که باید قطع می‌شدند میخ کوبیده شده بود تا ماشین خودکار نتواند درخت‌ها را قطع و خُرد کند، پیشتر نیز به داخل چندین اتاق موقت در این محل رنگ پاشیده شده بود.
۴- ارتش کانادا برای فناوری نظارت فضایی به بخش خصوصی روی می‌آورد زیرا از سایر نقاط جهان عقب افتاده است. برنامه این جایگزینی، برای بعد از سال ۲۰۳۵ تنظیم شده است.
۵- عکس چارلز، پادشاه جدید بریتانیا که مسئول دولت در کانادا نیز به شمار می‌رود تا سال ۲۰۲۷ روی اسکناس‌های ۲۰ دلاری که رایج‌ترین اسکناس کانادا است چاپ نخواهد شد زیرا کار برای این طرح جدید هنوز تمام نشده است. روی این اسکناس همچنان تصویری از یادبود ویمی‌ریج خواهد بود که در آن عکس چارلز جایگزین مادرش الیزابت دوم خواهد شد، و البته طرح جدید اسکناس ۲۰ دلاری، از افقی به عمودی تبدیل می‌شود درست مانند اسکناس جدید ۱۰ دلاری کانادا.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- دانشجویان معترض در دانشگاه تورنتو به کشتار اسرائیل در غزه، پس از ملاقات با مسئولان دانشگاه گفتند که راهی رو به جلو می‌بینند و قرار است مذاکرات قطع هرگونه ارتباط این دانشگاه با اسرائیل ادامه یابد. از سوی دیگر دانشجویان دانشگاه مک‌گیل در مونترال می‌گویند که نخستین گفت‌وگو با مدیریت دانشگاه بی‌ثمر بود زیرا مدیران این دانشگاه نتوانستند جدول زمانی مشخصی در قطع ارتباط با اسرائیل ارائه کنند. امروز اعلان شد که دانشجویان انگلیسی نیز در اعتراض به کشتار غیرنظامیان در غزه توسط اسرائیل، چادرهایی در دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج برپا کردند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- اتحادیه کارگری یونیفور که بزرگترین اتحادیه کارگری کاناداست، با صدور بیانیه‌ای گفت که ۴۶۱ عضو آن که به عنوان اپراتور ماشین، بسته‌بندی بار، حمل‌کننده و دریافت‌کننده، کارگر عمومی، و مشاغل ماهر در کارخانه نستله در تورنتو کار می‌کنند، تصمیم گرفتند که قرارداد پیشنهادی این شرکت را رد کنند و اعتصاب خود را از عصر یکشنبه آغاز کردند. این کارخانه شکلات‌های کیت‌کت، آئرو، کافی‌کریسپ و نیز اسمارتیز تولید می‌کند.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- جرمی اسکی‌بیکی، ۳۷ ساله، مرد وینی‌پگی به قتل ۴ زن در دادگاه اعتراف کرد اما می‌گوید که از نظر جنایی او مسئول این قتل‌ها نیست. او که خود را بی‌گناه معرفی کرده اکنون به واسطه وکلایش می‌گوید که این پرونده باید به تنهایی با یک قاضی، و بدون حضور هیئت ژوری، رسیدگی شود زیرا هیئت منصفه به دلیل تبلیغات زیاد قبل از آغاز محاکمه تحت تاثیر قرار گرفته و به همین دلیل، حق محاکمه عادلانه وی نقض می‌شود.
۹- با تصمیم سخنگوی مجلس انتاریو، ممنوعیت کفیه (چفیه) در مجلس این استان کاهش یافت اما لغو نشد. طبق این تصمیم مردم می‌توانند با کفیه وارد ساختمان مجلس شوند، اما نمی‌توانند به صحن مجلس وارد گردند. ممنوعیت کفیه در مجلس انتاریو منجر به اعتراضات فراوانی شده، امروز نیز پس از حضور سارا جاما، نماینده اخراجی نیودموکرات که با کفیه وارد مجلس شده بود، وی به همراه ۲ نماینده دیگر از مجلس اخراج شدند. در ماه گذشته با این دستور، تاکنون ۴ نفر از مجلس انتاریو اخراج شده‌اند.
۱۰- استیسی کلارک اولین رئیس زن سیاه‌پوست و رده بالا در تاریخ پلیس تورنتو به خاطر آنچه که او معتقد بود بدرفتاری سیستماتیک با افسران سیاه‌پوست ناامیدش کرده، به ۶ پلیس دیگر تقلب رسانده تا آنها در امتحان ترفیع قبول شوند. این اولین مورد تقلب اعلان شده در انتخابات پلیس است.

اخبار جهان
۱۱- حماس می‌گوید پیشنهاد آتش بس غزه را می‌پذیرد، اما اسرائیل همزمان گفت که همچنان در حال بررسی این توافق است. نتانیاهو می‌گوید پیشنهادی که حماس پذیرفته کاملا دور از خواسته‌های اساسی اسرائیل است و به همین دلیل اسرائیل به رفح حمله خواهد کرد. از سوی دیگر حماس امروز نیز موشک‌های بیشتری را به تجمعات نیروهای اسرائیلی در جنوب اسرائیل شلیک کرد. تاکنون ارتش اسرائیل بیش از ۳۴,۷۳۵ فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷,۰۰۰ نفر دیگر را زخمی کرده است.
۱۲- ملی‌گرایان هندوستانی از دادگاه‌ها می‌خواهند که ده‌ها مسجد در این کشور را تخریب کرده و جای آنها معبد بسازد. اولین مورد، مسجد گوانواپی در شهر مقدس بنارس است که قدمتی ۳۰۰ ساله دارد. از سوی دیگر امروز رجب طیب اردوغان کلیسای چورا یا کاریه را تبدیل به مسجد کرد. بیش از ۴ سال پیش نیز بخش دیگری از کلیسای ایاصوفیه تبدیل به مسجد شده بود.
۱۳- یک سرباز آمریکایی که هویتش مشخص نیست در روسیه دستگیر و متهم به دزدی شد. سخنگوی ارتش آمریکا می‌گوید او که در کره جنوبی مستقر و در حال بازگشت به کشورش به آمریکا بود، که در عوض سر از روسیه درآورده است.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۴- قاضی دادگاه دونالد ترامپ، امروز نیز وی را به دلیل نقض مجدد غرولند و صحبت خارج از چهارچوب، به پرداخت ۱,۰۰۰ دلار جریمه کرد و شدیدا به رئیس جمهور سابق هشدار داد که در صورت تکرار ممکن است حبس شود. این دومین جریمه وی به همین دلیل از زمان آغاز محاکمه در ماه گذشته است. ترامپ اظهارنظرهای تحریک‌آمیزی درباره اعضای هیئت منصفه، شاهدان و سایر افراد نزدیک به پرونده دارد که خلاف قانون است و به همین دلیل هفته گذشته نیز ۹,۰۰۰ دلار (برای هر یک از ۹ تخلفش ۱,۰۰۰ دلار) جریمه شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, May 6, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به