کلیه ۱۰ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- هیئت کارگری فدرال کانادا رسما حکم کرد که قطارهای باری کل کانادا باید اول صبح دوشنبه دوباره حرکت خود را آغاز کنند، و ۹,۳۰۰ مهندس، کارگر و کارمند باید به سر کار بازگردند. اختلاف بین اتحادیه کارگری با ۳ شرکت راه‌آهن باعث تعطیلی راه‌آهن کانادا از پنجشنبه شده، این در حالی‌ست که ترودو و وزیر کار علاوه بر صدور دستور بازگشت به کار کارمندان گفته‌اند که هر چهار طرف قضیه باید از حکم ۱۰۷ قانون کار مبنی بر پذیرفتن میانجی بین آنها پیروی کنند و در صورت عدم پیروی، دولت مجبور می‌شود به زور قانون "خدمات مایحتاجی" را به اجرا بگذارد. اتحادیه تیمسترز و هر دو شرکت راه‌آهن ملی کانادا و شرکت کانادایی اقیانوس آرام کانزاس می‌گویند اعتراض دارند و از این حکم به دادگاه شکایت می‌کنند.
۲- در ۳ سال گذشته، تعداد ساکنان غیردائم کانادا، شامل کارگران خارجی موقت، دانشجویان بین‌المللی، پناهجویان و توریست‌ها از حدود ۱.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ به نزدیک به ۲.۸ میلیون در ۳ ماهه دوم سال جاری افزایش یافته است. دولت می‌گوید در حالیکه نرخ بیکاری تازه‌واردان یا مهاجران اکنون به ۱۱.۶% رسیده و نرخ بیکاری کشور نیز از ۶.۴% رد شده، کانادا ۱.۳ میلیون نفر با مجوز کار موقت دارد و احتمال سقوط بیشتر بازار کار می‌رود.

تعداد ویزاهای کار، دانشجویی، پناهجویی و توریستی کانادا ۲.۸ میلیون شد؛ اسرائیل و لبنان صدها نقطه یکدیگر بمباران کردند؛ عراقچی: برجام قابل احیا نیست، روابط را مدیریت می‌کنیم

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- شان فریزر وزیر مسکن فدرال کانادا اظهار داشت که دولت ۵۶ ملک جدید را به دیگر املاک عمومی، برای ساخت و ساز انبوده و اجاره‌های بلندمدت افزوده تا سازندگان مسکن بتوانند مسکن‌های بیشتری را بسازند زیرا کانادا با کمی شدید مسکن مواجه است. ۴ پایگاه نظامی سابق کشور در کلگری، ادمونتون، تورنتو و اتاوا، زمین و ساختمان‌های کاناداپُست و چند ساختمان اداری دولت فدرال از جمله املاکی هستند که در این اعلان در ۲۸ منطقه در ۷ استان معرفی شده‌اند. دولت قصد دارد در ۷ سال آینده حداقل ۳.۸۷ میلیون واحد مسکونی جدید بسازد زیرا کشور برای حل بحران مسکن نیاز به ۳.۵ میلیون واحد جدید تا سال ۲۰۳۱ دارد.

اخبار استان‌های کانادا
۴- آندره دزمرایس میلیاردر مونترالی با شرکت تازه تاسیس دی‌اف، امروز به لری تاننبام میلیاردر و تاجر تورنتویی و شرکت کیلمر پیوست تا به شکل یک کنسرسیوم ۳ طرفه و شریکی، خط راه‌آهن بین ویندزور، تورنتو، اتاوا، مونترال و شهر کبک را بخرند.

اخبار جهان
۵- دفتر کلانتر شهرستان کوچیز در ایالت آریزونای آمریکا از دستگیری رونالد لی سیورود ۶۶ ساله که پیشتر دونالد ترامپ را در شبکه‌های اجتماعی به مرگ تهدید کرده بود، خبر داد. وی حکم کیفری‌ عدم ثبت‌نام به‌عنوان مجرم جنسی و دو مورد تهدید دیگر را نیز قبلا در پرونده خود دارد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل تشدید شد بطوریکه لبنان می‌گوید ۱۱ پایگاه نظامی اسرائیلی از جمله یکی در ۱ کیلومتری تل‌آویو را با ۳۲۰ موشک و راکت و پهپاد، ۳۰ دقیقه پس از حمله ۱۰۰ جنگنده اسرائیلی به ۴۰ نقطه در لبنان، زده است. اسرائیل می‌گوید در حمله بازدارنده‌اش همه اهدافش، از جمله چند هزار موشک حزب‌الله را در جنوب لبنان منهدم کرده اما حزب‌الله می‌گوید چنین چیزی صحت ندارد و این گروه در تلافی توانسته پس از منحرف کردن گنبد آهنین با کاتیوشا، ده‌ها موشکش را با دقت به اهداف نظامی در اسرائیل بزند. از سوی دیگر حماس نیز می‌گوید یک موشک به تل‌آویو زده و چندین راکت دیگرش به جنوب اسرائیل خورده است. اسرائیل می‌گوید همه این پرتابه‌ها به زمین بایر خورده‌اند. حماس افزوده کلیه شروط جدید مطرح شده از سوی اسرائیل در مذاکرات آتش‌بس را رد کرده است. نتانیاهو نیز می‌گوید با رئیس موساد بر سر شروط افزوده شده بر آتش‌بس هم رای نیست. امروز اسرائیل خواستار تخلیه کامل بیمارستان الاقصی برای سومین بار شد و می‌گوید یک مرکز بزرگ فرماندهی حماس در آنجاست.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- عوامل دو حمله تروریستی آلمان و فرانسه دستگیر شدند. پلیس آلمان می‌گوید یک جوان ۲۶ ساله سوری که حمله تروریستی با چاقوی وی در شهر زولینگن در غرب آلمان ۳ کشته و ۸ مجروح بجا گذاشت، خود را خونین به پلیس تسلیم کرد. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. یک نوجوان ۱۵ ساله هم که پلیس می‌گوید از این اتفاق پیشاپیش خبر داشته و چیزی نگفته را نیز دستگیر کرده است. از سوی دیگر پلیس فرانسه نیز می‌گوید یک مرد که آتش زدن عمدی وی باعث انفجار یک خودرو در نزدیکی یک کنیسه در شهر نیم در جنوب این کشور شده بود و خودش نیز مجروح گشته بود را دستگیر کرده است. نام وی هنوز افشا نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- روسیه و اوکراین امروز هم شهرها و روستاهای یکدیگر را بمباران کردند. هر دو می‌گویند بر اثر این حملات حداقل ۵ نفر غیرنظامی کشته شده‌اند. از سوی دیگر دو کشور هر یک ۱۱۵ اسیر طرف مقابل را با میانجیگری امارات متحده عربی معاوضه کردند. این پنجاهمین معاوضه اسیران دو طرف به شما می‌رود.
۹- پاول دوروف میلیاردر ۳۹ ساله و موسس پیام‌رسان تلگرام، پس از نشستن هواپیمای اختصاصی‌اش از جمهوری آذربایجان در فرودگاه بورژه در شمال شرقی پاریس دستگیر و بازداشت شد. پلیس می‌گوید او متهم به عدم همکاری با مجریان قانون در مورد قاچاق مواد مخدر، محتوای جنسی کودکان و کلاهبرداری است. پاول شهروندی روسیه، فرانسه، امارات متحده عربی، امارات متحده عربی را نیز دارد. مرکز تلگرام در دوبی است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۰- عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران می‌گوید دولت جدید این کشور به دنبال مدیریت تنش با ایالات متحده آمریکا، بازسازی روابط با اروپا در صورت کنار گذاشتن اقدامات خصمانه، کاستن از فشارها و خنثی کردن تحریم‌هاست. او گفت با توجه به تغییر و تحولات دنیا، برجام به شکلی که پیش‌تر بر سر آن توافق به عمل آمده بود دیگر قابل احیا نیست اگرچه می‌تواند راهنما باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, August 25, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به