کلیه ۲۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- پلیس یورک دو زن به نام‌های اکرم‌سادات ناصری ۶۰ ساله (چپ) و بهاره عطارباشی ۴۵ ساله (وسط) از منطقه ایرانی‌نشین ریچموندهیل در شمال تورنتو را به عنوان بخشی از کلاهبرداری ویزا و مهاجرت به کانادا دستگیر کرده است. پلیس به دنبال مظنون اصلی علی اصغر امینیان ۶۵ ساله (راست) است. پلیس می‌گوید این سه مظنون با استفاده از نام شرکت خود مرتکب کلاهبرداری شدند، آنها بعنوان ارائه خدمات ویزا و مهاجرت به دو نفر از شهر مارکهام در شمال شرق تورنتو بودند، ۴۰,۰۰۰ دلار دریافت کردند اما شرایط لازم برای ارائه خدمات را نداشتند. پلیس یورک آنها را به کلاهبرداری بیش از ۵,۰۰۰ دلار از مردم، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری بیش از ۵,۰۰۰ دلار و مشارکت در جنایات سازمان یافته متهم کرده است. پلیس با ارسال ایمیلی به دفتر ایران استار نوشته که این نیرو بر این باور است که این گروه سه نفره اعضای جامعه ایرانی-کانادایی را هدف قرار داده و معتقد است که قربانیان بیشتری وجود دارد. پلیس با انتشار عکس‌های مظنونان، از هر کسی که اطلاعات بیشتری در اختیار دارد درخواست کرده که با این نیرو تماس بگیرد. دادگاه این افراد هنوز برگزار نشده و حکمی اعلان نگشته است.
۲- بانک مرکزی کانادا نرخ بهره کلیدی را دوباره در ۵% ثابت نگاه داشت و گفت هنوز زمان کاهش نرخ بهره نرسیده است. تیف مکلم رئیس این بانک گفت ما باید زمان بیشتری به بهره بالا بدهیم تا بتواند کارش را انجام دهد. اکثر اقتصاددانان انتظار داشتند که بانک مرکزی این نرخ را حفظ کند. در همین حال، با کاهش رشد قیمت‌ها، تورم در ژانویه به ۲.۹% کاهش یافت. مواد غذایی همچنان گران‌تر می‌شوند، اما سرعت گران‌تر شدن کاهش یافته است.

پلیس تورنتو ۳ ایرانی را متهم به کلاهبرداری مهاجرتی کرد؛ دادگاه کبک: اعتراض مقابل مراکز یهودی ممنوع است؛ تایید حبس ابد حمید نوری در دیوان عالی سوئد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- حزب نیودموکرات فدرال کانادا، دولت لیبرال ترودو را برای اجرای برنامه تغذیه رایگان در مدارس ملی در بودجه امسال تحت فشار قرار می‌دهد. پیشتر و از سال ۲۰۲۲، گفتگوها با معلمان، والدین، کودکان و جوانان درباره این سیاست در مدارس آغاز شده است. نیودموکرات‌های بریتیش کلمبیا که حکومت این استان را در دست دارند، مدتی‌ست که این برنامه را اجرا می‌کنند. دولت اقلیت لیبرال برای ماندن در قدرت به همکاری نیودموکرات‌ها وابسته است و بودجه امسال را در ۱۶ آوریل اعلان می‌کنند. اگر این بودجه رای نیاورد، دولت سقوط کرده و انتخابات برگزار می‌شود.
۴- شرکت مرتبط با رسوایی ارایوکن از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۱۰۷ میلیون دلار در قراردادهای فدرال دریافت کرده است. اسناد نشان می‌دهد که این شرکت از سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار قراردادهای دولتی دریافت کرده، اگرچه دولت می‌گوید که اولین قرارداد این شرکت به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد. شرکت‌های مرتبط با این رسوایی از مناقصه برای قراردادهای فدرال منع شده‌اند و دولت امروز مجوز امنیتی این شرکت‌ها را لغو کرد.
۵- مراکز اجتماعی چینی مونترال به دلیل اتهامات مربوط به پاسگاه پلیس چین در کانادا، یک شکایت ۵ میلیون دلاری علیه پلیس سلطنتی کانادا را به دادگاه عالی کشور تقدیم کرد. چهار مرکز از این مراکز به همراه شی‌شی لی مدیر اجرایی دو مرکز، خواستار غرامت بیش از ۴.۹ میلیون دلار هستند و می‌گویند پلیس سلطنتی بدون هیچ توضیح و نشان دادن مدرکی آنها را متهم کرده و باعث نابودی بیزینس آنها شده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- مدیر عامل شرکت هواپیمایی فلیر، پس از ورشکستگی شرکت هواپیمایی ارزان قیمت لینکس، به دنبال خرید هواپیماهای جدید آن است. اسناد دادگاه نشان می‌دهد لینکس ۳۴۵ میلیون دلار دارایی و تجهیزات از جمله ۹ هواپیمای اجاره‌ای، به همراه ۳۵۵ میلیون دلار بدهی اجاره بلندمدت دارد. فلیر که خود ۶۷.۲ میلیون دلار مالیات پرداخت نشده به دولت فدرال بدهکار است اما به دنبال خرید هواپیماهای ۷۳۷ مکس ۸ جدید لینکس است.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- دادگاه کبک حکم کرد که هیچکسی حق ندارد بطور موقت در نزدیکی چندین موسسه یهودی، عمدتا در شهر مونترال اعتراض کند. دادگاه می‌گوید پس از درگیری‌ها در مقابل ساختمان فدراسیون کانادایی یهودیان و کنیسه‌های اسپانیایی‌ها و پرتغالی‌ها در منطقه کوت-د-نیژ- نوتردام-دو-گریس مونترال، کسی نمی‌تواند در ۵۰ متری اعتراض کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- تعداد زندانیان در انتاریو در سال گذشته بیش از ظرفیت زندان شده است. تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳، به طور متوسط ۸,۸۸۹ نفر در زندان‌های استانی بودند که بسیار بیشتر از ظرفیت ۷,۸۴۸ نفری آنهاست. حداقل ۸۱% از زندانیان بازداشت شده در انتظار محاکمه و احتمالا بی‌گناه هستند.
۹- پلیس تورنتو به دنبال مظنونی است که اوایل این هفته در حال شکستن تیر چراغ برق در کوئین استریت شرقی و گلن مانور درایو، در نزدیکی سواحل تورنتو دیده شده است. مظنون مردی بین ۲۰ تا ۳۰ ساله با هیکل نازک، موهای سیاه کوتاه و روی تیره توصیف شده است.
۱۰- بومیان آتاباسکا چیپویان از تنظیم کننده انرژی آلبرتا به دلیل نشت مواد نفتی از معدن شن و ماسه نفت در تاسیسات کرل امپریال اویل شکایت کرد. سهل‌انگاری و عدم اجرای تعهدات بین بومیان و کشور کانادا دلیل این شکایت بوده است. در طی دو نشت عمده، بیش از ۵.۳ میلیون لیتر مواد شیمیایی سمی از استخرهای باطله معدن شن و ماسه نفتی، بین ماه مه ۲۰۲۲ و فوریه ۲۰۲۳ وارد مناطق بومیان شد.

اخبار جهان
۱۱- با پیروزی بزرگ در سوپر سه‌شنبه و کناره‌گیری نیکی هیلی، دونالد ترامپ ۷۸ ساله نامزد جمهوری‌خواهان و رئیس جمهور سابق آمریکا، در پاییز امسال در رقابت مجددی با جو بایدن رئیس جمهور کنونی ۸۱ ساله آمریکا خواهد ایستاد. اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد، ترامپ با ۴۷% حمایت، می‌توانست بایدن با ۴۵% طرفدار را شکست بدهد. میزان خطای نظرسنجی، مثبت یا منفی ۲.۵% است.
۱۲- نیویورک ۷۵۰ گارد ملی را پس از یک رشته جنایات خشونت‌آمیز، به متروی درون شهری می‌فرستد. گارد ملی قرار است کیف مسافران را برای یافتن سلاح بازرسی کند. فرماندار گفت که او همچنین ۲۵۰ سرباز ایالتی و افسر پلیس را نیز از اداره حمل و نقل متروپولیتن، که یک آژانس دولتی دیگر است، به همین ماموریت اعزام خواهد کرد.
۱۳- یک مرد ۶۲ ساله آلمانی اهل ماگدبورگ، عمدا در مدت ۲۹ ماه ۲۱۷ واکسن کووید-۱۹ زد بطوریکه وی بطور متوسط هر ۴ روز یک تزریق واکسن داشته است. تزریق ۱۳۴ واکسن توسط دادستان و از طریق اسناد مرکز واکسیناسیون تایید شده و ۸۳ تزریق دیگر، مبنی بر گزارش خود فرد است. این مرد که نامش فاش نشده، هنوز هیچ عارضه جانبی مرتبط با واکسن را گزارش نکرده، کووید نگرفته و اکنون نیز تحت آزمایش است.
۱۴- وب‌سایت لینکدین، متعلق به شرکت مایکروسافت امروز اعلام کرد که پس از قطعی کوتاهی که هزاران کاربر را تحت تاثیر قرار داده بود، دوباره آنلاین شده است. در یک زمان در طول امروز بیش از ۴۸,۰۰۰ گزارش قطعی از این شبکه اجتماعی بیزینسی در ایالات متحده آمریکا گزارش شد.
۱۵- لینووی دینگ مهندس سابق گوگل به سرقت فناوری هوش مصنوعی، در حین کار برای گوگل، به نفع شرکت‌های چینی متهم شد. او به دلیل ۴ فقره سرقت اسرار تجاری فدرال در کالیفرنیا دستگیر شد که هر کدام تا ۱۰ سال زندان دارند. وی در سال ۲۰۱۹ توسط گوگل استخدام شد و به اطلاعات محرمانه در مورد مراکز داده ابررایانه این شرکت دسترسی داشته و از دو سال پیش بطور مخفیانه شروع به آپلود صدها فایل در یک حساب شخصی خود کرده بود و به عنوان مدیر اجرایی چند شرکت استارت‌آپ چینی در رابطه با آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ با تراشه‌های ابررایانه، مشغول به کار شده بود.
۱۶- کمیسیون تحقیق در مورد مرگ زائران یهودی در سال ۲۰۲۱، نتانیاهو را مقصر شناخت. کمیسیون می‌گوید نتانیاهو شخصا مقصر است زیرا او از ناامنی محل برگزاری این مراسم در کوه مرون آگاه بوده، با این حال برای جلوگیری از اجرای مراسم مذهبی در محوطه مقبره شمعون بار یوحای، خاخام قرن دوم که صدها هزار زائر در آن شرکت داشتند، اقدامی نکرده و در نتیجه، ۴۵ مرد و پسر، اغلب زائرانی از یهودیان حریدی (یهودیان بنیادگرای ارتودکس)، زیر دست و پا کشته شدند.
۱۷- اسرائیل ۳,۴۰۰ واحد مسکونی جدید در سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری می‌سازد. اسرائیل می‌گوید ۷۰% از این ساخت و سازها در منطقه معاله آدومیم و الباقی در جنوب بیت‌الحم خواهد بود تا پاسخی به حمله فلسطینی‌ها باشد. اسرائیل از زمان جنگ سال ۱۹۶۷ و اشغال کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس، برخلاف قوانین بین المللی، ۱۶۰ طرح ساخت و ساز در مناطق اشغالی اجرا کرده و در نتیجه آن ۷۰۰,۰۰۰ یهودی را در این مناطق اسکان داده است.
۱۸- آفریقای جنوبی دوباره از اسرائیل به دادگاه لاهه شکایت کرد. آفریقای جنوبی در این درخواست گفته که شرایط تازه در غزه و واقعیاتی که در منطقه وجود دارد، به ویژه در زمینه قحطی و گرسنگی در غزه، این کشور را مجبور کرده تا یکبار دیگر به دیوان بین‌المللی دادگستری بازگردد. این کشور می‌گوید شرایط غزه به دلیل نقض فاحش کنوانسیون جلوگیری و مجازات جرم نسل‌کشی توسط اسرائیل به وجود آمده است.
۱۹- آلبرتو اوتارولا، نخست‌وزیر ۵۷ ساله پرو در پی افشای فایل صوتی گفتگو با یازیره پیندو ۲۵ ساله، زنی که او را دوست دارد، استعفا داد. وی متهم شده از نفوذش استفاده کرده تا این زن به قراردادهای دولتی سودآور دست یابد. این فایل صوتی مربوط به سال ۲۰۲۲ است، زمانی که اوتارولا وزیر دفاع بود. در آن زمان دو قرارداد چند ده هزار دلاری بین دو طرف منعقد می‌شود. در فایل‌های صوتی اوتارولا ضمن ابراز عشق از بولارته می‌خواهد سوابق کاری‌اش را هم برای او بفرستد.
۲۰- برای نخستین بار حمله حوثی‌ها به یک کشتی باری با پرچم باربادوس به نام ترو کانفیدنس در خلیج عدن تلفات جانی برجای گذاشت. میزان خسارت وارده به کشتی با پرچم لیبریا همچنان نامشخص است، خدمه از کشتی فرار و از قایق‌های نجات استفاده کرده‌اند و هنوز تعداد کشته‌ها یا مجروحین اعلان نشده است. حوثی‌ها هنوز مسئولیت حمله را بر عهده نگرفتند.
۲۱- دیوان عالی سوئد درخواست فرجام‌خواهی حمید نوری را نپذیرفت و بدین شکل، حکم حبس ابد نوری که در سوئد معادل ۲۱ سال زندان است، قطعی شد. حمید نوری، دادیار سابق زندان گوهردشت (رجایی‌شهر)، به اتهام دست داشتن در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، در سوئد با دو جرم جنایت جنگی در سطح بین‌الملل و قتل، به حبس و پرداخت غرامت به بازماندگان، محکوم شده است.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۲۲- دادگاهی در تهران به توقیف محموله نفتی کشتی آمریکایی ادونتج سوئیت به نفع بیماران پروانه‌ای حکم داد. این کشتی بیش از ۵۰ میلیون دلار ارزش دارد و با پرچم جزایر مارشال حرکت می‌کرد که در اجاره شرکت بزرگ نفتی آمریکایی شِورون بود. بیماران پروانه‌ای پیشتر شکایتی را علیه آمریکا در این دادگاه ثبت کرده و گفته بودند که در پی تحریم‌های کشورهای غربی و به‌طور ویژه آمریکا از فروش داروهای مورد نیاز آنها، از سوی یک شرکت سوئدی جلوگیری شده و به همین دلیل صدمات شدید جسمانی و روحی به آنها وارد گشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 6, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به