کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- پلیس شمال تورنتو با انتشار ویدئویی از سرقت خشونت‌آمیز و هدفمند در ورلد‌آن‌یانگ که یکی از مراکز سکونت و بیزینس با جمعیت اکثرا ایرانی در تورن‌هیل است، از دزدان درخواست کرد خود را به پلیس معرفی کنند. طبق این ویدئو، حداقل ۴ مظنون بعد از ساعت ۵ بعدازظهر ۸ اکتبر با یک لکسوس شاسی‌بلند سفید دزدیده شده و یک بنز سفید رنگ با پلاک جعلی یک خودرو به ظاهر پورشه خاکستری را از پشت و جلو ساندویچ کردند، سپس راننده را به زور از خودرو به بیرون کشیده و یک کیف دستی تقریبا بزرگ پُر از پول را ربوده و با خودروهای خود متواری شدند. قربانی که نامش فاش نشده، جراحات جزئی برداشته و می‌گوید مظنونان که لباس تیره بر تن داشته و ماسک زده بودند با لهجه «خاورمیانه‌ای» انگلیسی صحبت می‌کردند.
۲- دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات بعدی این کشور امروز گفت که متعهد شده در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، توافقنامه تجارت آزاد نفتا-۲ با کانادا و مکزیک را دوباره لغو و بر سر آن مذاکره کند. وی پیشتر تقریبا بلافاصله پس از رئیس جمهور شدن، با بستن مالیات سنگین روی کانادا و معلق کردن نفتای اول، دو سال مذاکره در اینباره را رقم زد تا اینکه نفتای جدید در سال ۲۰۲۰ بین این سه کشور امضاء شدو قرار بود در سال ۲۰۲۶ بازنگری شود.

پلیس: دزدان پول با خودرو در منطقه ایرانیان، خودشان را تسلیم کنند؛ ترامپ: رئیس جمهور شوم دوباره نفتا را لغو می‌کنم؛ بیداد فقر در کانادا: ۴۰% جمعیت، فقط ۲.۸% کل پول را دارند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- بانک تی‌دی کانادا پس از اعتراف به چندین جرم، از جمله پولشویی، در دادگاه آمریکا، محکوم به پرداخت جریمه ۳.۰۹ میلیارد دلاری شد. این بزرگترین جریمه پولشویی در تاریخ آمریکاست. تی‌دی دهمین بانک بزرگ در ایالات متحده است، و گفته بنا دارد روند بازسازی و نظارت بیشتری را آغاز کند.
۴- اداره آمار کانادا می‌گوید میزان نابرابری درآمد در کشور به بالاترین سطح ثبت شده از سال ۱۹۹۹ رسیده است زیرا ثروت به طور فزاینده‌ای در دستان افراد پولدار کمتری متمرکز شده است. شکاف درآمدی بین دو پنجم ثروتمندترین کانادایی‌ها، و دو پنجم پایین‌ترین فقیرترین‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به ۴۷% افزایش یافته بطوریکه یک سوم کل ثروت کشور در دست ۲۰% ثروتمندان است و در مقایسه می‌توان گفت که ۴۰% جمعیت فقیر کانادا جمعا ۲.۸% از کل پول کشور را در دست دارند.
۵- طوفان ژئومغناطیسی (شفق قطبی) قدرتمند جدیدی از خورشید جدا شده که می‌تواند باعث ایجاد شفق‌های شمالی شدیدی از امشب در کانادا شود. آخرین طوفان ژئومغناطیسی با این شدت در ۱۰ تا ۱۱ ماه می امسال روی داده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- پیر پولیور، رهبر محافظه‌کاران فدرال کانادا، از دولت لیبرال خواست تا حوثی‌های یمنی را به فهرست تروریستی کانادا اضافه کند. پیشتر و در ماه ژانویه، ایالات متحده اعلام کرد که حوثی‌ها را به عنوان یک گروه ویژه تروریستی جهانی طبقه‌بندی می‌کند.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- جان رساد رهبر محافظه‌کاران بریتیش کلمبیا که پیش از مناظره تلویزیونی رهبران این استان در روز سه‌شنبه، گفته بود مردی را در مرکز شهر ونکوور دیده که به‌طور مرگبار اوردوز کرده، حرفش را عوض کرد. او که برای انتخابات چند هفته آینده این استان از ائتلاف سه حزب راستگرای دیگر پا پیش گذاشته، پس از اینکه فهمید هیچ سابقه‌ای از چنین مرگی و یا آمبولانسی در محل وجود ندارد، می‌گوید که این اتفاق را در مکان دیگری در مرکز شهر دیده و آن شخص زنده مانده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- برنت چپمن نامزد محافظه‌کار بریتیش کلمبیا در حوزه جنوب بریتیش کلمبیا از شهر سری که دومین شهر بزرگ استان است، از اظهارات قبلی خود درباره فلسطینی‌ها و مسلمانان عذرخواهی کرد و آنها را «کاملا غیرقابل قبول» خواند. او در سال ۲۰۱۵ ادعا کرده بود که فلسطینی‌ها به عنوان بمب‌های ساعتی راه می‌روند، صحبت می‌کنند و نفس می‌کشند. وی با اشتراک گذاشتن یک پُست اذعان کرده بود که همخونی با مسلمانان، و همزیستی با اسلام غیرممکن است.

اخبار جهان
۹- طوفان میلتون روز پنج‌شنبه با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به آمریکا زد و پس از تخریب گسترده مناطق مسکونی در سراسر فلوریدا و ایجاد گردبادهای سنگین که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر شد، سرانجام به اقیانوس اطلس رسید. با این وجود طوفان باعث ایجاد امواج سهمگینی در دریا نشد.
۱۰- نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان می‌گویند نیروهای اسرائیلی عمدا و عمدتا با گلوله تانک تاکنون به ۳ پایگاه این نیرو حمله کرده‌اند که تاکنون منجر به زخمی شدن حداقل ۲ نفر شده است. فرانسه، ایتالیا، ایرلند، اسپانیا و اروپا حمله اسرائیل به صلحبانان را به شدت محکوم کردند اما اسرائیل در این زمینه سکوت کرده است. از سوی دیگر لبنان می‌گوید حملات امروز اسرائیل، جان ۲۲ لبنانی دیگر را گرفته و یک سرباز اسرائیلی نیز در لبنان کشته شده است. اسرائیل می‌گوید حزب‌الله امروز ۱۹۰ موشک به این کشور زده اما حزب‌الله می‌گوید فقط ۴۰ موشک شلیک کرده که تعدادی از آن‌ها به مناطقی از اسرائیل خورده است. ارتش اسرائیل می‌گوید ۳ سرباز دیگرش در درگیری‌های شمال غزه کشته شدند و حماس می‌گوید اسرائیل محمد الطنانی، فیلم‌بردار شبکه تلویزیونی الاقصی را با گلوله مستقیم کشته و از سوسی دیگر بمباران یک مدرسه در غزه که پناهنده‌ها در آن بودند تاکنون ۲۸ کشته از جمله ۱۶ کودک بجا گذاشته است. اسرائیل می‌گوید مرکز بزرگ فرماندهی حماس را زده اما سازمان ملل می‌گوید اسرائیل بطور سیستماتیک در تلاش برای نابودی سیستم بهداشت غزه است. در حالیکه اسرائیل می‌گوید یک بمب در یک مرکز خرید در تل‌آویو را خنثی کرده، یک شهروند اسرائیلی که در حمله با چاقوی دیروز زخمی شده بود، جان داد. حوثی‌ها می‌گویند ۲ کشتی آمریکایی را زده‌اند و عراقی‌ها هم می‌گویند یک موشک به اسرائیل زده‌اند که اسرائیل می‌گوید این موشک را رهگیری کرده است.
۱۱- دو گزارش می‌گویند که اسماعیل قاآنی فرمانده لشکر برون مرزی ایران، در پی کشته شدن حسن نصرالله تحت نظر و بازجویی سپاه است و وی در طی بازجویی سکته کرده است. مدتی‌ست که قاآنی ناپدید شده و گمانه‌زنی‌هایی هم در مورد کشته شدن وی توسط اسرائیل وجود دارد.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- تیم ملی ده نفره فوتبال ایران در زمین ازبکستان، با نتیجه صفر بر صفر متوقف شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, October 10, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به