کلیه ۱۷ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- پی‌یر پولیور رهبر محافظه‌کاران فدرال و مخالف دولت کانادا می‌گوید در اولین فرصت پس از بازگشایی مجلس عدم اعتماد به دولت ترودو را به رای می‌گذارد تا دولت سقوط کند. محافظه‌کاران با ۴۵% محبوبیت، ۱۹% از لیبرال‌ها با ۲۶% محبوبیت، پیش هستند با این حال نظرسنجی ایپسوس نشان می‌دهد که ۵۶% از کانادایی‌ها خواهان انتخابات زودهنگام نیستند. تنها آلبرتا و ساسکاچوان می‌خواهند که دولت کانادا هرچه زودتر ساقط شود. هفته گذشته، جگمیت سینگ، رهبر نیودموکرات‌ها از توافقنامه حمایت لیبرال‌های اقلیتی کنار کشید و زمینه را برای سقوط دولت مهیا کرد، اما ۲ روز پیش حزب کبکوا گفت که آنها حاضرند در ازای تامین خواسته‌هایشان، ترودو را در قدرت نگاه دارند. ترودو می‌گوید بی‌صبرانه منتظر جدل با پولیور در مجلس است، سینگ با رد کردن فشار پولیور به او برای برگزاری انتخابات زودهنگام، امروز گفت: من به حرف پولیور گوش نمی‌دهم. رهبر کبکوا نیز امروز گفت که برای پولیور کار نمی‌کند بلکه برای کبک کار می‌کند.
۲- عکس پرتره وینستون چرچیل نخست وزیر سابق بریتانیا در سال ۱۹۴۱ که توسط یوسف کارش عکاس مشهور کانادایی گرفته شده و با عنوان شیر خروشان، از لابی هتل فیرمانت شاتو لاریر در اتاوا در اوت ۲۰۲۲ و حین قرنطینه کرونا به سرقت رفته بود، امروز در ایتالیا کشف و به‌زودی به جای خود باز خواهد گشت. یک مرد ۴۳ ساله اهل پاواسان در انتاریو در این رابطه دستگیر شده و در دادگاه با جرایم سرقت، جعل و قاچاق اموال مسروقه روبروست. دادگاه نام او را منتشر نمی‌کند. وی این عکس را از دیوار جدا کرده و بجای آن یک عکس جعل از آن گذاشته بود بطوریکه تا ۸ ماه کسی متوجه این سرقت نشده بود.

پی‌یر پولیور: در اولین فرصت با رای عدم اعتماد، ترودو را سرنگون می‌کنم؛ هشدار جدی پلیس تورنتو در مورد افزایش جیب‌بُرها در شهر؛ ۶ ایرانی به یک مرد ۳۰ ساله پناهجوی ایرانی در آلمان تجاوز گروهی کردند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- بانک تی‌دی کانادا امروز توسط ناظر بانکی ایالات متحده، به دلیل به اشتراک‌گذاری مکرر اطلاعات نادرست و منفی مانند اشتباهات مربوط به ورشکستگی‌های شخصی و معوقات کارت اعتباری مشتریانش با آژانس‌های گزارش اعتبار، که به طور بالقوه پرونده مشتریان را لکه دار می‌کرد محکوم به پرداخت ۲۸ میلیون دلار آمریکا (۳۸ میلیون دلار کانادا) شد. این بانک نه تنها به اعتراضات مردم گوش نکرده بلکه با آنها با تهدید برخورد کرده بود و برای رفع مشکل نیز به سختی و دیر اقدام کرده بود.
۴- برای اولین بار در همین جمعه، رقم قرعه‌کشی لاتاری لوتو مکس به ۷۵ میلیون دلار رسید، و به همین علت شرکت لاتاری اعلان کرد که سقف این رقم را به ۸۰ میلیون دلار افزایش می‌دهد.

اخبار استان‌های کانادا
۵- پلیس تورنتو به مردم در مورد افزایش جیب‌بُرها و در نتیجه سرقت در منطقه مرکز شهر تورنتو هشدار داد و گفت با شروع جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و رویدادهای پُرجمعیت انتظار سرقت‌های عمومی بیشتری را دارد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- اندرو گودمن قاضی دادگاه عالی انتاریو اعتراف کرد که تصمیم اشتباهی را خوانده و طبق این اشتباه پیتر خیل ۲۶ ساله را به اتهام قتل عمد به ۲ سال زندان اضافی (از ۶ سال تا ۸ سال) محکوم کرده است. وی افزوده که از ۱۴ ماه پیش می‌دانست که اشتباه کرده، اما سکوت کرده، تا اینکه سرانجام سکوت خود را شکسته است. پیتر که پس از شنیدن صدا از خواب بیدار شده و به گاراژ رفته بود با کایوگا استایرز، بومی ۲۹ ساله و پدر ۲ فرزند مواجه شده بود که بطور غیرقانونی وارد خودرو او شده بود، و به همین واسطه او را با ۲ گلوله کُشت. پیتر محکوم به قتل درجه دوم شده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- پلیس می‌گوید کاشف خان ۵۱ ساله را در فلوریدا دستگیر کرده و او را به زودی برای دادگاهی شدن به تورنتو باز خواهد گرداند. کاشف خان به یک شرکت مدیریت دارایی، ۶ میلیون دلار صورتحساب داده بود برای کاری که هرگز انجام نداده بود. وی متهم به طرح صورتحساب تقلبی‌ست.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- در حالیکه با گسترش ۳ آتش‌سوزی بزرگ در کالیفرنیای جنوبی، خانه‌ها، وسایل نقلیه و دیگر امکان در آتش می‌سوزند، با ورود هوای خنک از آسمان، بارانی از خاکستر بارید. پلیس می‌گوید یک مرد مظنون به راه انداختن آتش‌سوزی را در هایلند دستگیر و متهم کرده است.
۹- مورد تازه تعرض و آزار جنسی در میان کارکنان سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در حالی افشا و رسانه‌ای شده که این سازمان همچنان تلاش دارد ابعاد سوء‌رفتارهای جنسی در میان کارکنان خود را پنهان کند. بخشی از یک گزارش ۶۴۸ صفحه‌ای از ابعاد سیستماتیک این موضوع بعنوان عنوان سندی محرمانه اخیرا به بیرون درز کرده که برای مثال نشان می‌دهد دونالد آسکوئیث در تولد ۵۰ سالگی دست به زیر دامن همکار زنش می‌زند و او را به‌زور در مقابل چشمان حیرت‌زده دیگر همکاران می‌بوسد.
۱۰- در حملات هوایی اسرائیل به کرانه باختری ۵ فلسطینی کشته و حداقل ۲۰ نفر از جمله ۱۶ زن و کودک نیز در دیگر حملات اسرائیل به نوار غزه کشته شدند.
۱۱- مجلس سنای مکزیک امروز با وجود اعتراضات و هجوم معترضان خشمگین، اصلاحات گسترده در قوه قضائیه را تصویب کرد و بزرگترین مانع را برای بازنگری بحث‌برانگیز قانون اساسی از سر راه برداشت.
۱۲- دولت آلمان می‌گوید برای کاهش ورود پناهجویان، تعداد بیشتری از پناهجویان را بازداشت و از خاک کشورش بیرون و یا حتی به کشور اولیه مستردد می‌کند. دیروز آلمان گفته بود برای مهار مهاجرت غیرقانونی کنترل‌های موقتی را در همه مرزهای زمینی خود برپا می‌کند.
۱۳- فدراسیون فوتبال چین پس از ۲ سال تحقیق، ۳۸ بازیکن، از جمله سه بازیکن سابق تیم ملی چین و یک بازیکن تیم ملی کره جنوبی، و ۵ مقام رسمی را به دلیل نقش داشتن در شرط‌بندی و تبانی برای همیشه از فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد. بعلاوه اینکه ۴۴ نفر به دلیل رشوه‌خواری، قمار و راه‌اندازی غیرقانونی کازینو با مجازات‌های کیفری محرومیت مادام‌العمر روبرو شده‌اند، در حالی که ۱۷ نفر دیگر به دلیل رشوه‌خواری و تبانی در مسابقات ۵ سال محکوم شده‌اند.
۱۴- میشائیل بورگ‌گرف، سخنگوی دادستانی شهر هاگن به خبرگزاری آلمان می‌گوید در پی بستن دست و پا و سپس تجاوز گروهی ۶ ایرانی به یک مرد ۳۰ ساله پناهجوی ایرانی دیگر در ساختمان یک آبجوسازی در شهر ایزرلون، وی به بیمارستان منتقل شد و اکنون مرخص شده است. او احتمال انگیزه سیاسی را رد نکرد و گفت که موبایل ضبط شده یکی از ۴ مظنون ۲۴ تا ۴۶ ساله بازداشت شده از داخل جنگل اطراف، حاوی ویدیویی این تجاوز است. هنوز ۲ مظنونان دیگر متواری هستند. بازداشت شده‌ها شهروند هلند و دانمارک با اصالت ایرانی هستند.
۱۵- در حالیکه آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان می‌گویند بنا به یک گزارش معتبر اما با منبع ناشناس، ایران به روسیه موشک بالستیک کوتاه‌برد صادر کرده و به همین علت ایران ایر را تحریم کردند، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران امروز گفت: "ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است؛ تمام". اوکراین نیز می‌گوید شواهد و مدارکی مبنی بر استفاده از موشک‌های بالستیک ساخت ایران از سوی روسیه علیه این کشور ندارد اما انگلیس و هلند با احضار سفیر ایران مراتب اعتراض خود را اعلان کردند. آمریکا می‌گوید به همین دلیل در حال بررسی دادن اجازه شلیک موشک بلند برد به اوکراین است.
۱۶- فائزه هاشمی که اکنون در زندان اوین زندانی‌ست در نامه‌این نوشته: "در این زندان آموختم که ما مبارزین طبلی توخالی و دیکتاتورهای حقیری بیش نیستیم. سرود آزادی و عدالت می‌خوانیم و در چرخه زندگی، ستم را بازتولید می‌کنیم... نظریه‌پردازان از درون تهی دیکتاتورهای کوچکی هستند که برای دیگران تعیین تکلیف و خط قرمز مشخص و آزادی سلب می‌کنند، انگ و تهمت می‌زنند، تهدید می‌کنند، رای دور می‌ریزند، ضرب و شتم می‌کنند، و فضای وحشت و خفقان می‌آفریند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۷- مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران که در اولین بازدید رسمی خود به عراق رفته، با محمد شیاع سودانی نخست‌وزیر عراق ۱۴ سند همکاری اقتصادی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی، هنری و بازرگانی در بغداد امضا کرد، خواهان برداشتن مرز کشورهای اسلامی مثل اتحادیه اروپا شد و به سوال یک خبرنگار کُرد به زبان کُردی پاسخ داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 11, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به