کلیه ۱۶ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- خلاصه سند محرمانه کابینه دولت کانادا که امروز توسط کمیته تحقیقات مداخله خارجی مجلس منتشر شده می‌گوید که سازمان اطلاعات و امنیت کانادا بیش از ۲ سال پیش به دولت نخست وزیر جاستین ترودو هشدار داده که باید برای مقابله با تهدیدات دولت‌های خارجی مانند چین، روسیه، ایران و عربستان سعودی اقدام کند. این گزارش می‌گوید که تهدیدها از نظر حجم و شدت افزایش یافته و کانادا باید کار بهتری برای مقابله با آنها انجام دهد. همه این کشورها این ادعای کانادا را به شدت رد می‌کنند.
۲- محمد شهذب خان، جوان ۲۰ ساله ساکن تورنتو، متهم به برنامه‌ریزی برای کشتن یهودیان در حمله ۷ اکتبر در نیویورک که پیشتر به همراه پدرش در کبک دستگیر و متهم به طرفداری داعش شده، قبلا ادعای پناهندگی در کانادا کرده است. این در حالی‌ست که وی در مارس ۲۰۲۳ برای مجوز تحصیل کانادا درخواست ویزا داد و یک ماه بعد ویزایش را گرفت تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳ وارد تورنتو شود. او که مصری است به همراه پدرش در عملیات پلیس سلطنتی کانادا در ۴ سپتامبر در نزدیکی مرز ایالات متحده دستگیر شده و دادگاهش در ۶ دسامبر برگزار می‌شود.

چین، روسیه، ایران و عربستان کشورهای مهم مداخله کننده در کانادا؛ جنگ در مجلس کانادا بر سر غزه و اسرائیل؛ حملات اسرائیل، لبنان، حماس و حوثی‌ها به یکدیگر و سانسور اینترنت

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- تنش‌ها در مجلس کانادا میان پی‌یر پولیور رهبر محافظه‌کاران و وزیران لیبرال، در سالگرد حملات ۷ اکتبر بالا گرفت زیرا پولیور از دولت خواست تا «شعارهای نفرت‌ستیزانه ضد یهودی» در کانادا را محکوم کند. ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا گفت که این موضوعی سیاسی نیست که دستمایه سیاست گردد و پس از پایان جلسه مجلس از پولیور خواست تا از وی عذرخواهی کند.
۴- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا این هفته برای پیشبرد روابط تجاری و سیاسی در منطقه جنوب شرقی آسیا به لائوس می‌رود، زیرا در گرماگرم کشتار اسرائیل در غزه و لبنان، جمعیت بزرگ مسلمان این منطقه به شدت ضد آمریکا و ضد غرب شده‌اند. قرار است ترودو در اجلاس سران اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) که از ۱۰ تا ۱۱ اکتبر برگزار می‌شود شرکت کند. دفتر وی می‌گوید ترودو می‌خواهد به این کشورها بگوید که کانادا نسبت به «رنج در غزه» بی‌تفاوت نیست.
۵- سازمان تنظیم‌کننده و ناظر مخابرات کانادا می‌گوید که ۳ شرکت بزرگ مخابراتی این کشور یعنی بل، راجرز و تلاس باید اقداماتی انجام دهند تا نرخ تماس‌های رومینگ بین‌المللی پایین آید. سال گذشته، فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت کانادا از این سازمان خواست تا هزینه‌های رومینگ بی‌سیم را بررسی کند زیرا در حالیکه قیمت بی‌سیم در دنیا رو به کاهش است، کانادایی‌ها همچنان پول‌های زیادی به این شرکت‌ها پرداخت می‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- شرکت منابع طبیعی کانادا امروز با امضاء قراردادی، سهام شرکت نفتی شورون کانادا در پروژه نفتی آتاباسکا اویل سندز و شیل دوورنی را به مبلغ ۶.۵ میلیارد دلار خرید. این معامله تماما نقدی باعث می‌شود که این شرکت در کلگری که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مستقل نفت و گاز در جهان است بتواند ۲۰% سهام شورون را به دست آورد و مجموعا سهام خود در این پروژه را از ۷۰% به ۹۰% افزایش دهد؛ شل کانادا مالک ۱۰% باقی مانده خواهد بود. این معامله تقریباً ۶۲,۵۰۰ بشکه نفت خام مصنوعی در روز به تولید این شرکت اضافه می‌کند.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- بهداشت عمومی تورنتو می‌گوید ۲ مورد از بیماری لیستریا در این شهر را تأیید می‌کند که مربوط به گوشت‌های آماده برای خوردن است که در بازار سامرهیل در ۳ اکتبر امسال فروخته شده است. این اداره از خریداران خواسته تا سریعا مراتب و وضعیت خود را با بیمارستان چک کنند.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- طوفان میلتون که اکنون در خلیج مکزیک است، به سرعت تقویت و تبدیل به طوفان رده ۵ با بادهایی با سرعت ۲۸۲ کیلومتر در ساعت شد و در مسیر فلوریدا افتاد. این طوفان قرار است از خلیج تامپا که دستور تخلیه اضطراری گرفته به بخشی از ایالت فلوریدای آمریکا بزند که طوفان هلن در دو هفته پیش همان خط ساحلی را نابود کرده بود. هلن دست کم ۲۳۰ کشته در ایالات متحده گرفت.
۹- در سالگرد حمله حماس به اسرائیل، اسرائیل می‌گوید در کمتر از یک ساعت به ۱۲۰ هدف در لبنان حمله کرد، بمبارانش در اردوگاه آوارگان غزه نیز ۱۰ کشته بجا گذاشت و نیروهای پلیس این کشور نیز یک کودک و یک زن را در کرانه باختری رود اردن کشتند. از سوی دیگر حزب‌الله می‌گوید ۱۳۵ راکت به سمت اسرائیل به ویژه به حیفا شلیک کرده که حداقل ۱۶ راکت به هدف خوردند و نیروهای اسرائیلی متجاوز به خاک این کشور از نیروهای سازمان ملل بعنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و پشت آنها قایم می‌شوند. حماس نیز می‌گوید ۱۲ راکت به اسرائیل زده است. شلیک موشک حوثی‌ها نیز باعث آژیر در تل‌آویو شد. در عین اینکه صدها هزار طرفدار اسرائیل در دنیا به نفع اسرائیل یادبود برگزار کردند، میلیون‌ها طرفدار فلسطینی نیز دیروز در جهان به خیابان‌ها ریختند. یک بمب دیگر نیز در نزدیکی سفارت اسرائیل در دانمارک منفجر شد و پاپ به مردم غزه گفت که من با شما هستم. در حالیکه هنوز اسماعیل قاآنی و هاشم صفی‌الدین در لبنان پیدایشان نیست اما امروز گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد یحیی سنوار در غزه همچنان زنده است.
۱۰- گزارش‌های متعدد نهادهای حقوق بشری نشان می‌دهد که شرکت‌های رسانه دیجیتالی مانند متا، گوگل و توئیتر «بطور سیستماتیک» صداهای طرفداران فلسطینی‌ها، شامل حساب‌های کاربری و محتواها را حذف می‌کنند اما صداهای طرفدار اسرائیل را بیشتر پخش می‌کنند. این شرکت‌ها میلیون‌ها ویدئو و محتوا، و صدها هزار حساب کاربری طرفدار فلسطین را در طی ۳ ماه گذشته حذف و سانسور کرده‌اند.
۱۱- سیسی هیوستون (مادر ویتنی هیوستون فقید) برنده ۲ جایزه گرمی که در کنار نوازندگان فوق ستاره‌ای مانند الویس پریسلی و آرتا فرانکلین اجرا می‌کرد، امروز با ۹۱ سال سن درگذشت. او در خانه‌اش در نیوجرسی در حالی که تحت مراقبت آسایشگاه برای بیماری آلزایمر بود، دار فانی را واع گفت.
۱۲- انجمن پروجریا ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد سامی باسو که طولانی‌ترین بازمانده بیماری ژنتیکی نادر پروگریا یا بیماری پیری سریع، بود در سن ۲۸ سالگی درگذشت. این بیماری باعث می‌شود که بیماران مبتلا به آن سریع پیر شوند، مسن‌تر به نظر برسند، و با کاهش کیفیت و امید به زندگی تنها طی ۱۳.۵ سال، بدون درمان، از دنیا بروند. از هر ۸ میلیون نفر یک نفر در جهان این بیماری را دارد. اکنون تنها ۱۳۰ مورد از این بیماری ثبت شده که ۴ مورد آن در ایتالیا است.
۱۳- توماس کوان، ۵۳ ساله، یک پزشک بریتانیایی روز دوشنبه اعتراف کرد که تلاش کرده با تزریق سمی که به عنوان واکسن کووید-۱۹ جا زده بود، شریک زندگی طولانی مدت مادرش که سد راه ارثیه او شده بود را بکشد. او وانمود کرده بود که پرستاری برای تزریق واکسن‌های تقویت کننده است و به پاتریک اوهارا یک ماده سمی، احتمالاً یک آفت‌کش، تزریق کرد. اوهارا ۷۲ ساله به یک بیماری نادر گوشتخواری مبتلا شد که او را اکنون تحت مراقبت‌های ویژه قرار داده است.
۱۴- ایلان ماسک برای اولین‌بار در کارزار انتخاباتی ترامپ حاضر شد و به‌نفع وی سخنرانی کرد.
۱۵- ویکتور امبروس وگری رافکان، ۲ دانشمند آمریکایی، به دلیل تحقیقاتشان درباره «تنظیم بیان ژن‌ها» و «ریز آران‌ای» مشترکا برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۴ شدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۶- گروه جدایی طلب «ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» مسئولیت بمب‌گذاری در پاکستان را برعهده گرفت. پیشتر جیش‌العدل نیز مسئولیت حمله به مرزبانان ایران که منجر به کشته شدن ۳ مرزبان شده بود را به عهده گرفته بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, October 7, 2024 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به