کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- جگمیت سینگ رهبر حزب نیودموکراتیک کانادا که دیروز از توافق با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا کنار کشید، می‌گوید ویدئوی آنلاینی که از پایان پیمان سیاسی حزبش با دولت لیبرال پخش شد، در واقع نزدیک به یک ماه پیش ضبط شده بود. او گفت دلیل اصلی این کنار کشیدن که می‌تواند به سقوط دولت کانادا بیانجامد، قیمت بالای مواد غذایی و کم‌کاری دولت در کنترل آن بود که سپس با رفتار دولت در بحران اختلاف کارگری بین اتحادیه تیمسترز و دو شرکت راه‌آهن بزرگ کانادا، وی را به این نتیجه رساند که باید از پیمان خارج شود.
۲- در اقدامی غافلگیرکننده، قاضی پرونده کامرون اورتیس مقام سابق اطلاعاتی پلیس سلطنتی کانادا در اواخر سال گذشته به دلیل افشای اطلاعات محرمانه برای به دام انداختن تبهکاران، از آزادی وی به قید وثیقه خودداری کرد. اورتیس اوایل سال جاری به ۱۴ سال حبس در پشت میله‌های زندان محکوم شد. او در ماه آوریل با صدور قرار وثیقه در انتظار تجدید نظر بود اما همچنان در بازداشت بسر می‌برد که اکنون درخواست آزادی وی رد شده در حالیکه انتظار می‌رفت وی به قید وثیقه آزاد شود. او یکی از چهره‌های کلیدی در برخی از طرح‌های پولشویی مربوط به جامعه ایرانی نیز هست. او در ماه نوامبر در هر ۶ اتهام علیه خود، که مهمترین آنها نقض قانون اسرار کانادا با افشای آن برای دستگیری افراد متقلب بود، مجرم شناخته شد.

یک کانادایی با ۲۶,۶۳۰ سکه تقلبی ۲ دلاری دستگیر شد؛ هانتر پسر جو بایدن در دادگاه جرم فرار مالیاتی میلیونی را پذیرفت؛ ترکیه رسما درخواست عضویت در بریکس داد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- ژان فرانسوا ژنرروکس، اهل سورل در استان کبک، پس از اعتراف به اینکه طراح اصلی یکی از بزرگترین محموله‌های پول جعلی در کانادا بوده، به ۱۴ سال زندان محکوم خواهد شد. وی ۲۶,۶۳۰ سکه تقلبی ۲ دلاری که برخی از آنها در فرودگاه بین‌المللی میرابل رهگیری شدند را وارد کانادا کرده که این بزرگترین جعل پول در تاریخ کانادا به شمار می‌رود. تولید این سکه‌ها در چین زیر ۵ سنت تمام می‌شود. وی همچنین به دلیل داشتن حشیش غیرقانونی، به ۳۰ روز زندان نیز محکوم شده است. او پیشتر چندین بار به دلیل جعل اسناد و استفاده یا گردش پول جعلی محکوم شده بود که در همه موارد، از جمله همین مورد، به جرم خود اعتراف کرده بود. او دومین مردی است که سکه جعلی را در کانادا به راه انداخته است، دایکسیونگ هی ۶۸ ساله، اهل ریچموندهیل انتاریو نیز در می ‌۲۰۲۲، پس از توقیف ۱۰,۰۰۰ سکه ۲ دلاری جعلی در خانه‌اش، دستگیر شده بود.

اخبار استان‌های کانادا
۴- یک دختر ۱۵ ساله توسط یک دختر ۱۴ ساله دیگر در مدرسه ایوان هاردی در ساسکاتون به آتش کشیده شد و اکنون در بیمارستان بستری است. این حادثه در ظهر و وقت ناهار امروز رخ داد و از آن زمان مدرسه تعطیل شده است. دختر ۱۴ ساله مظنون همچنان در بازداشت پلیس بسر می‌برد و مشخص نیست چه اتهاماتی، در چه زمانی ممکن است علیه وی مطرح شود. هنوز انگیزه وی اعلان نشده است.
۵- نزدیک به ۴,۲۰۰ فروشگاه و خواربارفروشی بزرگ و کوچک مواد غذایی در انتاریو، از امروز مجوز فروش برخی از نوشیدنی‌های الکلی را کسب کرده و قادر به فروش آن خواهند بود. این قوانین جدید که توسط دولت محافظه‌کار داگ فورد تصویب شده به خرده‌فروشان مجاز اجازه می‌دهد آبجو، شراب، و نوشیدنی‌های الکلی آماده را از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب بفروشند. هر روز بر اساس این قوانین، حداقل ۲۰% آبجو، مشروبات مختلف و کوکتل‌های الکلی، بعلاوه ۱۰% شراب‌های این فروشگاه‌ها باید از تولیدکنندگان کوچک انتاریویی تامین شده باشد.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- هانتر پسر جو بایدن که قبلا پیشنهاد دادستان مبنی بر پذیرفتن اتهام فرار مالیاتی و دریافت حکم سبک را رد کرده بود، امروز در دادگاه حاضر شد و همه را غافلگیر کرد و فرار از پرداخت ۱,۴۰۰,۰۰۰ دلار مالیات بر درآمد ۷,۰۰۰,۰۰۰ دلاری از معاملات خارجی عمدتا از اوکراین از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ را پذیرفت. این پذیرش برایش حداکثر مجازات ۱۵ سال حبس و جریمه ۵۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار می‌آورد. این در حالی‌ست که وی پیشتر و در ماه دسامبر به ارتکاب ۳ جرم مالیاتی و ارتکاب ۶ تخلف متهم شد. اینها شامل ناکامی در پرداخت مالیات، فرار مالیاتی و تحویل برگه مالیاتی کذب بود. هانتر در پرونده دیگری در ماه ژوئن در ارتباط با خرید سلاح بدون اعلان اعتیاد به مواد مخدر مجرم شناخته شد. او اولین پسر یک رئیس جمهور آمریکاست که مجرم شناخته می‌شود. پدرش جو می‌گوید از قدرتش برای عفو هانتر استفاده نخواهد کرد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا وعده داد که در صورت پیروزی در این انتخابات، یک کمیسیون برای بهبود کارایی دولت ایجاد می‌کند که ریاست آن را برعهده ایلان ماسک، میلیاردری که اکنون حامی اوست خواهد گذاشت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- ترامپ در دادگاه توطئه برای لغو نتایج انتخابات قبلی ریاست جمهوری آمریکا، اعلان بی‌گناهی کرد. وی که با ۴ اتهام جدید در دادگاه فدرال در دی‌سی مواجه شده می‌گوید وی توطئه‌ای برای مخدوش کردن انتخابات ۲۰۲۰ نکرده و در ادعاهای بی‌اساس تقلب در رای که خودش آنها را بیان کرده بود مقصر نیست. وی دو دادگاه اخیر خود را با پیروز پشت سر گذاشته و در یک دادگاه هم شکست خورده است.
۹- سرویس دادستانی سلطنتی بریتانیا که در سال ۲۰۲۲ دو اتهام تجاوز به هاروی واینستین را مجاز دانسته بود، امروز اعلام کرد که این پرونده را بسته و کنار خواهد گذاشت زیرا دیگر چشم‌انداز واقعی محکومیت وجود ندارد. اما از سوی دیگر هاروی با یک دادگاه جدید در نیویورک که ۳ اتهام جدید تجاوز جنسی دیگر را مطرح کرده، مواجه شده است.
۱۰- پلیس مونیخ می‌گوید یک مرد مسلح ۱۸ ساله اهل سالزبورگ اتریش را نزدیک کنسولگری اسرائیل، در جریان تبادل آتش با ۵ مامورش مورد اصابت گلوله قرار داده و کشته، زیرا وی برنامه حمله‌ای تروریستی داشته است. نام وی هنوز اعلان نشده است.
۱۱- در حملات اسرائیل به کرانه باختری اشغالی، ۷ فلسطینی کشته شدند. امروز در غزه سومین روز آتش‌بس بود تا سازمان ملل بتواند به کودکان واکسن فلج اطفال بزند. این در حالی‌ست که امروز نتانیاهو گفت اسرائیل باید کنترل نامحدود مرز غزه با مصر را حفظ کند و این شرط را هرگز کنار نخواهد گذاشت. این شرط افزوده شده اسرائیل مدتهاست که آتش‌بس را ناممکن کرده است.
۱۲- امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از ۶۰ روز بن‌بست سیاسی میشل بارنیه ۷۳ ساله که در دوران ریاست جمهوری ژاک شیراک و نیکولا سارکوزی سابقه وزارت دارد و از اعضاء مذاکرات گروه اروپا با انگلیس در برگزیت نیز بود را به عنوان نخست‌وزیر مامور تشکیل دولت کرد.
۱۳- کرملین از درخواست رسمی ترکیه برای پیوستن به بریکس خبر داد و اعلام کرد که کشورهای عضو این گروه این پیشنهاد را بررسی خواهند کرد. در حال حاضر روسیه ریاست گروه بریکس را بر عهده دارد و نشست آینده سران بریکس در شهر کازان روسیه با بررسی درخواست ترکیه نیز خواهد بود. بریکس در سال ۲۰۰۶ توسط برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس و آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ به آن پیوست. این گروه با عضویت ایران، مصر، اتیوپی و امارات عربی متحده در سال جاری میلادی گسترش یافت. بریکس بزرگترین و قویترین گروه اقتصادی جهان است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۴- احمد مسعود، رهبر «جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان» و پسر احمدشاه مسعود در اجلاسی در مجلس انگلستان گفت که هر نوع امید به تغییر از بیرون از افعانستان یک امید واهی است، ما نباید چشم امید داشته باشیم که باز یک خارجی بیاید کاری بکند… اتکا باید به خود ما باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, September 5, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به