کلیه ۱۷ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا گفت که کانادا تایید و ارسال هر نوع تسلیحات یا قطعات تسلیحات ساخت کانادا به اسرائیل، که احتمال دارد در کشتار فلسطینان در غزه به کار گرفته شود را متوقف کرده است. اتاوا پیشتر برای امسال با ۲۱۰ مجوز، حداکثر ۱۳۶ میلیون دلار صادرات نظامی تایید شده به اسرائیل صادر می‌کند.
۲- سه فعال حامی فلسطین که متهم به آزار و اذیت جنایی مارک میلر نماینده مجلس مونترال و وزیر مهاجرت فدرال بودند، دستگیر شدند. آنها در جریان اعتراضات گروهی تجمع کرده بودند. این افراد امروز در دادگاه مونترال حاضر شدند و گفتند این دستگیری‌ها حق آزادی بیان آنها را نقض می‌کند.

کانادا ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرد؛ یک میلیون انتاریویی و ۴۰% کانادایی‌ها از بانک غذا غذا می‌گیرند؛ امشب نخستین و احتمالا تنها مناظره تلویزیونی کامالا هریس و دونالد ترامپ است

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- گزارش بازرسان ویژه از پلیس بریتیش کلمبیا می‌گوید زنی که بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در سلول زندان پلیس سلطنتی جان خود را از دست داده بود، ۲ بار از افسران خواسته بود که او را به بیمارستان ببرند که پلیس او را نبرده بود. گزارش پلیس نشان می‌دهد وی دو بار بعلت "های" بودن در برنابی دستگیر شده و به یک سلول انفرادی منتقل شده بود که ۷ ساعت پس از دستگیری در بار دوم در سلول جان داد.
۴- مارک کارنی، رئیس سابق بانک مرکزی کانادا و نیز انگلستان که برای سخنرانی و نیز رسیدگی به وضعیت بد اقتصادی کانادا به نشست لیبرال‌ها در بریتیش کلمبیا دعوت شده، از پاسخ دادن به اینکه آیا دنبال قدرت سیاسی‌ست طفره رفت و گفت: من مفتخرم که اگر نخست وزیر کانادا {هر کسی که باشد و} از من کمک بخواهد، در حد توانم خدمت کنم، تجربه و علاقه‌مندی من به کمک به رشد کشورمان واضح است.
۵- حداقل ۱,۰۰۱,۱۵۰ نفر ساکن انتاریو در سال گذشته از ۱,۲۰۰ بانک مواد غذایی این استان غذای رایگان دریافت کردند زیرا قیمت مواد غذایی در سراسر کشور افزایش یافته و آنها قدرت خرید غذا ندارند. به گفته بانک غذایی، این تعداد نشان دهنده افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته است بطوریکه اکنون ۶۹% از بانک‌های مواد غذایی نگران کمبود مواد غذایی هستند. حدود ۴۲% این مراجعه کنندگان در شهر می‌سی‌ساگا در غرب تورنتو را کودکان تشکیل می‌دهند. در کانادا نیز ۷.۶ میلیون نفر از بانک‌های مواد غذایی غذای رایگان گرفته‌اند که کمی کمتر از ۴۰% کل مردم کشور را نشان می‌دهد. این جمعیت نسبت به سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ جهش ۱۳۴ درصدی دارد که رکورد بالاترین حد در ۸ سال گذشته را شکسته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- شهرهای کوچک کانادا با افزایش اجاره بها روبرو هستند در حالیکه شهرهای بزرگ با افت اجاره‌ها مواجه شده‌اند. در ماه اوت، نرخ اجاره ونکوور با ۶% کاهش به ۳,۱۱۶ دلار رسید در حالی که اجاره‌های تورنتو با ۷% کاهش به ۲,۶۹۷ دلار رسید. از سوی دیگر شهرهایی مانند کبک، رجاینا و گتینو با افزایش بین ۱۵% تا ۲۲% اجاره‌ها روبرو شدند که در مجموع اجاره کل کشور را ۳.۳% بالا برد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- مارک میلر وزیر مهاجرت گفت که محمد شهذب خان، جوان ۲۰ ساله پاکستانی که در کبک و در مسیر نیویورک برای انجام عملیات تروریستی علیه یهودیان به نام داعش، دستگیر شد، سال گذشته با ویزای دانشجویی در ماه می‌ ۲۰۲۳ وارد کانادا شده است.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- گلید مهدی عمر، ۳۱ ساله، مردی از تورنتو، پس از دستگیری خشونت‌آمیز توسط پلیس لاوال در کبک، از این نیرو شکایت کرد. ویدئو پخش شده از این دستگیری نشان می‌دهد که پلیس او را به زمین می‌کوبد، به او اسپری فلفل می‌زند، با تفنگ به او شوک الکتریکی می‌هد و ماسک روی سرش می‌کشد.

اخبار جهان
۹- دریک لی اسمیت ۵۱ ساله که ‌شان (دیدی) کامبز خواننده ۵۴ ساله را متهم به تجاوز جنسی کرده بود، با عدم حضور شان در دادگاه، ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا برنده شد. دریک که یکی از اعضای گروه موسیقی شان است می‌گوید که تقریبا ۳۰ سال پیش در یک مهمانی شان به او مواد مخدر داده و بعد به او تجاوز جنسی کرده است. دریک امسال به اتهام آزار جنسی و آدم‌ربایی به ۷۵ سال زندان محکوم شده است.
۱۰- سانیا آمتی ۳۲ ساله، یکی از اعضای شورای شهر یک شهر در سوئیس، به دلیل شلیک اسلحه به پوستر مریم و عیسی که در قرن چهاردهم کشیده شده و در یک حراجی برای فروش گذاشته شده بود، رسما از همه مردم بعلت جریحه‌دار کردن احساساتشان، عذرخواهی کرد.
۱۱- امشب از ساعت ۸ به وقت شرق آمریکا، نخستین و احتمالا تنها مناظره تلویزیونی کامالا هریس و دونالد ترامپ به میزبانی شبکه ای‌بی‌سی برگزار می‌شود. طبق نظرسنجی‌ها، ترامپ به سرعت در حال کم کردن عقب‌افتادگی ۳ درصدی از کامالاست.
۱۲- حمله هوایی اسرائیل به یک اردوگاه چادری در غزه دست‌کم ۴۰ کشته و ۶۰ مجروح بجا گذاشت. بمب‌ها سوراخ‌هایی به عمق ۷ متر بجا گذاشتند و حداقل ۶۰% کشته‌شدگان کودکان بودند. اسرائیل می‌گوید با یک حمله دقیق، اعضای مهم حماس را در یک مرکز فرماندهی کشته است. حماس می‌گوید ادعای اسرائیل بی‌اساس است. اسرائیل امروز گفت که احتمال دارد که به اشتباه و بر اثر گلوله غیرمستقیم و غیرعمدی، عایشه‌نور ازگی ایگی ۲۶ ساله، فعال حقوق بشر آمریکایی با اصلیت ترکیه‌ای کشته شده باشد.
۱۳- روسیه از حمله ۱۴۴ فروند پهپاد اوکراینی به ۹ منطقه این کشور خبر داد بطوریکه پروازهای فرودگاه دوموددوو و ژوکوف در مسکو لغو، دست‌کم ۲ آپارتمان مسکونی آسیب دیدند، یک زن ۴۶ ساله کشته و ۴۳ نفر نیز زخمی شدند.
۱۴- کیریاکوس متسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان از گسترش برنامه ویزای طلایی این کشور و اضافه شدن امکان سرمایه‌گذاری بر روی کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها، حداقل با ۲۵۰,۰۰۰ یورو، با هدف اخذ اقامت ۵ ساله خبر داد. یونان با وضعیت نابسامان اقتصادی درگیر است/
۱۵- دادگاه عالی اروپا با صدور حکمی، اپل و گوگل دو غول بزرگ فناوری آمریکایی را ملزم به پرداخت میلیاردها یورو مالیات معوقه و جرائمی کرد که تاکنون نسبت به تسویه آن‌ها طفره رفته‌اند. گوگل به دلیل نقض قوانین ضد انحصار بیش از ۲ میلیارد یورو، و اپل بعلت مالیات معوقه ۱۳ میلیارد یورو جریمه شده‌اند.
۱۶- در حالیکه دیروز سفیر افغانستان در انگلستان اعلان کرد که سفارتش به زودی تعطیل می‌شود، امروز سفارت افغانستان در نروژ نیز گفت که از روز پنجشنبه (۱۲ سپتامبر) بسته می‌شود.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۷- ساعتی پس از اینکه آنتونی بلینکن گفت ایران‌ایر را تحریم می‌کند، بریتانیا، آلمان و فرانسه نیز گفتند با هماهنگی با آمریکا، آنها نیز ایران‌ایر را تحریم می‌کنند. آمریکا امروز گفت این تحریم بخاطر ارسال موشک بالستیک به روسیه است، این در حالی‌ست که دیروز جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت که ایالات متحده نمی‌تواند گزارش‌ها مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه را تایید کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, September 10, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به