کلیه ۱۶ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- ملانی جولی وزیر امور خارجه می‌گوید که کانادا عملیات خروج کمکی کانادایی‌هایی که در هائیتی گیر افتاده‌اند را آغاز می‌کند. تاکنون ۱۸ نفر با هلیکوپتر از هائیتی که اسیر تبهکاران شده فرار کرده‌اند اما سفیر و چند دیپلمات کانادایی همچنان در آن کشور می‌مانند. کانادا فقط شهروندانی که پاسپورت معتبر کانادایی دارند را با هلیکوپتر به جمهوری دومینیکن همسایه هائیتی منتقل می‌کند تا آنها بتوانند با پروازهای عادی خود را به کشور برسانند. افرادی که شرایط پزشکی خاص دارند یا کودک هستند در اولویت قرار دارند. فقط کمتر از ۳۰ نفر از حدود ۳,۰۰۰ کانادایی در هائیتی خواستار خروج هستند که واجد شرایط نیز می‌باشند.
۲- دو کانادایی دیگر در جنگ اوکراین و روسیه جان خود را از دست دادند. تا اکنون بطور رسمی کانادا مرگ ۱۱ نفر از پرسنل نظامی خود را تایید کرده است. آلن دراسپ اتران از هنگ ۲۲ سلطنتی نیروهای کانادایی و پدر چهار فرزند در ۲۷ فوریه به دلیل بیماری در اوکراین درگذشت. ژان فرانسوا راتل که فرمانده جنگجویان خارجی به نام بریگاد نورمن بود نیز به گفته آنا فیلیپووا دوست اوکراینیش در نبرد کشته شده است. دولت روسیه عکس‌های این دو مرد و سایر مشخصات شخصی آنها را منتشر کرده است.

کانادا شهروندانش در هائیتی را با هلیکوپتر فراری می‌دهد؛ فورد تخفیف ۵.۷ سنتی مالیات کربن را تمدید کرد؛ تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری غزه در شورای امنیت

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- فروشگاه‌های زنجیره‌ای جاینت‌تایگر می‌گوید اطلاعات برخی از مشتریانش در یک حادثه در رابطه با یک شرکت دیگر هک شده و این شرکت اکنون سخت در تلاش است تا این مشکل را حل کند. این اتفاق در در ۴ مارس افتاده که این شرکت در ۱۵ مارس و طی یک ایمیل این موضوع را به مشتریانی که کارت وفاداری دارند یا بطور آنلاین خرید کرده‌اند و اطلاعات نام، ایمیل و شماره تلفن‌شان سرقت شده، اطلاع داده است. ده‌ها شرکت دیگر کانادایی طی دو سال گذشته هک شده‌اند.
۴- مدیرعامل شرکت مخابرات بل کانادا در ۱۱ آوریل به کمیته مجلس فدرال می‌رود تا درباره اخراج ۴,۸۰۰ نفر، قطع چندین شبکه خبری تلویزیونی، فروش ۴۵ ایستگاه از ۱۰۳ ایستگاه رادیویی این مجموعه در در ماه فوریه توضیح دهد. شرکت‌های عظیم کانادایی سالانه از دولت صدها میلیون دلار کمک مالی دریافت می‌کنند، با اینحال مدیرعامل بل گفت که امسال دولت برای کمک به این شرکت بسیار کُند عمل کرده است.
۵- جان توری شهردار سابق تورنتو دوباره به هیئت مدیره شرکت مخابرات راجرز برمی‌گردد. وی در میان ۱۴ نامزد پیشنهادی مدیریت این شرکت که در ۲۴ آوریل برگزار می‌شود قرار دارد و شانس بسیار بالایی برای تایید دارد. او قبلا به عنوان مدیر راجرز از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴، مدیر اجرایی بخش تلویزیون از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ و نیز مدیر اجرایی رسانه‌ای از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ خدمت کرده است. وی که پس از آن شهردار تورنتو شده بود، در سال ۲۰۲۳ پس از اعتراف به رابطه نامناسب با یکی از کارکنانش از سمت شهردار تورنتو استعفا داد.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- دولت داگ فورد نخست وزیر انتاریو می‌گوید تغییرات جدیدی در بیمه خودرو در این استان به زودی اعلان می‌شود تا رانندگان انتخاب‌های بیشتری برای پرداخت‌های کمتر حق بیمه داشته باشند. قبلا در سال ۲۰۱۹ نیز تغییراتی اعلان شده بود، اما میانگین حق بیمه خودرو از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ تقریبا ۱۴% افزایش یافته و حسابرس کشور در سال ۲۰۲۲ گزارش داد که مردم در انتاریو بالاترین میانگین حق بیمه خودرو در کشور را پرداخت می‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- داگ فورد نخست وزیر انتاریو می‌گوید تخفیف ۵.۷ سنتی مالیات کربن در هر لیتر بنزین در این استان را تا پایان سال تمدید می‌کند. او در مخالفت با مالیات کربن ترودو این تخفیفات را از ژوئیه ۲۰۲۲ آغاز کرده آن را چندین بار تمدید نموده و می‌گوید که تخفیف مالیات کربن ۵.۳ سنتی گازوئیل و دیزل را نیز تمدید خواهد کرد. مالیات کربن دولت ترودو از ۱ آوریل مجددا بالا می‌رود بطوریکه هر لیتر بنزین را ۳ سنت گرانتر می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- گزارش جدید نشان می‌دهد کمبود شدید معلم و کارمند مدارس در استان انتاریو وجود دارد بطوریکه ۳۵% مدارس متوسطه کمبود معلم روزانه دارند. همچنین ۲۵% مدارس ابتدایی و ۳۸% مدارس متوسطه نیز با کمبود کارکنان اداری مواجه هستند.
۹- از ۹ آوریل، هرکسی که دوچرخه الکتریکی دارد و بخواهد سوار وسایل نقلیه عمومی "گو" شود باید آن را برای ایمنی و عدم آتش‌سوزی باتری، به دست کارکنان بازرسی بسپارد و برچسب تایید بگیرد. آنهایی که بدون برچسب باشند، مورد بازرسی و یا حذف قرار خواهند گرفت.
۱۰- دولت استانی مانیتوبا پس از اینکه با حکم قاضی برای پرداخت ۵۳۰ میلیون دلار بعلت کوتاهی در رسیدگی به وضعیت کودکان بومیان با ده‌ها سال دیرکرد مواجه شد، گفت که این مبلغ را پرداخت می‌کند. دعاوی مشابهی در ساسکاچوان و آلبرتا نیز در جریان است.
۱۱- والدین ۱۰ دانش‌آموز جوان در دبیرستان وست‌وود در سن‌لازار، در استان کبک که در غرب مونترال قرار دارد، شکایت ۱.۵۷۵ میلیون دلاری یا ۱۵۵,۰۰۰ دلار به ازای هر شاکی یا ۵,۰۰۰ دلار برای هر اثر هنری به‌علاوه خسارت تنبیهی را، علیه ماریو پرون معلم مدرسه‌ای که آثار نقاشی دانش‌آموزان را روی وب‌سایتش برای فروش گذاشته بود، تسلیم دادگاه کردند. این دادخواست هیئت مدرسه محل را هم به اتهام نقض حق نسخه‌برداری و فروش آنلاین آثار هنری، سو کرده که این آثار حدود ۱۰۰ دلار و برخی تا ۱۷۴ دلار برای فروش گذاشته شده بودند.

اخبار جهان
۱۲- شورای امنیت امروز آتش‌بس فوری تا پایان ماه رمضان که قابل تبدیل به یک آتش‌بس پایدار و دائمی باشد، و آزادی گروگان‌ها را نیز شامل گردد را تصویب کرد. این قطعنامه که پیش‌نویس آن را ده کشور عضو شورای امنیت پیشنهاد داده بودند، با ۱۴ رای مثبت و یک رای ممتنع آمریکا تصویب شد. این اولین بار است که آمریکا قطعنامه آتش‌بس را پس از سه وتوی پیاپی، وتو نکرد. کانادا از تصویب این قطعنامه اظهار رضایت کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در اعتراض به این قطعنامه و موضع آمریکا، سفر برنامه‌ریزی شده خود در راس هیئتی بلندپایه به واشنگتن را لغو کرد.
۱۳- دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم دادگاه در پرداخت ۴۵۴ میلیون دلار شد. دادگاه هم ۲۷۹ میلیون دلار تخفیف داد تا پرداخت ترامپ به ۱۷۵ میلیون دلار برسد و هم به او ۱۰ روز دیگر مهلت پرداخت داد. اگر ترامپ این پرداخت را انجام ندهد دارایی‌هایش توقیف و حساب‌های بانکی‌اش مسدود می‌شود. ترامپ گفت: من به این تصمیم بسیار احترام می‌گذارم و معادل این مبلغ را چه نقد چه اوراق بهادار پرداخت خواهم کرد. اگر او ۱۷۵ میلیون دلار را بپردازد، اجرای حکم پرداخت ۳۵۵ میلیون دلار به اضافه بهره و نیز سه سال ممنوعیت از معامله در ایالت نیویورک، به تاخیر می‌افتد و تا زمان دادگاه تجدید نظر می‌تواند دارایی‌هایش را حفظ کند. ارزش دارایی‌های ترامپ حدود ۲/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
۱۴- جلسه دادگاه عالی ایالات متحده در مورد داروی سقط جنین میفپریستون و نیز میزوپروستول، یکی از دو قرص رایج سقط جنین در آمریکا به زودی آغاز می‌شود. تصمیم یک دادگاه دیگر در سال ۲۰۲۲ به ۱۴ ایالت اجازه داد تا سقط جنین پزشکی را به طور کامل ممنوع کنند، اما تاکنون حدود ۹۰% قوانین آن تاکنون دچار اصلاحات کلی شده بطوریکه به‌جای محدود کردن بیشتر، دسترسی را بهبود بخشیده است. تقریبا ۶۴۲,۷۰۰ سقط دارویی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ انجام شده که حدودا ۶۳% کل سقط جنین آمریکا را تشکیل می‌دهد که نسبت به سال گذشته‌اش ۵۳% افزایش داشته است.
۱۵- دیو کالهون مدیرعامل بوئینگ پس از بیش از پنج سال مدیریت، در نامه‌ای به کارمندان خود گفت که در پایان امسال به دلیل مشکلات پیش آمده برای این شرکت، از جمله مشکل درب، بدنه و چرخ جدا شونده ۷۳۷ مکس، از سمت خود کناره گیری می‌کند.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۶- اسناد رو شده امروز نشان می‌دهد، باغ ازگل ۱۵۰ بار ارزان‌تر از ارزش واقعی به کاظم صدیقی و پسرانش منتقل شده است. سند قطعی منتشر شده نشان می‌دهد در دفترخانه‌ای در خیابان نیاوران کاظم صدیقی به عنوان فروشنده، این ملک را به محمد مهدی صدیقی، پسرش و جواد عزیزی فروخته است. جواد عزیزی همان کسی که به گفته آقای صدیقی و حوزه علمیه امام خمینی قبلا معتمد بوده و حالا او را به جعل امضا و سوء‌استفاده متهم کرده‌اند. عزیزی کارمند شهرداری، همراه با کاظم صدیقی، دو پسرش، یکی از عروس‌هایش و سرتیم حفاظتش شرکتی تجاری پیروان اندیشه‌های قائم را ثبت و کمتر از یک ماه پس از تاسیس، زمین اُزگل را به شکل غیرتجاری به مبلغ دریافت می‌کنند. مبلغ در سند ۶,۶۴۴,۶۴۲,۴۰۰ تومان ثبت شده (پرداخت با تراول چک) که نقدا و تماما به فروشنده پرداخت گردیده است. در حالیکه مساحت زمین ۴,۲۰۰ متر است اما در سند ۲,۰۲۰ متر ذکر شده است. حوزه علمیه امام خمینی می‌گوید کاظم صدیقی که می‌گوید امضایش جعل شده، شخصا برای انتقال زمین به دفترخانه مراجعه کرده بود. این زمین قرار است پس از افشا شدنش، به حوزه علمیه بازگردانده شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, March 25, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به