کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- کانادا، ژنرال محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع ایران و چند مقام نظامی دیگر جمهوری اسلامی را پس از حمله موشکی به اسرائیل تحریم کرد. این تحریم‌های جدید که دو نهاد ایرانی و دو رهبر نظامی را هدف قرار می‌دهد، از ورود آنها به کانادا یا داشتن هرگونه معامله اقتصادی با کانادایی‌ها منع می‌کند. مشخص نیست چرا این افراد پیش از این مورد تحریم قرار نگرفته بودند. ایرانیان کانادا سال‌هاست که از دولت می‌خواهند کانادا بهشتی برای افراد جمهوری اسلامی نباشد.
۲- فرج‌الله جرجور، مرد کانادایی که در وارادرو در کوبا در حال شنا جان باخت، در روسیه دفن شد. این حالی‌ست که خانواده او در کانادا جسد یک مرد روسی را بجای جسد او از کوبا تحویل گرفتند. پسرش کَرَم، دخترش میریام و همسرش دینا غلام که اصالتا اهل سوریه هستند و اکنون در لاوال در شمال مونترال زندگی می‌کنند، در حال گذراندن تعطیلات بودند که فرج ۶۸ ساله در وسط آب دچار سکته مغزی شد و درگذشت. برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا به دلیل فرستادن اجساد اشتباه به مکان‌های اشتباه عذرخواهی کرد، زیرا فرد روسی ۲۰ سال جوان‌تر با موهای پُرپُشت و خالکوبی بر بدن بود. این خانواده ۲۵,۰۰۰ دلار برای رساندن جسد فرج‌الله به کانادا به سفارت کانادا و مقامات کوبا پول داده‌اند.

کانادا وزیر دفاع جمهوری اسلامی و دو نهاد را تحریم کرد؛ هوندا با کانادا و انتاریو ۴ کارخانه باتری اتومبیل می‌سازد؛ ماکرون: اروپا دست نشانده آمریکا نباشد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
۳- هوندا، خودروساز ژاپنی ۱۵ میلیارد دلار برای ساخت ۴ کارخانه جدید خودروهای برقی در انتاریو سرمایه‌گذاری می‌کند. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و داگ فورد نخست وزیر انتاریو همراه با توشیهیرو میبه مدیرعامل هوندا امروز گفتند که این دو دولت فدرال و استانی جمعا ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری روی این طرح می‌کنند و این قرارداد شامل ساخت اولین کارخانه مونتاژ خودروهای برقی هوندا و یک کارخانه باتری‌های برقی مستقل جدید در تاسیسات هوندا در شهر آلیستون، انتاریو است که در سال ۲۰۲۸ به طور کامل عملیاتی می‌شود، سالانه ۲۴۰,۰۰۰ خودرو تولید می‌کند و بیش از ۱,۰۰۰ شغل با پرداخت خوب را ایجاد می‌کند. این بزرگترین سرمایه‌گذاری خودرو در تاریخ کانادا است. پیشتر شرکت‌های استلانتیس آمریکا و ال‌جی ژاپن بطور مشترک، و نورت‌ولت سوئد، و فولکس‌واگن آلمان نیز در حال ساخت کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در انتاریو هستند و بنظر می‌رسد تویوتا نیز در راه باشد. انتاریو معادن مواد اولیه لازمه برای این باطری‌ها و تکنولوژی ساخت آنها را دارد.
۴- بمباردیر، شرکت سازنده هواپیما کانادایی مستقر در مونترال، همراه با شریک اروپایی خود ایرباس، اکنون دومین شرکت بزرگ کانادایی است که از تحریم‌های دولت فدرال علیه تیتانیوم روسیه معاف می‌شود. تحریم‌های کانادا علیه تیتانیوم روسیه در ماه فوریه اعمال شد. این تصمیم خشم سفیر اوکراین در کانادا را برانگیخت. ایرباس بیش از ۴,۰۰۰ کارمند در انتاریو و کبک دارد و بمباردیه تقریبا ۱۶,۰۰۰ کارگر در آمریکای شمالی در استخدام خود دارد.
۵- یک گزارش لو رفته نشان می‌دهد دولت کانادا مایل نیست که اف‌جی، آخرین زن کانادایی که تلاش می‌کند از اردوگاه بازداشتی‌های داعش در سوریه به خانه بازگردد، به کانادا بیاید زیرا او را یک خطر امنیت ملی می‌داند که نمی‌تواند او را بطور قانونی دستگیر کند. وی مدتی‌ست که به تنهایی بازداشتگاه سوریه را ترک کرده، محل نگهداری او مشخص نیست، در حالی که فرزندانش در بازداشتگاه در کنار دیگر خانواده‌های داعشی هستند. او پس از بازگشت به کانادا با هیچ‌گونه بند قانونی مانند اتهامات تروریستی مواجه نخواهد شد، زیرا نه تنها قانون بلکه پلیس نیز هیچ مورد امنیت عمومی برای محدود کردن یا محاکمه یا مجازات جنایی او ندارد. بیش از ۱۱ مرد کانادایی هنوز توسط مبارزان کرد تحت حمایت ایالات متحده آمریکا در شمال شرق سوریه نگهداری می‌شوند، اگرچه همه زنان کانادایی بجز اف‌جی به کانادا و استان‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، انتاریو و کبک بازگشته‌اند. دو نفر از ۹ نفر این زنان اکنون به تروریسم متهم شده‌اند.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- تد آرنوت، رئیس مجلس انتاریو به سارا جاما، نماینده مستقل این مجلس دستور داد تا مجلس را ترک کند زیرا سارا کفیه (چفیه) به روی خود انداخته بود. تد هفته گذشته بطور یکطرفه، انداختن چفیه را پیام سیاسی ضد اسرائیلی عنوان کرده و آن را ممنوع کرده بود که علیرغم دو بار مخالفت گسترده، این حکم ملغی نشد. سارا که معلول است و بر روی صندلی چرخدار می‌نشیند، هم برداشتن چفیه را نپذیرفت و هم خروج از مجلس را. تد گفت که حاضر نیست سارا را به زور از مجلس بیرون کند. سارا بعدا در جمع خبرنگاران گفت که ممنوعیت کفیه نژادپرستانه، خودسرانه و سیاسی‌ست و او متعهد شده که به گذاشتن آن ادامه دهد. او گفت که کفیه نشان فرهنگ حمایت از مردم فلسطین است. وی به دلیل دفاع از فلسطین از حزب نیودموکرات اخراج شد و مجلس انتاریو حق صحبت کردن در مجلس را از وی سلب کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- نیکول سوراس، دانشجو و کارمند یهودی دانشگاه تورنتو، این دانشگاه را به‌دلیل محیط‌کاری سمی و یهودی‌ستیزی، ۱.۳ میلیون دلار سو کرد. وی که دانشجوی کارشناسی تولید رسانه بود در ژانویه ۲۰۲۴ اخراج شده و در عین حال توسط مرکز توزیع تجهیزات دانشگاه به طور نیمه وقت استخدام شده بود. وکیل وی می‌گوید اخراج وی کاملا اشتباه بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- تورنتو از ۱,۰۰۰ سطل زباله جدید برای پیاده‌روهای شهر رونمایی کرد تا دوام، عملکرد، قابلیت دریافت بیشتر و راحت‌تر زباله، کاهش گیر کردن‌ها، خالی کردن راحت‌تر، لولای بهتر و قفل بهتری را جایگزین قبلی‌ها کند. تورنتو ۱۱,۰۰۰ سطل زباله عمومی دارد.
۹- دو نوجوان ۱۴ ساله به قتل درجه دوم احمد المراخ نوجوان اهل هلیفاکس متهم شدند. احمد هشت سال پیش به عنوان پناهنده از سوریه به کانادا آمد. این دو متهم بر اساس قانون عدالت کیفری جوانان قابل نام بردن نیستند، و پلیس می‌گوید انگیزه آنها برای قتل در دست بررسی است.

اخبار جهان
۱۰- دو دادگاه ترامپ بطور همزمان در حال پیگیری‌ست: در نیویورک با اتهام جنایی برای جلوگیری از افشای ماجرای رابطه جنسی ادعایی با استورمی دنیلز، هنرپیشه فیلم‌های پورن، در بحبوحه رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ به او حق‌السکوت پرداخته است و آن را پنهان کرده؛ و دیگری در دیوان عالی آمریکا در مرکز واشنگتن دی‌سی درباره اینکه اتهام‌های طرح شده علیه دونالد ترامپ در زمینه نقش او در یورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا قابلیت پیگیرد قضایی دارد یا او که در آن زمان رئیس جمهوری بود و همزمان نامزد انتخاباتی، از مصونیت قضایی برخوردار است.
۱۱- دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت هاروی واینستین، تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را بعلت شرایط غیرعادلانه داشتن در آن زمان، لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد. تهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه هاروی واینستین که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش می‌تو بود.
۱۲- یک تیم سازمان ملل متحد در نوار غزه که از سایت اسکله کمک‌های کشورهای دنیا در ساحل غزه بازدید می‌کردند، تحت دو سری حمله شدید اسرائیل قرار گرفتند که توپ‌های آنها حدود ۱۰۰ متری آنها فرود آمد. آنها می‌گویند مجبور به فرار به پناهگاه شدند. همزمان در آمریکا، پلیس برای سومین روز متوالی دست به دستگیری صدها دانشجوی مخالف اسرائیل در دانشگاه‌ها زد بطوریکه امروز حداقل ۱۰۸ دستگیری در امرسون، ۹۳ نفر در کالیفرنیای جنوبی و ۳۴ دانشجوی دیگر نیز در تگزاس بازداشت شدند. تعداد بازداشتی‌های کلمبیا، ییل، بوستون و نیویورک اعلان نشده است. در عین حال نتانیاهو، دانشجویان معترض را نماد واقعی یهودی‌ستیزی نامید.
۱۳- شرکت چینی بایت‌دنس مالک تیک‌تاک می‌گوید تمام گزینه‌های قانونی را برای مبارزه با قوانین ممنوعیت این پلتفرم از فروشگاه‌های اپلیکیشن در ایالات متحده به کار می‌گیرد و شاید ترجیح دهد اپلیکیشن خود را در آمریکا ببندد. آمریکا می‌گوید این شرکت یا باید منحل شود، یا باید به آمریکا فروخته شود زیرا امکان دارد دولت چین از اطلاعات آن استفاده کند.
۱۴- امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در هشدار به رهبران قاره اروپا گفت: خطر بقا، تضعیف یا حتی تنزل اروپا بسیار زیاد و بسته به انتخاب‌های این قاره است؛ روسیه اکنون رها و غیرقابل مهار شده؛ نباید دست‌نشانده آمریکا باشیم. مجلس اروپا نیز امروز خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران شد.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۵- هند اعلام کرد که هیچ ارزشی برای گزارش وزارت خارجه آمریکا که از وضعیت حقوق بشر در هند انتقاد کرده، قائل نیست و آن را به شدت مغرضانه و نشان‌دهنده درک بسیار ضعیف از وضعیت حاکم بر هند توصیف کرد. وزارت خارجه ایالات متحده هند را متهم به نقض حقوق بشر، سرکوب اقلیت‌ها، روزنامه‌نگاران و صداهای مخالف کرده است.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, April 25, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به