کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- کانادا ۱۰% دیگر از تعداد ویزاهای دانشجویان بین‌المللی خود را کاهش داد. دولت می‌گوید در نظر دارد برای سال ۲۰۲۵ و سال ۲۰۲۶ فقط ۴۳۷,۰۰۰ ویزای دانشجویی صادر کند، این در حالی‌ست که در سال ۲۰۲۴ تعداد ۴۸۵,۰۰۰ ویزا صادر شده بود. دولت در اوایل سال جاری محدودیتی موقت برای کاهش تعداد ویزای دانشجویی جدید، تا بیش از یک سوم را تعیین کرده و از سوی حداکثر اعتبار آن را هم ۲ سال اعلان کرده بود. دولت می‌گوید سیاست‌هایش باعث کاهش ۳۰۰,۰۰۰ ویزای تحصیلی دیگر در طول ۳ سال آینده می‌شود. اتاوا همچنین محدودیت‌های جدیدی را برای مجوز کار، برای همسران کارگران و دانشجویان کارشناسی ارشد خارجی اعمال می‌کند.
۲- لایحه پیشنهادی دولت فلسطین برای خروج اسرائیل از کلیه سرزمین‌های اشغالی در صحن عمومی سازمان ملل، با ۱۲۴ رأی موافق، ۴۳ رأی ممتنع و ۱۴ رأی مخالف به تصویب رسید. این قطعنامه غیرالتزام‌آور به اسرائیل می‌گوید بر اساس حکم ژوئیه دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه، باید حداکثر ظرف ۱۲ ماه از کلیه سرزمین‌هایی که در سال ۱۹۶۷ با زور تصرف کرده، خارج شود. حکم لاهه علاوه بر محکومیت اشغالگری اسرائیل می‌گوید حاکمیت اسرائیل بر این خاک ناقض قوانین بین‌المللی است و از اسرائیل خواست تا بدون تأخیر به حضور غیرقانونی خود پایان دهد. کانادا به این قطعنامه رای ممتنع داد و گفت که این طرح بیش از حد یک طرفه است، اگرچه اتاوا هم معتقد است که اسرائیل به طور غیرقانونی سرزمین‌های فلسطین را اشغال کرده است. در دسامبر گذشته، کانادا به سیاست ده ساله خود در حمایت یک‌طرفه از اسرائیل در سازمان ملل پایان داد. کشورهای آرژانتین، چک، فیجی، مجارستان، اسرائیل، مالاوی، میکرونزی، نائورو، پائولا، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه، تونگا، تووالو و ایالات متحده آمریکا به این قطعنامه رأی منفی؛ کشورهایی نظیر استرالیا، اتریش، کانادا، دانمارک، آلمان، هند، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد، سوئیس، اوکراین، بریتانیا به این قطعنامه رای ممتنع، و دیگر کشورها رای مثبت دادند. اسرائیل این رای را تروریسم دیپلماتیک نامید و آن را بطور کل رد کرد.

تصویب قاطع خروج اسرائیل از خاک فلسطین در سازمان ملل با رای ممتنع کانادا؛ کانادا ۱۰% دیگر از ویزاهای دانشجویی کاست؛ کبکی‌ها: با رای عدم اعتماد به ترودو مخالفیم

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- پیر پولیور، رهبر محافظه‌کاران فدرال کانادا امروز گفت که لایحه رای‌گیری عدم اعتماد به جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا را به مجلس داده تا احتمالا در چهارشنبه هفته آینده به رای گذاشته شود. اگر ترودو رای اکثریت نیاورد، دولتش سقوط کرده و انتخابات کشوری برگزار می‌شود. از سوی دیگر ایو فرانسوا بلانشه رهبر کبکوا امروز گفت که حزب او به طرح عدم اعتماد محافظه‌کاران رای "نه" خواهد داد تا جاستین ترودو در قدرت بماند و از انتخابات قریب‌الوقوع جلوگیری کند. او گفت که وظیفه‌اش خدمت به منافع کبک است و نه محافظه‌کاران. حزب نیودموکرات که تا هفته گذشته با حمایتش از ترودو وی را در قدرت نگاه داشته بود، هنوز موضع رسمی خود را اعلان نکرده اگرچه گفته که کار ترودو و لیبرال‌ها تمام است.
۴- اسناد بانک مرکزی کانادا نشان می‌دهد که با وضعیت کنونی احتمال ریسک افت تورم به زیر ۲% و سقوط اقتصادی هست و به همین دلیل اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره در دو اعلان باقیمانده امسال دو بار و هر بار ۰.۵% کاهش یابد. اعلام نرخ بعدی بانک مرکزی کانادا برای ۲۳ اکتبر برنامه‌ریزی شده است.
۵- بانک مرکزی کانادا امروز تایید کرد که ایده دلار دیجیتالی کانادا که می‌تواند برای خریدهای آنلاین و انتقال پول استفاده شود را کنار گذاشته است. بانک مرکزی بررسی این اقدام را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده بود. بیش از ۱۳۰ کشور جهان در حال بررسی این ایده هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- پابلو رودریگز، وزیر حمل و نقل دولت فدرال و رئیس قبلی مجلس فدرال کانادا، فردا از کابینه استعفا می‌دهد تا نامزد رهبری حزب لیبرال کبک شود. پابلو مسئول استان کبک در دفتر جاستین ترودو نخست وزیرکانادا نیز هست. حزب لیبرال کبک از زمان استعفای دومینیک آنگلاد پس از شکست سخت این حزب، با کمتر از ۱۵% آرا در انتخابات ۲۰۲۲ کبک که کمترین سهم رای در تاریخ آن است، بدون رهبر رسمی بوده است. آغاز جدال برای رهبریت حزب در سال ۲۰۲۵ آغاز و رهبر جدید در ۱۴ ژوئن در شهر کبک معرفی خواهد شد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- آژانس امنیت حمل و نقل کانادا می‌گوید چندین فرودگاه در سراسر این کشور به منظور شناسایی مواد منفجره و سایر تهدیدها، به سی‌تی اسکنرهای ۳۶۰ درجه تصویربرداری کامپیوتری با اشعه ایکس مجهز خواهند شد. این پروژه از فرودگاه ونکوور شروع می‌شود و هر ساله حدود ۲۳ میلیون دلار خرج روی دست خزانه خواهد گذاشت.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- میزان محبوبیت داگ فورد، نخست وزیر انتاریو در حال کاهش است. در آخرین نظرسنجی‌ها ۵۵% از مردم شهر تورنتو با عدم تایید فورد می‌گویند زمان تغییر او فرا رسیده، ۱۲% هنوز تصمیمی نگرفته‌اند و ۳۰% نیز او را تایید می‌کنند.
۹- لوئیس برناب، ۲۹ ساله، اهل تورنتو که اخیرا به ایالات متحده پرواز کرده و در هتلی که بسیار نزدیک دفتر سناتور پتی موری قرار دارد اقامت کرده و با خودرو او عکس گرفته، این سناتور را تهدید به بمب‌گذاری در خودرو کرد. پلیس چند ساعت پس از این تهدید وی را با ۲ اتهام تهدید به بمب‌گذاری و آزار و اذیت جنایتکارانه بازداشت کرد. لوئیس می‌گوید او ۵ سال است که دوست دخترش را برای تشکیل خانواده ندیده که این تقصیر سناتور است.

اخبار جهان
۱۰- بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) با کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره، آن را از ۵.۲۵% به ۴.۷۵% رساند و گفت که برای مبارزه با هزینه‌های بالای استقراض پول، بازار کار ناآرام و جلوگیری از سقوط اقتصاد این کار را کرده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۶، بهره در آمریکا در محدوده ۲.۷۵% تا ۳% قرار گیرد. تورم فعلی آمریکا از ۲.۹% به ۲.۵% افت کرده است. در اروپا تورم ۲.۹% است و نرخ بهره نیز از ۴.۲۵% به ۳.۶۵% کاهش یافته است.
۱۱- مارتی اسمال پدر، ۵۰ ساله، شهردار آتلانتیک‌سیتی آمریکا و همسرش لاکوئتا، ۴۷ ساله که مدیر مدارس این شهر است، با اتهام به خطر انداختن دختر ۱۵ تا ۱۶ ساله خود شده‌اند. پلیس می‌گوید آنها در موارد متعدد دختر خود را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند، بعلاوه اینکه مارتی به حمله و تهدید تروریستی دخترش نیز متهم گشته است. دادستان‌ها گفتند که مارتی چندین بار با جارو به سر دخترش زده که باعث از دست دادن هوشیاری او شده است.
۱۲- برایان جفری ریموند، ۴۸ ساله، افسر سابق سیا که ده‌ها زن را با مواد مخدر از خود بیخود و سپس تجاوز جنسی کرده بود، به ۳۰ سال زندان محکوم می‌شود. پلیس بیش از ۵۰۰ تصویر از قربانیان برهنه و از حال رفته او را در هادردیسک او یافته. وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ در مکزیک، پرو و سایر کشورها بعنوان مامور سیا کار کرده و دختران را اغوا می‌کرده است.
۱۳- پرتغال در کشور وضعیت فاجعه‌آمیز اعلام کرد زیرا بیش از ۱۰۰ آتش جنگلی، هزاران آتش‌نشان را در بخش شمالی این کشور تحت فشار قرار داده و تاکنون جان ۷ نفر را نیز گرفته است. شرایط گرم و خشک در پرتغال و اسپانیا همزمان با بارش برف، باران و سیل در مرکز اروپا همزمان شده که نشان دهنده وضعیت فاجعه‌بار اقلیمی‌ست.
۱۴- امروز اسرائیل دستگاه‌های بی‌سیم لبنان را منفجر کرد که در نتیجه ۱۴ کشته و ۴۵۰ مجروح، از جمله ۳ کودک و ۴ زن بجا گذاشت. شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی انفجارها در لبنان، در روز جمعه تشکیل جلسه می‌دهد. تحلیل‌گران می‌گویند اسرائیل می‌خواهد هرجور شده به لبنان حمله و جنگ منطقه‌ای آغاز کند. از سوی دیگر آلمان نیز گفت که صدور تسلیحات جنگی به اسرائیل را متوقف کرده است. بن سلمان امروز گفت عربستان بدون تشکیل یک کشور فلسطینی حاضر نیست اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۵- الکساندر استاب، رئیس‌جمهور فنلاند با اعلان حمایت از اوکراین خواهان گسترش اعضای دائمی شورای امنیت از ۵ به ۱۰ عضو، لغو حق وتوی روسیه و تعلیق هر عضوی شد که درگیر جنگ غیرقانونی شود، شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 18, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به