کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- کانادا اعلام کرد که برای نخستین بار در تاریخ و پس از سال‌ها پذیرش بالای مهاجران، قصد دارد کلیه ویزاهای غیر دائم و موقت را ظرف ۳ سال از ۶.۲% جمعیت کل کنونی یعنی معادل ۲.۵ میلیون نفر، به ۵% جمعیت کل کشور برساند. این اعلان بیشتر دارندگان ویزاهای کاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مشاغلی که درحال حاضر برای تامین تا ۳۰% از نیروی کارشان مجاز به استخدام کارگران خارجی هستند، به استثنای بخش مراقبت‌های بهداشتی و ساخت و ساز، این میزان به ۲۰% کاهش می‌یابد. پیشتر نیز محدودیت‌هایی را از جمله کاهش پذیرش دانشجویان بین‌المللی و التزام دریافت ویزا برای برخی از شهروندان مکزیک وضع شده بود.
۲- سازمان دیده بان اطلاعات کانادا، گزارش ادعاهای مداخله چین را تکمیل کرده و اکنون آن را برای جاستین ترودو نخست وزیر کشور ارسال می‌کند. درست بیش از یک سال پیش، زمانی که دولت لیبرال به دلیل ادعاهایی مبنی بر دخالت چین در انتخابات ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ مورد انتقاد قرار گرفت، ترودو از دو نهاد بازرسی اطلاعاتی کشور خواست تا این موضوع را بررسی کنند. تحقیقات عمومی در مورد مداخله خارجی کشورهای چین، هند، روسیه یا سایرین در فرآیندهای انتخاباتی فدرال چهارشنبه آینده از سر گرفته می‌شود و تا ۱۰ آوریل ادامه خواهد داشت.

کانادا صدور ویزاهای موقت کاری و توریستی را کاهش می‌دهد؛ ترودو از رای عدم اعتماد جان به در برد؛ پلیس کانادا: اقتصاد بد شاید باعث ناآرامی داخلی شود

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- شان فریزر، وزیر مسکن فدرال می‌گوید دولت انتاریو بدون داشن یک برنامه تجدیدنظر یا کمکی، ۳۵۷ میلیون دلار بودجه مسکن را در معرض ریسک قرار داده است. نامه او به پل کالاندرا وزیر مسکن انتاریو می‌گوید که برنامه اقدامات ساخت مسکن ارزان‌قیمت بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۵ که با بودجه کمکی و تعهد به دولت فدرال در سال ۲۰۱۸ آغاز شده عملی نمی‌شود زیرا ۹۴% از ۱۹,۶۶۰ واحد تا پایان برنامه در سال مالی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به اتمام نمی‌رسند و احتمال دارد که دولت کانادا کمک‌هایش را لغو کند.
۴- دولت لیبرال جاستین ترودو از رای‌عدم اعتماد در مجلس در مورد مالیات کربن، جان به در برد. وی با حمایت کبکی‌ها و نیودموکرات‌ها توانست لایحه عدم اعتمادی که محافظه‌کاران برای مقابله با افزایش مالیات کربن معرفی کرده بودند را خنثی کند.
۵- یک گزارش محرمانه پلیس سلطنتی کانادا به دولت فدرال هشدار دادد که شهروندان کانادایی اکنون ناامید وضعیت اقتصادی خود در کشور هستند بطوریکه امکان دارد باعث ناآرامی‌های داخلی شود. این گزارش می‌گوید در دوره آتی رکود اقتصادی، که با کاهش مجدد استانداردهای زندگی برای نسل‌های جوان در مقایسه با نسل‌های قبلی همراه است، احتمال ناآرامی را بسیار بیشتر می‌کند. بدتر شدن استانداردهای زندگی، آب و هوای غیرقابل پیش‌بینی و فجایع فصلی مانند آتش‌سوزی و سیل، از دست رفتن برف و یخ در قطب شمال، و ترویج اطلاعات نادرست، آینده کشور را به طرز خطرناکی شکننده می‌کند.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- تورنتو و بزرگ‌شهر تورنتو امروز جمعه شاهد یک طوفان زمستانی با حدود ۲۰ سانتی‌متر برف خواهد بود. هشدار وضعیت بارش برف برای این منطقه به ویژه برای مناطق نزدیک دریاچه انتاریو صادر شده است و تا نیمه شب ادامه خواهد داشت. سنگین‌ترین بارش حدود ساعت ۵ تا ۶ بعدازظهر و سپس حدود نیمه شب خواهد بود. تورنتو از دسامبر تا آغاز ماه مارس تنها ۳۰.۲ سانتی متر برف داشته که یک چهارم میزان متوسط است. حداکثر دمای امروز ۲ درجه، و حداکثر سرما با باد منهای ۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- شهرداری تورنتو با ۲۱ رای موافق در مقابل صفر رای مخالف تصویب کرد که یک مجموعه ثبت‌نام برای سگ‌های خطرناک، با اطلاعات ناحیه زندگی، نام سگ، نژاد، رنگ و همچنین تاریخ عمل خطرناک آن تشکیل شود که به راحتی توسط عموم قابل جستجو باشد. در حالی که نام یا آدرس مالک در آن ثبت نمی‌شود اما علامت هشدار دهنده سگ خطرناک باید در محلی که سگ در آن زندگی می‌کند نصب گردد. در حال حاضر ۴۵۰ سگ خطرناک در شهر ثبت شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- آلبرتایی‌ها حداقل ۱۵۶ میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری از دست داده‌اند در حالی که تنها ۵ تا ۱۰% از کلاهبرداری‌ها معمولا به پلیس گزارش می‌شوند. هوش مصنوعی و فناوری دیگری که به کلاهبرداران کمک می‌کنند، اکنون کار را سخت‌تر کرده‌اند. در سال ۲۰۲۳، تقریباً ۲,۹۰۰ آلبرتایی بیش از ۶۲.۵ میلیون دلار را به دلیل طرح‌های کلاهبرداری مختلف از دست داده‌اند که بیش از ۵ برابر از ۱۱.۳ میلیون دلاری‌ست که از حدود ۲,۶۰۰ نفر در سال ۲۰۲۰ از دست داده‌اند. بیش از نیمی از زیان‌های گزارش شده ناشی از کلاهبرداری‌ها از نوع سرمایه‌گذاری‌ست (تقریبا ۶۰ مورد در سال گذشته) و پس از آن، کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتالی با بیش از ۸.۵ میلیون دلار از ۷۲ نفر در رتبه بعدی قرار دارد. تورنتویی‌ها نیز در ۹ ماه گذشته بیش از ۵۵ میلیون دلار از دست داده‌اند.
۹- فستوس بایدن، شریک شرکت آماده‌سازی مالیاتی ایی اند اف که به دروغ برای بیش از ۳۰ مشتری در سال‌های مالیاتی ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶، کمک‌های خیریه در اظهارنامه‌های مالیاتی اعلان کرده بود، به زندان می‌رود. وی که ۳۴ میلیون دلار سر دولت کلاه گذاشته بود، تقریبا ۱۰% از این رقم را برای کارمزد خود برمی‌داشت. او که پس از متهم شدنش از کانادا فرار کرده بود، پس از بازگشت به کشور در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ بازداشت شده بود.

اخبار جهان
۱۰- وزارت دادگستری ایالات متحده، شرکت اپل را برای یک پرونده ضد اعتماد عمومی به دادگاه کشاند و گفت این غول فناوری رفتاری غیرقانونی و انحصاری مهندسی شده در گوشی‌های هوشمند خود بکار برده که رقبایش را از بین می‌برد و نوآوری را سرکوب می‌کند. اپل این شکایت را مخالف حقیقت و قانون خواند و گفت که به شدت در برابر آن از خود دفاع خواهد کرد.
۱۱- تیراندازی و آتش‌سوزی در یک سالن کنسرت ۶ هزار نفری در شهرک کراسنوگورسک در حومه شمال غربی مسکو دست‌کم ۴۰ کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی بجا گذاشت. بین ۳ تا ۵ مرد مسلح در این حمله شرکت داشتند، بطوریکه سه مهاجم با شلیک اسلحه وارد این مجموعه شدند. داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت و گفت نیروهایش پس از عملیات با انفجار فرار کرده‌اند. بیش از ۷۰ آمبولانس به محل اعزام شده‌اند، یگان‌های ویژه گارد ملی روسیه در محل حاضر شده و در حال بررسی تروریستی بودن آن هستند. کلیه رویدادهای تفریحی و گروهی روسیه لغو شدند.
۱۲- کیت میدلتون ۴۲ ساله همسر ولیعهد بریتانیا در پیامی ویدئویی اعلام کرد که به بیماری سرطان مبتلاست، در مراحل اولیه بیماری سرطان قرار دارد و شیمی‌درمانی می‌شود. پس از انتشار عکس‌هایی که وی ویرایش کرده بود، طی هفته‌های گذشته شایعات زیادی در مورد او منتشر شده بود و وی اکنون خواستار حفظ حریم خصوصی خود شد و نوع سرطان خود را اعلان نکرد. وی پیشتر یک جراحی در شکم خود داشت که می‌گوید نتیجه آن سرطانی تشخیص داده شده است. چارلز سوم، پدر شوهرش و پادشاه بریتانیا نیز به بیماری سرطان مبتلا شده است.
۱۳- رهبران اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت اعلام کردند که آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین در چند هفته تا حداکثر یک ماه آینده به عنوان تنها راه دستیابی به صلح و امنیت در منطقه جنگ زده هستند. ۹ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر حق فلسطینیان را برای داشتن یک کشور بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ شامل کرانه باختری، نوار غزه و بیت المقدس شرقی را به رسمیت می‌شناسند. بلژیک بعنوان رئیس دوره‌ای اروپا موضعی اتخاذ نکرده اما کشورش به شدت حامی تشکیل فلسطین به شمار می‌رود.
۱۴- با وتوی روسیه، چین و رای منفی الجزایر، در مقابل ۱۱ رای مثبت و رای ممتنع گویان، پیشنهاد آتش‌بس در غزه در ازاء آزادی گروگان‌ها، ارائه شده توسط آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل شکست خورد. روسیه می‌گوید آمریکا که قبلا ۳ وتو داشته در حال به بازی گرفتن جهان است و حتی یک کلمه از جنایات اسرائیل نمی‌گوید؛ چین می‌گوید پیشنهاد آمریکا با پیش شرط‌هایش باعث آتش‌بس نمی‌شود؛ اما آمریکا می‌گوید روسیه و چین فقط خواستند نه بگویند و کاری برای آتش‌بس نمی‌کنند.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۵- جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا در پی انتشار ویدیوی پورنوگرافی که با استفاده از تصویر صورتش و با نرم‌افزار جعل عمیق ساخته شده، به دنبال دریافت غرامت ۱۰۰ هزار یورویی است. یک مرد ۴۰ ساله به همراه پدر ۷۳ ساله‌اش متهم شده‌اند که تصویر صورت نخست‌وزیر ایتالیا را روی صورت ستاره‌های پورن قرار داده و این فیلم‌ها را در سال ۲۰۲۰ بر روی یک سایت پورنوگرافی آمریکایی منتشر کرده‌اند و اکنون علاوه بر اتهامات مدنی، با اتهام کیفری افترا نیز روبرو هستند. ملونی از سال ۲۰۲۲ با کسب پیروزی قاطع، نخست‌وزیر ایتالیا شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, March 22, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به