کلیه ۱۰ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- کانادا برخی ویزاهای کار موقت را لغو می‌کند. دولت ترودو امروز گفت که در ماه آوریل گذشته تعداد افرادی که با ویزاهای موقت در کانادا بسر می‌بردند به ۶.۸% رسید اما دولت طی ۳ سال آینده آن را به ۵% کاهش می‌دهد. طبق این برنامه، مجوز کار کارگران موقت خارجی با دستمزد پایین در جوامعی که نرخ بیکاری حداقل ۶% یا بالاتر باشد باطل می‌شود، ضمن اینکه سهمیه استفاده از کارگران موقت خارجی با دستمزد پایین برای کارفرمایان کانادایی به ۱۰% کاهش خواهد یافت، و همزمان مدت مجوز کارگران موقت خارجی با دستمزد پایین، از ۲ سال به یک سال کاهش می‌یابد. این تغییرات شامل کشاورزی، فرآوری مواد غذایی، ساخت‌وساز، بهداشت و درمان نمی‌شود. دولت می‌گوید طی سال جاری تعداد کارگران خارجی موقت تا ۶۵,۰۰۰ نفر کاهش می‌یابند.
۲- در پی حکم روز شنبه هیئت کارگری فدرال، کارمندان دو شرکت راه‌آهن بزرگ کانادا، از امروز سر کار رفتند. پیشتر ۹,۳۰۰ مهندس، کارگر و کارمند شرکت راه‌آهن ملی کانادا و شرکت کانادایی اقیانوس آرام کانزاس از پنجشنبه کار را تعطیل کرده و دولت آنها را تهدید به بازگرداندن به زور قانون کرده بود. اختلاف بین اتحادیه کارگری با ۳ شرکت راه‌آهن در دادگاه پیگیری خواهد شد.

کانادا برخی ویزاهای کار را لغو می‌کند؛ پلیس دزد تورنتویی در حال خروج از کشور دستگیر شد؛ حمله تروریستی در پاکستان ۶۰ کشته بجا گذاشت

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- ارائه دهنده خدمات پارکینگ پارک‌اندفلای فاش کرده که یک شخص ثالث غیرمجاز، از ۱۱ ژوئیه تا ۱۳ ژوئیه به شبکه آن دسترسی پیدا کرده و اطلاعات شخصی مانند نام و اطلاعات تماس اولیه، از جمله ایمیل و آدرس‌های پستی یک میلیون مشتری آن را برده است. این شرکت می‌گوید اطلاعات پرداخت مشتریان مورد دستبرد واقع نشده است.
۴- جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا امروز اعلام کرد که کانادا نیز به زودی، به مانند آمریکا، گمرکی سنگین ۱۰۰ درصدی روی خودروهای برقی چینی خواهد کشید. او گفت که دولت چین به این خودروها یارانه‌ای دولتی می‌دهد و سازندگان چینی به همین واسطه بازار را از آن خود کرده‌اند.

اخبار استان‌های کانادا
۵- بوریس بوریسوف ۴۸ ساله که ۱۶ سال جزو نیروی پلیس تورنتو بوده، در حالیکه متهم به سرقت مایملک یک فرد گمشده بود، در حال خروج از کشور در مونترال دستگیر شد. وی برای اولین بار در آوریل سال ۲۰۲۲ با ۱۰ اتهام از جمله سرقت، استفاده مجرمانه از کارت اعتباری، در اختیار داشتن اموال به دست آمده با جرم، و همچنین در ژوئن ۲۰۲۲ به دلیل سرقت ساعت مچی یک فرد مفقود شده متهم شده بود. او از اولین باری که طبق قانون خدمات پلیس دستگیر شده، با پرداخت حقوق معلق شده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- سیلویا جونز وزیر بهداشت انتاریو می‌گوید که دولت استانی می‌خواهد حدود ۶۰,۰۰۰ دستگاه آندوسکوپی گوارشی با بودجه دولتی در کلینیک‌های اجتماعی خصوصی بگذارد. مشابه این اقدام برای ۴۹ دستگاه ام‌آر‌آی و سی‌تی‌اسکن در ۴۲ بیمارستان صادر شده تا دولت بتواند عقب بودن ۱۰۰,۰۰۰ آزمایش را جبران کند.

اخبار جهان

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- جک اسمیت، بازپرس ویژه آمریکا از دادگاه تجدیدنظر فدرال خواست تا پرونده اسناد محرمانه علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را پس از رد آن توسط یک قاضی در ماه گذشته بازگرداند. آیلین کانن، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، پس از این که به این نتیجه رسید که انتصاب اسمیت به عنوان بازرس ویژه، خلاف قانون اساسی است، این پرونده را که یکی از ۴ مورد تعقیب قضایی ترامپ بود، کنار گذاشت. ترامپ در این پرونده متهم به نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده دوران ریاست جمهوری در املاک مار-آ-لاگو خود در فلوریدا بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- در چند حمله مسلحانه همزمان به یک بزرگراه، راه‌آهن و ایستگاه‌های پلیس در منطقه بلوچستان پاکستان، دست‌کم ۶۰ نفر از جمله ۱۴ سرباز و ۱۲ شبه‌نظامی کشته شدند. ۳۰ تا ۴۰ جدایی‌طلب ارتش آزادیبخش بلوچ ۲۳ نفر را در بزرگراه راره‌شم از اتوبوس و سایر وسائل نقلیه پیاده کردند و همه بجز بلوچ‌ها را با گلوله کشته و خودروها را به آتش کشیدند. در حمله آنها به پاسگاه‌های پلیس، زنان نیز مشارکت داشتند.
۹- اولاف شولتس صدراعظم آلمان ۳ روز پس از حمله مرگبار با چاقو در زولینگن می‌گوید کسانی که اجازه اقامت ندارند باید اخراج شوند و از سوی دیگر گفت می‌خواهد به سرعت قوانین آلمان درباره حمل چاقو را سخت‌تر بطوریکه طول چاقوهایی که می‌توان در مکان عمومی این کشور حمل شود را از ۱۲ سانتی‌متر به ۶ سانتی‌متر کاهش دهد. حمله یک تروریست پناهجوی سوری با چاقو ۴ کشته بجا گذاشته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۰- بریتیش ایرویز و ایرفرانس پروازهای خود به تل‌آویو را تعلیق کردند. این در حالی‌ست که حماس پیشنهاد آتش‌بس با شروط جدید اسرائیل را رد کرد زیرا اسرائیل خواستار حضور نظامی در غزه و کنترل کامل مرز ۱۴ کیلومتری با مصر است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, August 26, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به