کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- در حالیکه اقتصاددانان دیروز انتظار افت نرخ تورم کانادا به ۱.۸% را داشتند، اداره آمار کشور اعلان کرد تورم ماه سپتامبر حتی تا ۱.۶% کاهش یافته بطوریکه به کمترین میزان از فوریه ۲۰۲۱، یعنی دوران کرونا رسیده است. هدف بانک مرکزی کانادا، نرخ تورم ۲ درصدی بود که در ماه اوت حاصل شده بود. علت عمده این افت، کاهش ۱۰.۷ درصدی قیمت بنزین بوده که اگر آنرا از محاسبات خارج کنیم، تورم ۲.۲% می‌شود. این دومین ماه متوالی بود که قیمت مواد غذایی با نرخی سریع‌تر از تورم کشور افت می‌کند. اجاره بها نیز در ماه سپتامبر با سرعت کمتری افزایش یافت و به ۸.۲% رسید. اقتصاددانان می‌گویند این اعداد احتمال کاهش ۵۰ واحدی بهره‌ها در اعلان ۲۳ اکتبر بانک مرکزی کانادا را بیشتر کرده است. این بانک تاکنون ۳ بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش داده است.
۲- شان کیسی، نماینده لیبرال شارلوت تاون، می‌گوید که علنا از برکناری جاستین ترودو رهبر این حزب و نخست‌وزیر کنونی کانادا حمایت می‌کند و می‌خواهد تا او از رهبری حزب کناره‌گیری کند. وی می‌گوید می‌خواهد از سقوط لیبرال‌ها در انتخابات آتی فدرال کانادا جلوگیری کند. ترودو در اینباره گفت که در انتخابات آینده، همچنان رهبر حزب لیبرال خواهد بود.

حتی کمتر از پیش‌بینی: تورم کانادا ۱.۶% شد؛ امشب در اطراف تورنتو، و شهر کبک برف می‌بارد؛ دستگیری ۲ تورنتویی برای نفرت در حمله به مسجد و دزدیدن پرچم اسرائیل

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- دولت کانادا می‌گوید بعلت شعارهای تند گروه سامیدون، یا شبکه همبستگی با زندانیان فلسطینی، آن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده، در حالی که ایالات متحده نیز یک شهروند کانادایی وابسته به این سازمان را به لیست ترور خود افزوده است. دومینیک لبلانک وزیر امنیت عمومی کانادا می‌گوید که سامیدون اکنون در فهرست جرایم قانون جزایی قرار گرفته که افراد را از اهدا یا ارائه اموال به گروه منع می‌کند.
۴- هوای سرد و حتی برف، از امشب بخش‌هایی از شرق کانادا از جمله انتاریو و کبک را در بر می‌گیرد در حالی که هوا در غرب معتدل می‌ماند. برف امروز و امشب در مناطقی مانند تیمینز در انتاریو و سپس برای مناطق دیگر جنوبی این استان پیش‌بینی می‌شود، بطوریکه حتی امکان دارد در نیومارکت در شمال تورنتو نیز برف ببارد. احتمال برف سبک در تورنتو با دمای حداقلی ۳ درجه سانتیگراد در طول شب وجود دارد. اگر هوای حتی ۶ درجه سانتیگراد نیز باشد، و اگر هوای بالا این ۶ درجه بقدر کافی سرد باشد، همچنان امکان بارش برف هست. اداره هواشناسی می‌گوید در شمال شهر کبک احتمالا شاهد انباشت برف ۵ تا ۱۰ سانتیمتری خواهیم بود.
۵- پرواز اِی‌آی۱۲۷ شرکت هواپیمایی ایر ایندیا که از دهلی به شیکاگو پرواز می‌کرد، در صبح روز سه‌شنبه در پی تهدید امنیتی آنلاین مبنی بر بمب‌گذاری در آن، به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه در فرودگاه بین‌المللی ایکالویت در نوناووت کانادا تغییر مسیر داد و نشست. تمامی ۲۱۱ مسافر و خدمه هواپیما از آن پیاده شده و مورد بررسی مجدد قرار گرفتند و قرار است که این پرواز مجددا به راه خود ادامه دهد.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- دولت آلبرتا یک کمپین تبلیغاتی ۷ میلیون دلاری را در استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، انتاریو، نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا پخش می‌کند تا به گفته خود تلاشی برای ریختن آب سرد بر روی طرح دولت فدرال برای اجرای سقف انتشار گازهای گلخانه‌ای در نفت و گاز باشد. دانیل اسمیت نخست‌وزیر آلبرتا امروز گفت این کمپین که استان آن را «سقف حداکثری را از بین ببرید» نام دارد، شامل تبلیغات تلویزیونی، ویدیوی آنلاین، چاپی و رسانه‌های اجتماعی می‌شود. این کمپین همانند کمپین ۸ میلیون دلاری قبلی این استان در اکتبر ۲۰۲۳ در مخالفت با قوانین برق پاک فدرال است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- دولت انتاریو می‌گوید قوانینی را معرفی خواهد کرد که شهرداری‌های این استان را ملزم می‌کند قبل از ایجاد هر مسیر دوچرخه‌سواری جدیدی که فضایی از خطوط تردد خودروها را اشغال کند، از استان حکم تاییدیه بگیرند. دولت همچنین از شهرداری‌ها در مورد پروژه‌های این مسیرها در ۵ سال گذشته توضیح می‌خواهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- دولت انتاریو می‌گوید در حال مطالعه اینست که حداکثر سرعت در بزرگراه‌های سراسر کشور را بطور استاندارد تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بالا ببرد. بزرگراه‌های جدید، به ویژه ۴۱۳، کنارگذر برادفورد، تونل احتمالی ۴۰۱ ,۱۱, ۶۹, ۴۰۰, ۴۰۱, ۴۰۲, ۴۰۳, ۴۰۴, ۴۰۶, ۴۱۶,۴۱۷ و کیو‌ای‌دبلیو از جمله بزرگراه‌هایی هستند که در حال تحت بررسی قرار دارند.
۹- پلیس تورنتو می‌گوید رابین لاکاتوس مرد ۴۱ ساله تورنتویی را در یک حادثه با انگیزه نفرت در مسجد اسکاربرو، با آزار و اذیت، تهدید به مرگ و آسیب بدنی، دستگیر و متهم کرده است. این مرد پنجشنبه گذشته حوالی ساعت ۱۴:۲۰ به مسجدی در نزدیکی جاده کندی و خیابان لارنس شرقی رفته و با ورود به مسجد شروع به تهدیدهای نفرت‌انگیز علیه اسلام، فلسطین و توهین به مردم مسجد کرده است. رابین رئیس شرکت یک نفره مشاوره‌ای فیلپاکس است که دارای کارشناسی ارشد فلسفه، تجارت، مدیریت، بازاریابی از کالج دِوری می‌باشد.
۱۰- حسام ابوهاشم ۳۰ ساله اهل تورنتو پس از اینکه در دو حادثه جداگانه پرچم اسرائیل را از یک خودروی شخصی به سرقت برد، با اتهامات جنایت و نفرت روبرو شد. وی در ۳۰ ژوئیه و سپس چند روز پس از آن به خودرویی نزدیک شده و پرچم اسرائیل را از آن دزدیده و به همین دلیل هم به دزدی کمتر از ۵,۰۰۰ دلار و هم به جنایت و هم به نفرت متهم شده است.

اخبار جهان
۱۱- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که مخالف یک «آتش بس یکجانبه» در لبنان که به تقویت حزب‌الله بیانجامد است. آمریکا به اسرائیل هشدار داد که اگر تا ۳۰ روز دیگر روزانه دستکم ۳۵۰ کامیون کمک وارد غزه نشود و دیگر موانع ایجاد شده برای ورود امدادرسانان کاهش نیابد، احتمال توقف کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل وجود دارد. طی ۲ هفته گذشته تا دیروز اسرائیل اجازه ورود هیچ کامیونی به غزه را نداده بود. از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که یک تیم ویژه از پرسنل نظامی آمریکا و قطعات مورد نیاز برای کار با سامانه دفاع موشکی در ارتفاع بسیار بالا، موسوم به تاد، وارد اسرائیل شده‌اند. دیوید کامرون، وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا گفت می‌خواسته بزالل اسموتریچ و ایتامار بن گوی، ۲ وزیر تندروی اسرائیلی را تحریم کند. سازمان ملل در لبنان می‌گوید در حملات اسرائیل به یک ساختمان مسکونی ۴ طبقه ۲۲ کشته از جمله ۱۲ زن و ۲ کودک دیده می‌شوند و افزوده نیروهای حافظ صلح را از لبنان خارج نمی‌کند. نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله نیز گفت که حزب‌الله خودش را سازماندهی کرده، شکست نمی‌خورد و امروز نیز ده‌ها موشک به سوی اسرائیل شلیک کرده است. از سوی دیگر در یک تیراندازی نزدیک تل‌آویو، یک مامور پلیس کشته و ۴ نفر زخمی شدند، تیرانداز نیز بر اثر شلیک گلوله کشته شد. یک کشته و یک زخمی نیز در یک تیراندازی دیگر در شهر اشدود اسرائیل گزارش شده است. بمباران امروز اسرائیل در غزه نیز جان حداقل ۴۰ نفر را گرفت.
۱۲- لوفت‌هانزا با پرداخت جریمه‌ای ۴ میلیون دلاری به دلیل تبعیض علیه مسافران یهودی که در ماه مه ۲۰۲۲ در تلاش برای سوار شدن به یک پرواز به مقصد بوداپست در فرانکفورت بودند، موافقت کرده است. این یهودیان تندرو بر اساس رفتار نادرست برخی از مسافران، از سوار شدن به هواپیما جا ماندند. لوفت‌هانزا هیچ‌گونه تخلفی از جمله تبعیض و رفتار بد کارمندانش علیه مسافران را نپذیرفته و افزوده که این ۶۰ مسافر دستورالعمل‌های خدمه را نادیده می‌گرفتند و بقدر کافی وقت داشتند تا خود را با دستورات پروازی تطبیق دهند. لوفت‌هانزا از اشتباهاتی که در این روند اتفاق افتاده، عذرخواهی کرده است.
۱۳- در پی استقرار پهپادهای کره جنوبی بر فراز پیونگ یانگ و پخش اعلامیه‌هایی در ضدیت با دولت کره شمالی، مقامات پیونگ یانگ روز یکشنبه اعلام کردند که که یگان‌های ارتش این کشور آماده حمله به کره جنوبی هستند. از سوی دیگر کره شمالی خطوط ریلی و جاده‌ای که به بخش جنوبی شبه‌جزیره کره متصل کرده و بابت آنها از کره جنوبی وام گرفته بود را منفجر کرد.
۱۴- تیم ملی فوتبال ایران در امارات، در حالیکه در ابتدا یک گل خورد، قطر را با نتیجه ۴ بر ۱ شکست داد.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۵- قاآنی پیدا شد. اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم تشییع عباس نیلفروشان که در لبنان کشته شده، دیده شد. برخی رسانه‌ها گفته بودند وی در لبنان کشته یا زخمی شده، و برخی نیز گفته بودند وی بعلت جاسوسی برای اسرائیل دستگیر و شکنجه شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, October 15, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به