کلیه ۱۸ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- رسوایی ارایوکن در کانادا: این شرکت در حین کار روی ارایوکن، ۳ قرارداد دیگر نیز دریافت کرده بود، از جمله اپلیکیشنی است که در حال حاضر برای ردیابی و گزارش داده‌های محموله‌ها در مرزهای کانادا به کار می‌رود، و اپلیکیشن دیگری که به ماموران مرزی کمک می‌کند تا خطرات ناشی از مسافران و وسایل نقلیه را ارزیابی کنند. ارزش کل این قراردادها کمی بیش از ۸.۳ میلیون دلار است که باید رقم ۱۹ میلیون دلار پرداختی ارایوکن در سال گذشته را نیز به آن افزود. این شرکت چهار نفره غیر کامپیوتری که در زیرزمین یک خانه کوچک در یک منطقه دور افتاده قرار دارد، در مجموع ۱۱۸ قرارداد به ارزش ۱۰۷ میلیون دلار از سال ۲۰۱۱ تاکنون از دولت کانادا دریافت کرده است.
۲- استان کبک کانادا کسری تاریخی ۱۱ میلیارد دلاری در بودجه خود را اعلان کرد که با تبدیل ارزش دلار در کل تاریخ، بالاترین بودجه تاریخ این استان نیز به شمار می‌رود. دولت می‌گوید در این بودجه بهداشت و آموزش را در اولویت قرار داده و قصد دارد کسری بودجه را در سال آینده به صفر برساند. کسری بودجه برای ۲۰۲۴-۲۵ بیش از ۳ برابر بیشتر از پیش‌بینی سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ است.

کمک ۵,۰۰۰ دلاری آلبرتا به تازه‌واردان برای مشاغل پُرتقاضا؛ اندرو تِیت و برادرش به بریتانیا مسترد می‌شوند؛ اسرائیل درمانگران غزه را چشم‌بند، دستبند، برهنه، بازداشت و ضرب و شتم کرده

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- در دو شکایت جداگانه، والدین علیه یک مدرسه خصوصی که از آنها ده‌ها هزار دلار پول گرفته و غیبش زده، به دادگاه استانی بریتیش کلمبیا رفت. شرکت مشاوره مونیکا لی، برای مدرسه خصوصی کودکان در منطقه کرریسدیل ونکوور با والدین قرارداد بسته و پول دریافت کرده بود. این شرکت از آن زمان منحل شده و هیچ فعالیتی ندارد.
۴- فردریک دورانند، معروف به دی‌جی اسنیل، موسیقیدان مونترالی، ۱.۵ میلیون دلار بعنوان غرامت افترا در دادگاه آلبرتا گرفت. قاضی ادمونتونی می‌گوید این مرد ۳۵ ساله به دروغ متهم به سوء استفاده جنسی شده است. او که در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵ نمایش اجرا کرده، درآمدش از نزدیک به ۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۳۸,۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ افت کرده است. اتهام به وی، بخشی از کمپین "من هم" بود.
۵- شهر هانتسویل در شمال تورنتو، هک شد. شهرداری این شهر برای روز دوم بسته ماند، جلسات به تعویق افتادند و متخصصان در حال بررسی هک هستند. شهرداری می‌گوید در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر به خطر افتادن داده‌های حساس، از جمله اطلاعات شخصی مردم وجود ندارد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- عملیات انتقال اولین لانه عقاب بالد (طاس) که لانه‌اش هفته پیش در تورنتو کشف شد، در حال تخریب لانه است. در حالیکه متخصصان مکان این لانه را برای جلوگیری از هجوم مردم، مخفی نگاه داشته‌اند اما گروه‌هایی برای نجات این عقاب در حال کار روی جابجایی آن هستند. عقاب‌های طاس معمولا روی درختان بزرگ در نزدیکی دریاچه یا رودخانه اصلی لانه می‌کنند تا به شکارهای خود نزدیک باشند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- آلبرتا در حال اصلاح قوانین مالیاتی برای ارائه مشوق ۵,۰۰۰ دلاری به کارگران است تا آنها را از خارج این استان به داخل آلبرتا بکشاند. دولت می‌گوید ۱۰ میلیون دلار از بودجه امسال را برای این کار اختصاص داده بطوریکه حداقل ۱,۲۰۰ دلار به تازه‌واردانی که برای کار در مشاغل پُرتقاضا مانند مراقبت‌های بهداشتی و تجارت به استان نقل مکان می‌کنند، پول دستی بدهد.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- دادگاهی در رومانی با استرداد اندرو تِیت به بریتانیا برای حضور در دادگاه اتهام جنسی موافقت کرد. اندرو تِیت، اینفلوئنسر جنجالی بریتانیایی - آمریکایی و برادرش تریستان که ساکن رومانی هستند، دادگاه تجدید نظر در بخارست را باختند. این دو نفر اتهامات جداگانه‌ای از جمله تجاوز، قاچاق انسان و تشکیل یک باند جرایم سازمان‌یافته برای بهره‌کشی جنسی از زنان در رومانی هم دارند. قرار است پس از پایان محاکمه آن‌ها در رومانی، آنها به بریتانیا مسترد شوند.
۹- کادر درمانی غزه می‌گویند سربازان اسرائیلی پس از تصرف بیمارستان‌ها، به آنها چشم‌بند زدند، بازداشت و برهنه کردند، دستشان را از پشت بسته و بارها مورد ضرب و شتم قرار دادند. چند مورد شکستگی نیز گزارش شده است. این در حالی‌ست که سرانجام با ۴ روز تاخیر، یک کشتی حامل ۲۰۰ تن مواد غذایی بامداد امروز بندر لارناکا قبرس را به مقصد غزه ترک کرد و دو روز بعد به غزه می‌رسد اما معلوم نیست که کجا پهلو خواهد گرفت. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اسرائیل از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند و در غزه فاجعه انسانی ساخته است.
۱۰- تورم ایالات متحده در ماه فوریه به واسطه افزایش قیمت اجاره و بنزین بود که بیش از ۶۰% تاثیر و افزایش یافته است. پیش از این اعلان، اقتصاددانان احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن را ۷۰% پیش‌بینی می‌کردند. نرخ بهره فعلی آمریکا ۵.۸۴% و تورم ۳.۲% است.
۱۱- با حکم دادگاه، معلمان فلوریدایی از این پس می‌توانند در کلاس درس کلمه همجنس‌گرا را به زبان بیاورند، اجازه دارند در مورد گرایش جنسی و هویت جنسی بحث کنند، اما نمی‌توانند آن را آموزش دهند. این حکم پس از قانون دو سال پیش مبنی بر منع آموزش گرایش جنسی و هویت جنسی در کلاس‌ها، پس از اعتراضات و شکایات، صادر می‌شود.
۱۲- محققان دانشگاه نیویورک دریافتند کرم‌هایی که در چرنوبیل یافت می‌شوند ممکن است در برابر تشعشعات هسته‌ای ناشی از انفجار آن مصون باشند. به نظر می‌رسد نماتدها، کرم‌های میکروسکوپی، ظرفیت بالایی برای مقاومت در برابر آسیب‌های دی‌ان‌ای خود داشته باشند که در پرتوزاترین مکان روی زمین همچنان به زندگی خود ادامه داده‌اند. تغییرات دی‌ان‌ای و ژن باعث سرطان می‌شود.
۱۳- دولت بایدن ۳۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین می‌فرستد، این در حالی‌ست که لایحه کمک به اوکراین در کنگره بعلت اختلافات بین دو حزب گیر کرده است. دونالد ترامپ پیشتر به اوربان نخست وزیر مجارستان گفته بود که اگر به قدرت برسد، یه سنت هم به اوکراین نخواهد داد. جمهوریخواهان اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را در دست دارند و در سنا هم فقط ۲ نماینده از دموکرات‌ها کمتر دارند.
۱۴- آریل هنری نخست‌وزیر هائیتی پس از نشست وزیر خارجه آمریکا و کانادا با رهبران کشورهای کارائیب موافقت کرد که استعفا دهد و راه را برای دولت انتقالی باز کند. او که از متحدان آمریکا به شمار می‌رود، در پی همکاری کلود جوزف نخست وزیر سابق با مارتین مویس زن رئیس جمهور، جوونل مویس را کشتند تا به قدرت برسند اما قدرت بطور موقت به دست آریل افتاد و کشور دچار هرج و مرج شد بطوریکه اکنون گروه‌های تبهکار به رهبری جیمی باربیکیو که خود را رابین‌هود خدا ترس می‌نامد، کنترل کل کشور بجز یک منطقه کوچکی که کاخ ریاست جمهوری در آن قرار دارد را به دست گرفته‌اند. آریل در بازگشت از سفر کنیا برای گرفتن کمک نظامی نتوانست وارد فرودگاه شود و به جامائیکا رفت.
۱۵- کمیسیون اروپا پیشنهاد آغاز مذاکرات رسمی با بوسنی و هرزگوین برای عضویت در اتحادیه اروپا را مطرح کرد. بوسنی و هرزگوین از سال ۲۰۲۲ نامزد رسمی عضویت در اتحادیه اروپا بوده اما پیش از آغاز مذاکرات الحاق، از این کشور خواسته شده بود تا مجموعه‌ای از اصلاحات ساختاری را به سامان برساند.
۱۶- دادخواست افترا علیه مگان مارکل همسر شاهزاده هری توسط خواهر ناتنی توسط یک قاضی فدرال در فلوریدا رد شد. سامانتا خواهر مگان مدعی شده بود که خواهر بازیگرش در مصاحبه با اپرا وینفری در سال ۲۰۲۱ ادعاهای تحقیرآمیز، آزاردهنده و نادرست علیه او کرده و گفته که او یک شیاد فریبنده و به دنبال شهرت و بخیل است. قاضی گفت، سامانتا در زمان بزرگ شدن خود با مگان نزدیک نبوده، و زمانی که مگان برای اولین بار با هری قرار ملاقات گذاشتند، سامانتا به محض اینکه موضوع را فهمید، نام خانوادگی خود را به مارکل تغییر داد.
۱۷- هارالد پنجم، پادشاه ۸۷ ساله نروژ که مسن‌ترین پادشاه اروپاست، برای نصب دستگاه ضربان‌ساز مصنوعی قلب مورد عمل جراحی موفقیت‌آمیز قرار گرفت. وی با هواپیمای مجهز به تجهیزات پزشکی از مالزی به نروژ منتقل شده بود و بارها تاکید کرده است که قصد کناره‌گیری از مقام تشریفاتی خود را ندارد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۸- آمار مصدومان چهارشنبه سوری امسال ۲۴% افزایش یافت و به ۱۰ کشته، ۳۷ قطع عضو، ۱۳۸ آسیب چشمی و ۱۹۶ سوختگی رسید. حدود ۹۰% این افراد مرد، ۱۰% زن و ۶۷% زیر ۱۸ سال بوده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, March 12, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به