کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- کیمبرلی پولمن، زن ۵۱ ساله ساکن اسکوامیش در بریتیش کلمبیا که با یک جنگجوی داعش ازدواج کرده بود، پس از بازگشت به کانادا اکنون با اتهامات تروریستی مواجه است. او در سال ۲۰۱۵ کانادا را ترک و برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرد، سپس در سال ۲۰۲۲ از اردوگاه زندانیان داعش در سوریه به کشور بازگشت، و در سال ۲۰۲۳ وارد کانادا شد، اما اکنون و پس از گذشت حدود یکسال و نیم، برای مشارکت در فعالیت یک گروه تروریستی دستگیر و متهم شده است. او یکی از نزدیک به ۵۰ کانادایی در اردوگاه سوریه بود که شامل ۲,۶۰۰ نفر، اکثرا زنان و بیوه‌ها و فرزندان داعشیان بود.
۲- دکتر شاونا پاندیا از ادمونتون اولین زن کانادایی‌ست که بعنوان یک فضانورد با یک پرواز تجاری به فضا می‌رود. او در سال ۲۰۲۶ به مدت ۲۰ دقیقه توسط شرکت ویرجین گالاکتیک که توسط میلیاردر ریچارد برانسون تاسیس شده، به بالای جو پرواز خواهد کرد.

کیمبرلی پولمن، عروس ۵۱ ساله داعشی کانادایی متهم به تروریسم شد؛ گرمای ۴۰ درجه‌ای در غرب و شرق کانادا؛ ۶,۶۰۰ شمش طلا دزدیده شده از فرودگاه تورنتو به دبی و هند رسید

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- تیم ملی فوتبال کانادا پس از تساوی ۱-۱ در وقت قانونی، توانست در ضربات پنالتی ونزوئلا را ۴-۳ در مرحله یک چهارم نهایی شکست دهد و به نیمه نهایی کوپا آمریکا برسد تا دوباره در مقابل آرژانتین قرار گیرد. آرژانتین، تیم شماره ۱ جهان و مدافع عنوان قهرمانی کوپا آمریکا، در بازی گروهی همین مسابقات با نتیجه ۲ بر صفر کانادا را شکست داده بود.
۴- مقامات تگزاس از ساکنان نوار ساحلی این ایالت خواستند تا خود را برای برخورد قریب‌الوقوع طوفان بریل آماده کنند. این طوفان که روز شنبه یک طوفان استوایی بود و از کشورهای جامائیکا و مکزیک نیز عبور کرده، انتظار می‌رود قدرت خود را با حرکت در آب‌های گرم خلیج مکزیک دوباره به‌دست آورد و به خاک آمریکا بزند. این طوفان باعث شده تا جبهه هوای گرمی روی غرب کانادا و شمال غرب ایالات متحده، با دمای بالا خیمه بزند. پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در برخی از این مناطق به ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد. همچنین یک جبهه دیگر هوای گرم در شرق کانادا باعث شده تا هشدار گرما برای احساس دمای ۳۵ تا ۳۸ درجه سانتیگراد در تورنتو برای دوشنبه و سه‌شنبه صادر گردد.

اخبار استان‌های کانادا
۵- پلیس منطقه‌ای پیل در غرب تورنتو، بی‌سر و صدا پذیرفته که بخش بزرگی از میلیون‌ها دلار از ۴۰۰ کیلوگرم طلا در ۶,۶۰۰ شمشی که در آوریل ۲۰۲۳ از فرودگاه پیرسون تورنتو به سرقت رفته، احتمالا به سرعت از کانادا به خاورمیانه یا جنوب آسیا، محتملا به دبی یا هند قاچاق شده است. هزینه تحقیق پلیس در اینباره در حال حاضر ۵.۳ میلیون دلار بوده که می‌تواند به ۱۰ میلیون دلار برسد. تاکنون ۷ نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- برخورد یک اتوبوس با یک دکل برقی فشار قوی دو خطه ۳۱۵ کیلوولتی در ساحل جنوبی شهر مونترال، باعث قطعی برق حدود ۸۸,۰۰۰ مشتری از شنبه شده که همچنان ادامه دارد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- بیش از ۷ پسر نوجوان بین ۱۵ تا ۱۶ساله که همگی لباس‌های سیاه پوشیده بودند، با شلیک ده‌ها گلوله به سوی جمعیت در پارک وودباین در تورنتو، چندین نفر را زخمی و راهی بیمارستان کردند. پلیس می‌گوید هنوز همه این نوجوانان را دستگیر نکرده است.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- حمله هوایی اسرائیل به یک مدرسه کلیسای کاتولیک شهر غزه باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد. اسرائیل می‌گوید این ساختمان مرکز تولید اسلحه حماس بوده است. دیگر حمله اسرائیل به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل در در اردوگاه نصیرات در نوار غزه نیز حداقل ۲۶ کشته و بیش از ۷۵ مجروح بجا گذاشت. از جمله کشته شدگان، علاوه بر ده‌ها کودک، ۵ مامور سازمان ملل بودند. این ساختمان سرپناه ۷,۰۰۰ نفر بود. اسرائیل می‌گوید اطاق عملیاتی حماس را زده است.
۹- حماس اعلان کرد که با تغییرات کوچکی، پیشنهاد آمریکا برای آتش‌بس در غزه را پذیرفته، این در حالی‌ست که اسرائیل هنوز پاسخی در این زمینه نداده است. حماس سرانجام موافقت کرده که بدون برقراری آتش‌بس دائم مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها را آغاز کند. از سوی دیگر باز هم صدها هزار معترض اسرائیلی در ماه‌ها تظاهراتشان، با بستن بزرگراه‌های اصلی کشور خواستار توافق با حماس برای آزادی گروگان‌ها، استعفای بنجامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور و برگزاری انتخابات شدند.
۱۰- در دور دوم انتخابات فرانسه و بر خلاف انتظار، اتحاد چپ بیشترین رأی را آورد. در دور اول انتخابات، تکلیف ۷۶ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی مجلس ملی روشن شده بود. اینک در دور دوم، سرنوشت ۵۰۱ کرسی باقیمانده نیز تعیین می‌شود. در مجموع، اتحاد چپ بین ۱۷۰ تا ۱۹۲ کرسی، طرفداران رئیس‌جمهوری ۱۵۰ تا ۱۷۰ کرسی، و بر خلاف همه پیش‌بینی‌ها راست افراطی با فقط ۱۳۰ تا ۱۵۲ کرسی در رتبۀ سوم قرار می‌گیرند. بنظر می‌رسد مکرون مجبور به ائتلاف با چپ‌ها برای در دستگیری قدرت خواهد بود.
۱۱- ناوشکن ۹۶ متری رادارگریز ایرانی سهند، در حین تعمیرات پیشرانه و مخزن توازن کشتی در بندری در ۳۵ کیلومتری غرب بندر عباس دچار حادثه شد و پس از از پهلو شناور شدن باعث زخمی شدن چندین نفر گشت. سهند سومین کشتی از کلاس موج پس از جماران و دماوند است که امکان فرود و برخاست هلیکوپتر را به همراه تسلیحات و حسگرهای جدید دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- شورای نگهبان جمهوری اسلامی می‌گوید صحت دومین دور انتخابات ریاست جمهوری را تایید می‌کند زیرا هیچ‌یک از دو نامزد شکایتی نداشتند. مسعود پزشکیان با کسب بیش از ۵۳% از کل آراء مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۳، دیروز پیروز انتخابات اعلام شد. بعلت مرگ ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شدن پزشکیان سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, July 7, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به