کلیه ۱۸ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- گارنت گنویس، نماینده محافظه‌کار مجلس فدرال کانادا، دیروز گفت که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا همراه با دیگر رهبران، همگی با هم وارد یک وان آب گرم شدند. مجلس امروز اظهارات او را اتهام همجنس‌گرایی، همجنس‌گرا ستیزانه و جنسی توصیف کرد طوریکه ترودو او را قلدر همجنس‌گرا ستیزی نامید که حرف چرند می‌زند. گارنت در پاسخ گفت که ادعایش ربطی به رابطه جنسی نداشت، و او به رابطه جنسی فکر نکرده بود. این در حالی‌ست که محافظه‌کاران با رهبری پی‌یر پولیور امروز نیز درصدد طرح جدید رای عدم اعتماد به ترودو بودند. طرح دیروز محافظه‌کاران برای سرنگونی دولت اقلیت لیبرال با ۲۱۱ رای مخالف در برابر ۱۲۰ رای موافق شکست خورده بود.
۲- شرکت مخابرات بل کانادا بدون ذکر نام گفت دو کارمند که در شبکه سی‌تی‌وی، یک کلیپ تغییر یافته از پی‌یر پولیور رهبر محافظه‌کاران در یک گزارش خبری ملی پخش کرده بودند را اخراج کرده است. پولیور گزارش سی‌تی‌وی را بسیار ناصادقانه و متقلبانه خوانده بود و گفته بود رئیس این شرکت پول مفت زیادی می‌گیرد.

گارنت گنویس محافظه‌کار: ترودو با دیگر رهبران به وان آبگرم رفته؛ دبیرکل سازمان ملل: جهان از استانداردهای دوگانه غربی‌ها به تنگ آمده؛ شهردار نیویورک متهم به فساد و دریافت پول خارجی شد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- رگولاتور بانکی کانادا می‌گوید که دیگر وام گیرندگان وام مسکن که نیازی به دریافت بیمه وام ندارند، در زمان تغییر وام خود از یک موسسه به دیگری، و یا تمدید آن نیاز به گذراندن قانون "استرس تست" ندارند. قانون استرس تست دولت فدرال برای اطمینان از توانایی وام‌گیرندگان در بازپرداخت وام مسکن آنها در صورت بروز شوک‌های مالی تنظیم شده اما دقیقا با ارائه همین قانون، بازار املاک به رکود کشیده شده است.
۴- اداره بهداشت کانادا می‌گوید ماست پروبیوتیک با مارک کرکلند کاستکو که در بسته‌های ۲۴ عددی ۱۰۰ گرمی عرضه می‌شوند، برای دومین بار در یک ماه گذشته به دلیل نگرانی‌های بهداشتی فراخوان می‌شوند. این ماست ممکن است حاوی نوعی مخمر باشد که می‌تواند باعث بیماری در افراد دارای نقص ایمنی شود.
۵- کنان خواننده رپ کانادایی پس از دستگیری در شهر کبک به تجاوز جنسی متهم شد. او متهم است که بین ۱۶ تا ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۰ به شخصی تجاوز کرده است. این خواننده ۴۷ ساله که نام اصلی او کینان عبدی وارسام است آهنگ "تکان دادن پرچم" در سال ۲۰۰۹ را برای جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ خواند و مشهور شد. کنان در سومالی متولد شده، در نوجوانی به ایالات متحده نقل مکان کرد، در نیویورک و سپس تورنتو زندگی کرده است. او اکنون در نیویورک زندگی می‌کند اما چندین‌بار در سال به کانادا می‌آید.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- قاضی دایانا واندور از بریتیش کلمبیا پیتر لیو ۳۰ ساله را به ۶۰ روز حبس خانگی مشروط محکوم کرد زیرا او اعتراف کرد که در یک ویدئو منتشر شده در فیس‌بوک، ویلسون میائو نماینده لیبرال مجلس استانی از حوزه مرکز ریچموند را «مأمور کمونیست» خطاب کرده و تهدید به مرگ کرده است. لیو که در چین به دنیا آمده، در کودکی به کانادا نقل مکان کرده و ۵ سال نیز سرباز ذخیره ارتش کانادا بوده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- امروز زلزله‌هایی به بزرگی ۳.۸ ریشتر، در ۱۱ کیلومتری شرق شهر سیدنی در استان بریتیش کلمبیا، گزارش شدهه که جزیره ونکوور، و خود شهر ونکوور را نیز اندکی تکان داده است.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید جهان از «استانداردهای دوگانه غربی‌ها» در حقوق بین‌المللی خشمگین است و سخنرانی‌های رهبران آنها در اینباره سازمان ملل را آزار می‌دهد، به ویژه اینکه آنها می‌گویند غرب بطور مغرضانه‌ای به اسرائیل اجازه می‌دهد که منشور سازمان ملل را نادیده بگیرد. آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی تقریبا در همه موارد از اسرائیل حمایت می‌کنند.
۹- طبق آخرین گزارش بهداشتی جهانی، از هر ۳ کودک ۱ نفر در سراسر جهان دچار بیماری نزدیک‌بینی چشمی شده و پیش‌بینی می‌شود در دو دهه آینده این میزان افزایش یابد. تعداد کودکان نزدیک‌بین از ۲۴% در سال ۱۹۹۰ به تقریبا ۳۶% در سال گذشته رسید، که می‌تواند در سال ۲۰۵۰ بالغ بر ۴۰% نیز گردد. کودکان در مناطق شهری و دختران، بیش از بقیه در معرض خطر نزدیک‌بینی هستند. آسیا با حدود ۳۵% بالاترین تعداد و آمریکای لاتین و حوزه کارائیب با تقریبا ۴% کمترین تعداد را دارند. در حالیکه ژاپن، جمهوری کره و روسیه با به ترتیب ۸۶%، ۷۴% و ۴۶% بیشترین تعداد کودکان نزدیک‌بین را دارند، این تعداد در کانادا ۱۷% است و کمترین تعداد نیز در پاراگوئه ثبت شده است.
۱۰- طوفان گرمسیری هلن که در حال حاضر به یک طوفان بزرگ رده ۳ تبدیل شده، امشب فلوریدا را درمی‌نوردد. باد و باران این طوفان باعث شده چندین ایالت شرقی آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کنند.
۱۱- در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای میزبانی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای گفتگو در کاخ سفید آماده می‌شود، آمریکا اعلام کرد ۸ میلیارد دلار دیگر، از جمله یک سامانه پدافند موشکی پاتریوت و موشک‌های آن، همچنین مهمات هوا به زمین و یک بمب هدایت‌شونده دقیق با برد تا ۱۳۰ کیلومتر، به اوکراین هدیه می‌دهد، که این بسیار کمتر از آنی‌ست که انتظار می‌رفت. بعلاوه اینکه آمریکا اجازه شلیک موشک‌های دوربرد به روسیه را صادر نکرد. ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که روسیه در صورت ورود هواپیما، موشک یا پهپاد اوکراین به درون خاک خود، «امکان» استفاده از سلاح هسته‌ای را بررسی خواهد کرد. از سوی دیگر ترامپ با انتقاد شدید از زلنسکی گفت آمریکا میلیاردها دلار دیگر به مردی می‌دهد که حاضر به توافق نیست.
۱۲- پس از تحقیقات متعدد در مورد فساد اداری در شهرداری نیویورک که تا به اینجای کار منجر به استعفای مدیران و مقامات ارشد آن شده، این بار اریک آدامز، شهردار دموکرات این شهر ۸.۵ میلیون نفری به اتهامات جنایی فدرال از جمله فساد و دریافت پول از یک کشور خارجی (ترکیه) متهم شد. آدامز، دومین شهردار سیاه‌پوست در تاریخ شهر نیویورک است. او می‌گوید می‌دانسته به او افترا می‌زنند و استعفا نخواهد کرد.
۱۳- پس از عبور ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوان در هفته پیش، ناوهای جنگی ژاپن، نیوزیلند و استرالیا نیز با اقدامی از قبل هماهنگ شده، از این تنگه عبور کردند. هفته گذشته نیز یک ناو هواپیمابر چینی برای اولین بار بین دو جزیره ژاپنی در نزدیکی تایوان حرکت کرد. چین تایوان را قسمتی از خاک خود می‌داند و این تنگه را داخل خاک خود اعلان کرده است.
۱۴- در حالیکه چندین کشور غربی از اسرائیل درخواست آتش‌بس ۲۱ روزه در لبنان کردند، نتانیاهو گفت به این درخواست وقعی نمی‌گذارد و تصریح کرد که نیروهای تحت فرمانش هر کاری لازم باشد را انجام خواهند داد. رئیس ارتش اسرائیل نیز گفت نیروهایش آماده حمله شده‌اند. امروز اسرائیل ده‌ها نقطه دیگر لبنان را بمباران کرد و گفت که یک فرمانده پهپادی حزب‌الله را کشته، این در حالی‌ست که لبنان می‌گوید حملات اسرائیل ۴۱ کشته از جمله ۲۳ کارگر سوری و خانوادهایشان بجا گذاشته است. حزب‌الله می‌گوید ده‌ها موشک دیگرش را امروز به سوی اسرائیل پرتاب کرده است. آمریکا می‌گوید یک طرح آتش‌بس را به اسرائیل و حزب‌الله ارائه کرده که هنوز هیچکدام از آنها واکنشی نشان نداده‌اند. مکرون رئیس جمهور فرانسه امروز در آمریکا گفت که نخست وزیر اسرائیل و آمریکا می‌توانند مقابل تهاجم زمینی اسرائیل به لبنان را بگیرند.
۱۵- کانادا، استرالیا، آلمان و هلند در اقدامی بی‌پیشینه اعلام کردند که طالبان را به دلیل تبعیض جنسیتی علیه زنان آن کشور به دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه خواهند کشاند. این اولین شکایت از این نوع، به نام آپارتاید جنسیتی به شمار می‌رود. پیش از جلسه اسماع دیوان، طالبان ۶ ماه وقت دارد که به این موضوع پاسخ دهد. طالبان می‌گوید حقوق بشر در افغانستان محفوظ است و با هیچ کس تبعیضی صورت نمی‌گیرد، از جمله اینکه آن‌ها را با گربه مقایسه نمی‌کنیم. گزارش‌ها می‌گویند طالبان زنان افغان را از آواز خواندن و صحبت کردن در انظار عمومی منع کرده است. از سوی دیگر طالبان رسما متقاضی شرکت در نشست کشورهای عضو بریکس در روسیه شد.
۱۶- مقامات عراقی دست‌کم ۲۱ نفر از جمله یک زن را در یک روز در زندان الحوت واقع در شهر ناصریه در جنوب شرقی این کشور به دار آویختند که بیشتر آن‌ها به اتهام «تروریسم و عضویت داعش» محکوم شده بودند. این بالاترین تعداد اعدام‌های ثبت شده در یک روز طی سال‌های اخیر در عراق بوده است.
۱۷- تیم ملی فوتسال ایران با شکست ۴ به ۳ مقابل مراکش از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۴ باز ماند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۸- همزمان با بازگشت مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران از سفر نیویورک، محموله‌ای از الواح هخامنشی، بیشتر به خط میخی شامل هزار و صد لوح زبان عیلامی یا آرامی از دوران داریوش اول، از آمریکا به ایران بازگرداند شد. این ششمین محموله از اشیاء باستانی ایران است که در سال‌های اخیر از آمریکا با پرواز به تهران بازگردانده می‌شود. ارنست هرتسفلد، باستان‌شناس، در سال ۱۳۱۱ خورشیدی حدود ۳۰ هزار لوح هخامنشی کشف شده که به خط میخی نوشته شده بود را به صورت امانت به مؤسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو سپرد تا به مرور خوانده و ترجمه شوند. طی سال‌ها، دولت‌های مختلف ایران پی‌درپی موضوع استرداد این الواح تاریخی را از طریق رایزنی با مقامات آمریکایی پیگیری کردند تا این که در فوریه ۲۰۱۸، دیوان عالی آمریکا به نفع ایران رأی داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, September 26, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به