کلیه ۱۶ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- گُلدی قمری نماینده حوزه کارلتون در مجلس انتاریو که در پایان ماه ژوئن پس از ملاقات با تامی رابینسون، بنیانگذار لیگ دفاعی انگلیس که یک تندرو راست افراطی‌ست، از حزب محافظه‌کار انتاریو اخراج شد، امروز با انتشار بیانیه‌ای گفت که از این حرکت یک‌جانبه حزب، ناامید شده اما قول می‌دهد که به عنوان یک نماینده مستقل به کار خود ادامه دهد. او گفت: به عنوان اولین زن ایرانی-کانادایی که در کانادا به مقامی رسیده، مفتخر است که از وقتم برای افزایش آگاهی در مورد رژیم تروریستی اسلامی در ایران استفاده کنم. دفتر نخست وزیر انتاریو اما می‌گوید که او بطور مکرر مرتکب اشتباهات جدی در قضاوت، و ناکامی در همکاری سازنده با رهبری حزب و همراهی تیمی، شده است. گُلدی بارها درخواست‌های رسانه‌های ایرانی، از جمله ایران استار را تا مدتی پس از سقوط هواپیمای اوکراینی و سپس پیش از جنبش زن زندگی آزادی، بکلی مسکوت گذاشته و از هرگونه ارتباطی طفره رفته بود.
۲- دفتر نماینده تجاری ایالات متحده می‌گوید آماده است تا هر آنچه لازم است را برای توقف مالیات ۳ درصدی کانادا بر شرکت‌های بزرگ خدمات دیجیتالی آمریکایی، مانند آمازون، اپل و اوبر که از کاربران کانادایی درآمدزایی می‌کنند، به کار گیرد. آمریکا می‌گوید شرکت‌های این کشور با وجود کسب درآمد در دیگر کشورها، نبایستی مالیات دهند.

گُلدی قمری: اخراجم از حزب محافظه‌کار یک‌جانبه بود، مستقل می‌شوم؛ آمریکا: کانادا نباید از شرکت‌های دیجیتالی ما مالیات بگیرد؛ مدارک پاک شده کشتار انگلستان در افغانستان پیدا شد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- شرکت مخابراتی رسانه‌ای بل کانادا می‌گوید به دنبال دستوری برای جلوگیری از پخش محتوای شرکت تولید محتوای دیزنی و برادران وارنر است زیرا نمی‌خواهد برنامه‌های آنها از شبکه راجرز پخش شود. راجرز در ماه ژانونه حقوق کانادایی این شرکت‌ها را خرید.
۴- افت فرزندآوری در کانادا بیشتر شد بطوریکه در سال ۲۰۱۸ در مجموع ۳۷۴,۶۱۷ تولد و در سال ۲۰۲۲ ۳۵۱,۶۷۹ تولد ثبت شده است. افراد بین ۲۰ تا ۲۹ سال می‌گویند علت این افت و بچه‌دار نشدن، نگرانی‌های مربوط به وضعیت بد اقتصادی، گرانی، تورم و بهره‌های بالاست.

اخبار استان‌های کانادا
۵- طبق دستورالعمل دولت انتاریو، صاحبخانه‌ها در این استان، می‌توانند حداکثر اجاره‌بها را تا ۲.۵% در سال آینده افزایش دهند. این پایین‌ترین نرخ افزایش اجاره‌ها در کشور است، که بدون آن، سقف افزایش ۳.۱% می‌بود.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- دکتر برایان نادلر، که قبلا در بیمارستانی در هاکسبری، انتاریو به طبابت مشغول بود و با ۸ اتهام، شامل ۴ فقره قتل درجه یک، و ۴ فقره سهل‌انگاری جنایی که باعث مرگ ۴ بیمار شده، امروز در دادگاه اتاوا تبرئه شد زیرا شواهد کافی برای محکومیت وی پیدا نشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- زنبوردار انتاریویی می‌گویند طی دو هفته اخیر حداقل ۱.۲ میلیون زنبور، مجموعا ۵۰% کلنی آنها در منطقه لایولی مرده‌اند. علت مرگ این زنبورها مشخص نیست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- رئیس دیوان دادگستری انتاریو حکم داد که معترضان طرفدار فلسطین باید تا چهارشنبه ساعت ۶ بعدازظهر چادرهای زده شده در میدان کینگز کالج را جمع کنند. دستور قاضی مارکوس کوهنن همچنین به پلیس تورنتو این اختیار را می‌دهد که هر کسی که از اجرای حکم دادگاه امتناع می‌کند را دستگیر و زندانی کند. دانشجویان اعلا کردند که چنین حکمی یک "زور حکومت دیکتاتوری تمامیت‌خواه است تا ما را ساکت کند، اما ما به مبارزه برای عدالت ادامه می‌دهیم. در هر لحظه، این کشورها از جمله کانادا و آمریکا در کشتار ده‌ها زن و کودک در غزه شریک هستند اما ما نمی‌خواهیم دستمان به خون آنها آلوده باشد".

اخبار جهان
۹- رودولف جولیانی، شهردار سابق نیویورک، دادستان فدرال آمریکا و مشاور حقوقی دونالد ترامپ، امروز در دادگاه محکوم شد که بعلت دروغگویی، حکم وکالتش لغو می‌شود. دادگاه تجدید نظر نیویورک در منهتن حکم داد که جولیانی بلافاصله و تا زمان صدور حکم بعدی این دادگاه از کلیه فعالیت وکالت محروم شود و نامش نیز از فهرست وکلا و مشاوران حقوقی در ایالت نیویورک حذف گردد.
۱۰- هادی مطر، ۲۶ ساله که با چاقو به سلمان رشدی حمله کرده و وی را مجروح کرده بود، پیشنهاد توافق و اعتراف در ازای ۲۰ سال زندان را رد کرد. او اعلان کرد که در اتهام ترور، بی‌گناه است. وی از زمان حمله سال ۲۰۲۲ که در آن او متهم به زدن بیش از دوازده ضربه چاقو به رشدی و کور کردن یک چشم او پیش از سخنرانی در موسسه چاوتاکوا در غرب نیویورک است، بدون وثیقه در بازداشت نامعلوم بسر می‌برد.
۱۱- قاضی نیویورک، امروز پس از اعلان دیروز دادگاه عالی آمریکا مبنی بر مصونیت ریاست جمهوری آمریکا از پیگرد قضایی، و پس از درخواست ترامپ برای معاف شدن از حکم دادگاه، ارائه حکمش را تا ۱۸ سپتامبر به تعویق انداخت. این دادگاه در مورد اتهامات جنایی ناشی از پول‌های پنهانی پرداخت شده به یک ستاره فیلم‌های مستهجن، ترامپ را در همه موارد گناهکار شناخته بود.
۱۲- حدود یک سال پس از استعفای دولت پیشین هلند، وزرای دولت جدید راستگرای این کشور که حاصل اتحاد اسلام‌ستیزان و مخالفان مهاجرت است، سوگند یاد کرد. خیرت ویلدرس، رهبر حزب راست افراطی برای آزادی که در انتخابات پارلمانی هلند پیروز شد، در دولت جدید این کشور حضور نخواهد داشت اما همزمان با رهبری حزب خود و نمایندگی مجلس، در تصمیم‌گیری‌ها نقش خواهد داشت. دیک شوف، رئیس پیشین سرویس اطلاعات و امنیت عمومی هلند و یکی از مقام‌های ارشد پیشین وزارت دادگستری این کشور، نخست وزیر شد.
۱۳- حداقل ۱۱۶ نفر در اثر فشار جمعیت در مراسم مذهبی ساتسانگ هندوها در محله هاتراس در ایالت اوتار پرادش در شمال هندوستان جان باخته‌اند. یک شاهد عینی گفت که همه چیز مطابق معمول بود تا اینکه ناگهان صدای فریادی آمد و نفهمیدم چه شد که مردم شروع کردند روی هم افتادند.
۱۴- هزاران تن در کنیا، دوباره و پس از یک هفته از کشتار پلیس، در اعتراض به لایجه جنجالی افزایش مالیات مجددا به خیابان‌های نایروبی پایتخت آمدند و با پلیس درگیر شدند.
۱۵- هیئت تحقیق در مورد اتهام جنایت جنگی نیروهای ویژه بریتانیا در افغانستان پس از مبارزه طولانی توانست به نسخه‌های پشتیبان یک سیستم ارتباطی نیروهای ویژه با نام رمز سوناتا دست یابد که شامل قتل عام افغانی‌ها توسط نیروهای هوابرد این کشور در افغانستان است که عمدا و برای همیشه در سال ۲۰۱۶ سعی در پاک شدن آنها کرده بودند. هنوز این اطلاعات بررسی و اعلان نشده‌اند.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۶- ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رئیس دوره‌ای کنونی اروپا، در اولین سفر خود به اوکراین پس از حمله روسیه، با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و جنگ جاری با روسیه را مهم‌ترین موضوع برای اروپا توصیف کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, July 2, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به