بستن فضای هوایی نقشه حمله به آمریکا را لو می‌داد
ایران استار: شبکه خبری سی‌بی‌سی گزارش داده یک فایل صوتی درباره ساقط شدن هواپیمای اوکراینی نشان می‌دهد که بالاترین مقام‌های جمهوری اسلامی هنگام حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق به هواپیماهای تجاری و مسافری اجازه پرواز داده بودند زیرا بستن فضای هوایی می‌توانست نقشه برای حمله به پایگاه آمریکایی را بر باد دهد.

فایل صوتی ۹۱ دقیقه‌ای درباره هواپیمای اوکراینی: بستن فضای هوایی نقشه حمله به آمریکا را لو می‌داد
این رسانه کانادایی در گزارش خود به یک مکالمه ۹۱ دقیقه‌ای در هفتم مارس بین حسن رضایی‌فر رییس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی و جواد سلیمانی همسر الناز نبی‌ای یکی قربانیان هواپیمای اوکراینی اشاره کرده است. معلوم نیست آیا واقعا این فایل صوتی متعلق به رضایی‌فر بوده یا خیر اما صدایی که در آن شنیده می‌شود به صدای رضایی‌فر شبیه است. سی‌بی‌سی گفته اصل این فایل صوتی در دست مقامات ارشد دولت کاناداست.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
این رسانه کانادایی همچنین نوشته روز جمعه کمتر از ۲۴ ساعت بعد از اینکه این رسانه عصر پنجشنبه درباره دستیابی‌اش به این فایل صوتی به رضایی‌فر ایمیل زده، او از کارش برکنار شده است.
در این فایل صوتی فردی که گفته می‌شود آقای رضایی‌فر است می‌گوید بستن حریم هوایی تهران در زمان ساقط شدن هواپیمای اوکراینی ممکن نبوده زیرا می‌توانست حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد در بغداد را لو بدهد.
به ادعای سی بی سی رضایی فر در این فایل صوتی می‌گوید امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعتراف کرد که سپاه به دلیل نگرانی از امنیت ملی، دستور شلیک موشک به هواپیما اوکراینی را داده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

رضایی فر همچنین می‌گوید: «من ساعت ۶:۳۰ بامداد به من اطلاع داده شدم و ساعت ۶:۳۵ صبح به نیروی هوایی سپاه زنگ زدم و پرسیدم: آیا حمله موشکی {به عین الاسد} داشتید.آقای حاجی زاده توضیح داد و گفت بله و ما دستوراتی داشتیم. وی گفت برخی از ملاحظات مربوط به امنیت ملی در کشور وجود دارد»
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در صبح روز ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ به یک حمله انتقامی بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در عراق توسط آمریکا بود. ساعتی پس از این حمله هواپیمای اوکراینی پرواز ۷۵۲ که از فرودگاه امام خمینی به مقصد کیف به هوا برخاسته بود هدف دو موشک سپاه پاسداران قرار گرفت که در نتیجه آن همه ۱۷۶ نفر خدمه و مسافر آن کشته شدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
جمهوری اسلامی ابتدا علت سانحه را نقص فنی اعلام کرد اما سه روز بعد و پس از انتشار اطلاعاتی از سوی منابع غربی از جمله دولت کانادا مبنی بر اصابت موشک به هواپیما، جمهوری اسلامی رسما اعلام کرد که این هواپیما به اشتباه هدف پدافند هوایی سپاه قرار گرفته و امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوا و فضای سپاه برای توضیح درباره این اتفاق به صدا و سیما جمهوری اسلامی رفت.
جمهوری اسلامی پس از پذیرش ساقط شدن هواپیما اوکراینی تلاش زیادی انجام داده تا نشان دهد این حادثه تصادفی و مبتنی بر اشتباه نیروی انسانی بوده است. فایل صوتی جدید در صورتی که صحت داشته باشد اما به لحاظ حقوقی می‌تواند ابعاد جدیدی به پرونده هواپیما اوکراینی بدهد.
 
البته پیشتر فرماندهان سپاه هم از جنگی بودن فضای آسمان ایران در روز ۱۸ دیماه ۱۳۹۸ گفته بودند و این سوال مطرح شده بود که چرا جمهوری اسلامی با علم به این موضوع اجازه برخاستن به هواپیمای اوکراینی را داده است. حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران روز یک‌شنبه ۲۲ دی در مجلس شورای اسلامی آن شب شرایط کاملا جنگی بود و ما در بالاترین حد آماده‌باش بودیم. امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه نیز در همین مورد گفته بود: «در آن شب احتمال درگیری خیلی بالا بود؛ هم آمریکایی‌ها در آماده‌باش ۱۰۰ درصد بودند و هم نیروهای مسلح ایران. سامانه یکپارچه پدافند هم در حالت جنگی بود».
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این اظهارات به آن معناست که همه فرماندهان ارشد سپاه و رهبر جمهوری اسلامی به عنوان فرمانده کل قوا از وضعیت شرایط جنگی خبر داشتند و درباره آن مسئولیت دارند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, July 5, 2020 - 10:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به