احتمالا موضوع پرداخت غرامت چالش برانگیزترین نکته مذاکراتی خواهد بود که در تهران برگزار خواهد شد
ایران استار: به زودی دور جدید مذاکرات با جمهوری اسلامی درباره سرنوشت هواپیما ساقط شده اوکراینی با موشک‌های سپاه برگزار خواهد شد که مهمترین و چالش برانگیزترین محور آن مذاکرات درباره نظام حقوقی مبنا برای تعیین میزان غرامت جانباختگان خواهد بود. موازی با این مذاکرات هم شکایت‌هایی از مقام های جمهوری اسلامی در دادگاه‌های کانادا ثبت شده است.
دور دوم مذاکرات جمهوری اسلامی با اوکراین به نمایندگی از سایرکشورهای ذی‌ربط در حادثه سقوط هواپیما اوکراینی از ۲۸ مهرماه تا ۳۰ مهرماه در تهران بر گزار می شود. دور اول این مذاکرات در روزهای ۹ و ۱۰ مردادماه سال در شهر کی‌یف اوکراین برگزار شده است

آخرین اخبار از سرنوشت هواپیما اوکراینی: مذاکره در تهران؛ شکایت در کانادا

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در دور دوم مذاکرات هم مانند دور اول محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، میزبان یوگنی ینین معاون حقوقی وزیر امور خارجه اوکراین و تیم همراهش خواهد بود. در این دور از مذاکرات قرار است که سه جلسه فنی برگزار شود یکی از این جلسات در مورد بحث‌های فنی، جلسه دیگر درباره مسائل و ابعاد قضایی این پرونده و یک جلسه هم درباره مسائل حقوقی درباره میزان غرامت افراد و هواپیماست. پس از مذاکرات دوجانبه معاونین وزرای خارجه دو کشور، نشست مجازی با حضور نمایندگان کشورهای دخیل در موضوع شامل کانادا، انگلیس و سوئد برگزار شد.
احتمالا موضوع پرداخت غرامت چالش برانگیزترین نکته مذاکراتی خواهد بود که در تهران برگزار خواهد شد.
پیشتر منوچهر مرادی سفیر ایران در اوکراین به آژانس ملی اطلاع رسانی اوکراین (اوکراینفورم) در مصاحبه خود با آژانس ملی اطلاع رسانی اوکراین در موضوع پرداخت غرامت نیز اعلام کرده است: پرداخت غرامت مثل بقیه موضوعات حادثه یک چارچوب حقوقی و بین المللی دارد. ما در مذاکرات و مصاحبه‌هایی که بعدا انجام شده اعلام کردیم که آماده پرداخت غرامت بر اساس قواعد بین المللی و تعهدات ایران در کنوانسیون‌هایی که در آن‌ها عضو است هستیم. این نکته به این معنی است که ما هر فرمولی را برای پرداخت غرامت نخواهیم پذیرفت و این یک نکته مهم است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در حال حاضر دو كنوانسيون ورشو ۱۹۲۹ (پروتكل‌های آن شامل پروتكل لاهه ۱۹۵۵ و ۳ پروتكل مونترال ۱۹۷۵) و كنوانسيون مونترال ۱۹۹۹ مربوط به يكپارچه كردن برخی مقررات حمل ونقل بين‌المللی هوايی درباره خسارات وارده به مسافران هواپيمايی قابل اجرا هستند و بر پایه اینکه كشور مبدا و مقصد عضو كدام يک از اين اسناد هستند، درباره میزان خسارت توافق و تصمیم‌گیری می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در کنوانسیون ورشو نسبت به مونترال غرامت کمتری در آن برای قربانیان در نظر گرفته شده است. به نظر می رسد با حل شدن چالش انتشار اطلاعات جعبه سیاه، چالش نهایی پرونده هواپیما اوکراینی، توافق بر سر میزان غرامت پرداخت شده به خانواده قربانیان باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
مسیر متفاوت دیگر برای پیگیری سرنوشت هواپیما اوکراینی
از طرف دیگر این مذاکرات در حالی انجام می‌شود که حرکت حقوقی دیگری از مسیر متفاوت توسط برخی از خانواده های جانباختگان هواپیما با حمایت دولت کانادا انجام شده است. چندی پیش بود که دولت کانادا اعلام کرد که به جریان افتادن دو شکایت از مقام‌های جمهوری اسلامی درباره هواپیمای اوکراینی را به ایران اطلاع داده اما مسئولان جمهوری اسلامی دریافت اطلاع از این شکایت‌ها را تکذیب کرده‌اند و هم مدعی هستند هیچ دادگاهی در کانادا صلاحیت رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی را ندارد.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز با تکرار این ادعاکه دادگا‌ه‌های کانادایی صلاحیت رسیدگی به شکایت درباره پرونده هواپیما اوکراینی را ندارند، گفته است دو مسیر مذاکرات با دولت اوکراین و رسیدگی قضائی در داخل ایران در حال انجام است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بیشتر بخوانید:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, October 17, 2020 - 21:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به