اسناد دادگاه و نیز اعلان رسمی ترودو در دفتر ایران استار
ایران استار: دولت فدرال کانادا در ادامه اقدامات خودش برای پیگیری پرونده هواپیما ساقط شده اوکراینی دو اقدام جدید را در طرف چند وقت اخیر انجام داده است: ثبت سالروز ساقط شدن هواپیمای اوکراینی در ۸ ژانویه به نام روز ملی بزرگداشت قربانیان سوانح هوایی کانادا و ثبت شکایت از مقام‌های عالی جمهوری اسلامی در دادگاه عالی انتاریو و ایراد اتهام عملیات تروریستی به این مقام‌ها در این پرونده. عکس مطلب هر دوی این اسناد را نشان می‌دهد.
روز گذشته جاستین ترودو نخست‌وزیر، فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر امور خارجه و مارک گارنو وزیر حمل و نقل دولت فدرال که ارشدترین مقام‌های درگیر دولت کانادا در پرونده هواپیما اوکراینی هستند با صدور بیانیه‌ای مشترک ۸ ژانویه را به نام روز ملی بزرگداشت قربانیان سوانح هوایی نامگذاری کردند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دادگاه عالی انتاریو جمهوری اسلامی را به عملیات تروریستی در پرونده هواپیما اوکراینی متهم کرد؛ ترودو سالروز سقوط هواپیما اوکراینی را روز بزرگداشت قربانیان سوانح هوایی نامید
در بیانیه مشترک ترودو و مقام‌های دولت فدرال آمده است: "۸ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی پرواز ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین توسط ایران ساقط شد که نتیجه آن فقدان غم‌انگیز ۱۷۶ نفر از مردم بی‌گناه، از جمله ۵۵ شهروند و ۳۰ نفر مقیم دایم کانادا و افراد دیگری بود که با کانادا ارتباط داشتند". در این بیانیه تاکید شده است: "این فاجعه ملی نشان‌دهنده یکی از بدترین تلفات جانی کانادایی‌ها در تاریخ سانحه‌های هواپیمایی کشور است. ما به عنوان یک کشور، حدود یک سال پس از این فاجعه، هم‌چنان به یاد افرادی هستیم که نابود شدند و با افرادی که دوست‌شان دارند، ابراز هم‌بستگی می‌کنیم. ما هم‌چنین تعهد داریم که از حکومت ایران در مورد این واقعه غم‌انگیز توضیح کامل و معتبری به‌دست بیاوریم و هم‌چنان بر پاسخگویی کامل آنها پافشاری خواهیم کرد". در این بیانیه همچنین اشاره شده است: "در پی سرنگونی پرواز شماره ۷۵۲، دولت کانادا اقدام‌هایی را برای بررسی كامل اوضاع، پی‌گیری پاسخگویی‌، حمایت از خانواده‌های قربانیان و ایمن نگه‌داشتن كانادایی‌ها با پیش‌گیری از اتفاق‌های ناخوشایند آینده انجام داده است. این موارد از راه تعیین رالف گودیل به عنوان مشاور ویژه نخست‌وزیر در این فاجعه‌ و بهره‌گیری از گزارش اخیر آقای گودیل انجام شده است که به در پیش گرفتن برترین روش‌ها برای واکنش به فاجعه‌های هوایی آینده کمک خواهد کرد و ابتکار عمل در زمینه ایجاد آسمان‌های امن‌تر که کمک می‌کند هواپیماهای غیرنظامی از مناطق درگیری خطرناک دور بمانند". در بخش دیگری از این بیانیه چنین آمده است: "ما به عنوان یک کشور، پیش از این نیز فجایع هواپیمایی را تجربه کرده‌ایم، از جمله سقوط پرواز ۳۰۲ خطوط هوایی اتیوپی و پرواز ۱۸۲ ایرایندیا که طی آن تعداد زیادی از بازماندگان کانادایی‌ها این سانحه‌ها را بدون حمایت از اعضای خانواده، عزیزان و دوستان‌شان رها کرده‌ایم. این اتفاق‌ها به همه کانادایی‌ها ارتباط دارد. زیرا هنگام ایجاد چالش و غم، ما به یکدیگر تکیه و از کسانی حمایت می‌کنیم که دوران سختی را پشت سر می‌گذارند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مقام‌های ارشد دولت فدرال در این بیانیه آورده‌اند: "ما ۸ ژانویه را به عنوان روز ملی یادبود برای ادای احترام به قربانیان حوادث هوایی، چه در داخل و چه در خارج از کشور تعیین کرده‌ایم تا احترام عمیق خود را به خانواده‌ها و عزیزان بازمانده از قربانیان ابراز کنیم. ما همیشه و در کنار هم این فاجعه‌ها را به یاد می‌آوریم و یاد و خاطره از دست رفتگان را در فکر و قلب خود نگه می‌داریم". در تک جمله پایانی این بیانیه آمده است: "ما هرگز آنها را فراموش نخواهیم کرد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دادگاه عالی انتاریو جمهوری اسلامی را متهم عملیات تروریستی شناخت
بنا به مدارک دادگاه عالی انتاریو که توسط شاهین مقدم در اختیار ایران استار قرار گرفته و همانطور که ایران استار پیشتر منتشر کرده بود، دادگاه عالی انتاریو اجازه شکایت رسمی خانواده جانباختگان هواپیما اوکراینی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی به عنوان متهمان اصلی جنایت تروریستی را صادر کرد. در بیانیه رسمی این دادگاه آمده است که در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ دادگاه عالی انتاریو در تورنتو خاطرنشان می‌کند که رهبر جمهوری اسلامی و سایر مقام‌های رسمی آن "در وقت مشخص شده از خود دفاع نکرده‌اند" و طبق قانون دادگاه انتاریو این به آن معناست که "ایران درستی همه ادعای مطرح شده در شکایت نامه را تایید می‌کند". شکایت‌نامه ثبت شده در دادگاه می‌گوید که این اشخاص متهمان جنایت تروریستی سقوط هواپیمای اوکراینی هستند.
در بیانیه دادگاه عالی انتاریو همچنین آمده است که "متهمان ایرانی دیگر محق نیستند که بدون اجازه دادگاه در دادخواست مشارکت کنند".
طبق اعلام این دادگاه قرار است که در بهار به یک دادخواست در همین ارتباط رسیدگی شود. در این بیانیه همچنین آمده است که این دادخواست در تورنتو تنظیم شد و در آن ادعا می‌شود ایران با ساقط کردن هواپیما اوکراینی در ۸ ژانویه ۲۰۲۰ طبق قانون کانادا یک "اقدام تروریستی" مرتکب شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در این بیانیه آمده است که موسسه حقوقی مشارکت محدود گاردینر میلر آرنولد و وینمن و موسسه مشابه با نام آرنولد مستقر در تورنتو در این دادگاه از مدعیان دفاع خواهند کرد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, December 24, 2020 - 16:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به