جعبه سیاه این پرواز روز جمعه گذشته به همراه مقامات هواپیمایی و نیز مقامات قضایی ایران به پاریس منتقل شده بود
روز یکشنبه وزیر امور خارجه کانادا، فرانسوا‌فیلیپ شامپاین در یک توئیت تأیید کرد که جعبه‌های سیاه پرواز ساقط شده اوکراینی در نزدیکی تهران که باعث کشته شدن همه ۱۷۶ نفر سرنشینان و خدماه آن در ماه ژانویه شد، به پاریس رسید. معاون وزیر امور خارجه ایران نیز جمعه اظهار داشت كه جعبه سیاه این پرواز روز جمعه گذشته به همراه مقامات هواپیمایی و نیز مقامات قضایی ایران به پاریس منتقل شد، و شنبه نیز فرانسه اعلان کرده بود که این محموله را دریافت کرده است.

از امروز دوشنبه ۲۰ جولای، با حضور نمایندگان ایران، کانادا، فرانسه و آمریکا (بوئینگ) بطور رسمی خواندن محتوای جعبه سیاه این هواپیما آغاز شده است. تاکنون خبری در رابطه با اعزام نمایندگانی از اوکراین، افغانستان، سوئد و انگلستان به این روند در فرانسه منتشر نشده است. ایران توانایی فنی خواندن اطلاعات ضبط شده جعبه سیاه‌ها را دارد اما گفته می‌شود ممکن است برای تجزیه و تحلیل برخی از این اطلاعات، نیاز به دستگاه‌هایی باشد که ایران از آنها بی‌بهره است. زمان‌بندی خاصی برای تعیین مدت خواندن و تجزیه و تحلیل اطلاعات تاکنون اعلان نشده است.

 
کانادا و فرانسه دریافت جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده اوکراینی، و آغاز خواندن را تایید کردند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
شامپاین گفت تجزیه و تحلیل اطلاعات این جعبه‌های سیاه دریافتی توسط آژانس حوادث هوایی فرانسه قرار است از روز دوشنبه آغاز شود که در آن مقامات حمل و نقل کانادا نیز حضور خواهند داشت.
بسیاری از قربانیان کشته شده در این سانحه شهروندان کانادایی یا ساکنین دائمی این کشور بودند به همین دلیل کانادا اصرار دارد که نمایندگانش در جریان کامل این فرآیند قرار داشته باشند. طبق قوانین بین‌المللی بررسی این حادثه به عهده کشور مالک (ایران) و کشور یا شرکت سازنده (بوئینگ) هواپیماست ولی در مواردی که احتمالات بین‌المللی مطرح می‌شود کشورهای دیگر نیز به این جمع افزوده می‌شوند.
یک مقام کانادایی گفت ایران می‌خواهد کانادا روابط دیپلماتیک را که در سال ۲۰۱۲ قطع کرده دوباره برقرار شود، البته تهران این را پیش‌شرط ارسال جعبه سیاه به فرانسه قرار نداده بود. تهران اخیرا حداقل سه بار از کانادا خواسته تا روابط کنسولی را مجدد راه‌اندازی کند و هر دفعه کانادا آن را رد کرده است. این مقام مسئول کانادایی که خواستار ناشناس بماند گفت: "این واقع‌بینانه نیست که انتظار داشته باشیم به زودی در این زمینه گفتگویی داشته باشیم" و افزود: اولویت‌های کانادا تحقیق کامل در مورد این حادثه و جبران غرامت‌های خانواده‌های قربانیان است. نماینده ایران در آژانس هواپیمایی سازمان ملل متحد در ماه جاری گفت كه هیأت تحقیقات سوانح هوایی این كشور از همتای فرانسوی‌ خود خواسته كه جعبه‌های سیاه خوانده شوند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

  
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ایران چه می‌گوید؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
سپاه پاسداران ایران گفته است كه در ۸ ژانویه و پس از ترور قاسم سلیمانی، سردار ایرانی توسط آمریکا در عراق و حمله انتقامی ایران به پایگاه‌های آمریکا، به طور اتفاقی پرواز بین‌المللی هواپیمایی اوكراينی پرواز پی‌اس ۷۵۲ را با دو موشک در زمانی كه تنش ميان ايران و آمريكا زیاد بود، ساقط کرده است زیرا آن را بعلت دو خطای انسانی با یک موشک مهاجم اشتباه گرفته است. تایید این سقوط توسط ایران چند روز طول کشید و ترودو، نخست وزیر کانادا مهمترین شخصی بود که ایران را تحت فشار قرار داد و گفت که پدافند ایران عامل سقوط این پرواز بوده است. از آن تاریخ تا امروز موضوع خوانده شدن و تجزیه تحلیل جعبه‌های سیاه این هواپیما کشمکشی بوده میان ایران از یک سو با کانادا و اوکراین از سوی دیگر. پس از تعویق این انتقال توسط ایران و کانادا بعلت کرونا سرانجام با اعلان رسمی ایران در ماه گذشته، انتقال جعبه‌ها سه روز پیش انجام پذیرفت بطوریکه روز شنبه، معاون وزیر امور خارجه ایران گفت كه جعبه‌ها برای تحویل به فرانسه ارسال شده است. بهاروند همچنین گفت که جعبه سیاه از روز دوشنبه در پاریس خوانده می‌شوند البته ایران در ابتدا این تصادف را به دلیل مشکلات فنی دانسته بود.
 
فرانسه چه می‌گوید؟
فرانسه روز جمعه گفت که در حال تحویل گرفتن جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی‌ست و آژانس تحقیقاتی تصادفات آن روز شنبه اعلام کرد که این کشور به درخواست ایران و طبق مقررات جهانی مسئولیت انجام تحقیقات رسمی این حادثه را بر عهده می‌گیرد و کار ترمیم و پیاده‌سازی صدا و اطلاعات کابین خلبان را از ۲۰ ژوئیه آغاز می‌کند.
سخنگوی هیئت ایمنی حمل و نقل ملی ایالات متحده گفت: این آژانس "همچنان به عنوان کشور تولید کننده این هواپیما و با نماینده معتبری در این تحقیقات شرکت می‌کند"، اما نگفت که نماینده‌اش به فرانسه سفر می‌کند یا خیر.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اطلاعیه روز جمعه حاکی است که مقامات غربی و ایرانی به طور مشترک شاهد کار فنی خواهند بود، اگرچه کسی در این میان رخ دادن تغییرات در آخرین دقایق را رد نمی‌کند. آژانس هواپیمایی سازمان ملل متحد سابقه کمک به مواردی که حساس هستند را دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, July 19, 2020 - 21:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به