ما همیشه دو برنامه بهتر شدن یا بدتر شدن اوضاع را داریم. بیشترین وضعیت بد در مناطق تورنتو، یورک، پیل، نیاگارا است
سری گزارش‌های زنده، حضوری و اختصاصی ایران استار با دولت‌های کانادا:
روز جمعه صبح در طی یک مصاحبه اختصاصی آنلاین نخست وزیر انتاریو با تعدادی از رسانه‌های انتخاب شده کانادایی که ایران استار هم جزوی از آنها بود، داگ فورد علاوه بر توضیح دادن برنامه دولتش در مقابله با کرونا، به پرسش‌های این رسانه‌ها نیز پاسخ داد. این گزارش کامل جلسه با وی است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
نخست وزیر راس ساعت ۹:۰۵ صبح وارد جلسه شد و اظهار داشت که از صحبت با رسانه‌ها خیلی خوشحال است. وی افزود که می‌خواهد حتما از هر طریق ممکن به انتاریویی‌ها بگوید که همگی باید با رعایت موارد بهداشتی، آمار ابتلا و مرگ را کاهش دهیم. بعلاوه اینکه فایزر مدتی رساندن واکسن را به تاخیر انداخته اما ما می‌خواهیم مطمئن شویم که در ماه‌های می، جون و جولای همه واکسینه شوند، به ویژه در هفته‌های اول جولای آنهایی که دنبال واکسن هستند، آنرا دریافت کنند. در ضمن بیزینس‌ها می‌توانند از طریق آنلاین، کمک‌های ۱۰ تا ۲۰ هزار دلاری دولتی را طی چند روز دریافت نمایند. وی با تاکید به اینکه اگر تعداد ابتلاها خوب کاهش پیدا کند با آرامش و به آرامی و با دقت دوباره استان را بازگشایی خواهد کرد افزود شاید وزیر استفان لچی بهترین وزیر آموزش انتاریو بوده باشد و ما بخوبی می‌دانیم برگشتن دانش‌آموزان به مدارس برای خانواده‌ها و جامعه و کار، ضروری و مهم است و امیدواریم که به زودی اعلان کنیم که همه دانش‌آموزان به مدارس باز می‌گردند.
فورد ادامه داد: "هر هفته حدود ۳۰ هزار مسافر وارد فرودگاه می‌شوند که ۷۵۰ نفر آنها حتی با وجود چک شدن قبل از پرواز، کرونا دارند. در حال حاضر سرعت شیوع کرونای انگلیسی حدود ۲ برابر معمولی است و شاید به زودی نوع‌های آفریقای جنوبی و برزیلی آنها نیز مانند انگلیسی وارد انتاریو شوند. هنوز ۲۵% مردم در حال گشتن در استان هستند و در خانه‌هایشان نمی‌مانند و این نگران‎ کننده است". وی افزود که من به شخصه دوست دارم همه رسانه‌های استان همیشه از من سوال بپرسند و نیز ما به آنها کمک کنیم. در ضمن باید بگویم که ما دنبال بهانه گرفتن و انداختن مشکلات به گردن این و آن نیستم. من معتقدم دولت فدرال، ما و همه استان‌ها و شهرداری‌ها باید با هم برای مردم استان کار کنیم. من هر چه در قلبم است را برای شما می‌گویم و می‌خواهم با همه مردم کار کنم.

اختصاصی ایران استار در مصاحبه با نخست وزیر داگ فورد: انتاریو مرزهایش را به روی همه می‌بندد؛ چه زمانی استان کاملا باز می‌شود؟
فورد در ادامه به سوالات ایران استار و رسانه‌ها اینگونه پاسخ داد:

برای بازگشایی کامل نیاز به چه اعدادی داریم؟

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

- من تصمیم نمی‌گیرم. ۲۲ بخش از مسئولان بهداشتی می‌گویند که تا حدود ۱,۰۰۰ نفر مبتلا در روز می‌تواند به معنای بازگشایی باشد. من از بسته بودن بیزینس‌ها متنفرم اما در عین حال نگران جان مردم و شنونده نظر متخصصین هم هستم. ما همیشه دو برنامه بهتر شدن یا بدتر شدن اوضاع را داریم. بیشترین وضعیت بد در مناطق تورنتو، یورک، پیل، نیاگارا است. بنظرم بجز این مناطق بقیه می‌توانند زودتر به وضعیت عادی برگردند، اما قطعا در هفته آینده تمام استان باز نخواهد شد. مناطقی همچنان بسته می‌مانند یا کمی وضعشان بهتر می‌شود و برخی نیز شاید کاملا باز شوند، این کاملا بستگی به رعایت کردن مردم و آمار شیوع در مکان‌های مختلف دارد و ما از همین الان برای آن موقع چیزی را ثبت نمی‌کنیم، ما روزبروز خودمان را با شرایط تطبیق می‌دهیم و بنا به آخرین آمار و کل روند تصمیم می‌گیریم. در چند هفته آینده در اینباره صحبت می‌کنیم اما بنظر می‌آید وضعیت در سپتامبر به حال عادی برگردیم اما وضعیت خیلی سیال است.

واکسیناسیون چه زمانی تمام می‌شود؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
- امیدواریم تا آخر ماه جون کارمان تمام شود، ما می‌توانیم ۱۵۰ هزار نفر را روزانه واکسن بزنیم و این برای مساحتی به بزرگی انتاریو کار خیلی سختی است ولی از عهده‌اش برمی‌آئیم. ژنرال هیلر قدرت انجام این برنامه را دارد، او خیلی عالی کار می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
چرا دولت انتاریو خودش فرودگاه را نمی‌بندد پس از آنکه دولت فدرال را خبر کرد و آنها به موقع کاری نکردند؟
- نه ما نمی‌توانیم قوانین را جای آنها انجام دهیم ولی اینکه چرا آنها این کار را نمی‌کنند نمی‌دانم. ما بالاخره یک برنامه کوتاه را پیاده کردیم و دیدیم که ۲.۵% از مسافران کرونایی هستند، ما می‌خواهیم جلوی اینها را بگیریم.
 
آیا تصمیم دارید مسافرت خارجی را محدود کنید و یا مسافرت در داخل کانادا را نیز می‌بندید؟
- بریتیش کلمبیا دارد مرزش با آلبرتا را می‌بندد. ما در حال گفتگو هستیم تا مرزهایمان را به روی همه استان‌ها ببندیم، اما با کبک به مشکل می‌خوریم چون به ویژه در منطقه اتاوا و یک مرز در مانی‌توبا افراد کادر درمان و بهداشتی زیادی هر روز بین این دو مرز جابجا می شوند، تصمیم داریم فقط این مرز را برای برخی افراد باز بگذاریم.
 
چه چیزی از ترودو درخواست می‌کنید و چگونه مردم را واکسینه می‌کنید؟
- من و ترودو خیلی خوب همکاری می‌کنیم، ما از آنها کمک مالی و واکسن می‌خواهیم، اینرا بگویم که تا الان آنها بسیار عالی با ما کار کرده‌اند اما واقعیت اینست که پرداخت ما به افراد بهداشتی از دریافتمان بیشتر است. ما اکنون ۱۲ بیلیون دلار بیشتر نیاز داریم تا بتوانیم فقط سر به سر به افراد پرداخت کنیم، شاید سالی ۳۵% افزایش در بودجه پرداختی به ما بتواند طی ۳ سال مشکلات را حل کند. ما به ترودو گفته‌ایم که پیش از کرونا ما در لحاظ اقتصاد و آوردن کمپانی‌ها در دنیا پیشرو بودیم و می‌خواهیم دوباره به همین مقام برگردیم، ما در "های‌تک" فقط بعد از "سیلیکون‌ولی" هستیم.
برنامه این است که اول همه پزشکان و سالمندان را تا فوریه ۸ واکسن بزنیم، بعد می‌شود ۸۰، ۷۰ و سپس ۶۰ ساله‌ها، بعد بقیه افراد بهداشتی، و سپس بیزینس‌هایی که بیشتر در معرض خطر هستند و سرانجام نوبت بقیه می‌رسد.
 
مشکل خرید واکسن چیست؟
- ما اول خواستیم خودمان مستقیما از فایزر و بقیه واکسن بخریم اما ترودو گفت ما برای همه شما می‌خریم. فاصله ما با فایزر فقط چند صد کیلومتر است و آنها گفتند در بلژیک به مشکل برخوردند اما حتی با کمی فاصله از آمریکا به ما واکسن نمی‌فروشند، ترامپ به ما کمک نکرد و بایدن هم کمک نمی‌کند.
 
مشکل سرنگ چیست؟
- خوب دو نوع سرنگ داریم که یکی از آنها را تا آخر نمی‌توان تزریق کرد. حالا همه دنیا دنبال بهترین سرنگ‌ها هستند، درست مثل اول کرونا که همه دنیا دنبال وسایل حفاظتی – بهداشتی بود. در آن زمان من گفتم ما باید خودمان تولید کنیم و کردیم، الان هم گفتم ما باید سرنگ را اینجا تولید کنیم و اکنون در حال تغییر ظرفیت‌هایمان برای سریعترین ساختن بهترین سرنگ‌ها در استان هستیم و امیدوارم در هفته آینده بتوانم خبر خوبی در این زمینه بدهم.

چرا نرخ بیمه ماشین‌ها پایین نمی‌آید؟
- بنظرم هم باید پایین بیاید و هم اینکه نرخ‌ها ثابت شود، نمی‌شود که یکی اینور خیابان نرخش ۶۰% آنطرف خیابانی باشد فقط بخاطر اینکه کُد پستی آنها متفاوت است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 


این گزارش بصورت زنده با حضور وزیر تهیه شده است. ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, January 30, 2021 - 10:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به