لچه گفت که برنامه کنونی آنها آمادگی برای تعطیلات آخر سال است بطوریکه دانش‌آموزان بتوانند پس از بازگشت از تعطیلات، بطور مطمئن و سریع تست کرونا بدهند
سری گزارش‌های زنده، حضوری و اختصاصی ایران استار با دولت‌های کانادا:
امروز چهارشنبه، استفن لچه وزیر آموزش و پرورش در یک میز گرد مطبوعاتی به سوالات رسانه‌ها درباره وضعیت مدارس انتاریو پاسخ داد. لچه با وارد شدن به میز گرد چنین گفت: طرح جدید تست ما به شکلی است که زمان هدر رفته دانش‌آموزان و نیز نگرانی مدرسه و خانواده‌ها را به حداقل می‌رساند و در عین حال امنیت مدارس و خانواده‌ها را نیز به حداکثر می‌رساند. دانش‌آموزان انتاریویی از این پس خواهند توانست در صورت نشان دادن علائمی، تست "پی‌سی‌آر" را از مدرسه گرفته و مستقیما به خانه بروند و تست را نیز به داروخانه یا مرکز نزدیک خانه خود بسپارند و بعد از کمتر از ۲۴ ساعت نتیجه را بگیرند. البته تست سریع همچنان در مدارس موجود خواهد بود تا نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد. اکنون بچه‌ها دیگر یک روزشان را صرف به خانه رفتن، وقت گرفتن در فردای آن روز و رفتن به صف تست، و یک روز برای جواب گرفتن از دست نخواهند داد بلکه چند ساعته وضعیت آنها مشخص می‌شود. دانش‌آموزان تست‌هایشان را به نزدیک‌ترین داروخانه یا مرکز تست خواهند داد و نتیجه را نیز هم خودشان و هم ما دریافت می‌کنیم، این باعث امنیت همه و راحتی بیشتر دانش‌آموزان خواهد شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
لچه گفت که این طرح را پیشتر در ناحیه‌ای از اتاوا آزمایش کرده و بسیار موفق بوده و او اکنون می‌تواند بگوید که استان در زمینه امن نگه داشتن مدارس از کرونا، به نسبت سراسر کانادا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و افزود: "اما باید بگویم که یک طرح خیلی خوب ما، تهویه مدارس بوده که بسیار موفق پیش رفته بطوریکه بیمارستان‌های تورنتو نیز تهویه‌های ما را مورد تایید قرار داده‌اند. همه تهویه‌های قدیمی جایگزین شده‌اند و تهویه‌های جدید نیز در حال تعمیر و به روزرسانی هستند که این به معنی تهویه و هوای مناسب برای دانش‌آموزان است".
وزیر درباره واکسن نزدن معلمان و کارمندان، با اشاره به اینکه آنها درصد کمی را تشکیل می‌دهند، افزود که از این هفته قرار است آنهایی که هنوز واکسن نزده‌اند، بجای نشان دادن دو تست منفی در هر هفته برای حضور در مدرسه، اکنون باید سه تست منفی در هفته بدهند تا بتوانند به مدرسه بروند. این قانون جدید به میزان زیادی امنیت را هم برای آنها و هم در مدارس بالا می‌برد و خیال خانواده‌ها را هم حتی راحت می‌کند.
لچه گفت که برنامه کنونی آنها آمادگی برای تعطیلات آخر سال است بطوریکه دانش‌آموزان بتوانند پس از بازگشت از تعطیلات، بطور مطمئن و سریع تست کرونا بدهند و البته وزارت آموزش و پرورش هم در این مدت، همانند سابقه به شدت دانش‌آموزان و نیز کارمندان مدارس را تشویق می‌کند تا واکسینه شوند. وی افزود هنوز چیزی در مورد واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال مشخص نیست اما در صورتیکه که مقامات دولت فدرال آنرا تصویب کنند، اداره تحت تابعیت وی حداکثر آمادگی کمک در واکسیناسیون آنها را دارد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
وزیر آموزش و پرورش انتاریو: تست کرونای دانش‌آموزان، معلمان و کارمندان عوض شد
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
سوالات
ایران استار: آیا پس از تصویب احتمالی واکسن برای کلیه دانش‌آموزان، آنها مانند معلمان و کارمندان مدرسه امکان انتخاب در زدن یا نزدن واکسن خواهند داشت، و در صورتیکه تصمیم بگیرند که واکسن نزنند باز هم باید هفته‌ای دوبار آزمایش بدهند؟
لچه: ما برنامه‌ای برای اجرای طرحی که در مورد کارمندان مدارس گذاشته‌ایم، روی دانش‌آموزان نداریم. ما واکسیناسیون دانش‌آموزان را اجباری نمی‌کنیم حتی اگر دولت فدرال آنرا تصویب کند و در آن حالت هم، همچنان مانند امروز، لازم نخواهد بود که دانش‌آموزان واکسن بزنند تا وارد مدارس گردند. اینرا اضافه کنم که با این حال درصد بالایی، بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال ما خودشان واکسن زده‌اند.
 
آیا احتمال می‌دهید که واکسیناسیون را برای کارمندان و معلمان اجباری کنید؟
لچه: ریاست بهداشت کانادا و نیز انتاریو هنوز نگفته‌اند که بهتر است که واکسیناسیون کارمندان و معلمان اجباری شود. با این حال ما برای افزایش ضریب امنیت از این هفته یک تست دیگر در هفته را به دو تست در هفته آنها افزوده‌ایم. اکنون نیز طرحی برای اجباری کردن واکسیناسیون آنها نداریم زیرا همین الان هم ۸۴ درصد آنها یک دوز و ۷۹ درصد نیز دو دوز واکسن زده‌اند. این را هم اضافه کنید که دانش‌آموزان نیز خیلی واکسن زده‌اند. البته ما همیشه در حال تشویق کارمندان به واکسن زدن هستیم و این کار را نیز مرتبا ادامه خواهیم داد.
 
آیا وضعیت تهویه هوا مدارس در سال آینده هم بهتر می‌شود و این برنامه در سال آینده هم ادامه می‌یابد؟
لچه: بله، البته باید بگویم تاکنون قسمت عمده همه کارها انجام شده، اکثر تهویه‌های مکانیکی جایگزین یا بهتر شده و همچنان در حال بررسی و رسیدگی به آنهایی که نیاز به رسیدگی دارند، هستیم. اما باید بگویم که بردن تست‌ها به خانه‌ها در واقع اقدامی‌ست که باعث می‌شود اگر احتمالی در محیط مدرسه باشد همان احتمال نشر در هوا نیز بلافاصله از محیط خارج شود و نتیجتا اینکه این طرح جدید ما به سلامت هوای مدارس باز هم کمک خواهد کرد.
 
آیا در صورت احتمال بالا گرفتن شیوع مجدد کرونا در مدارس برنامه‌ای دارید؟
لچه: بله، ما برنامه افزایش دادن تست‌های سریع در مدارس را قبلا اعلان کرده و به اجرا درآورده‌ایم، به ویژه در مکان‌هایی که میزان واکسیناسیون کم یا شیوع کرونا در جامعه محلی زیادتر است و اجرای این روندها، قبلا ثابت کرده که توانسته‌ایم تاکنون موفق باشیم بطوریکه میزان شیوع در مدارس ما تقریبا همیشه، کمترین در جامعه بوده است. کلیه برنامه‌های اعلانی سابق همچنان پابرجا هستند و وجود دارند و هرگز آنها را لغو یا تعطیل نکرده‌ایم.
 
دقت این آزمایش چقدر است؟ آیا در سال جدید هم آنلاین و هم کلاس حضوری با انتخاب والدین خواهیم داشت؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لچه: این تست همان تست معروف "پی‌سی‌آر" هست که در همه مراکز تست در کانادا و دنیا انجام می‌شود، ما فقط "کیت" همان تست را به دانش‌آموزان می‌دهیم تا به خانه بروند و خودشان خیلی ساده آنرا انجام دهند؛ پس نتیجتا کاملا دقت دارند به همان اندازه دیگر تست‌های پی‌سی‌آر. در مورد شکل مدارس در سال جدید میلادی، بله ما همچنان هر دو نوع کلاس‌های فیزیکی و آنلاین را برگزار می‌کنیم و انتخاب بین آنها را در اختیار والدین می‌گذاریم تا آنها تصمیم صحیح خود را بگیرند. البته ما بیشتر خواهان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس هستیم زیرا کلی امکانات جدید برایشان تهیه دیده‌ایم و هزینه کرده‌ایم تا بتوانیم بهترین دانش‌آموزان را داشته باشیم، آنها بهتر درس بخوانند و پیشرفت بیشتری داشته باشند.


این گزارش بصورت زنده با حضور وزیر تهیه شده است. ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 3, 2021 - 17:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به