یکی از مشاوران کلیدی هیات واکسن سازمان غذا و دارو می‌گوید تزریق‌ بوسترهای ‌بیشتر‌ کرونا، برای افراد سالم و جوان ضروری نیست
یکی از مشاوران کلیدی هیات واکسن سازمان غذا و دارو می‌گوید تزریق‌ بوسترهای ‌بیشتر‌ کرونا، برای افراد سالم و جوان ضروری نیست.
دکتر "پل آفیت"‌ متخصص اطفال و یک متخصص برجسته واکسن و بیماری‌های عفونی که یکی از اعضای کمیته مشورتی واکسن و محصولات بیولوژیکی مرتبط با سازمان غذا و دارو است‌، چنین ادعایی را روز چهارشنبه در مجله پزشکی "نیوانگلند" مطرح کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی؛ واکسیناسیون آمریکا: واکسن کرونا بزنید، دو کارشناس همین اداره: افراد جوان و سالم نیازی به زدن واکسن ندارند
پل نوشت: "شواهد مربوط به نسخه‌های جدید واکسن‌های نوع اومیکرون ویروس کرونا، که سازمان غذا و دارو در ماه آگوست مجوز آنها را صادر کرد، نشان می‌دهد که آنها ضعیف هستند و ‌از واکسن‌های اصلی نمی‌توانند ‌‌‌بهتر باشند".‌ وی که مدیر مرکز آموزش واکسن در بیمارستان کودکان فیلادلفیا نیز هست افزود: "‌محافظت از مردم در برابر عفونت کووید با فناوری «ام‌آر‌ان‌ای» فعلی ممکن است یک رویا باشد، به‌ویژه که هر چند ماه یک‌بار سویه‌های جدید کرونا ویروس ظاهر می‌شوند. وی افزود: "بوسترهای به‌روزرسانی‌شده دو شرکت فایزر و مدرنا احتمالا برای افرادی رزرو می‌شوند که در معرض خطر بالای ابتلا به نوع شدید بیماری‌ و یا مرگ ناشی از کووید هستند، مانند افراد مسن‌تر، افرادی که چندین بیماری همزمان دارند و همچنین افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند".‌
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پل ‌در این مقاله نوشت: "‌من معتقدم که باید ‌دست از تلاش برای جلوگیری از همه عفونت‌های علامت‌دار در افراد سالم و جوان ‌با ‌این ‌واکسن‌های بوستر کشید، زیرا این‌ سویه‌ها‌ ممکن است چند ماه بعد ناپدید ‌شوند".‌ واکسن‌های بوستر به‌روز شده که ‌واکسن "دو ظرفیتی" نام دارد، شامل واکسنی برای سویه اصلی کرونا ویروس و همچنین دو نسخه "بی.ای. ۵" و "بی.ای. ۴" است، اما هر سه این نوع ویروس‌ها، ماه‌هاست که منقرض شده‌اند. تنها نسخه جاری کرونا اکنون انواع "ایکس بی‌بی ۱" می‌باشد که اکنون بعنوان نسخه غالب در آمریکا و کانادا شناخته شده‌اند و با این بوستر مورد هدف قرار نمی‌گیرند. ده‌ها سال است که متخصصان می‌دانند نوع ویروس سارس - کوید که از خانواده آنفولانزا و سرماخوردگی‌ست، بسیار سریع جهش می‌کند و به همین دلیل بشر نتوانسته هرگز با یک یا چند واکسن (بر عکس دیگر بیماری‌ها) بر آنها چیره شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
کمیته واکسن سازمان غذا و دارو در ۲۶ ژانویه تشکیل جلسه داد و همراه با گروه مشاوران خارجی اعلان کرد ‌که نسخه بعدی واکسن‌های کووید چگونه باید باشد. موضع پل با دستورالعمل‌های واکسن کووید سازمان غذا و دارو و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در تضاد است، در این دستورالعمل توصیه شده است که همه افراد ‌۶ ماه به بالا حداقل ۲ ماه پس از آخرین دوز خود، واکسن‌های به‌روز دریافت کنند. کانادا اما می‌گوید همین افراد باید حداقل هر ۶ ماه یکبار واکسن بزنند. هر دوی این کشورها می‌گویند واکسن‌های بوستر فقط باید از نوع ترکیبی دو شرکت فایزر یا مدرنا باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"ابیگیل کاپوبیانکو" سخنگوی ‌سازمان غذا و دارو در پاسخ به مقاله چاپ شده پل ‌گفت: "‌داده‌هایی که او برای حمایت از استدلال خود استفاده کرده‌‌، «انتخابی» بوده و‌ ما قویا معتقدیم که در مجموع شواهد موجود، همچنان از استفاده‌ این واکسن‌ها در تمام گروه‌های سنی حمایت می‌کند". وی افزود: "این دکتر، با اینکه جزو کارگروه ماست، ‌حق ‌دارد تا در خصوص اثربخشی واکسن‌های دو ظرفیتی کووید ۱۹ که به عنوان بوستر ‌استفاده می‌شود، نظر و عقیده خود‌ را داشته باشد".
یک سال و چهار ماه پیش و در پی شیوع سویه اومیکرون در ایالات متحده، کمیته واکسن ‌سازمان غذا و دارو سرانجام در ماه جون ۲۰۲۲ تشکیل جلسه داد و توصیه کرد تا بوسترهایی برای هدف قرار دادن نوعی از اومیکرون توسط دو شرکت فایزر و مدرنا بازطراحی شوند که نتیجه کار آنها دو بوستر کنونی شد. نسخه ایکس‌بی‌بی از دسامبر ۲۰۲۲ جایگزین بی.ای. ۵ و بی.ای. ۴ شده است. پل و یکی دیگر از اعضا به مساله تغییر واکسن‌ها رای منفی دادند، اما ‌سازمان غذا و دارو از تغییر واکسن حمایت کرد و به فرمول جدید‌ ‌‌واکسن‌های بوستر مجوز داد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برای صدها خبر کرونا در صفحه ویژه کووید ایران استار اینجا را کلیک کنید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, April 18, 2023 - 07:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به