کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- قانون کمک به مرگ خودخواسته کانادا با چالش قانون اساسی بر سر استثنا قائل شدن برای بیماران با اختلالات روانی، مواجه شد. درخواستی که روز دوشنبه توسط یک گروه طرفدار مرگ خودخواسته در دادگاه عالی انتاریو ارائه شد، استدلال می‌کند که این قانون دولت فدرال مبنی بر مثتنی کردن افراد مبتلا به اختلالات روانی از درخواست دادن و پذیرفته شدن برای مرگ خودخواسته، تبعیض‌آمیز است و از دادگاه خواست که فورا این تبعیض را برطرف کند.
۲- اداره آمار کانادا می‌گوید متوسط درآمد خانواده‌هایی کانادایی پس از کسر مالیات در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱، به دلیل تورم ۲.۵% کاهش یافت و به ۶۰,۸۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن نیز ۴% کاهش نشان می‌دهد. جوانان از این کاهش‌ها با بین ۹% تا ۱۵.۱%، بیشترین ضربه را خورده‌اند.

رکورد تاریخی بارش باران تابستانی تورنتو شکست؛ ترامپ عکس‌های جعلی تیلور سوئیفت در حمایت از ریاست جمهوری ترامپ را منتشر کرد؛ اسرائیل یک شهروندش را متهم به تبلیغ کودتا به نفع ایران کرد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- ملانی جولی وزیر امور خارجه می‌گوید که کانادا ۱ میلیون دلار از طریق سازمان بهداشت جهانی برای کمک به آبله میمونی که به سرعت در آفریقا در حال گسترش است، کمک خواهد کرد. جولی اکنون در حال بازدید از ساحل عاج است که پس فردا برای دو روز به آفریقای جنوبی می‌رود.

اخبار استان‌های کانادا
۴- تورنتو رکورد تاریخی ۳۹۶.۲ میلیمتر باران فصلی را با باران‌های شنبه و یکشنبه که جمعا بارش ۴۷۵.۷ میلیمتری را ثبت کرد، شکست. بدین ترتیب امسال مرطوب‌ترین فصل تابستان تورنتو در تاریخ بوده است. از سوی دیگر هوای غیرعادی امسال شامل طوفان‌هایی بوده که در صبح شکل گرفته بودند، در حالیکه معمولا چنین طوفان‌هایی در عصر روی می‌دهند. سیل ماه گذشته (۱۵ و ۱۶ ژوئیه) در تورنتو و جنوب انتاریو منجر به خسارت بیش از ۹۴۰ میلیون دلاری شده بود.
۵- انتاریو برنامه‌هایی را برای تولید ۵,۰۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر بادی تا سال ۲۰۳۴ طرح ریزی کرده است. ظرفیت تمام پروژه‌های برق بادی که در حال حاضر در سراسر استان نصب شده‌اند حدود ۴,۹۰۰ مگاوات است. این در حالی‌ست که یکی از اولین اقدامات داگ فورد به عنوان نخست‌وزیر انتاریو، تنها چند روز پس از آغاز به کارش در سال ۲۰۱۸، لغو بیش از ۷۵۰ پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر، از جمله یک مزرعه بادی بزرگ بود که قبلا بخشی از آن ساخته شده بود. یکی از عوامل شکست لیبرال‌ها به رهبری کاتلین وین، رسوایی ساخت نیروگاه‌ها بود که هزینه لغو ساخت آنها در مدت کوتاهی بیش از ۶۰ برابر رقم اولیه شد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- داگ فورد نخست وزیر انتاریو اعلام کرد که دولت وی طی ۲ طرح، ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساخت یا احیای زیرساختی محلی ورزشی و تفریحی موجود و ایجاد امکانات جدید می‌کند. این برنامه‌ها فقط قابل دریافت از شهرداری‌ها، جوامع بومی، سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های انتفاعی خواهند بود و باید نشان دهند که کمک موثری به طول عمر جوانان، سالمندان، خانواده‌ها و همه انتاریایی‌ها خواهند داشت. آخرین مهلت ارسال درخواست، ۲۹ اکتبر است.

اخبار جهان

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتشار تصویر جعلی از حمایت تیلور سوئیفت ستاره موسیقی پاپ از وی، که در آن تیلور از مردم می‌خواهد در انتخابات نوامبر به ترامپ رای دهند، نوشت: قبول دارم! ترامپ همچنین چندین تصویر دیگر مرتبط با سوئیفت در این مورد را منتشر کرد، اما همه این تصاویر جعلی و ساخته شده توسط هوش مصنوعی هستند. سوئیفت به طور علنی از هیچ نامزدی در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ حمایت نکرده اما در گذشته از دموکرات‌ها حمایت کرده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- جورج سانتوس، نماینده ۳۶ ساله سابق کنگره آمریکا امروز به تقلب و سرقت هویت اعتراف کرد، که همین اعتراف باعث کوتاه‌تر شدن پرونده رسیدگی به کلاهبرداری فدرال او خواهد شد. وی قبلا بعلل متعدد از جمله دروغ‌گویی و کلاهبرداری از کنگره آمریکا اخراج شده بود. طبق دستورالعمل‌های احکام فدرال، وی اکنون با بیش از ۶ سال زندان و حداقل ۳۷۰,۰۰۰ دلار جریمه مواجه است.
۹- آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده می‌گوید که اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس مورد حمایت ایالات متحده را پذیرفته است. این در حالی‌ست که آمریکا در ابتدا گفته بود این پیشنهاد قبلا با اسرائیل هماهنگ شده بود اما پس از اعلان، اسرائیل از پذیرفتن آن سر باز زده بود. از طرف دیگر حماس قبلا این آتش‌بس را پذیرفته بود و در ۲ دور مذاکرات قبلی نیز بر روی آن صحه گذاشته و گفته بود که اسرائیل مرتبا پیش‌شرط‌های جدید مطرح و شروط قبلی را تغییر می‌دهد. علیرغم این موضوع، اسرائیل امروز گفت انتظار دارد حماس هم به زودی این آتش‌بس را بپذیرد.
۱۰- جنرال موتورز امروز اعلام کرد که بیش از ۱,۰۰۰ کارمند حقوق بگیر در واحدهای نرم‌افزاری و خدماتی خود در سراسر جهان، از جمه ۶۰۰ نفر در نزدیکی دیترویت را اخراج می‌کند. در آوریل ۲۰۲۳، جنرال موتورز اعلام کرد که حدود ۵,۰۰۰ نفر از نیرویش را پس از کاهش صدها شغل اجرایی و ارشد دیگر، برای رسیدن به هدف کاهش هزینه‌های ۲ میلیارد دلاری شرکت، اخراج خواهد کرد.
۱۱- مقامات سوئد می‌گویند در نتیجه سیاست‌های محدود کننده مهاجرتی، تقاضاهای پناهجویی از این کشور به کمترین میزان در طی ۲۵ سال اخیر رسیده و انتظار می‌رود که این روند ادامه پیدا کند. سوئد می‌گوید از سوی دیگر تعداد مهاجرانی که این کشور را ترک می‌کنند از تعداد تازه‌واردها حتی، ۵,۷۰۰ نفر نیز بیشتر شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- یک دادستان در اسرائیل، "عدن دبس" شهروند اسرائیلی ساکن شهر "رمت گن" در حومه تل‌آویو را به اجرای دستورات یک مامور سازمان اطلاعاتی ایران در پخش پوسترهای تبلیغاتی در حمایت از کودتای نظامی و تبلیغ در گروه تلگرامی، به ازای دریافت ۱۲,۰۰۰ دلار ارز دیجیتال، متهم کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, August 19, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به