من عمیقا باور دارم که یک دکور زیبا می‌تواند یک تاثیر سازنده بر روی زندگی ما داشته باشد.
دیباچه:
مدتی است که درفضای مجازی دو مساله مطرح می‌شود:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
اول: این مورد که جامعه ایرانیان مقیم انتاریو به توانمندی‌های هموطنانشون در زمینه‌های مختلف حرفه وکسب وکار واقف نیستند. نتیجه این مورد همانا با افتخارصحبت نکردن از هموطنانمان و ملیت خودمان است.
دوم: نبودن اطلاعات کافی درمورد بعضی مشاغل که در ایران به ندرت استفاده می‌شده و حتی کاربرد وکارآیی آن متفاوت با این حرفه درکانادا است.
با تجربه‌ای که درکار ساختمان و املاک و چگونگی فروشش در تورنتو داشتم و رسالتی که هفته نامه ایران‌استار در عرصه مطبوعات دارد، اقدام به معرفی افراد موفق درکسب وکار می‌نماییم.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

شما در نظر داشته باشید بیشتر آدم‌هایی‌که تمایل به خرید خانه دارند آرشیتکت یا طراح نیستند و نمی‌توانند تجسمی قوی از خانه با وسایل و امکانات داشته باشند، اینجا توانایی کسی مطرح می‌شود که باید دید زیبایی شناختی را توامان با کاربردی بودن داشته باشد یعنی استیجر.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از برنامه‌های تلویزیونی که در این مورد ساخته شده است می‌توان موارد زیر را دید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
Television Shows-Designed to Sell-Flipping Out-House Doctor-Sell This House
توضیحات برای بعضی اصلاحات:
روش تردیشنال(Traditional Style):
در روش تردیشنال یا سنتی نقشه‌ها می‌توانند یک یا بیشتر خصوصیات معماری قدیمی داشته باشند مثل نوع طراحی سقف یا ورودی‌های ساختمان. آنها می‌توانند گلچینی از تاثیرات مختلف سبک‌ها یا حتی یک سبک خاص و یا تفسیری مدرن از روشی تاریخی باشند، همینطور استفاده ازمصالح بومی منطقه مثل یک نوع چوب یا سنگ یا آجر.
روش ترنزیشنال(Transitional Style ) :
این روش تلفیقی است از روش کلاسیک با گرایش به طراحی داخلی امروزی و استفاده از مصالح داخلی به صورتی تلفیقی. درکل ترکیبی است بین سنت و جهان شیشه وکُرُم.
روش کانتمپوریری (Contemporary style):
این روش که معاصر نیز خوانده می‌شود ازخطوط بی‌پیرایه و استفاده از فرم‌های هندسی مدرن بدون ایجاد درهم‌ریختگی و استفاده از روشنایی در منزل با فضاهای راحت‌تر وگرمتر صورت می‌گیرد. عنصری که بیشتر به این سبک هویت می‌بخشد "خط" است. خط می‌تواند در استفاده از سقف‌های بلند، لبه‌های "مربع شکل" مبلمان، خطوط طولی کفپوش‌های چوبی، پادری‌ها، پنجره‌های ساده و فرم‌های هندسی تزیینات دیواری و اکسسوری‌ها به کار آید. در این سبک فضاهای منفی (فضاهای بین مبلمان، فضاهای خالی روی دیوار، فضاهای نزدیک به سقف) درست به اندازه فضاهای پوشیده شده از اشیا، اهمیت دارد. روکش‌های مبلمان معمولا به رنگ‌های خنثی (سیاه، سفید، خاکستری، کرم و قهوه‌ای) در می‌آیند، و عموما ساده، بدون تزیینات و پیچ و تاب هستند. بطور خلاصه، در طراحی معاصر فضاهای داخلی به "مختصر و مفید" بودن توجه می‌شود.
روش مدرن (Modern style):
این روش شباهت‌های زیادی به روش معاصر دارد با این تفاوت که به شروع آن از نیمه قرن بیستم اشاره می‌کند. استفاده از مصالح طبیعی عناصر با رنگ‌های شفاف وخط‌های کوتاه مشخصه‌های این سبک است.
سئوالاتی که در ذهن شما نسبت به این کار وجود دارد:
استیج کردن خانه به چه معناست ؟
یعنی شما منزل را به صورتی در می‌آورید که قابل سکونت تلقی گردیده و برای شخص احساس یافتن محلی خوب برای سکونت تداعی گردد، علاوه بر آن استفاده از متدی که نقاط ضعف خانه کمرنگ شده و نقاط قوت آن برجسته گردد از دیگر اهداف استیج است. استیج مثل آرایش کردن است مطمئنا شما بعد از دیدن کار لذت زیادی می‌برید. هدف یک استیجر خوب "مرچندایز" کردن هم است، یعنی منزل را به صورت کالایی تمام شده دربیاورد. بعضی وقت‌ها می‌بینید که فضای خانه بزرگ نیست. شما می‌توانید از یک مبل مناسب استفاده کنید چون استفاده از یک صندلی این مفهوم را به ذهن القا می‌کند که فقط اینجا جای یک صندلی است.
شاید بپرسید که آیا بدون دیدن خانه می‌شود قیمت استیج را گرفت و اینکار حدودا چقدر خرج برمی‌دارد؟
باید بگویم که این رقم بستگی به متراژ منزل، موقعیت ملک و نقشه خانه دارد. اینکه خانه شما چند اتاق دارد؟ فضای اتاق‌ها به چه شکلی است؟ و فضای حیاط برای استیجینگ مناسب است یا خیر. مثلا منزل شما اگر در منطقه پُست رود(Post road) باشد، با منطقه فینچ و دافرین استیج متفاوت و قطعا قیمت متفاوتی خواهد داشت. در صورت استفاده از مبلمان اجاره‌ای قیمت در تورنتو از حدود2000 دلارشروع می‌شود.
آیا استیجر با تیم عکاسی  درتعامل است؟
معمولا خیر، علتش این است که عکاس توسط مشاور املاک استخدام می‌شود و آنها نقطه نظرات متفاوتی دارند  و برای نمایش منزل روی زوایای دیگری کار می‌کنند. در بعضی موارد عکس‌ها بسیار زیبا هستند. مواردی هم بوده که عکاس به مبلمان دکوراسیون داخلی وچیدمان توجه نکرده و عکس‌ها را بدون در نظرگرفتن این موارد انجام داده. شاید علت این امر در دستمزد عکاس بوده، عمده عکاس‌ها زمان حداکثر 45 دقیقه را برای کار خودشان محاسبه می‌کنند و مبلغ دستمزد آنها بین 100 تا230 دلار است.
آیا این امکان وجود دارد که با لوازم خود شخص خانه استیج شود یا حتما باید از گالری استیجر انتخاب کرد؟
عمده استیجرها اگر ببینند می‌توانند با وسایل مشتری استیج خانه را انجام دهند اینکار را انجام خواهند داد، مخصوصا که در بعضی مواقع هزینه به عهده مشاور املاک است، ولی شرایط استیجینگ شرایط خاصی است، هدف استیجر رضایت صاحب منزل نیست بلکه بدست آوردن رضایت اکثریت مشتریان بالقوه درمنطقه است.گرچه به دست آوردن رضایت همگان امریست محال. درکل از نظر یک استیجر کارکشته خانه مثل یک گالری است و باید شرایط آن لحاظ شود.
چرا نمی‌شود به یک استجر چک مدت‌دار داد؟
چون استیجرها عمده هزینه‌هایشان نقد است. یک مثال بیاورم: شما می‌خواهید یک کامیون یا وانت از  U-Haul   کرایه کنید، طبعا نمی‌توانید بگوئید هر وقت داشتم پولت را می‌دهم! ضمنا شما که وارد کار ساخت و ساز یا املاک می‌شوید باید با ریسک حساب شده وارد بازار گردید و همانطورکه در سود شما استیجر شریک نیست درضرر شما نیز سهیم نیست.
آیا ممکن است فردی استجر را برخلاف نظر مشاور املاکش استخدام کند؟
بلی تجربیات خوب صاحبان منزل یا سازندگان ترجیح را بر استفاده از استیجری خاص می‌گذارد.
آیا این شرکت‌ها بیمه‌ای در زمینه کاری دارند؟
مسئولیت نگهداری از وسائل به عهده صاحب منزل است. گرچه آنها نیز برای وسائل خودشان بیمه دارند.
آیا این شغل درآمدکافی دارد؟
بله ولی شغلی چالش برانگیز است که با سلیقه هنرمندانه و شناخت روانشناسی جامعه، رابطه مستقیم دارد.
آیا باید حتما مدرک خاصی در ارتباط با استیجینگ داشته باشیم ؟
نه شما به مدرک نیاز ندارید ولی مطالعه دروس کالج مطمئنا به پیشرفت شما کمک می‌کند، البته در اوایل کار همکاری با یک استیجر باتجربه قویا توصیه می‌شود.
فکر می‌کنید این کار خیلی مفرح است؟
باید بگویم خیلی‌ها همین فکر را می‌کنند ولی بعد از مدتی متوجه سختی و مسئولیت بالای کار می‌شوند، مخصوصا وقتی فردی وجدان کاری داشته باشد و بداند در سرنوشت قسمت اعظم دارایی یک خانواده یعنی ملکشان سهیم است.
نظرات کارشناسان:
استیج کردن یک منزل می‌تواند بین 6 تا 15 درصد به قیمت تمام شده اضافه کند.
شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی 19 فوریه 2015
من عمیقا باور دارم که یک دکور زیبا می‌تواند یک تاثیر سازنده بر روی زندگی ما داشته باشد.
آلبرت هادلی آمریکایی که درطراحی داخلی کاخ سفید نیزهمکاری می‌کرد.
 
 
 
 
 
 
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 13, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به