ایران استار: در روزی که گذشت جهان گام‌های بلندی به سوی کشف واکسن کرونا برداشت. حالا بیش از هر زمان دیگری از زمان شروع فراگیر شدن این ویروس منحوس در جهان، این امید به وجود آمده که واکسن موثری برای از پا درآوردن آن ساخته شده است.

دو خبر مهم امروز درباره کشف واکسن کرونا در جهان
ابتدا مت هنکوک، وزیر بهداشت و درمان انگلیس نتایج تحقیقات بدست آمده برای تولید واکسن بیماری کووید ۱۹ را در دانشگاه‌های این کشور امیدوار کننده دانست و گفت یک گام به یافتن واکسن کرونا نزدیک شده‌ایم. وزیر بهداشت و درمان انگلیس در پارلمان این کشور گفته است: دانشگاه‌های آکسفورد و امپریال کالج به نتایج امیدوار کننده‌ای در زمینه تولید واکسن دست یافته‌اند و تحقیقات انجام شده، از واکنش مناسب سیستم ایمنی بدن حکایت دارد. علاوه بر اقدامات تحقیقاتی، سرمایه‌گذاری برای پیش‌خرید واکسن نیز انجام شده و ۹۰ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ نیز پیش‌خرید شده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
بر اساس گزارش منتشر شده واکسنی که دانشگاه اکسفورد تهیه کرده بر روی بیش از هزار نفر آزمایش شده و نشان داده آنتی بادی و گلبول سفید تولید شده موجب تقویت سیستم ایمنی دریافت کنندگان آن شده است. دانشمندان دانشگاه اکسفورد با بیان این موضوع تاکید کردند هنوز زود است بتوان گفت این واکسن فرد مبتلا را درمان و یا از ابتلای افراد به ویروس کرونا پیش‌گیری می‌کند.
ادرین هیل مدیر طرح تولید واکسن در دانشگاه اکسفورد با بیان اینکه در آزمایش‌های اولیه دو دوز از واکسن تولید شده در فاصله‌ای چهار هفته‌ای به بدن داوطلبان تزریق شد گفت: سیستم ایمنی بدن این افراد با تزریق دوباره واکسن تولید شده تقویت شد. مت هنکوک، وزیر بهداشت و درمان انگلیس امروز در مجلس این کشور اعلام کرد واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد "بی‌خطر" است و می‌تواند ایمنی بدن را برای مبارزه با این ویروس تربیت کند. همچنین مت هنکوک گفت دولت این کشور با شرکت‌های سازنده واکسن و داروسازی‌های معتبر قرار دادی امضا کرده است تا ۹۰ میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا را در صورت ساخت، بخرد.
علاوه بر این، دانشمندان چینی در مقاله‌ای در همین مجله نتایج تحقیقات خودشان را در خصوص یک واکسن آزمایشی دیگر منتشر کرده و گفتند که با استفاده از تکنیکی مشابه با تیم دانشمندان آکسفورد دستگاه ایمنی بدن را به پاسخ واداشته‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
واکسن کرونا چه می‌کند؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دانشمندان انگلیسی با مهندسی ژنتیک از ویروسی که در شمپانزه‌ها ایجاد سرماخوردگی می‌کند ویروس جدیدی ساخته‌اند. این ویروس به شدت دستکاری شده تا اول اینکه خود بیماری‌زایی نداشته باشد و دوم اینکه "شبیه" واکسن کرونا به نظر سیستم ایمنی برسد.
برای این کار پژوهشگران دستورالعمل ژنتیکی ساخت پروتئین خاری - مهمترین سلاح کرونا برای حمله و ورود به سلول‌ انسان - را به ویروس سرماخوردگی شمپانره منتقل کرده‌اند. به این ترتیب ویروس دستکاری شبیه ویروس کرونا به نظر سیستم ایمنی می‌رسد و می‌تواند یاد بگیرد چگونه با آن مبارزه کند.
به گفته پژوهشگران، این واکسن هم می‌تواند پادتن‌ها و هم سلول‌های تی لازم را برای غلبه بر عفونتی که دو هفته طول می‌کشد، تولید کند. واکنش پادتن‌ها که مرحله مهمی برای محافظت در برابر ویروس به شمار می‌رود، در شرکت‌کنندگان این آزمایش دیده شد. اندرو پولارد استاد دانشگاه آکسفورد گفت: سیستم ایمنی از دو روش برای یافتن و حمله به پاتوژن‌ها استفاده می‌کند. روش سیستم ایمنی‌، واکنش‌های پادتن و سلول‌های تی است. این واکسن جدید با هدف به کارگیری هر دو روش ساخته شده است؛ در نتیجه می‌تواند ویروس را هم هنگام گردش در بدن و هم هنگام حمله به سلول‌ها مورد حمله قرار دهد. ما امیدواریم که این واکسن بتواند به سیستم ایمنی کمک کند تا ویروس را به یاد بیاورد و از انسان‌ها در برابر دوره طولانی بیماری محافظت کند. تاکنون هنگام بررسی کرونا، تمرکز بر پادتن‌ها بوده اما پادتن‌ها فقط بخشی از دفاع سیستم ایمنی هستند. پادتن‌ها، مولکول‌های کوچکی هستند که توسط سیستم ایمنی ساخته می‌شوند و به سطح ویروس‌ها می‌چسبند. سلول‌های تی نیز می‌توانند بفهمند که کدام یک از سلول‌های بدن عفونی شده‌اند و آنها را از بین ببرند.
تقریبا همه واکسن‌های موثر، هم واکنش پادتن و هم واکنش سلول‌های تی را در بر دارند.
 
استقبال سازمان جهانی بهداشت
یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت از «اخبار خوب» درباره مقابله با ویروس کرونا استقبال کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت از نتایج مربوط به آزمایش موفقیت‌آمیز دو واکسن کرونا بر روی انسان ابراز امیدواری کرده اما گفته «هنوز راه درازی مانده که باید پیموده شود».
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

مایکل رایان در یک کنفرانس خبری در مقر این سازمان در ژنو گفت: لازم است ما الان به سمت آزمایش‌ها در جهان واقعی در مقیاس‌های بزرگ‌تر حرکت کنیم. اما دیدن اطلاعات و فرآورده‌هایی که ورد این مرحله مهم از کشف واکسن می‌شوند خوب است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, July 20, 2020 - 18:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به