برخلاف قانون اجباری بودن ماسک در فرودگاه پیرسون تورنتو، رهبر محافظه‌کاران فدرال امروز بدون ماسک در این فرودگاه دیده شد
امروز سه‌شنبه (۷ ماه جولای)، دولت انتاریو از لایحه‌ای در تمدید برخی از شرایط وضعیت اضطراری استان تا سال آینده رونمایی کرد و در عین حال "داگ فورد"، نخست وزیر این استان، اتهامات مخالفان برای تماس زیادی دولت با مردم به بهانه کرونا را رد کرد.
فورد درباره لایحه گفت که این قانون به دولت اجازه می‌دهد تا بتواند برخی از بندهای شرایط اضطراری را در بعضی از ماه‌ها تمدید یا اصلاح کند، البته در این لایحه آمده که خود این لایحه فقط یکسال اعتبار خواهد داشت. وی افزوده که این لایحه به سرعت رسیدگی و سازگاری امور در تمدید، تغییر و انجام اقدامات بهداشت عمومی کمک می‌کند، زیرا انتاریو به زودی از قوانین سختگیرانه‌ای که از ماه مارس اعلان شده بزودی خارج خواهد شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
لایحه جدید انتاریو برای تمدید شرایط اضطراری تا سال آینده چیست؟
فورد در یک کنفرانس خبری گفت: "من مخالف اصلی بزرگ بودن دولت هستم، علیه دولتی هستم که به دیگران بگوید چه بکنند یا چه نکنند؛ اما ما {اکنون مجبوریم} به مردم انتاریو کمک کنیم، موارد خاصی وجود دارد که ما آنها را پیش روی مردم بگذاریم و ما نمی‌توانیم برای اجرایشان سه یا چهار هفته صبر کنیم، برخی از امور باید طی چندین ساعت انجام گیرند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طبق قانون، استان فقط می‌تواند در وضعیت اضطراری باشد یا نباشد و در صورتیکه از وضعیت اضطراری بیرون آمد نمی‌تواند آنرا مجدد به شکل سابق برقرار کند یا عقبگرد بزند. فورد تا کنون وضعیت اضطراری استان را سه بار پیاپی پس از اعلان در ۱۷ مارس تمدید کرده و آخرین تمدید وی در تاریخ ۱۵ ژوئیه منقضی خواهد شد. بنظر می‌رسد قسمت سوم بازگشایی این استان نیز در همین ماه اعلان شود. دفتر فورد گفت كه چهارشنبه (فردا) وضعیت اضطراری استان را تا ۲۴ ژوئیه (یعنی برای ۹ روز) تمدید خواهد کرد تا بین قانونی شدن این لایحه و وجود وضعیت اضطراری وقفه‌ای نیافتد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این لایحه همچنین به دولت این امکان را می‌دهد که بتواند پس از ۱۲ ماه از گذشت این قانون آن را برای یک سال دیگر تمدید کند، اما فورد می‌گوید نیازی به چنین شرایطی را نمی‌بیند و توضیح داد: "ما این کار را برای کمک به مردم انجام می‌دهیم و {قوانین را مدت‌دار و شرطی می‌گذاریم تا مردم ببینید که} من در پی کسب قدرت نیستم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دادستان عمومی استان، "سیلویا جونز" می‌گوید که این قانون برای "حل مشکلات قانونی به منظور مسطح کردن منحنی کرونا مورد نیاز است". وی افزود: "این {قانون} به ما اجازه می‌دهد تا از بدون داشتن وضعیت اضطراری اطمینان حاصل کنیم که ابزارهای مهم مورد نیاز برای کنترل کرونا را همچنان خواهیم داشت. البته در این لایحه الزامات بازرسی و گزارش و نظارت نیز آمده بطوریکه دولت مجبور خواهد بود هر ماه تمدید دستور اضطراری را به کمیته قانونگذاری گزارش دهد و گزارش شرایط قانون را نیز شش ماه پس از انقضا به اطلاع کمیته و مردم برساند".
 
احزاب مخالف چه می‌گویند؟
اما "آندریا هوروت"، رهبر حزب نیودموکرات انتاریو می‌گوید که مردم در شرایط کرونا نیاز به شفافیت بیشتری از دولت دارند و این لایحه اجازه می‌دهد تا دولت بتواند پشت درهای بسته تصمیم‌گیری کند و توضیح داد که: "دولت تا مدت دو سال، خواهد توانست قدرت زیادی به دست آورد. این سطح قدرت به نظر بسیار زیاد می‌رسد و بسیار نگران کننده است".
"مایک شرینر"، رهبر حزب سبز نیز گفت: در حالی که دولت برای رویارویی با مشکلات کرونا نیاز به داشتن ابزار برای پاسخگویی سریع دارد، در عین باید مکانیسم‌های پاسخگویی به مردم را نیز فراهم آورد.
 
اندرو شییر، رهبر حزب محافظه‌کاران فدرال، بدون ماسک در فرودگاه تورنتو
اما امروز برخلاف قانون فرودگاه پیرسون تورنتو (بزرگترین فرودگاه کانادا) مبنی بر اجباری بودن ماسک برای کلیه مسافران؛ اندرو شییر، رهبر محافظه‌کاران فدرال امروز بدون ماسک در این فرودگاه دیده شد.
طبق آنچه در وب‌سایت این فرودگاه مقرر شده: "همه مسافران و کارمندان فرودگاه باید در همه زمان‌ها ماسک داشته باشند". این قانون ماسک اجباری از اول ژوئن اجرای شده و تا زمانیکه کوید-۱۹ شیوع دارد پا برجا خواهد بود. قوانین این فرودگاه می گوید: "این شامل مناطق غربالگری پیش و پس از پایانه ترمینال‌ها، پارکینگ، قطار بین ترمینال‌ها، پیاده‌روها و سایر مناطق عمومی در فضای باز هم می‌شود بجز: افراد زیر دو سال، یا مسافرانی که قادر به برداشتن ماسک از صورت بدون کمک همراهشان نیستند، یا افرادی که مشکل تنفسی دارند، یا مسافرانی که در رستوران‌ها یا کافه‌ها مشغول صرف غذا و نوشیدنی هستند".
اما تعدادی از تصاویر منتشره روز سه‌شنبه در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شییر در حالی که منتظر سوار شدن به هواپیماست با "برایان پالیستر" نخست وزیر مانیتوبا و دیگران صحبت می‌کنند بدون اینکه ماسک داشته باشد و پالیستر هم هنگام صحبت ماسکش را برداشته بوده است.
"كلسی چیاسون"، مدیر مسئول ارتباطات شییر گفت: "آقای شییر امروز هنگام مسافرت به اوتاوا ماسک زده بود. او {فقط} ماسکش را برای برقراری تماس تلفنی برداشته است. این تصویر باید قبل از زدن مجدد ماسکش گرفته شده باشد".
اما تصاویر نشان می‌دهند که شییر اصلا در حال صحبت با تلفن نبوده است.
پالیستر هم می‌گوید ماسک نداشتنش فقط یک لحظه بوده و نبایستی چنین قضاوتی در مورد او شود. وی در بیانیه‌نامه ایمیلی خود نگاشته: "من ماسک خودم را برای پیوستن به گفتگوی امروز بعدازظهر با برخی از دوستان در فرودگاه تورنتو برداشتم، این خطای من بود که دیگر تکرار نمی‌شود".
 
مردم چه می‌گویند؟
کاربران رسانه‌های اجتماعی در توئیتر از فرودگاه پیرسون پرسیده‌اند اکنون پس از اینکه این دو مرد بزرگ سیاست کانادا بدون ماسک در فرودگاه بوده‌اند آیا هنوز آنها نیز نیاز به ماسک زدن دارند یا خیر؟
و فرودگاه در پاسخ گفته: "بله همه مسافران و کارمندان داخل ترمینال باید از ماسک یا روکش صورت استفاده کنند".
 
آمار امروز کرونای انتاریو چیست؟
امروز سه‌شنبه انتاریو ۱۱۲ مورد جدید کوید-۱۹ و دو مورد مرگ را گزارش کرده است. تعداد كل مبتلایان استان بالغ بر ۳۶،۰۶۰ مورد می‌شود که آمار کشته‌ها ۲،۶۹۱ نفر، بهبود یافتگان ۳۱،۶۰۳ نفر؛ تعداد موارد جدید ابتلا ۱۷۷ نفر در روز و تعدا آزمایش شدگان نیز ۱۵،۱۰۰ نفر در طی ۲۴ ساعت گذشته می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"کریستین الیوت"، وزیر بهداشت انتاریو گفت ۲۳ واحد از ۳۴ واحد بهداشت عمومی استان گزارش کردند که مورد جدیدی از کوید-۱۹ یافت نشده، و پنج واحد نیز پنج یا کمتر از پنج مورد جدید کرونا را گزارش و ثبت کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, July 7, 2020 - 21:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به