ایران استار: امروز با درخواست رسمی و غیرمنتظره مجدد دو مسئول بهداشت پُرجمعیت‌ترین مناطق انتاریو و کانادا، بنظر می‌رسد این دو منطقه باز هم بسته خواهند ماند. پیشتر قرار بود این مناطق همراه مناطق دیگر انتاریو در ۲۲ فوریه بازگشایی شوند و به سطح قرمز بروند ولی با درخواست هر دوی این پزشکان و موافقت دولت انتاریو، بازگشایی تا ۹ مارس به تعویق افتاده بود و اکنون پیش از بازگشایی در این تاریخ، درخواست جدید این دو مبنی بر عدم بازگشایی و رفتن از حالت سیاه به حالت رنگی خاکستری (موسوم به Lockdown) است. حالت خاکستری حداکثر بسته بودن در کُد رنگی اعلانی استان است.
تورنتو و پیل که از پیش از سال جدید میلادی در وضعیت حداکثر بسته ماندن (سیاه که بسته بودن مطلق است) قرار دارند، همراه با شیوع کرونا با ضربه اقتصادی شدیدی نیز روبرو هستند. مرکز داده‌های رسمی آماری کانادا نشان می‌دهد رشد اقتصاد کانادا در سال گذشته ۵.۴ درصد کاهش یافت که بدترین میزان رشد اقتصادی از سوی ضبط داده‌های اقتصادی توسط این مرکز است. علی رغم این آمار پیش بینی شده است که اقتصاد کانادا در سال ۲۰۲۱ به رشد اقتصادی خود با یک حرکت کند اما رو به افزایش ادامه دهد و به تدریج آثار کرونا از اقتصاد این کشور پاک شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
روسای بهداشت تورنتو و پیل با وجود ضربه شدید اقتصادی باز هم خواستار باز نشدن شدند
دکتر "آیلین دو ویلا" ریاست بهداشت منطقه تورنتو گفت: "رشد نسخه‌های جدید کرونا در منطقه چیزی نیست که بخواهم شاهد دیدنش باشم. هفته پیش تعداد کرونایی‌های روزانه ۷۱۰ مورد بود و در طی یک هفته تعداد ابتلاهای کرونا به نسخه‌های جدید بیش از ۲ برابر شده است". این درحالیست که واکسن زدن در تورنتو از برنامه خود عقب افتاده و هنوز واکسیناسیون دسته اول (خط اول مقابله با کرونا) به اتمام نرسیده و حتی مقدمات آغاز سراسری واکسیناسیون دسته دوم که قرار است ۱۰ روز دیگر آغاز شود نیز کاملا از زمانبندی خود عقب است. سرپرستار ارشد واکسیناسیون تورنتو در تماس تلفنی ایران استار در روز چهارشنبه گفت اگرچه واکسن‌ها تحویل واحدهای بهداشتی شده اما نه برنامه‌ی مدون تصویبی وجود دارد و نه زمانبندی و نه اینکه مکان‌های لازمه تاسیس و راه‌اندازی شده‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بسته ماندن در تورنتو از ۲۳ نوامبر در تورنتو اجرا شده اما دستور در خانه ماندن این شهر به همراه کل انتاریو از آخر سپتامبر اجرا شده است. با این تغییر فقط رفتن و خرید کردن از خرده‌فروشی‌ها کمی ساده می‌شود بطوریکه آنها می‌توانند تعداد بسیار بسیار محدودی از مشتریان را در داخل مغازه‌هایشان بپذیرند. در حالت کنونی فقط خرید‌ها بصورت لب خیابانی یا دم در منازل صورت می‌گرفت.

شهردار تورنتو گفت که من موضع کسانی که حتی خواستار تبدیل نشدن به وضعیت خاکستری هستند را نیز درک می‌کنم اما ما مجبوریم تا روندی را در پیش بگیریم که مجددا به حالت "خانه ماندن مطلق" (سیاه) باز نگردیم که برای همه بدترین حالت ممکنه است. دکتر "دیوید ویلیامز" قرار است روز جمعه آمار و اطلاعات این دو منطقه را بررسی کرده و تصمیم‌گیری نموده و آنرا به اطلاع "داگ فورد" نخست وزیر انتاریو برساند.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تورنتو همزمان خواستار بازرسی بیشتر از بیزینس‌ها و شرکت‌ها شد تا آنها برای رعایت بیشتر بسته ماندن تحت فشار قرار گیرند. اگرچه شهرداری پیل برای جلوگیری از ضربه شدید اقتصادی با اکثریت آرا خواستار رفتن به سطح قرمز از ۹ مارچ شده بود اما ریاست بهداشت این منطقه با مخالفت گفت که تعداد ابتلا به نسخه‌های جدید کرونا در منطقه بشدت افزایش یافته است. وی گفت اگرچه بازگشایی اقتصاد و بیزینس‌ها خیلی مهم است ولی زندگی مردم و اینکه پس از بازگشایی بتوانند باز بمانند هم بسیار مهم است.

زخم عمیق کرونا بر اقتصاد کانادا در سال ۲۰۲۰

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کرونا به همه اقتصادهای کوچ و بزرگ در جهان صدمات بزرگی زده است به طوری که اقتصاد بسیاری از کشورها را در نقطه ورشکستگی قرار داده است. حتی کانادا با وجود دارا بودن منابع قوی و اقتصاد متکی به صنعت هم از آین آسیب‌ها در امان نبوده و آمار و ارقام مختلف از حاکی از تاثیر شدید کرونا بر اقتصاد این کشور به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی دنیاست. آژانس اطلاعات روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی کانادا - ارزش کل کالاها و خدماتی که تولید کرده است - در طول سه ماه گذشته ۲.۳ درصد رشد کرده اما این اندازه کافی نبوده و نیست تا بتواند رکورد ناشی از نیمه میانی سال ۲۰۲۰ بر اثر کرونا را از میان ببرد.
در واقع افت اقتصادی این شال ناشی از تعطیلی بخش‌های بزرگی از اقتصاد در مارس و آوریل در جریان موج اول کرونا بوده است اما از تابستان فعالیت اقتصادی به آرامی و به طور مداوم رشد کرده است. آمار کانادا همچنین می‌گوید که اقتصاد در سه ماهه چهارم سال گذشته با نرخ سالانه ۹.۶ درصد رشد کرده است که در مقایسه با نرخ رشد سالانه ۴۰.۶ درصدی در سه ماهه سوم کاهش یافته اما همچنان بالاتر از انتظار اقتصاددانان است. داده‌های شرکت مالی "رفینیتیو" حاکی از آن است که اقتصاددانان انتظار رشد ۷.۵ درصدی را داشتند.
با وجود این تولید ناخالص داخلی در ماه دسامبر تنها ۰.۱ درصد افزایش نشان داد. در مجموع آمار کانادا می‌گوید که تولید اقتصادی کانادا در ماه دسامبر هنوز سه درصد کمتر از آنچه در ماه فوریه و قبل از کرونا بود، قرار دارد. کانادا همچنین در ماه ژانویه ۲۱۳ هزار شغل خود را از دست داد. برای مقایسه این وضعیت می‌توان گفت که اقتصاد کانادا تقریباً دو برابر اقتصاد ایالات متحده در طی کرونا منقبض شد. این اتفاق علی‌رغم آن افتاد که ایالات متحده سرانه بیشتری در ابتلا به کرونا دارد. اطلاعات اولیه حاکی از آن است که اقتصاد ایالات متحده سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

پیش‌بینی‌های بهتر برای سال ۲۰۲۱

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

با نگاه به آینده در ماه ژانویه آمار کانادا اعلام کرد که برآورد اولیه آن برای رشد اقتصادی ۰.۵ است. داگلاس پورتر، اقتصاددان در بانک مونترال، در یادداشتی خطاب به مشتریان نوشت: که دلیل اصلی بهبود خوب اقتصاد در ژانویه به فعالیت بزرگ در بخش منابع، بازار خشمگین مسکن و قدرت در تولید، تجارت عمده فروشی و حتی شاید آب و هوای معتدل‌تر مربوط است. بسیاری از اقتصاددانان کانادایی نیز رشد کلی را پیش‌بینی می‌کنند. "سری تانابالاسینگام"، اقتصاددان بانک "تی‌دی" در واکنش به این اخبار نوشت که استان‌ها به تدریج محدودیت‌ها را برطرف می‌کنند، روند واکسن سریعتر شده و تعداد ابتلا به کرونا رو به کاهش است و همه اینها باید این باید از رشد فوریه و مارس حمایت کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, March 2, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به