هر دولتی که نتواند به طور معنادار برای وضعیت اضطراری آب و هوا کاری انجام دهد‌، می‌تواند انتظار داشته باشد که کارش به دادگاه کشیده شود
گروهی از جوانان ساکن انتاریو با بیان اینكه دولت فورد با در نظر نگرفتن اهداف كاهش میزان انتشار آلایندگی و کربن‌، منشور حقوقی آنها را نقض كرده و عاملی برای تشدید عوامل اقلیمی است، او را به دادگاه می‌برند. این گروه ادعا می‌کند که تصمیمات اخیر دولت و تحولات اخیر سیاسی منجر به ایجاد بیماری‌های گسترده و در نهایت مرگ خواهد شد‌ و این یعنی تخطی از بند 7 منشور حقوق و آزادی در کانادا‌، که نوید محافظت از زندگی‌، آزادی و امنیت افراد را می‌دهد.
آنها از دولت انتاریو می‌خواهند كه با هدف محدود كردن گرم شدن زمین به 1.5 درجه سانتیگراد‌، که هدف اصلی در توافق نامه پاریس مطابق با سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی احترام بگذارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
"سوفیا ماتور"‌، 12 ساله اهل "سادبری" و یکی از هفت شرکت کننده در این باره می‌گوید: "داگ فورد نمی‌خواهد از آینده ما محافظت کند و این غیرقابل قبول است". وی گفت: "من فقط می‌خواهم در آینده یک زندگی عادی داشته باشم، اگر بزرگسالان وظیفه خود را به درستی انجام می‌دادند لازم نبود که ما دست به این اعتراض بزنیم ولی افسوس که چاره‌ای نداریم". "زو کری ماتزنر"‌، 13 ساله ‌از تورنتو اضافه کرد: "من می‌ترسم که بسیاری از گونه‌های جانوری که دوستشان دارم از بین بروند و به این ترتیب کودکان در آینده نمی‌توانند از طبیعتی لذت ببرند که ما هم‌اکنون از آن لذت می‌بریم".
معترضان 12 تا 24 ساله هستند‌ و توسط "استاک‌وودز ال‌ال پی" و "اکو جاستیک" نمایندگی می‌شوند، گروهی که به نام حفاظت از محیط زیست در دادخواست‌های منافع عمومی تخصص دارند. چالش آنها بخشی از روند رو به رشدی است که در آن‌، جوانان در سراسر جهان از دولت‌ها به دلیل عدم درک مناسب در مورد تغییرات آب و هوا شکایت می‌کنند.
در اوایل سال جاری‌، بیش از ده‌ها جوان کانادایی (به ویژه در بریتیش‌کلمبیا) دادخواست مشابهی علیه دولت فدرال ترتیب دادند. چالش‌های حقوقی مشابه با موفقیت‌های مختلفی به دادگاه‌های آمریکا و هلند رفته‌اند. این اولین دادخواستی است که درمورد یکی از استان‌های کانادا به دلیل عدم درک مناسب شرایط اقلیمی داده شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"آلن اندروز"‌، مدیر آب و هوا در" اکوژوستیس" گفت: "هر دولتی که نتواند به طور معنادار برای وضعیت اضطراری آب و هوا کاری انجام دهد‌، می‌تواند انتظار داشته باشد که کارش به دادگاه کشیده شود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
برنامه قبلی مقابله با تغییرات اقلیمی خواستار کاهش 37 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 در مقایسه با سطح سال 1990 بود. این هدف تا سال 2050 کاهش 80 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای بود؛ ولی دولت محافظه کار‌، انتاریو اکنون قصد دارد تا سال 2030 تولید گازهای گلخانه ای را فقط 30 درصد در مقایسه با سطح 2005 کاهش دهد و دیگر هدف 2050 را دنبال نمی‌کند. جوانان پشت این دادخواست می‌گویند که رویکرد جدید، فوریت فزاینده تغییرات آب و هوا را نادیده می‌گیرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 27, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به