این به معنای کاملا کنار گذاشتن این واکسن نیست
طبق گزارش‌های رسیده، امروز سه‌شنبه آژانس‌های بهداشتی فدرال ایالات متحده به طور رسمی خواستار توقف فوری در استفاده از واکسن تک دوزه کوید-۱۹ جانسون و جانسون خواهند شد، زیرا تاکنون حداقل ۶ آمریکایی زننده این واکسن به اختلال نادر لختگی خون دچار شده‌اند. نیویورک تایمز برای اولین بار گزارش این لختگی‌ها و نیز اکنون این تعلیق را اعلام کرد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده معتقدند که توقف فوری "به دلیل رعایت احتیاط فراوان" توصیه شده تا موضوع بررسی شود. این به معنای کاملا کنار گذاشتن این واکسن نیست.
پیشتر مشخص شده بود که واکسن آسترازنکا نیز ایجاد لختگی خون می‌کند. گزارش‌ها درباره آسترازنکا هفته‌ها طول کشید تا مسئولان اروپایی را به نقطه‌ای برساند که استفاده از آن را متوقف کنند. آمریکا هنوز آسترازنکا را تایید نکرده است. کانادا نیز تزریق آسترازنکا را روی افراد زیر ۵۵ سال متوقف کرده است. با وجود اینکه کانادا واکسن جانسون و جانسون را تایید کرده اما هنوز هیچ دوزی از این واکسن را دریافت نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آمریکا زدن واکسن جانسون و جانسون را بعلت ایجاد لختگی خون، متوقف می کند
آژانس بهداشتی آمریکا می‌گوید: "به نظر می‌رسد در حال حاضر این {واکسن باعث} عوارض جانبی بسیار نادر می‌شود. درمان این نوع خاص از لخته خون با درمانی که ممکن است به طور معمول انجام شود متفاوت است. ما توصیه می‌کنیم بنا به دلایل احتیاطی فراوان، استفاده از واکسن جانسون و جانسون متوقف شود". این آژانس به همراه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا برای بررسی بیشتر این موارد و ارزیابی اهمیت بالقوه آنها، روز چهارشنبه (فردا) جلسه مشورتی در زمینه روش‌های ایمن‌سازی تشکیل خواهد داد و نتایج بعد از آن مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت. این اخبار طی کنفرانس مطبوعاتی ساعت ۱۰ صبح امروز با جزئیات بیشتری اعلان خواهد شد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این اقدام و تصمیم مقامات بهداشتی ایالات متحده کمتر از یک هفته پس از آنی صورت می‌گیرد که مقامات بهداشتی اروپا اعلام کرد که در حال بررسی لخته‌های خون نادر در ۴ نفر در آمریکا هستند. اما آمریکا به ۶ دریافت کننده واکسن جانسون و جانسون اشاره کرده و می‌گوید که هر ۶ نفر این واکسن‌زده‌ها از زنان بین ۱۸ تا ۴۸ سال بودند. یک زن فوت کرده و یک زن دیگر نیز در نبراسکا با شرایط بحرانی در بیمارستان بستری شده است.
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
جانسون و جانسون چه می‌گوید؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این غول دارویی جهان اواخر روز چهارشنبه گذشته در اینباره گفت که یک گروه از واکسن‌های کرونای این شرکت استانداردهای کیفی لازم را نداشته و قابل استفاده نیستند. مشخص نیست که این مشکل بر تولیدات آتی این شرکت چه تأثیری خواهد داشت. امروز صبح، سهام این شرکت پس از درز این اخبار و پیش از شروع بورس امروز ۳ درصد سقوط کرد. این شرکت اینگونه توضیح داده است که یک ماده واکسن، ساخته شده توسط "امرگنت بیسلوتینس"، یکی از حدود ۱۰ شرکتی که جانسون و جانسون از آن برای سرعت بخشیدن به تولید واکسن استفاده می‌کند، از استانداردهای کیفیتی لازم برخوردار نبوده است. جانسون و جانسون افزوده که کارخانه مورد نظر نیز هنوز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید نشده بوده است. هنوز مشخص نیست که این ۱۱ میلیون دوز مشکل‌دار ادعایی جانسون و جانسون از کجا آمده زیرا تعدادی از واکسن‌های این شرکت از کارخانجات هلندی این شرکت به ایالات متحده منتقل شده است.
کارخانجات امرگنت که در یکی از کارخانه‌های خود در بالتیمور آمریکا مواد آرامبخش را بصورت فله تولید می‌کند، از اظهار نظر در اینباره خودداری کرد.
 
وضعیت واکسن جانسون و جانسون چیست؟
شرکت جانسون و جانسون متعهد شده بود که تا پایان ماه مارس ۲۰ میلیون دوز و تا پایان ماه مه نیز ۸۰ میلیون دوز دیگر به دولت ایالات متحده واکسن تحویل دهد. بیانیه این شرکت در مورد مشکل تولید می‌گوید که این شرکت این ۱۰۰ میلیون دوز را بجای تحویل تا آخر ماه مه، تا پایان ماه ژوئن تحویل خواهد داد.
اما کانادا نیز واکسن یک دوزه جانسون و جانسون را تأیید کرده ولی تاکنون هیچ دوزی را دریافت نکرده و انتظار هم نمی‌رود هیچ محموله‌ای از این واکسن تا پایان ماه آوریل به کانادا برسد. کانادا چند هفته پس از دریافت گزارش لخته شدن خون بسیار نادر در برخی از گیرندگان واکسن آسترازنکا در اروپا، برخی توصیه‌ها برای استفاده از واکسن آسترزنکا را تغییر داد اما جلوی زدن آنرا نگرفت و گفت که واکسن‌های این کشور از نوع هندی آن است و گزارشاتی در رابطه با لختگی خون با این واکسن در کشور نداشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

کانادا هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, April 13, 2021 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به