در رهنمودهای مرکز کنترل بیماری ایالات متحده آمریکه که امروز دوشنبه منتشر شد، یک خبر خوب و یک خبر کمتر خوب و یک خبر شاید بد وجود دارد
با رونق گرفتن واکسن زدن در سراسر دنیا و در کانادا، اکنون مواردی که پس از واکسن زدن مهم می‌شوند باید در صدر بررسی‌ها قرار گیرند. به همین علت اداره بهداشت آمریکا در هماهنگی با شرکت‌های تولید کننده واکسن‌ها مجموعه‌ای از موارد مورد توجه را جمع‌آوری کرده که در اینجا نگاهی اجمالی می‌اندازیم.
قابل توضیح است که لیست این بایدها و نبایدها برای آنان که تازه واکسینه می‌شوند به تازگی تغییر کرده است و خواندن آن به همه توصیه می‌گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
پس از واکسیناسیون چه کارهایی می‌توانید یا نمی‌توانید انجام دهید؟
در رهنمودهای مرکز کنترل بیماری ایالات متحده آمریکا که امروز دوشنبه منتشر شد، یک خبر خوب و یک خبر کمتر خوب و یک خبر شاید بد وجود دارد. این دستورالعمل‌ها شامل هشدارهای بی‌شماری می‌شوند که ما آنرا با یک خبر خوب شروع می‌کنیم با این توضیح که این دستورالعمل‌ها فقط برای افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند تهیه شده‌اند. منظور از واکسیناسیون کامل به معنای گذشتن دو هفته پس از زدن دوز دوم واکسن‌های دو دوزی (مدرنا و فایزر و آسترزنکا) و یا دو هفته پس واکسن‌ یک دوزی (جانسون و جانسون) است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اول: خبر خوب
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
افرادی که واکسن زده‌اند می‌توانند بدون ماسک زدن در زیر یک سقف دور هم جمع شوند در صورتیکه هیچکسی از آنها با کسی که ریسک ابتلا به کرونا را داشته، زندگی نکند. با این اوصاف اگر چند خانوار که همگی واکسن زده‌اند و در خانواده آنها نیز کسی مبتلا به کرونا نیست می‌توانند بدون ماسک به خانه‌های یکدیگر بروند و دور هم جمع شوند. این بهترین خبر برای پدربزرگ و مادربزرگ‌هاست که می‌توانند فرزندان و نوه‌های خود را ببینند به شرطی که در خانواده‌های فرزندانشان بیماری نباشد.
کسانیکه واکسن زده‌اید می‌توانید در معرض فردی مبتلا به کرونا قرار گیرید و نیازی به قرنطینه و یا تست دادن پس از در معرض قرار گرفتن ندارید، مگر اینکه علائم بیماری را در خود ببینید. البته آژانس سلامتی می‌گوید تا آنجا که می‌توانید سعی کنید در معرض کسی که کرونا گرفته قرار نگیرید. آژانس گفت اگر در یک محیط گروهی مانند یک خانه سالمندان زندگی می‌کنید، پس از در معرض کرونا قرار گرفتن همچنان باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کنید و تست دادن اگرچه لازم و ضروری نیست اما ضرری ندارد.
 
دوم: خبر کمتر خوب
آژانس می‌گوید که همچنان در بیشتر شرایط باید ماسک بزنید، از ازدحام جمعیت و رفتن به فضاهای کم تهویه خودداری کنید و حداقل دو متر از دیگران فاصله اجتماعی بگیرید. در مجموع در چنین شرایطی باید احتیاط بیشتری بخرج دهید: حضور در جمع، حضور در اطراف افراد غیر واکسینه شده، قرار دادن خود در معرض کسی که خطر داشتن کرونا دارد. و از رفتن به اجتماعات متوسط یا بزرگ خودداری کنید.
در مورد سفر باید گفت: نه به این سرعت نمی‌توانید به مسافرت بروید. این آژانس از مردم می‌خواهد مسافرت‌های داخلی و خارجی خود را تا اطلاع ثانوی و همه‌گیر شدن واکسیناسیون در منطقه‌ای که قصد سفر به آنرا دارید به تعویق بیندازید و اگر مجبور به مسافرت هستید کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی (ماسک، فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و...) را رعایت کنید.
 
سوم: خبر بد
و اما خبر بد اینست که هنوز با ده‌ها هشدار و رعایت مواجه هستید. آژانس می‌گوید ما هنوز بسیاری از موضوعات در مورد توانایی یا عدم توانایی مقابله واكسن‌ها و دیگر شرایط را نمی‌دانیم؛ مانند میزان موثر بودن آنها در برابر ویروس‌های جدید، میزان موثر بودن با گذشت زمان، اینكه آیا افراد واكسینه شده می‌تواند همچنان ناقل ویروس باشد و اینکه مصونیت یک واکسن زده تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.
 
چرا برای همه مهم است؟
آژانس بهداشت عمومی کانادا هنوز چنین رهنمودهای واکسیناسیونی را منتشر نکرده است اما با توجه به سرعت و جلو بودن ایالات متحده در واکسیناسیون از کانادا منطقی خواهد بود اگر به رهنمودهای ایالات متحده نگاهی زودهنگام و باتوجه داشته باشیم. این موضوع در مورد دیگر کشورهای جهان نیز صادق است.
اگر به این پیشنهادهای جدید ایالات متحده به خوبی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که تا عادی شدن وضعیت راه درازی در پیش است، حتی در حالی که واکسن‌ها و واکسن‌زده‌ها زیاد و زیادتر می‌شوند. بنظر می‌رسد باید خودمان را برای این شرایط خوب، کمتر خوب و بد در طی ماه‌های آینده و شاید تا سال آینده حتی آماده کنیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

وزارت بهداشت کانادا روز دوشنبه از اظهار نظر در مورد این دستورالعمل‌های جدید ایالات متحده امتناع ورزید و گفت که هنوز اطلاعات کمی در مورد موضوعات اصلی مانند مدت زمان مصونیت و اینکه آیا افراد واکسینه شده هنوز می‌توانند ناقل کوید-۱۹ باشند یا خیر، دارد و بشدت در مورد مسافرت هشدار داد و گفت واکسیناسیون به معنای ورود راحت‌تر به کانادا نیست. بهداشت کانادا گفت مسافران واکسینه نیز مانند کلیه مردم عادی پس از ورود به کانادا، چه از طریق مرزهای هوایی یا زمینی، باید ۱۴ روز به قرنطینه بروند و تست اجباری کرونا دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, March 8, 2021 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به