احتمال دچار لخته خون شدن از خود بیماری کرونا، بیشتر از احتمال دچار لخته خون شدن از واکسن آسترازنکاست
به گفته دکتر "دینا هینشاو" مدیر ارشد بهداشت استان یک زن آلبرتایی در سن ۵۰ سالگی پس از دریافت واکسن کرونای آسترزنکا و براثر عوارض جانبی از آن درگذشت. در خبری که سه‌شنبه شب منتشر شده هینشاو گفت که این مرگ مربوط به "ترومبوسیتوپنی ایمنی ترومبوتیک" ناشی از واکسن بوده است.
این خبر درست در روزی منتشر می‌شود که کانادا می‌گوید دوزهای جدید آسترازنکای تولید شده کره‌جنوبی و آمریکا را در ماه جون دریافت خواهند کرد و پزشکان نیز می‌گویند آنهایی که آسترازنکا زده یا می‌زنند نبایستی نگران باشند زیرا احتمال عوارض جانبی آسترازنکا بسیار پایین است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آسترازنکا امروز جان زن آلبرتایی را گرفت؛ توضیح پزشکان برای کسانیکه آسترازنکا زده‌اند
دکتر هینشاو صبح امروز چهارشنبه گفت که به دلایل محرمانه بودن اطلاعات بیمار نمی‌تواند توضیحات دیگری درباره پرونده را ارائه دهد اما افزود: "در حالی که هر مرگی غم‌انگیز است، یادآوری این نکته ضروری است که هم احتمال و هم خطرات ناشی از ابتلا به کرونا و سپس مرگ بر اثر آن بسیار بیشتر از خطر زدن واکسن آسترزنکا است. این مرگ دومین مورد از مرگ‌ها در آلبرتا بر اثر لختگی خون پس از ترزیق بیش از ۲۵۳,۰۰۰ دوز آسترزنکا است". هینشاو خاطر نشان کرد که احتمال لختگی خون در جهان یک مورد در ۱۰۰,۰۰۰ تا ۲۵۰,۰۰۰ تخمین زده شده اما همین احتمال، در آلبرتایی‌های بین ۵۰ تا ۵۹ ساله، حدود ۳۵۰ برابر بیشتر است، و البته احتمال بستری شدن در آلبرتا بر اثر کرونا حداقل ۱,۵۰۰ بار بیشتر است".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اولین گزارش‌ها از ایجاد لختگی خون در کانادا از کبک آمد. کانادا هفته‌ها می‌گفت که آسترازنکای خود را از هند دریافت می‌کند که کمی با آسترازنکای اروپایی که آمار لختگی خون و مرگ آن روشن شده بود، تفاوت دارد. طبق اولین گزارش از لختگی خون کانادا یک زن کبکی در اواخر آوریل پس از زدن آسترازنکا و ایجاد لختگی خون در مغزش درگذشت. فردای چنین اعلانی، آلبرتا نیز گفت که لختگی خون در این استان دیده اما بیمار رو به بهبودی‌ست. مدت کوتاهی پس از این دو گزارش، آلبرتا یک لختگی و سپس انتاریو یک لختگی دیگر را گزارش کردند اما هر دو گفتند که بیمارانشان نمرده‌اند. گزارش‌های لختگی خون بین ۲ تا ۱۰ روز پس از زدن این واکسن ثبت شده است و پزشکان می‌گویند کسانیکه پیشتر این واکسن را زده و از این زمان گذشته‌اند احتمال لختگی خون در آنها بسیار بسیار ناچیز می‌شود زیرا تاکنون گزارشی از لختگی خون در پس از روز ۱۲ نداشته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
پزشکان: نگران آسترازنکا نباشید
دکتر "سابینا وهارا میلر" می‌گوید: "ما همیشه به مردم گفتیم که اولین واکسنی را که می‌توانید بزنید و این بهترین تصمیمی‌ست که اکنون می‌شود اتخاذ کرد. در طی این مدت بارها و بارها مردم از ما پزشکان درباره خطرات و زدن آسترازنکا پرسیده‌اند که ما پاسخ یکسانی مانند بالا به آنها داده‌ایم". وی در ادامه چنین توضیح داد: بسیاری از کانادایی‌ها در نقاطی هستند که امکان دریافت واکسن دیگری غیر از آسترازنکا در مدتی به این کوتاهی نداشتند، بعلاوه اینکه احتمال دچار لخته خون شدن از خود بیماری کرونا، بیشتر از احتمال دچار لخته خون شدن از واکسن آسترازنکاست. این احتمال را به احتمالات خطر مبتلا شدن به کرونا و مرگ بر اثر آن بیافزائید، طبیعتا زدن آسترازنکا به نفع مردم است.
دکتر "سیما مرواهاها" می‌افزاید: "علاوه بر همه اینها باید بگویم که همه داروها عوارض جانبی دارند و ما احتمالات همه آنها را پیش از تجویز در نظر می‌گیریم. ریسک مصرف این داروها با ریسک کار در آشپزخانه یا در ساخت یک خانه قابل مقایسه نیست، بهتر بگویم، اینکه احتمال یک چیزی پایین است یا عوارض جانبی آن کم است به معنای صفر بودن آن نیست. اینکه گفته می‌شود واکسن‌های ام‌آر‌ان‌ای ارجح‌تر هستند به این دلیل است که ریسک آنها در مقایسه با آسترازنکا کمتر است که خود این عدد کوچکی از ریسک می‌شود. باید بگویم زدن آسترازنکا نباید برای شما نگرانی تولید کرده باشد و نباید نگرانی تولید کند، همه این واکسن‌ها هم امن هستند و هم موثر".
زدن آسترازنکا برای کانادایی‌های بالای ۳۰ سال از طرف کمیته واکسن و ایمن‌سازی کانادا بلامانع اعلان شده و وزارت بهداشت کانادا نیز این واکسن را برای زدن افراد بالای ۱۸ سال تایید کرده است.
 
کانادا ۶.۴ میلیون آسترزنکا دریافت کرده و می‌کند
با توجه به قطع صادرات آسترازنکا از هند بعلت وضعیت بد کرونا در این کشور، اکنون کانادا می‌گوید که در سه ماهه فعلی که در ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد، انتظار دارد که ۱.۶ میلیون دوز آسترزنکا دیگر را از طریق برنامه "کوکس" سازمان ملل دریافت کند. این دوزهای جدید آسترازنکا در کره جنوبی تولید و در یک مکان اروپایی "تکمیل" می‌شوند. علاوه بر این تعداد، ۱ میلیون دوز آسترازنکا که در ایالات متحده تولید شده نیز وارد کانادا می‌شود.
پیشتر ۲.۳ میلیون دوز واکسن آسترازنکا از ژانویه تا مارس وارد کانادا شده که ۳۰۰,۰۰۰ مورد آن با برنامه کوکس، ۱.۵ میلیون دوز قرضی آمریکا، و باقی خرید کانادا از هند بوده است. قرار بود ۱.۵ میلیون دوز خرید از قبل آسترزنکا کانادا توسط موسسه سرم هند تامین شود اما مقامات دولتی می‌گویند با عمیق شدن بحران کرونا در هند اکنون کانادا هند را تحت فشار قرار نمی‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در روزهای گذشته و با توجه به اینکه در برنامه دولت واردات جدیدی از آسترازنکا دیده نمی‌شد، دولت‌های انتاریو و آلبرتا در پی زدن نوع دیگری از واکسن‌ها بجای دوز دوم آسترازنکا بودند که در این رابطه از وزارت بهداشت کانادا استعلام کرده‌اند. کبک اما تعداد کافی برای دوزهای دوم آسترازنکا افراد بین ۴۵ تا ۵۵ سال را از پیش کنار گذاشته است. مجموعا کانادا ۱.۶ میلیون دوز آسترازنکا را تاکنون تزریق کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 5, 2021 - 08:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به