ایران استار: آمار و ارقام مربوط به کرونا نشان می‌دهد که شاید میزان ابتلا به کرونا در میان زنان به ویژه زنان شاغل بیشتر باشد اما وقتی نوبت به مرگ و میر می‌رسد تعداد مردانی که بر اثر کرونا می‌میرند، بیشتر است. در کانادا همیشه خطرناکترین مشاغل - از چوب‌بری و ماهیگیری گرفته تا کشاورزی و ساخت و ساز - زیرسلطه مردان بوده هنوز هم باقی مانده است. البته راننده کامیون یا معدنچی زن و... وجود دارد اما هنوز نادر است. به طور معمول زنان در مشاغل داخلی به طور قابل ملاحظه‌ای ایمن‌تر هستند.
برهمین اساس در سال ۲۰۱۸ یعنی آخرین سالی که آمار کاملی از آن داریم، ۱,۰۲۷ کانادایی در اثر کار جان خود را از دست دادند که به جز ۳۰ نفر همگی مرد بودند. وجود کرونا اما سبب شده بسیاری از مشاغل تحت سلطه زنان بسیار خطرناک‌تر شود ازجمله برخی حوزه‌های خدمات که با مردم تعامل بیشتری دارد مانند بهداشت و درمان، آموزش و خرده فروشی. این به معنای افزایش خطر قرار گرفتن در معرض ویروسی است که باعث کرونا می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آمار کرونا: زنان بیشتر کرونا می‌گیرند
در هر رده سنی به جز (۶۰ تا ۶۹ سال) ، تعداد زنان مبتلا به کرونا کمی بیشتر از مردان است. اطلاعات دموگرافیک می‌گوید زنان ۲۰ تا ۲۹ ساله با ۱۵ هزار و ۱۷۷ مورد یا ۵۱.۳ درصد از کل موارد بیشترین میزان ابتلا به کرونا را در کانادا دارند و اگرچه تصور می شود این بیماری در مردان شدیدتر است اما بیش از نیمی از افراد زیر ۴۰ سال مبتلا به کرونا در کانادا در بیمارستان زن هستند. البته هنوز مشخص نیست چه تعداد از این عفونت‌ها ناشی از کار بوده‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

از طرفی هیچ حوزه کاری بیش از بخش مراقبت‌های بهداشتی که حدود ۸۰ درصد زن هستند، در معرض خطر عفونت قرار ندارد. زنان بیش از نیمی از پزشکان خانواده و پزشکان عمومی و ۹۰ درصد کل پرستاران کانادا را تشکیل می‌دهند. شش نفر از هر ده داروساز، هفت نفر از ده روانشناس و هشت نفر از ده فیزیوتراپیست در کانادا زن هستند. طبق آمار مرکز بهداشت و ایمنی کار کانادایی دولت فدرال نه تنها بخش مراقبت‌های بهداشتی تحت سلطه زنان است که تنها زمینه کاری است که زنان نسبت به همکاران مرد خود در معرض آسیب بیشتری در محل کار قرار دارند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر
مطالعه‌ای که این هفته توسط اتحادیه اتحادیه پرستاران کانادا منتشر شد، نشان داد که ۱۳ هزار ادعای آسیب در محل کار مربوط به قرار گرفتن در معرض کرونا توسط کارکنان مراقبت‌های بهداشتی کانادا ثبت شده است. در این گزارش آمده است: "در سطح ملی، كاركنان مراقبت‌های بهداشتی تقریباً ۲۰ درصد از ابتلا به کرونا در كانادا را شامل می‌شوند؛ یعنی دو برابر میزان آمار جهانی. در این این گزارش به مجموعه‌ای از فرضیات از جمله اعتماد به نفس بیش از حد و اشتباه توسط کارمندان ارشد پزشکی و مدیران به عنوان دلایل میزان بالای ابتلا به کرونا در میان کارمندان بخش بهداشت اشاره شده است.
این کنایه کاملاً واضح است به ویژه وقتی یادآوری می‌شود که لیندا سیلاس، رئیس این اتحادیه در ابتدای فرضیه بسیاری از مقام‌های بهداشتی مبنی بر انتشار کرونا از طریق قطرات در هوا را مورد پرسش قرار داده بود.
 
آیا همه آمار علیه زنان است؟
شمار رسمی کارکنان مراقبت‎های بهداشتی کانادا که در اثر ویروس جدید کرونا از دست رفته‌اند ۱۲ نفر اعلام شده اگرچه اتحادیه‌ها تعداد آنها را ۱۶ نفر اعلام کرده‌اند. یک صندلی تحقیق در منابع انسانی جنسیت، کار و بهداشت در دانشکده مدیریت دانشگاه اوتاوا گفته است که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا برای کارمندان بهداشت ممکن است بالاتر باشد "اگر ما تعریف بهتری از آنها داشته باشیم."
کرونا همچنین در سایر بخش‌هایی مانند خرده فروشی، رستوران و مهمان نوازی و آموزش که زنان بیشتری مشغول به کار هستند، آسیب زیادی زده است.
از طرفی اگرچه داده‌های خاص کانادا وجود ندارد اما اتحادیه کارگران غذا و تجارت متحد که نمایندگی ۱.۳ میلیون کارگر در آمریکا و کانادا را دارد، گفت که ۸۲ نفر از اعضای آن که در فروشگاه‌های مواد غذایی و سوپرمارکت‌های آمریکا کار می‌کردند در ۱۰۰ روز اول همه‌گیری کرونا مردند در حالی که بیش از ۱۱,۰۰۰ بیمار در آن زمان بیمار بودند. این اتحادیه صنفی حتی بیشترین میزان مرگ و میر و عفونت را در بین اعضایی که در فروشگاه‌های مواد غذایی یا سوپرمارکت‌ها کار نمی کردند، گزارش داده است. شاید این یک یادآوری است که کرونا جنسیت نمی‌شناسد.
از طرفی اظهارنظرهایی وجود دارد که برخی از مرگ و میرها در صنایعی است كه مردان شاغل در غالب هستند به عنوان مثال کارخانه‌های بسته بندی گوشت و کارگران مهاجر شاغال در مزارع. بنابراین با تعادل ، بورژو گفت ، "من فکر نمی کنم که ما شاهد افزایش گسترده‌ای در مرگ و میر باشیم که باعث تغییر در روندهای جنسیتی شود که در مرگ و میرهای ناشی از کار می بینیم."
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

از طرفی آمار می‌گوید مرگ و کرونا درمردان چشمگیرتر است. به عنوان مثال در جمعیت ۶۰ تا ۶۹ سال ، از ۸ اکتبر ۴۲۷ مرد و ۲۵۹ زن در کانادا به دلیل ابتلا به کرونا مرده‎اند. تنها در جمعیت بالای ۸۰ سال است که می‌بینید تعداد زنان در حال مرگ براثر کرونا بیشتر است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 14, 2020 - 21:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به