ایران استار: در ۲ روز گذشته یعنی روزهای جمعه و شنبه در مجموع ۱۵۱ نفر از اهالی انتاریو بر اثر کرونا فوت کرده‌اند که نشانه جدی بودن بحران انتشار این ویروس در پُرجمعیت‌ترین استان کانادا است. علی رغم این آمار برخی از مردم تورنتو در روز شنبه اعتراض ضد ماسک برگزار کردند!
استان انتاریو در حالی که در روزهای گذشته با مساله تاخیر ارسال واکسن از سوی شرکت فایزر روبرو شده است در روز شنبه ۳,۰۵۶ مورد ابتلا جدید به کرونا و ۵۱ مورد مرگ را گزارش کرد. با توجه به رکورد ۱۰۰ کشته بر اثر کرونا در روز جمعه تنها در همین دو روز ۱۵۱ نفر از اهالی انتاریو بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند. حداقل ۲۷ مورد از مرگ‌های روز شنبه در خانه های مراقبت طولانی مدت اتفاق افتاده است. جان توری شهردار تورنتو امروز اعلان کرد که دور اول واکسیناسیون افراد ساکن در خانه‌های سالمندان تورنتو امروز به پایان رسیده است در عین حالی که در حال حاضر ۲۴۶ خانه مراقبت طولانی مدت (سالمندان) در استان با شیوع کرونا روبرو هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
به این ترتیب تاکنون در مجموع ۵,۳۴۰ انتاریویی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند. در عین حال داده‌های جدید خدمات مراقبت‌های ویژه در انتاریو نشان می‌دهد ۱,۶۳۲ نفر بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده اند و حداقل ۲۸۱ نفر از این بیماران به دستگاه تنفس نیاز دارند. از موارد جدید ابتلا به کرونا در استان انتاریو ۹۰۳ مورد جدید در تورنتو، ۶۲۹ مورد در منطقه پیل ۲۸۳ مورد در منطقه یورک، ۱۶۲ مورد در منطقه دورهام و ۱۵۲ مورد جدید در اتاوا بوده است
شاید تنها خبر خوب در میان این همه خبر بد آن باشد که میانگین هفت روزه ابتلا به کرونا به ۳,۲۱۸ در روز کاهش یافته است.
 
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
اعتراض ضد ماسک در تورنتو علی رغم ۱۵۱ کشته کرونایی در انتاریو طی ۲ روز و بهم ریختن واکسیناسیون در کانادا
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
کریستین الیوت وزیر بهداشت در عین حال همچنان مردم را ترغیب کرده که هرچه بیشتر در داخل و دور از دیگران باشند. وی در توییتر خود نوشته است: "در خانه بمان، ایمن بمان، جان‌ها را نجات بده".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
در عین حال در روز شنبه و علی رغم کشته شدن ۱۵۱ نفر در دو روز بر اثر کرونا، یک گروه بزرگ در اعتراض به زدن ضد ماسک در منطقه یانگ و دانداس که شلوغ‌ترین نقطه شهر تورنتوست تجمع کردند. ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی از این تجمع به اشتراک گذاشته شده است، تعدادی از افسران پلیس را در میدان نشان می‌دهد که به افراد هشدار متفرق شدن می‌دهند و همچنین حداقل یک فیلم از دستگیری آشکار وجود دارد. ویدئوی دیگری هنری هیلدبراندت، کشیش اهل ایلمر را نشان می‌دهد که نسبت به دستورات محدودیت معترض است و از پنجره آویزان شده تا تظاهرکنندگان بدون نقاب را در آغوش بکشد.
تقریبا هر دو هفته یکبار در روز شنبه‌ها، جمعیتی در حدود چند صد نفر معترض به ماسک و واکسن در مقابل مجلس انتاریو به تظاهرات می‌پرداختند که جمعیت امروزی بیشتر از پیش بوده است.
 
تغیرات برنامه ترزیق واکسن در انتاریو چیست؟
در حالی که کریستین الیوت گفته است این استان اکنون ۱۸۹,۰۹۰ واکسن را در استان تزریق کرده است اما دولت فدرال روز جمعه اعلام کرد که شرکت فایزر در آینده نزدیک واکسن کمتری به کانادا تحویل خواهد داد زیرا برخی خطوط تولید خود را بازسازی می‌کند.
بر همین اساس مقامات بهداشت استانی می گویند مرحله اول برنامه واکسیناسیون ادامه خواهد داشت اما دوز دوم واکسن فایزر برای افراد ساکن خانه‌های مراقبت و مراقبان آنها اکنون از ۲۱ به ۲۷ روز بعد و برای کارکنان بهداشتی بین ۲۱ تا ۴۲ روز پس از اولین تزریق واکسن منتقل خواهد شد. در عین حال کسانی که واکسن مدرنا را دریافت کرده‌اند در دوز دوم خودشان تغییری نخواهند دید زیرا دوز دوم این واکسن ۲۸ روز پس از واکسن دیگر تحویل داده می‌شود.

بهم ریختن واکسیناسیون در کانادا
در پی اعلان تاخیر ارسال واکسن فایزر کانادا که در اروپا تولید می‌شود، برنامه واکسیناسیون دولت کانادا که می‌بایست طبق برنامه در ماه سپتامبر به پایان می‌رسید، احتمالا دچار تاخیر خواهد شد. شرکت فایزر آمریکا اما همچنان به تولید خود طبق برنامه ادامه می‌دهد اما از آنجا که دولت کانادا بعلت ترس از ترامپ تصمیم گرفت که خرید واکسن فایزر را نه از آمریکا که از اروپا انجام دهد، اکنون با مسائلی روبرو خواهد شد.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

پیشتر دولت فدرال اعلام کرده خرید حداکثر ۱۶ میلیون دوز بیشتر واکسن مدرنا را معلق می‌کند زیرا ممکن است پیش از موعد مقرر (پایان سپتامبر) نتواند این واکسن را دریافت کند. اکنون بنظر می‌رسد دریافت واکسن مدرنا حتی پس از سپتامبر می‌توانست کمی از بهم ریختن برنامه واکسیناسیون کانادا بکاهد. در عین حال کانادا هنوز در حال بررسی واکسن استنفورد انگلستان می‌باشد. در صورت تایید این واکسن می‌تواند کمی به شرایط کمک کند.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, January 16, 2021 - 18:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به