ایران استار: با نزدیک شدن به یک سالگی بیماری کرونا وزیر بهداشت کانادا می‌گوید که نیاز به پاسپورت (گذرنامه) واکسن برای سفر در سطح بین‌المللی یک مساله مهم است زیرا بیشتر کانادایی‌ها واکسن خواهند زد و از آنطرف کشورها کاهش محدودیت‌های را برای رفت و آمد در نظر خواهد داشت. این اظهارات به آن معنی است که مقامات کانادایی به زودی درباره گذرنامه واکسن به یک جمع‌بندی نهایی خواهد رسید.
در عین حال با وارد شدن انواع واکسن‌های مختلف کرونا و تفاوت‌های آنها، دولت از مردم می‌‌خواهد که زیاد در بند این واکسن و آن واکسن نباشند و فقط وقتی نوبتشان رسید واکسن بزنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
شاید دولت کانادا پاسپورت کرونا صادر کند و می‌گوید مردم واکسن‌ها را مقایسه نکنند
پتی هاجدو روز یکشنبه گفت: "این موضوع {گذرنامه واکسن} در سراسر جهان مورد بحث و گفتگو است. من عضوی از وزرای بهداشت کشورهای جی ۷ هستم و هر دو هفته با هم ملاقات می‎‌کنیم. بررسی این پاسپورت در دستور کار ما بوده است". حاجدو گفت که هدف هماهنگی است و اگر گواهینامه‌های مختلفی برای سفر لازم باشد، می‌توانید سردرگمی در سفرهای بین‌المللی را تصور کنید. وی افزود که عمر الغابرا وزیر حمل و نقل نیز در مورد این مفهوم با شرکای بین‌المللی کانادا گفتگو می‌کند. موضوع گذرنامه واکسن از آنجا پدید آمد که برخی از حوزه‌های قضایی به دنبال استفاده از اثبات موثر بودن واکسیناسیون علیه کرونا به عنوان راهی برای صدور اجازه سفر در داخل و بین کشورها هستند. ماه گذشته سازمان بهداشت جهانی حکم داد که مقامات ملی نباید به چنین گواهینامه‌هایی برای سفر احتیاج داشته باشند زیرا هنوز مشخص نیست که واکسن‌ها چگونه انتقال ویروس را به حداقل می‌رسانند. این نکته‌ای است که خود هاجدو نیز به آن اذعان کرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اگرچه مفهوم گذرنامه واکسن انتقاداتی راجع به حریم خصوصی و نگرانی‌های عدالتخواهانه به همراه داشته اما هنوز دستورکار مشخصی درباره وجود یا عدم وجود گذرنامه واکسن در کانادا اعلام نشده است. جاستین ترودو پیشتر اعلام کرده بود با صدور پاسپورت واکسن مخالف است زیرا این برنامه با چالش‌هایی همراه است و می‌تواند تأثیرات تفرقه‌انگیزی بر جامعه و کشور داشته باشد ولی در این زمینه فشارهای دیدگاه‌های خارج از کشور نیز دخیل می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
گذرنامه واکسن چیست؟
گذرنامه واکسن مدرکی است که نشان می‌دهد آیا فرد دارنده گذرنامه دربرابر کرونا واکسینه شده است یا خیر. همچنین انواع دیگر این گذرنامه می‌تواند برای سهولت سفر اطلاعاتی درباره نتیجه منفی آزمایش کرونا ارائه دهد. انواعی از گذرنامه‌های واکسن که در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی، گروه‌های صنعتی مختلف، شرکت‌های فناوری و غیردولتی در تلاش برای تهیه آن‌ها هستند چیزی شبیه به یک اپلیکیشن خواهند بود که بر روی گوشی‌های موبایل نصب می‌شوند، یا بخشی از کیف پول دیجیتالی مسافر خواهند بود. فرمان‌های اجرایی "جو بایدن" رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا برای کنترل همه‌گیری کرونا شامل درخواست از سازمان‌های دولتی برای درنظرگرفتن امکان متصل کردن گواهی واکسن کرونا به مدارک سایر واکسن‌ها در قالب یک مدرک دیجیتالی بود.
دولت دانمارک نیز اعلام کرد طی سه یا چهار ماه آینده، گذرنامه‌های دیجیتالی صادر خواهد کرد که شهروندانش به واسطه آن می‌توانند ثابت کنند واکسینه شده‌اند. همچنین اعلام شده طی هفته‌های آینده شرکت‌های هواپیمایی اتحاد ایرویز و امارات استفاده از گذرنامه‌های دیجیتالی سفر را آغاز می‌کنند که توسط انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی ایجاد شده است.
 
خوش بینی مقام کانادایی به پایان کرونا
مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا نیز امروز یکشنبه در یک مصاحبه جداگانه گفت که او به آینده بحران جهانی بهداشت به طور فزاینده‌ای خوش‌بین است اما هشدار می‌دهد که برخی اقدامات ممکن است برای ماه‌های آینده ادامه داشته باشد. دکتر "ترزا تام" گفت که من فکر می‌کنم که می‌توانیم با این دید خوش بینانه‌تر از این خوشحال شویم و اکنون ما نه فقط یک که چندین واکسن بسیار عالی در اختیار داریم. روز جمعه دولت فدرال اعلام كرد كه با شرکت فایزر توافق كرده است كه سرعت انتقال ۳.۵ ميليون دوز واكسن خود را تسريع كند.
کانادا اکنون چهار واکسن را تأیید کرده است. واکسن‌های فایزر، مدرنا و آسترازنکا باید در دو دوز تزریق شوند در حالی که واکسن تازه جانسون و جانسون فقط به یک دوز تزریق نیاز دارد. تام در پاسخ به این سوال که کانادایی‌ها چه مدت دیگر باید به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را تحمل کنند گفت که این دستورالعمل‌ها به این زودی از بین نمی‌روند. تام گفت: "با این حساب فکر می‌کنم این دستورات مدتی ادامه داشته باشند اما ما می‌خواهیم اقدامات محدود کننده را در اسرع وقت متوقف کنیم".
 
درخواست مقامات دولتی از مردم کانادا برای توقف مقایسه بین واکسن‌های کرونا
تام گفت که اگرچه واکسن‌های تأیید شده در جلوگیری از جدی‌ترین نتایج کرونا موثر هستند اما هنوز هم کسانی هستند که ممکن است متقاعد شدن کامل آنها زمان ببرد. کمپین‌های "آیا واکسن" و "کدام واکسن" در کاناد در هفته‌های اخیر رونق زیادی گرفته است. اگرچه تاخیر در رسیدن واکسن باعث شده این روزها زمینه برای واکسینه کردن تعداد بیشتری از کانادایی‌ها فراهم شود اما تفاوت در درصد کارایی بین واکسن‌ها منجر به ایجاد درجه‌ای از تردید عمومی در مورد بهترین تلقیح شده است. ;مانند دیگر متخصصان بهداشت عمومی تام نیز نسبت به مقایسه اثربخشی واکسن‌های مختلف پاسخ محتاطی داد و گفت که واقعیت اساسی در مورد این واکسن‌‎ها این است که همه آنها هنگام جلوگیری از عواقب جدی مانند بستری شدن در بیمارستان و جلوگیری از بیماری بسیار جدی و مرگ بسیار موثر هستند و میلیون‌ها نفر واکسینه شده در سراسر جهان گواه این ادعاست. وی افزود که من فکر می‌كنم مردم باید به واکسنی که به آنها تزریق می‌شود اطمینان كنند، صرفنظر از اینکه کدام واکسن است. این توصیه را حاجدو نیز روز یکشنبه تکرار کرد و گفت: "اولین واکسنی را که به شما پیشنهاد می‌شود را بزنید. واقعاً بسیار مهم است که از یک مورد واقعاً وحشتناک کرونا که می‌تواند منجر به مرگ شما شود، جلوگیری کنید".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

از وزیر بهداشت کانادا همچنین در مورد اظهارنظرهای بیش از یک سال پیش او پرسیده شد که گفت بود ممنوعیت سفر بین کانادا و چین برای جلوگیری از ویروس کرونا مفید نیست. حاجدو گفت که این اظهارات از مقررات بین‌المللی بهداشت ناشی شده که به گفته وی هنوز هم نشان می‌دهد اقدامات مرزی در توقف انتقال کاملاً موثر نیستند. حاجدو در عین حال گفت: "وقتی به گذشته نگاه می‌‎كنم - به عنوان وزیر بهداشت جدید و طبق توصیه‌های بخش خود - به نظر من، چیزهای زیادی وجود دارد كه می‌توانستم به گونه دیگری انجام دهم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, March 7, 2021 - 21:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به