ایران استار: ورود مسافران از مرزهای آمریکا به هر دلیلی سبب نگرانی بسیاری از کانادایی‌ها از شیوع دوباره کرونا است.آمریکا بیشترین میزان ابتلا و فوتی به این ویروس کشنده قرن را دارد.سی بی‌سی نیوز گزارش داده است که پس از محدودیت‌های ایجاد شده در اواخر ماه مارس به خاطر کرونا تاکنون ۴ میلیون نفر به کانادا سفر کرده‌اند. اگرچه این آمار بسیار کمتر از حد معمول است اما مشاهده ماشین‌هایی با پلاک‌های آمریکا یا فرود پروازهای بین المللی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.
در آلبرتا آرسی‌ام پی گزارش داده است که بین ۱۷ ژوئن تا ۲۵ آگوست، افسران ۲۴۳ شکایت از حضور ماشین‌هایی با پلاک آمریکا دریافت کرده‌اند. با این حال، آژانس خدمات مرزی کانادا (کبسا) خاطرنشان کرده است که دلایل موجه زیادی برای ورود آمریکایی‌ها به این کشور وجود دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
ورود ۴.۴ میلیون نفر به کانادا پس از شیوع کرونا
به گفته کبسا که به صورت هفتگی تعداد ورود افراد به کشور را ردیابی می‌کند از ۲۳ مارس، بیش از ۴.۴ میلیون کانادایی و خارجی از طریق زمینی یا هوایی وارد کانادا شده‌اند. البته این اعداد در مقایسه با قبل از شیوع کرونا شبیه یک قطره کوچک در سطل آب هستند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

برای مثال در آخرین هفته ماه اوت، ۱۸۵ هزار و ۸۶۶ مسافر از طریق زمینی وارد کانادا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۸ درصد کاهش داشته است یا ۶۵۲۸۵ مسافر هوایی در همان هفته در کانادا فرود آمده‌اند که تقریبا ۹۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از طرف دیگر از زمان اعمال محدودیت‌های سفر به کانادا، کبسا مانع ورود هزاران خارجی به از آمریکا شده است به طوری که این آژانس گزارش داده است که بین ۲۲ مارس تا ۱۹ آگوست، از ورود بیش از ۱۶۰۰۰ نفر یعنی نیمی از کلیه متقاضیان را که سعی داشتند از طریق زمین یا هوا از ایالات متحده وارد کانادا شوند، جلوگیری کرده است زیرا آنها می‎خواستند به دلایل تفریحی مانند گشت و گذار و خرید وارد خاک کانادا شوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
انتقاد از تردد در مسیر آلاسکا
کبسا در عین حال اعلام کرده که کانادا باید درهای خود را به روی برخی از خارجی‌ها باز نگه دارد تا کانادایی‌ها همچنان بتواندد به کالاها و خدمات ضروری دسترسی داشته باشند و بر همین اساس اکثر افرادی که در حال حاضر از طریق زمینی وارد می شوند رانندگان کامیون هستند.
کلی لی ، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه سایمون فریزر اما درباره ضروری بودن همه سفرها به آمریکا تردید کرده و گفته که این موضوع جای بحث دارد.
وی عنوان مثال ذکر کرده است که کانادا به آمریکایی‌ها اجازه می دهد از طریق کشور برای کار یا بازگشت به خانه به سمت آلاسکا برانند. این قانون باعث عصبانیت کانادایی‌ها شده که می‌ترسند این «اجازه» راه گریزی برای آمریکایی‌هایی باشد که می‌خواهند برای تعطیلات وارد کانادا شوند. پیچیدگی مساله آنجه بیشتر می‌شود برخی از آمریکایی‌ها قوانین کبسا را که طبق آن هنگام رانندگی به آلاسکا ، نمی‌توانند در طول مسیر توقف غیر ضروری انجام دهند را نادیده می‌گیرند. طبق گزارش ا رکمپ از آلبرتا افسران پلیس، ۹ جریمه ۱۲۰۰ دلاری برای ساکنان ایالات متحده صادر کرده‌اند که گفته می‌شود که در مسیر آلاسکا برای دیدن مناظر پارک ملی بنف متوقف شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در اواخر ماه ژوئیه، کبسا قوانین خود را برای آمریکایی‌های مقیم آلاسکا با اجبار کردن آنها به نشان دادن آویز در اتومبیل تقویت کرد. آنها همچنین باید قبل از عزیمت به کانادا باید توسط مقامات مرزی چک شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, September 4, 2020 - 15:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به