در مجموع کانادا از قله موج دوم کرونا عبور کرده اما در عین حال اخیرا با ورود نسخه‌های انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی کرونا مواجه گشته است
انتاریو روز یکشنبه با گزارش ۹۸۱ مورد جدید ابتلای روزانه به کوید-۱۹ و ۴۲ مورد مرگ و میر اعلان کرد که از ژانویه ۲۰۲۰ به ترتیب ۲۸۵,۸۶۸ کرونایی و ۶,۶۹۳ مرگ بعلت کرونا را به ثبت رسانیده است. مناطق پیل، یورک و تورنتو بترتیب با ۲۰۹، ۱۷۱ و ۱۲۲ مورد ابتلای جدید کرونا همچنان پُرشیوع‌ترین مناطق استان هستند.
در حال حاضر ۷۰۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های انتاریو بستری هستند که ۲۹۲ نفر از آنها تحت مراقبت‌های ویژه و ۲۰۳ نفر زیر دستگاه کمک تنفسی قرار دارند. "کریستین الیوت"، وزیر بهداشت این استان نیز اعلان کرد که تا امروز ۴۶۷,۶۲۶ دوز واکسن کوید-۱۹ در سراسر استان تزریق شده است. امروز وزارت بهداشت کانادا اعلان کرد که اگرچه واکسیناسیون در کانادا اجباری نیست، اما در مجموع ۸۰ درصد کانادایی‌ها می‌گویند اگر کارفرمایان از آنها بخواهند واکسن بزنند، واکسن خواهند زد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
فراخوانی دسته بعدی برای واکسیناسیون در انتاریو؛ وضعیت مختصر کرونا در دنیا
امروز دولت انتاریو دسته‌های بعدی افراد را برای زدن واکسن کرونا فراخواند. دسته کنونی که در حال واکسن زدن هستند کارکنان و مراقبان ضروری در سرای سالمندان، اشخاص سالمند در خانه‌های سالمندان و کارکنان بهداشتی شاغل در معرض کرونا می‌باشند که دولت از این دسته خواسته اگر تاکنون واکسن نزده‌اند هرچه سریع‌تر برای دریافت دوز اول واکسن خود اقدام کنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پس از این گروه، دولت می‌گوید دیگر بیماران در بیمارستان‌ها، افرادی که در خانه‌های سالمندان ارتباط دارند، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی با اولویت بالا، و بومیان سالمند در جوامع دوردست دسته بعدی کانادایی‌هایی هستند که در انتاریو برای واکسن زدن از امروز فراخوانده شدند. دولت انتاریو می‌گوید با اینکه جدول زمان‌بندی برای فراخوانی دسته‌های مختلف را تهیه کرده اما آنرا پیش‌پیش اعلان نمی‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این دسته مشخصا شامل این اشخاص است:
  • بزرگسالان بالای ۸۰ سال.
  • کارکنان، ساکنان و مراقبان خانه‌های سالمندان و بازنشستگی و سایر مراکز مراقبت از سالمندان، از جمله "کمک کنندگان به زندگی".
  • کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در سطح اولویت بالا و مطابق با راهنمایی‌های وزارت بهداشت.
  • همه بومیان بزرگسال.
  • بزرگسالانی که بعلت بیماری مزمن مراقبت‌های خانگی دریافت می‌کنند.
اما در کبک که کرونا زده‌ترین استان کاناداست، امروز ۹۱۰ مورد جدید کوید-۱۹ را گزارش داد که تعداد کل کرونایی‌های این استان را به ۲۷۶,۷۹۰ نفر رساند. امروز این استان ۱۵ مورد مرگ بعلت کرونا را نیز گزارش کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در مجموع کانادا از قله موج دوم کرونا عبور کرده اما در عین حال اخیرا با ورود نسخه‌های انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی کرونا مواجه گشته است.
 
آزمایش واکسن روی کودکان
روز شنبه اعلام شد که دانشگاه آکسفورد مطالعه‌ برای ارزیابی و پاسخ ایمنی واکسن "استرزنکا" به روی کودکان را آغاز کرده است. بر اساس بیانیه‌ای که از طرف دانشگاه ارسال شده می‌گوید آزمایش‌های جدید که در اواسط همین ماه آغاز می‌شود تعیین می‌کنند که آیا این واکسن برای حدود ۳۰۰ داوطلب بین ۶ تا ۱۷ سال موثر است یا خیر. این واکسن که مصرف یک دوز آن برای واکسینه شدن مقابل کرونا کافی‌ست بعنوان مهمترین واکسن در مقابله با نسخه‌های کرونای انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی مطرح است.
 
سازمان بهداشت جهانی: چین یک سری اطلاعات مهم را نداد
یکی از محققان تیم این سازمان که برای تحقیق درباره منشاء کرونا به چین رفته امروز گفت: چین از دادن داده‌های خام در مورد موارد اولیه کرونا به تیم تحت هدایت سازمان بهداشت جهانی برای تحقیق در مورد ریشه شیوع این بیماری امتناع ورزیده است. "دومینیک دویر"، متخصص بیماری‌های عفونی استرالیا از این تیم می‌گوید که این گروه اطلاعات خام ۱۷۴ مورد بیمار را که چین از فاز اولیه شیوع در شهر ووهان در دسامبر ۲۰۱۹ شناسایی کرده بود، بعلاوه چند مورد دیگر درخواست کرده بود، اما اطلاعات دریافتی گروه به طور خلاصه بوده است. پیشتر سازمان بهداشت جهانی گفته بود آغاز کرونا از یک آزمایشگاه در چین بی‌نهایت نامحتمل است، و آنچه احتمال دارد سرایت آن از جانوران به انسان می‌باشد.
 
انگلستان و برزیل
وضعیت کرونا در انگلستان و برزیل، با داشتن مهمترین نسخه‌های جهش‌یافته کرونا و انتشار آن به دنیا، تبدیل به یکی از مهمترین پارامترهای بررسی کوید شده است. "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس" امروز را یک "نقطه عطف مهم" برشمرد و گفت که آمار نشان می‌دهد که ۱۵ میلیون دوز واکسن کوید-۱۹ در این کشور تزریق شده و این امر به دولت برای شروع اقدامات سختگیرانه بستن کشور کمک می‌کند.
در برزیل، بر اساس گزارش وزارت بهداشت، پس از تعیین توالی نمونه‌های آزمایشات ۳۱ دسامبر، اکنون این کشور تایید می‌کند که دو مورد کرونای انگلیسی را در ایالت "گویاس" و در حومه برازیلیا پایتخت، شناسایی کرده است.
 
آمریکا
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده تاکنون ۵۲,۸۸۴,۳۵۶ دوز واکسن کوید-۱۹ را تزریق کرده و ۷۰,۰۵۷,۸۰۰ دوز را نیز تحویل مراکز تزریق داده است. این دوزها از نوع مدرنا و فایزر بوده‌اند. طبق آمار ۳۸,۲۹۲,۲۷۰ نفر یک یا چند دوز خود را دریافت کرده‌اند در حالیکه ۱۴,۰۷۷,۴۴۰ نفر هر دو دوز خود را زده‌اند.
 
آمار جهانی
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

تا امروز یکشنبه ۱۰۹,۳۸۰,۲۳۷ نفر در جهان کرونا گرفته‌اند که ۲,۴۱۰,۹۰۳ از آنها بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا ماه‌هاست که به تنهایی در رده اول بیشترین مبتلاها، بیشترین ابتلاهای روزانه، بیشترین مرگ و بیشترین خوب شده‌ها قرار دارد. پس از آمریکا، هند، برزیل، روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه و آلمان تا رده‌های دهم قرار گرفته‌اند. ایران در رده پانزدهم، کانادا در رده بیست و دوم و اسرائیل در رده بیست و هفتم قرار دارند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, February 16, 2021 - 14:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به