ایران استار: داگ فورد نخست وزیر انتاریو اعلام کرد در این استان به دلیل افزایش موارد کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد و دستور ماندن در خانه را برای انتاریویی‌ها صادر کرد. این دستور از روز پنجشنبه در ساعت ۱۲:۰۱ صبح به وقت شرق شروع می‌شود و حداقل تا ۱۱ فوریه، یعنی ۲۸ روز ادامه خواهد داشت. پیشتر بنظر می‌آمد فورد اینبار بیزینس‌های بزرگ را به نفع بیزینس‌های کوچک که بسیار آسیب دیده‌اند ببندد، اما وی چنین نکرد، بعلاوه کمک‌های مالی اضافه بر هفته‌ای ۵۰۰ دلار دولت فدرال برای آنهایی که بیمار شده‌اند را نیز تصویب ننمود.
اکنون انتاریو پس از کبک دومین استان کانادایی‌ست که پس از اعلان وضعیت اضطراری کل کشور در ماه اپریل گذشته، وضعیت اضطراری استانی اعلان می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
فورد با اعلان وضعیت اضطراری انتاریو را مانند کبک نبست! کانادا باز هم واکسن فایزر خرید
داگ فورد گفت: "استان ما در بحران است و این سیستم در آستانه فروپاشی و غرق شدن است". دستور ماندن در خانه که روز سه‌شنبه صادر شده شامل فعالیت‌های ضروری مانند دسترسی به خدمات بهداشتی، خرید مواد غذایی، ورزش یا انجام کارهای ضروری نیست. با اینکه فورد چندین روز گذشته را صرف بررسی منع تردد مانند کبک کرده بود، سرانجام منع آمد و شد را در این استان اعلان نکرد. اقدامات اعلانی فورد شامل بندهای زیر است:
  • ساعات کار فروشگاه‌های غیر ضروری مانند فروشگاه‌های سخت افزار به بین ۷ صبح تا ۸ شب محدود می‌شود.
  • حداکثر اجتماعات عمومی و سازمان یافته در فضای باز به پنج نفر محدود می‌شوند.
  • افراد در مناطق سربسته باید از ماسک یا پوشش صورت استفاده کنند و استفاده از ماسک یا پوشش صورت در شرایطی که نمی‌شود در فضای باز بیش از دو متر فاصله فیزیکی را رعایت کنند هم در دستورالعمل جدید توصیه شده است.
  • همه فروشگاه‌های غیر ضروری خرده فروشی، از جمله فروشگاه‌های سخت‌افزار، خرده فروشان مشروبات الکلی و آنهایی که دم درب مغازه‌ای که رو به خیابان باز می‌شود باید دیرتر از ساعت ۷ صبح باز شوند و حداکثر تا ساعت ۸ شب بسته شوند.
  • محدودیت ساعات کاری برای برخی فروشگاه‌ها از جمله مواد غذایی، داروخانه‌ها، پمپ بنزین‌ها، فروشگاه‌های رفاهی و رستوران‌هایی که مردم از بیرون آنها غذا می‌گیرند یا غذا در منزل تحویل می‌دهند اعمال نمی‌شود.
  • ساخت و سازهای غیر ضروری بیشتر محدود خواهند شد.
  • کلیه بیزینس‌ها مکلفند مطمئن شوند که کارمندانشان می‌توانند از خانه کار کنند.
  • مدارس در پنج منطقه خاکستری شامل تورنتو، همیلتون، پیل، یورک و ویندزور‌اسکس - برای یادگیری حضوری تا ۱۰ فوریه بازگشایی نخواهند شد.
پیش از این استان ارقام جدید و ناخوشایندی از مدل سازی را منتشر کرد که نشان می‌دهد در صورت کاهش نیافتن چشمگیر تماس‌های انتاریوی‌ها با دیگران، انتظار می‌رود مرگ در موج دوم از رقم موج اول فراتر رود. براساس ارقامی که روز سه‌شنبه منتشر شد تقریباً ۴۰ درصد از خانه‌های مراقبت طولانی مدت استان اکنون شیوع فعال ویروس دارند. از زمان شروع سال جدید ۱۹۸ نفر از ساکنان مراقبت‌های طولانی مدت و دو نفر از کارکنان آنها درگذشته‌اند و مدل سازی نشان می‌دهد که در موج دوم همه گیر در مقایسه با موج اول، در مراقبت‌های طولانی مدت تعداد بیشتری مرگ وجود دارد. در عین حال دکتر "كوادوو كيرمنتنگ"، پزشک "آی سی یو" در اتاوا می‌گويد: آزمايش سريع کوید-۱۹ کرونا برای كارگران كارخانه از جمله اقداماتی است كه می‌تواند به كند کردن گسترش کرونا کمک کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دکتر "آدلستین براون"، رئیس میز مشاوره علمی انتاریو گفت که مدل‌های کنونی نشان می‌دهند که افزایش موارد جدید ابتلای روزانه کرونا با بیش از هفت درصد، در انتظار استان انتاریو است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در عین حال امروز سه‌شنبه اعلام شد که تعداد بیماران کرونا در بیمارستان‌های انتاریو به رکورد ۱,۷۷۰ نفر افزایش یافت. از این تعداد ۳۸۵ نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و ۲۶۲ نفر برای تنفس نیاز به استفاده از دستگاه تنفس دارند. انتاریو امروز ۲,۹۰۳ مورد ابتلا و ۴۱ مورد مرگ بر اثر کرونا را گزارش کرد که شمار رسمی کشته شدگان استان را به ۵,۰۵۳ نفر رساند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کریستین الیوت، وزیر بهداشت استان گفت که از این تعداد، موارد جدید کرونای انگلیسی در این استان شامل هشت نفر است. تحقیقات نشان داده است که این ویروس جهش یافته کرونا سریع‌تر منتقل می‌شود اما کُشنده‌تر نیست.

خرید ۲۰ میلیون دز واکسن فایزر جدید توسط دولت کانادا

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در همین حال بعدازظهر روز سه‌شنبه اعلام شد تعداد ابتلا به کرونا در کانادا به ۷۳,۳۷۵ نفر و شمار کشته شدگان به ۱۷,۱۸۸ نفر رسیده است. نخست وزیر جاستین ترودو امروز اعلام کرد دولت فدرال به توافق رسیده است که ۲۰ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا از شرکت فایزر خریداری کند. این میزان کل دوزهای واکسن برنامه‌ریزی شده امسال را به ۸۰ میلیون می‌رساند که برای واکسیناسیون کل جمعیت کانادا با دو دوز لازم برای محصولات فایزر و مُدرنا کافی است. پریروز دولت کانادا سفارش ۱۶ میلیون دوز مُدرنا را لغو کرد و توضیح داد که زمان تحویل این واکسن‌ها پس از زمان اتمام عملیات واکسیناسیون عمومی کل کشور بوده که بدین دلیل خرید آنها توجیه ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, January 12, 2021 - 17:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به