اگر کانادایی‌ها تماس‌هایشان را کاهش دهند می‌توان ابتلاها را بدون بستن مجدد کشور مدیریت کرد
پزشک ارشد کانادا امروز سه‌شنه ۲۲ سپتامبر، با توضیح دادن افزایش نرخ ابتلاهای کرونا هشدار داد در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط کانادایی‌ها شاهد افزایش چشمگیر، موج دوم و بسته شدن مجدد خواهیم بود.
دکتر "ترزا تام" می‌گوید کانادا در اکنون بر سر "دوراهی" قرار دارد و می‌تواند با رفتار خوب از بسته شدن مجدد بیزینس‌ها و کشور برای دومین بار بعلت کرونا جلوگیری کند. بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های آژانس بهداشت عمومی کانادا، اقدامات یکایک کانادایی‌ها مشخص خواهد کرد که آیا در موارد کوید-۱۹ جهش گسترده‌ای رخ خواهد داد یا خیر.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هشدار پزشکان کانادا: رعایت نکنید موج دوم و بسته شدن خواهد آمد
مقامات بهداشتی فدرال امروز مدل جدیدی را ارائه داد که نشان داد همه‌گیری کرونا در سطح کشور در حال تسریع شدن است. آنها هشدار دادند که اگر کانادایی‌ها اقدامات پیشگیرانه را افزایش ندهند، ویروس می‌تواند از کنترل خارج شود و موجی از ابتلاها را سبب شود که حتی بزرگتر از ابتلاهای موج اول کرونا باشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، تعداد مبتلایان ممکن است تا ماه اکتبر به بیش از ۵،۰۰۰ نفر برسد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ترزا تام، در یک کنفرانس مطبوعاتی امروزش در اتاوا گفت: "اگر کنترل نکنیم گسترش ویروس می‌تواند به سرعت تبدیل به یک موج بسیار بزرگ و شدید شود، زیرا اکثر مردم کانادا در برابر ویروس از ایمنی کافی برخوردار نیستند. مردم بایستی همه اقدامات پیشگیرانه شامل حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده، و شستن دست‌ها را کاملا رعایت کنند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
پیش‌بینی‌های کوتاه مدت نشان می‌دهد که تا ۳ اکتبر ممکن است کانادا تا ۱۵۵،۷۹۵ مورد ابتلا و تا ۹،۳۰۰ مرگ مواجه شود. اگر میزان تماس و رعایت فعلی حفظ شود، انتظار می‌رود که اپیدمی دوباره افزایش یابد، اما اگر این میزان رعایت انجام نشود ویروس "سریع‌تر و قوی‌تر" گسترش می‌یابد، همانند آنچه در کشورهای دیگر به تجربه دیده شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
ترزا تام گفت اگر "میزان تماس" روزانه با افراد بیشتر را کم نکنیم احتمال تعامل با افراد آلوده را بیشتر کرده و احتمال آلوده شدن خود و سپس انتقال ویروس به افراد دیگر را نیز بیشتر می‌کنیم. تام گفت که از ماه ژوئن یک تغییر جمعیتی قابل توجهی در موارد ابتلا به کرونا مشاهده شده: ویروس که در ابتدا به سالمندان زده بود، اکنون کانادایی‌های بین ۲۰ تا ۳۹ ساله را قربانی خود می‌کند.
البته بعلت جوان‌تر بودن کانادایی‌های مبتلا کنونی، میزان مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان کمتر است اما تام هشدار داد که مردم باید برای جلوگیری از گسترش کرونا به جمعیت آسیب‌پذیرتر، بصورت دست‌جمعی اقدام و مراقبت کنند.
مدل‌ها نشان می‌دهند که افزایش کرونا اینبار در مناطق غرب کشور رخ داده، اما هنوز هم تنوع زیادی در سراسر کشور وجود دارد. در انتاریو، پُرجمعیت‌ترین استان کشور در سه منطقه به اصطلاح "داغ" - تورنتو ، پیل و اتاوا - دستور داده شد تا اقدامات محدود کننده‌تری را در مورد تعداد اجتماعات به کار گیرند. این محدودیت‌ها شامل محدود کردن اجتماعات در محیط بسته به ۱۰ نفر و در فضای باز به ۲۵ نفر می‌باشد که ظرف یک روز به سراسر استان گسترش یافت.
 
بسته شدن در راه است
تام در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان دور دیگری از بسته شدن‌ها را متصور شد؛ گفت: "این بستگی زیادی به رفتار کانادایی‌ها در حال حاضر دارد. می‌توان از آن اجتناب کرد اگر همه رعایت کنند. بنابراین پیام من امروز این است: ما در دوراهی هستیم. اگر تماس‌هایتان را کاهش دهید می‌توان ابتلاها را بدون بستن مجدد کشور مدیریت کرد". اگرچه احتمال وضعیت خوب و رعایت گسترده مردم وجود دارد اما مقامات در عین حال در حال برنامه‌ریزی برای "بدترین سناریوی احتمالی و ممکنه" هستند: افزایش ناگهانی سرایت کرونا و به دنبال آن فشار شدید به سیستم مراقبت‌های بهداشتی. افزایش اخیر موارد کرونا همزمان با شروع فصل آنفولانزا و سرماخوردگی شده است که می‌تواند فشار بیشتری بر بیمارستان‌ها و سایر منابع بهداشتی وارد کند.
 
ترودو سخنرانی می‌کند
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا قرار است عصر چهارشنبه درباره نبرد کشور با کوید-۱۹ خطاب به ملت سخنرانی کند. سخنرانی وی پس از برنامه سخنرانی او در مجلس، موسوم به "تاج و تخت" خواهد بود که در آن وی به مسائل پیش رو، و امسال به ویژه به استراتژی‌های مبارزه با شیوع کرونا خواهد پرداخت. ترودو فردا (چهارشنبه) عصر ساعت ۶:۳۰ قرار است تقریبا از همه شبکه‌های رسانه‌های جمعی، از جمله شبکه‌های بزرگ تلویزیونی وقت خواسته تا برنامه‌های دولت برای مقابله با همه گیری کرونا و بهبود اقتصادی را ارائه دهد. مشخص نیست که نخست وزیر قصد دارد چه مدت صحبت کند.
دفتر ترودو گفت که ترودو بعلت رشد موارد تایید شده کرونا در کانادا صحبت خواهد کرد و همچنین انتظار می‌رود خلاصه برنامه‌های اعلان شده دولت در سخنرانی تاج و تخت را نیز که در اوایل روز ایراد شده ارائه دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به ندرت پیش می آید که نخست وزیر کانادا اینگونه با ملت صحبت کند. چنین حوادثی معمولاً به زمان جنگ یا بحران‌های سیاسی یا مربوط می‌شود. قبلا استفن هارپر و پُل مارتین در زمان بحران‌های سیاسی اینچنین کرده بودند. به احزاب مخالف نیز فرصتی داده شده تا بلافاصله پس از سخنرانی نخست وزیر، نسبت به آن پاسخ دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, September 22, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به